Doopkado

28-07-2009 10:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben peettante van een meisje en ze wordt binnenkort gedoopt. Nu ben ik op zoek naar een origneel kado voor haar doop.

Een armbandje krijgt ze al, bestek ook, en verzilverde potjes oid vind k niet leuk.

Heeft iemand leuke ideeen???

Alvast bedankt!!!
Een zilveren rammelaar is wel mooi, maar uiteraard niet super origineel. (je hebt wel ehle leuke: houten ring met een zilveren rammelaar)
Common sense is not so common.
Voltaire
Ik heb een boek gekregen van de peettante. Het heette 'De doop, het feest van je leven'. (ofzoiets)

Daar kunnen de ouders van alles inschrijven over de namen, wie er waren, wat kindje aanhad, foto's erin plakken en ook alle mensen die op bezoek waren konden achterin een wens opschrijven.

Het was wel een katholieke versie, want zoontje werd katholiek gedoopt, ik weet niet of ze dit ook voor protestanten hebben (vast wel).
Stressed is just desserts spelled backwards
een boek waar je iets inschrijft misschien. Leuk om later terug te lezen.
love2dance wijzigde dit bericht op 28-07-2009 10:42
Reden: tegelijk gepost met malieficent....mosterd...
% gewijzigd
Zoontje had het boek gekregen trouwens, niet ik, maar ik moet het wel invullen natuurlijk
Stressed is just desserts spelled backwards
Een boek is een leuk idee!

Ik maak zelf veel foto's, ook in de studio enzo. dus aan foto's van haarzelf geen gebrek.

nu heb ik ineens een idee, een boek, met daar voorin een briefje voor haar, dat dit een boek wordt van haar en mij. Hier kunnen we allebei(en ik natuurlijk de eerste jaren) leuke dingen die we samen meegemaakt hebben inschrijven, en herinneringen in plakken. Is dat een leuk idee?!
Wat ik zelf leuk vond was een kinderbijbel. Deze heeft zoon van mijn ouders en zussen gekregen. Ik heb hem wel zelf uitgezocht, omdat je zoveel verschillende soorten hebt.

Ook hebben we het scheppingsverhaal in prentenboekvorm, en het Kerstverhaal in prentenboekvorm. (zoon werd gedoopt vlak voor kerst )

http://www.bol.com/nl/p/b ... 01004001813390/index.html

Daar zijn mijn kinderen echt gek op, trekken hem nog steeds vaak uit de kast.

Ook gewone prentenboeken doen het goed.

Ik heb 3 kinderen die gedoopt zijn dus genoeg cadeau's... Was trouwens niet nodig geweest, alleen komen was genoeg!
Ik heb twee keer oorbelletjes gegeven. Vind een sieraad iets blijvends en mooi om voor een doop te geven.
Je hebt een lief boekje Lieve meneer god. Boodschappen van kinderen aan God. Erg leuk.

Je hebt ook mooie bijbelse boeken in de vorm van een puzzel

Speelgoed: de ark van Noach
quote:Maleficent schreef op 28 juli 2009 @ 10:41:

Het was wel een katholieke versie, want zoontje werd katholiek gedoopt, ik weet niet of ze dit ook voor protestanten hebben (vast wel).

Leuk! Protestanten hebben geen peettantes / -ooms, dus het zal wrsch een katholieke doop zijn.

Wat ik ook leuk vind is een ster (GeefeenSter.nl/Doopcadeau), een boom planten en, wat ik zelf een heel mooi boek vind, is 'Hallo meneer God, met Anna.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
De boeken van Max Lucado (check ff bol.com) zijn heel leuk, ik geef ze vaak en heb ze zelf ook.

Ze varieren in thema: liegen, stelen, gemeen zijn. Het zijn echt toffe prentenboeken met mooie prenten met een knipoog.

Ik ben wel protestants, maar heb ze ook aan 'katholieken' gegeven. Maar misschien vind je ze te belerend.

Krummel is mijn favoriet!

bladzijde uit Krummel

Ark van Noach speelgoed is ook heel erg leuk!

Zo blijf je een beetje 'in het thema'

succes
Onze dochter kreeg bij haar doop een poezie-album. met daarin een christelijk poeziegedichtje van de gevers. Voorin stond "Voor ....van.....ter gelegenheid van je doop" met de datum erbij. Vond ik een erg leuk en origineel kado! Onze zoon kreeg bij zijn doop een boek over de Ark van Noach met allerlei flapjes. Het is een groot boek...(je hebt m ook over Mozes en over het leven van Jezus, maar ik merk dat het verhaal van Noach kinderen wel heel erg aanspreekt) Hij vond m al mooi toen hij een maand of 9 was en inmiddels is hij 2,5 en het is nog steeds een van zijn favorieten! (Krummel vind hij ook leuk trouwens ) Een cd zou je ook nog aan kunnen denken, iets van Elly en Rikkert ofzo? Er bestaat ook een liedjeskinderbijbel met bijpassende cd, ook erg leuk!

Succes! En wat leuk dat je zo veel moeite doet om iets passends te vinden!
quote:Fladderte schreef op 28 juli 2009 @ 10:55:

nu heb ik ineens een idee, een boek, met daar voorin een briefje voor haar, dat dit een boek wordt van haar en mij. Hier kunnen we allebei (en ik natuurlijk de eerste jaren) leuke dingen die we samen meegemaakt hebben inschrijven, en herinneringen in plakken. Is dat een leuk idee?!Hartstikke leuk, heel persoonlijk ook. Zou ik zeker doen, ongeacht of je nou nog een ander cadeau geeft of niet. Zelf vind ik dit soort cadeaus wat waardevoller omdat ze ook echt iets zeggen over de band die je met het kind hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven