Stofzuiger

26-05-2026 01:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze stofzuiger is af en we hebben wel een robotstofzuiger en een simpele goedkope steelstofzuiger voor even gauw tussendoor iets opzuigen.

Welke gebruiken jullie? Op mijn werk gebruiken we de Hetty. Die vind ik wel heel goed maar ook weer groot en zwaar.

Max budget €250.
Ik draag binnenkort mijn oude Miele naar zijn laatste rustplaats. Hij is denk ik 35 jaar oud en zuigt nog steeds prima, maar zijn body valt uit elkaar.
Ik heb gelukkig nog een Miele stofzuiger die wat jonger is (15 jaar).
Maar het is wel handig om op iedere verdieping een stofzuiger te hebben.

Dus er moet een nieuwe bij komen.
Ik denk dat het weer een Miele wordt, tenzij ik hier andere fantastische tips lees.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ondanks gewicht wel echt fan van mijn Hetty (Numatic) gaat al jaren mee zonder gedoe. Prijs kwaliteit geweldig. Mijn ouders hebben hem al bijna 25 jaar en leeft nog steeds. Onze tikt nu 7e jaar aan en is als nieuw. Eerder 2x dyson gehad maar die leefde helaas allebei niet bijzonder lang.
Ik heb een Samsung, werkt prima. Ivm hond stofzuigen we elke dag even.
Ik heb een Miele guard L1 comfort. Die valt helaas wel buiten jouw budget maar ik vind het een fantastische stofzuiger. Stofzuig 2-3 keer in de week en heb meerdere huisdieren. Had hiervoor een Bosch en Dyson maar die werden al vrij snel na aankoop slecht.
lampje wijzigde dit bericht op 26-05-2026 13:50
Reden: Type toegevoegd
3.43% gewijzigd
Ik heb een week of 2 geleden deze gekocht. Ik heb 5 honden en ben er erg tevreden over. Zuigt heel goed, licht gewicht en goede snoerlengte. https://www.bol.com/nl/nl/p/aeg-ab51c1g ... 167940226/
Wij hebben een Rowenta X-Force waar we erg blij mee zijn. Ik zag van de week dat ze nu tot €100 cashback hebben bovenop korting (Rowenta.nl), dan valt het binnen je budget volgens mij!
En nu?
Ik zweer bij onze Miele.. zuigt goed en krachtig. In de winkel zeiden ze dat veel stofzuigers niet erg krachtig zuigen. Mss goed om even op te letten. Onze vorige Miele is 30 jaar meegegaan.
Eentje van Numatic. Ik heb de Henry. Ze hebben ze in verschillende maten. Ik heb geloof ik een ‘medium’ en die was even groot als de Hetty waar ‘ie naast stond in de winkel.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Ik haat de henry/hetty echt met heel mijn hart. Ik vind het een enorme rotstofzuiger. Ik ken veel mensen die 'm hebben en maar 1 gebruikt 'm nog. De rest heeft al snel een andere stofzuiger gekocht. Ik heb zelf een Miele die ook vervangen moet worden. Ik overweeg de AEG AB81A2DG 8000 Animal. Ik vind het alleen weer een enorme uitgave.
sneeuwvrouw schreef:
26-05-2026 11:51
Ik zweer bij onze Miele.. zuigt goed en krachtig. In de winkel zeiden ze dat veel stofzuigers niet erg krachtig zuigen. Mss goed om even op te letten. Onze vorige Miele is 30 jaar meegegaan.
Ik denk dat je de stofzuigers van 30/40 jaar geleden echt niet kan vergelijken met de stofzuigers van vandaag de dag. Niet qua zuigkracht maar al helemaal niet qua levensduur. Mijn opa en oma hadden een FAM stofzuiger, ding was niet kapot te krijgen, even als hun AEG dubbel bovenlader wasmachine. Zo worden producten helaas niet meer gemaakt.
Zomaar1987 schreef:
26-05-2026 07:21
Ondanks gewicht wel echt fan van mijn Hetty (Numatic) gaat al jaren mee zonder gedoe. Prijs kwaliteit geweldig. Mijn ouders hebben hem al bijna 25 jaar en leeft nog steeds. Onze tikt nu 7e jaar aan en is als nieuw. Eerder 2x dyson gehad maar die leefde helaas allebei niet bijzonder lang.
Ik wilde hetzelfde typen. Voor mij was de doorslag dat de onderdelen allemaal los verkrijgbaar zijn. Zo kun je nog dingen (laten) repareren ipv 98% van de onderdelen weggooien omdat 2% kapot is. Ik heb zo'n hekel aan de wegwerkmaatschappij dus bij zo'n dingen als een stofzuiger kijk ik echt ook wel naar duurzaamheid
Ik heb een Miele waar ik erg blij mee ben vanwege de goede zuigkracht. Helaas is de motor kapot, dus een andere gekocht: Numatic Henry. Zuigt prima, maar toch, die miele is beter wat mij betreft: zuigt krachtiger, snoer rolt automatisch op en handzamer in het verplaatsen.

De kapotte Miele staat nu stof te happen in de kelder. Ik ga toch maar eens het vervangende onderdeel aanschaffen om ‘m te repareren.
Ik heb een oude philips, die fantastisch zuigt, maar zowat uit elkaar valt. De nieuwe Philips die ik heb gekocht zuigt gewoon veel minder krachtig. Europese regelgeving: sinds 2014 staat er een een limiet op het maximale wattage van stofzuigers. Van 2000 watt naar 900 watt. Het idee was energie besparen en efficiëntere motoren stimuleren.
Ik gebruik mijn oude aftandse 2000 watt stofzuiger weer, ik was het zat telkens pluisjes uit de vloerbedekking te plukken die de nieuwe niet opgezogen kreeg.
"Boring conversation anyway"
piripiri2026 schreef:
26-05-2026 13:06
Ik haat de henry/hetty echt met heel mijn hart. Ik vind het een enorme rotstofzuiger. Ik ken veel mensen die 'm hebben en maar 1 gebruikt 'm nog. De rest heeft al snel een andere stofzuiger gekocht. Ik heb zelf een Miele die ook vervangen moet worden. Ik overweeg de AEG AB81A2DG 8000 Animal. Ik vind het alleen weer een enorme uitgave.
Dat lijkt mij ook een goeie! Iemand ervaring?
Goedendag,

Wij hebben deze, en hij doet het prima.
Ook een lang snoer, en bij bol kun je hem ook testen en terug sturen als die niet goed is.

https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-st ... oductTitle

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven