Groningen met een fysieke beperking
dinsdag 5 mei 2026 om 08:45
Binnenkort willen wij met drie generaties naar Groningen. Een tiener, een 70+er. En een 50-er met een fysieke beperking (ikzelf).
De 70+er is nog zo fit als een hoentje en wil met de tiener in ieder geval naar het Forum. En verder een beetje door de binnenstad slenteren. Dille en Kamille bezoeken. De 50-er zoekt vooral een plek om te zitten met een laptop, niet te ver van het zuiden van de binnenstad.
We zoeken ook nog een leuke plek om te lunchen.
Dit klinkt natuurlijk allerminst groots en meeslepend, en dat hoeft ook niet. Het is vooral leuk als tiener en grootouder een beetje de stad kunnen zien met wat hoogtepunten (naast het Forum en Dille en Kamille
)
Maar aangezien we nog niets weten daar, vroeg ik me af of er wat Groningers zijn die ons een beetje op weg kunnen helpen.
De 70+er is nog zo fit als een hoentje en wil met de tiener in ieder geval naar het Forum. En verder een beetje door de binnenstad slenteren. Dille en Kamille bezoeken. De 50-er zoekt vooral een plek om te zitten met een laptop, niet te ver van het zuiden van de binnenstad.
We zoeken ook nog een leuke plek om te lunchen.
Dit klinkt natuurlijk allerminst groots en meeslepend, en dat hoeft ook niet. Het is vooral leuk als tiener en grootouder een beetje de stad kunnen zien met wat hoogtepunten (naast het Forum en Dille en Kamille
Maar aangezien we nog niets weten daar, vroeg ik me af of er wat Groningers zijn die ons een beetje op weg kunnen helpen.
dinsdag 5 mei 2026 om 09:10
dinsdag 5 mei 2026 om 09:11
De Martinitoren beklimmen 
Hier misschien nog wat tips voor activiteiten/horeca:
https://www.toegankelijkgroningen.nl/
Hier misschien nog wat tips voor activiteiten/horeca:
https://www.toegankelijkgroningen.nl/
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 5 mei 2026 om 09:18
dinsdag 5 mei 2026 om 19:32
@Lila-Linda en @Rabarbara: bedankt voor de tip. Ik denk dat ik dat ga doen.
@Juul: Een roltrap zal zeker lukken (ben geen fan van liften). Ik loop met een stok. En kan geen lange afstanden. Helaas heb ik al hoogtevrees als ik op een keukentrap sta, dus ik verwacht na de tip van @Gonniegijsje niet dat ik helemaal naar boven ga.
@Merano: Bedankt voor de link. Daar kan ik zeker wat mee.
@Zuzzette: Ik ben wat meer van de rust
Ik heb begrepen dat grootouder en tiener vooral deze eerste keer (ze willen vaker) om en bij het Forum naar winkels (en de Martinitoren) willen gaan. Ze hadden zelf al op Grote Markt Gegoogled.
@Flashy: Ik heb Brownies and Downies voorgelegd. Ze hebben een heel goede en duidelijke allergenenkaart. Wat prettig is, want ook daarmee hebben we te dealen.
@Bo-Katan: Datum stond nog niet vast, maar dat van die kermis nemen we zeker mee. Totaal geen behoefte aan de bijbehorende herrie.
Bedankt allemaal!
@Juul: Een roltrap zal zeker lukken (ben geen fan van liften). Ik loop met een stok. En kan geen lange afstanden. Helaas heb ik al hoogtevrees als ik op een keukentrap sta, dus ik verwacht na de tip van @Gonniegijsje niet dat ik helemaal naar boven ga.
@Merano: Bedankt voor de link. Daar kan ik zeker wat mee.
@Zuzzette: Ik ben wat meer van de rust
Ik heb begrepen dat grootouder en tiener vooral deze eerste keer (ze willen vaker) om en bij het Forum naar winkels (en de Martinitoren) willen gaan. Ze hadden zelf al op Grote Markt Gegoogled.
@Flashy: Ik heb Brownies and Downies voorgelegd. Ze hebben een heel goede en duidelijke allergenenkaart. Wat prettig is, want ook daarmee hebben we te dealen.
@Bo-Katan: Datum stond nog niet vast, maar dat van die kermis nemen we zeker mee. Totaal geen behoefte aan de bijbehorende herrie.
Bedankt allemaal!
dinsdag 5 mei 2026 om 21:40
Nee dat wordt hem dan zeker niet. Bij mij staan zenuwklachten niet op de voorgrond, maar zelfs ik moet al regelmatig afstappen omdat alles daar beneden aan het afsterven is...Grasgevoerd schreef: ↑05-05-2026 20:49@ Karrotta: Ongevraagd advies is niet erg hoor. Maar een loopfiets wordt hem hier niet vanwege zenuwpijn in bekkenregio. Zitten is vaak nog pijnlijker dan lopen. Het lijkt me anders wel een uitkomst voor andere beperkingen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in