Spiegel die niet beslaat?

30-05-2026 21:09 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

We zoeken een mooie spiegel boven onze wastafel in de nieuwe badkamer.
Het lijkt mij fijn als deze niet beslaat.
Het meubel eronder is 80 cm breed.
Hebben jullie een spiegel waar jullie zelf erg tevreden over zijn? Ik doe ook mijn make up ‘S morgens daar is de bedoeling
Many thanks!
Verder: lichte badkamer met eiken houten meubels, gouden kraan en licht blauwe hexagon tegels met wit
Kleine badkamer
Een warmte element achter de spiegel met een schakelaar. Dan maakt het niks uit welke spiegel je neemt.
Dan moet je een verwarmde spiegel zoeken. Die beslaan niet
De onze schakelt op de lamp bij de spiegel en beslaat dus nooit.
Hier ook een spiegel met verwarming en licht, heerlijk! Het geld waard.
Supersas09 schreef:
30-05-2026 21:14
Een matje kost maar een euro of 30 dus dat zijn geen hoge kosten.
Supersas09 schreef:
30-05-2026 21:14
Ik heb ook zo'n spiegel. Ideaal! Wil nooit meer iets anders.
Ik heb ook zo’n spiegel. Met verwarming (tegen het beslaan), verlichting naar achteren (voor de sfeer) en verlichting naar voren (om jezelf goed te kunnen zien). Hij was 300 euro maar ik zie ze online ook goedkoper.

Overigens hebben wij tegenwoordig een dichte douchecabine en daardoor beslaat de spiegel ook al amper meer. Met een open douchecabine komt er veel meer stoom in de gehele badkamer.
Fijn deze positieve reacties!
Mocht je nog weten welke je heb, zou je een een linkje willen sturen?
Lijkt mij fijn met verlichting maar wel met mooi sfeer licht voor ‘a morgens en met ‘eerlijk’ licht tijdens het make-up en
Er zijn alleen zoveel mogelijkheden voor online… dat ik niet kan kiezen 🙈
Nadat we onze badkamer verbouwd hadden, bleken we door de nieuwe indeling geen verwarmde spiegel meer nodig te hebben. De afzuiger zat nu nl precies boven de douche en verder weg van de spiegel, die niet meer besloeg.
We hadden ons dat niet gerealiseerd dus de verwarmde spiegel is eigenlijk niet echt nodig geweest.
Ik las: een spiegel die niet bestaat
Die dus iets kan laten zien wat er niet is...
Heb je een ban op Google?
moiren wijzigde dit bericht op 31-05-2026 09:06
4.00% gewijzigd
Everything is possible for the one who believes.
Als je spiegel beslaat, is eigenlijk de ventilatie niet op orde.

Sinds wij een nieuwe badkamer hebben en een ventilatiebox (Itho) op de luchtafvoer is aangesloten, hebben wij eigenlijk geen beslagen spiegel meer en ook geen zwarte schimmel.
Wat eerder al gezegd is: warmte matje eronder
Werkt goed, is goedkoper dan een verwarmde spiegel.
Ik heb een verwarmde spiegel met licht erin in de badkamer. Vergeet de verwarming echter regelmatig aan te zetten als ik ga douchen. De spiegel die hier hangt verwarmt maar een bepaald gedeelte dus een deel beslaat nog steeds maar het gedeelte dat niet beslaat is groot zat.

Geen idee wat het merk is maar aan de zijkant rechts zit een sensor waarmee je het licht dus uit/aan kan zetten door er met je hand langs te gaan en een schakelaar voor de verwarming.
https://sanitairkamer.nl/hipp-design-13 ... TmZrWmT3NT

Ik heb deze denk ik. Een knop om hem aan en uit te zetten en een knop waarmee je de kleur van het licht kunt aanpassen. Als het licht aan staat, gaat ook de verwarming aan.

Ik heb deze nu als enige lamp in de badkamer en hij geeft genoeg licht.
Een goede ventilatie plus je spiegelglas insmeren met een druppeltje shampoo op een licht vochtig doekje. Dat werkt prima.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.123schoon.nl/Bruynzeel-Anti ... 6EQAvD_BwE

Of condens spray..
Als je een nieuwe badkamer laat installeren of gaat installeren, waarom zou je dan lopen frutten met matjes, condensspray of afwasmiddel? Een nieuwe badkamer kost duizenden euro’s, dan is er vast nog wel budget voor een fijne spiegel die niet beslaat en misschien ook nog met licht.
Supersas09 schreef:
31-05-2026 11:29
Als je een nieuwe badkamer laat installeren of gaat installeren, waarom zou je dan lopen frutten met matjes, condensspray of afwasmiddel? Een nieuwe badkamer kost duizenden euro’s, dan is er vast nog wel budget voor een fijne spiegel die niet beslaat en misschien ook nog met licht.
Omdat een matje net zo handig is( wel zo groot als de spiegel natuurlijk)maar wel veel voordeliger, en je hebt dan veel meer keuze uit spiegels en minder kwetsbaar.

En dat die nieuwe badkamer duizenden euro s kost daarom mag je toch wel een beetje kijken waar je op kan besparen?
reneviva schreef:
30-05-2026 23:26
Als je spiegel beslaat, is eigenlijk de ventilatie niet op orde.

Sinds wij een nieuwe badkamer hebben en een ventilatiebox (Itho) op de luchtafvoer is aangesloten, hebben wij eigenlijk geen beslagen spiegel meer en ook geen zwarte schimmel.
Dat vind ik onzin.
Als je de deur van de badkamer dicht houdt, de ventilatie aan hebt en met een paar mensen achter elkaar aan doucht (en dus flink wat vocht de ruimte in "slingert", dan heeft de ventilatie tijd nodig om het vocht af te zuigen en kan de spiegel best beslaan.
Het argument is meer: hoe lang duurt het voor het vocht weg is en de spiegel weer bruikbaar is. Bij ons is dat max 10 minuten.
Supersas09 schreef:
31-05-2026 11:29

TO heeft niet gezegd dat ze een nieuwe badkamer laat installeren. Ze zoekt een spiegel.
Dolfine schreef:
31-05-2026 15:03
Dat vind ik onzin.
Als je de deur van de badkamer dicht houdt, de ventilatie aan hebt en met een paar mensen achter elkaar aan doucht (en dus flink wat vocht de ruimte in "slingert", dan heeft de ventilatie tijd nodig om het vocht af te zuigen en kan de spiegel best beslaan.
Het argument is meer: hoe lang duurt het voor het vocht weg is en de spiegel weer bruikbaar is. Bij ons is dat max 10 minuten.

Wij douchen met enige regelmaat met 4 personen achterelkaar. Het vocht wordt gewoon afgevoerd door de ventilatiebox.
Eigenlijk geen beslagen spiegel meer.
Dit was voorheen niet zo. We hadden ook last van schimmel. Toen zat er alleen een buis zonder actieve ventilatiebox.
Je loopt de gamma binnen of eender welke winkel en vraagt om zo'n spiegel en wat het kost. Voila probleem opgelost
Redhead70* schreef:
31-05-2026 21:29
Je loopt de gamma binnen of eender welke winkel en vraagt om zo'n spiegel en wat het kost. Voila probleem opgelost
.
Handig. Ik ga het bij de groentenboer proberen :)
Niet geschoten is altijd mis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven