Vraag het de mods 2025-2026

04-07-2025 09:20 1745 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ha Mods, ik kreeg een 24-uurs ban voor het veelvuldig verwijderen van mijn OP. Ik vind het zo raar, heb net even mijn eigen topics bekeken maar ik zie het niet.

Vorige week kreeg ik een - terechte - waarschuwing voor het verwijderen van mijn OP (topic: gehackt) en ik realiseerde me toen dat ik iets stoms had gedaan (niet nagedacht). Ik kan me dus niet voorstellen dat ik na die waarschuwing 'wederom' aan het verwijderen ben geslagen. Kunnen jullie me uitleggen hoe het zit? En om welke topics het gaat? Dank!
Claire45 schreef:
03-05-2026 10:37
Ha Mods, ik kreeg een 24-uurs ban voor het veelvuldig verwijderen van mijn OP. Ik vind het zo raar, heb net even mijn eigen topics bekeken maar ik zie het niet.
.
Ik denk dat je gehacked bent.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
03-05-2026 11:43
.
Ik denk dat je gehacked bent.
Nou, haha, ik wilde het zelf niet zeggen (O) Maar dan zou ik toch moeten zien dat mijn OP's zijn verwijderd?
Hi Mods, het fundatopic is vol, mag er een slotje op? overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... #p36181594

Ik heb een nieuwe geopend.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Claire45 schreef:
03-05-2026 10:37

Vorige week kreeg ik een - terechte - waarschuwing voor het verwijderen van mijn OP (topic: gehackt) en ik realiseerde me toen dat ik iets stoms had gedaan (niet nagedacht). Ik kan me dus niet voorstellen dat ik na die waarschuwing 'wederom' aan het verwijderen ben geslagen. Kunnen jullie me uitleggen hoe het zit? En om welke topics het gaat? Dank!
Ik zal mijn collega die de ban heeft gegeven, vragen om even te reageren.

MarindaH schreef:
04-05-2026 12:19
Hi Mods, het fundatopic is vol, mag er een slotje op? overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... #p36181594

Ik heb een nieuwe geopend.
Er zit een slotje op. :)

ModeratorViva schreef:
04-05-2026 15:58
Fijn, dank je.
ModeratorViva schreef:
04-05-2026 15:58
Hoi Mod, is het al gelukt om je collega te vragen waarom ik een ban kreeg voor het herhaaldelijk verwijderen van mijn OP?
Een weekban voor het promoten van drugsgebruik?
Wiet is volgens mij hartstikke legaal in Nederland. Gaan we dat dan ook doen voor alcohol? Harddrug, maar legaal.
Lilith schreef:
10-05-2026 06:23
Wiet is volgens mij hartstikke legaal in Nederland. Gaan we dat dan ook doen voor alcohol? Harddrug, maar legaal.
Exact mijn vraag, alleen had ik geen idee welke drug er gepromoot was.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
10-05-2026 07:24
Exact mijn vraag, alleen had ik geen idee welke drug er gepromoot was.

Wiet/cannabis als pijnstiller.
Lilith schreef:
10-05-2026 08:14
Wiet/cannabis als pijnstiller.
Wauw.

Wat nu als ik oxycodon aanraad?
Solomio schreef:
10-05-2026 08:33
Wauw.

Wat nu als ik oxycodon aanraad?
Nou ja een paracetamol aanraden wordt hier al als medisch advies gezien, dus verbaast me niks.
Star⁴ schreef:
10-05-2026 08:36
Nou ja een paracetamol aanraden wordt hier al als medisch advies gezien, dus verbaast me niks.

Dan moeten ze ook modereren op het "neem een borrel" advies. Ondertussen wordt er door andere forummers volop gestrooid met medisch advies op een manier die suggereert dat men arts is.
Lilith schreef:
10-05-2026 08:44
Dan moeten ze ook modereren op het "neem een borrel" advies. Ondertussen wordt er door andere forummers volop gestrooid met medisch advies op een manier die suggereert dat men arts is.
Of psycholoog/psychiater. Eens.
Star⁴ schreef:
10-05-2026 08:49
Of psycholoog/psychiater. Eens.
Of 'bel de HAP'.
De HAP wordt stapelgek van al die forumsters die bellen over hun ingegroeide teennagel.
Je zou, als je echt gaat mierenneuken, de suggestie om cannabis te proberen kunnen wegzetten als medisch advies
Maar promoten van drugs, is echt de plank flink mis slaan hoor.
Eens, erg raar besluit.
Lilith schreef:
10-05-2026 06:23
Dit precies.

Ik weet niet wat ik lees.

Mods, jij/jullie slaan de plank erg mis.

:cheers:
Wiet is helemaal niet legaal in Nederland, het wordt gedoogd. De achterdeur is illegaal en zorgt voor enorm veel criminaliteit.
Ik weet niet wat er stond, cannabisolie van de Tuinen is wat anders dan wiet van de coffeeshop.
Maar het lijkt me niet gewenst dat mensen hier gestimuleerd worden om naar de coffeeshop te hollen.
Het is wat het is.
Boudica schreef:
10-05-2026 11:39
Wiet is helemaal niet legaal in Nederland, het wordt gedoogd. De achterdeur is illegaal en zorgt voor enorm veel criminaliteit.
Ik weet niet wat er stond, cannabisolie van de Tuinen is wat anders dan wiet van de coffeeshop.
Maar het lijkt me niet gewenst dat mensen hier gestimuleerd worden om naar de coffeeshop te hollen.

Want ze kunnen niet zelf denken? Wiet wordt idd gedoogd en onder bepaalde voorwaarden zelfs door artsen voorgeschreven. TO vond het voor zichzelf geen goed idee, overigens.

Als je ervoor gaat bannen moet je ook voor alcohol gaan bannen, namelijk minstens net zo slecht.
Tot een paar jaar geleden werd het zelfs (onder voorwaarden) vergoed door de zorgverzekeraar bij hevige pijn.
Helaas wegbezuinigd.
Ze kan natuurlijk ook een fles wijn wegtikken. Voel je het ook een paar uur niet.
Boudica schreef:
10-05-2026 11:39
:facepalm:
Dag mod,

Zoals een brave forumster betaamt heb ik een nieuw wappentopic geopend. Deel 2 mag dus dicht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven