Bose QC koptelefoon bedraad naar TV, helaas geen geluid
zaterdag 1 augustus 2026 om 16:16
Tot nu toe kijk k graag tv met mijn oude aardig versleten en oude Bose QC 35ii koptelefoon op die met een audiokabel verbonden is met de tv en de Noise cancceling aan. Dat ging allemaal prima.
Nu wil ik hem vervangen voor de Bose QC koptelefoon (de gewone QC niet de next gen2 of ultra)
Alleen, ik krijg geen geluid als ik de nieuwe aansluit op de kabel en aanzet. Als hij aanstaat vraagt hij steeds om een connectie met Bluetooth. Als ik de koptelefoon uitzet heb ik wel geluid maar geen noicecancelling. Dat is niet de bedoeling. Op de telefoon doet de koptelefoon het wel, maar dan niet bedraad.
De koptelefoon is wel verbonden met de Bose music app om het niveau en modus van de NC te kiezen, met Bluetooth.
De koptelefoon is 100% opgeladen.
Ik heb geen tv met ingebouwde Bluetooth.
Ik heb geen soundbar.
Ik heb wel een audioingang voor jackkabel.
Ik wil dus graag met de koptelefoon bedraad aan de tv hebben zonder Bluetooth en met Noicecancelling aan.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen, zowel de Bose app als op de Bose site zelf kom ik er niet uit.
Nu wil ik hem vervangen voor de Bose QC koptelefoon (de gewone QC niet de next gen2 of ultra)
Alleen, ik krijg geen geluid als ik de nieuwe aansluit op de kabel en aanzet. Als hij aanstaat vraagt hij steeds om een connectie met Bluetooth. Als ik de koptelefoon uitzet heb ik wel geluid maar geen noicecancelling. Dat is niet de bedoeling. Op de telefoon doet de koptelefoon het wel, maar dan niet bedraad.
De koptelefoon is wel verbonden met de Bose music app om het niveau en modus van de NC te kiezen, met Bluetooth.
De koptelefoon is 100% opgeladen.
Ik heb geen tv met ingebouwde Bluetooth.
Ik heb geen soundbar.
Ik heb wel een audioingang voor jackkabel.
Ik wil dus graag met de koptelefoon bedraad aan de tv hebben zonder Bluetooth en met Noicecancelling aan.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen, zowel de Bose app als op de Bose site zelf kom ik er niet uit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-08-2026 09:11
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zaterdag 1 augustus 2026 om 16:37
Dus als de nieuwe uitstaat en met de kabel aangesloten is komt het geluid wel door? Het probleem zou dan niet in je aansluiting moeten liggen, dat was het eerste waar ik aan dacht (dat je de kabel verkeerd om zou hebben).
Raar dat ie steeds om een BT connectie vraagt. Hij is al verbonden met je mobiel op dat moment toch? Maakt dat nog uit, of je de BT van je mobiel uit of aan hebt staan?
Je zou zeggen dat de functie van nc zonder BT connectie er wel op moet zitten, staat daar nog iets over in de gebruiksaanwijzing? Dat nc niet zou werken zonder BT connectie?
Raar dat ie steeds om een BT connectie vraagt. Hij is al verbonden met je mobiel op dat moment toch? Maakt dat nog uit, of je de BT van je mobiel uit of aan hebt staan?
Je zou zeggen dat de functie van nc zonder BT connectie er wel op moet zitten, staat daar nog iets over in de gebruiksaanwijzing? Dat nc niet zou werken zonder BT connectie?
zaterdag 1 augustus 2026 om 21:00
Zou dat het kunnen zijn?
Maar kan ik zonder Bluetooth dan nog wel de noisecancelling functie gebruiken.
zaterdag 1 augustus 2026 om 21:04
Dat dacht ik ook, mss denkt de koptelefoon dat ik via bt een verbinding wil maken met een ander apparaat?S-Groot schreef: ↑01-08-2026 16:37Dus als de nieuwe uitstaat en met de kabel aangesloten is komt het geluid wel door? Het probleem zou dan niet in je aansluiting moeten liggen, dat was het eerste waar ik aan dacht (dat je de kabel verkeerd om zou hebben).
De gebruiksaanwijzing is op de website van Bose niet duidelijk. Alleen dat je het apparaat met een draad kan verbinden als er geen bt mogelijk is. Verder hebben ze het niet over of de noise cancelling dan nog wel mogelijk is of niet. Een rondje googlen heeft mij ook niet geholpen.
zaterdag 1 augustus 2026 om 21:47
Noise Cancelling zit in de koptelefoon zelf. Die zou je ook met knopje aan kunnen zetten, daar heb je geen bluetooth voor nodig. Maar je moet de koptelefoon dan wel met knopje aanzetten ook al heb je geluid. Aan zetten is voor de noise cancelling.
zaterdag 1 augustus 2026 om 22:19
Een audio ingang is bedoeld voor externe apparaten zoals microfoons, muziekinstrumenten of andere audiobronnen.
Een audio uitgang is bedoeld voor luidsprekers, hoofdtelefoons.
Veel tv's hebben ook een aparte koptelefoon aansluiting.
En je moet bluetooth in de app uitzetten
Een audio uitgang is bedoeld voor luidsprekers, hoofdtelefoons.
Veel tv's hebben ook een aparte koptelefoon aansluiting.
En je moet bluetooth in de app uitzetten
Wacht nooit op een bus of een man want over 15 minuten komt er weer 1
zondag 2 augustus 2026 om 15:01
Ik heb het volgende geprobeerd: koptelefoon onbedraad aangezet, naar de app gegaan, bluetooth en multipoint uitgezet
Koptelefoon uitgezet, de bijbehorende audiokabel in de koptelefoon geplugd, andere uiteinde in de aux vd tv. Tv aangezet, koptelefoon aangezet: geen geluid.
Er is alleen geluid als ik de koptelefoon uitzet, maar dat is niet het mooie geluid met noisecancelling, maar meer dat van een goedkope koptelefoon. Dat is niet wat ik verwacht van een dure Bose. Ik heb het nog even geprobeerd bij mijn stereo: geen geluid met NC.
Op mijn telefoon kan ik het niet uitproberen, daar zit alleen een usb-c poort op.
Onbedraad kan ik gewoon met BT en NC gewoon muziek luisteren met mijn telefoon.
Mijn eigen conclusie: met de Bose QC is bedraad audio gebruiken alleen mogelijk zonder NC.
Als mijn tv in de toekomst aan vervanging toe is dan zal er zeker een worden met BT.
Voor nu gebruik ik nog maar even mijn oude vertrouwde Bose QC 35 en zal voor deze maar nieuwe oorkussens bestellen en maar hopen dat deze nog even mee wil gaan, is nu 4 jaar oud. En anders een soundbar van Bose overwegen die BT ondersteund en waar de nieuwe mee geconnect kan worden.
Als iemand nog tips heeft, deel ze graag.
Koptelefoon uitgezet, de bijbehorende audiokabel in de koptelefoon geplugd, andere uiteinde in de aux vd tv. Tv aangezet, koptelefoon aangezet: geen geluid.
Er is alleen geluid als ik de koptelefoon uitzet, maar dat is niet het mooie geluid met noisecancelling, maar meer dat van een goedkope koptelefoon. Dat is niet wat ik verwacht van een dure Bose. Ik heb het nog even geprobeerd bij mijn stereo: geen geluid met NC.
Op mijn telefoon kan ik het niet uitproberen, daar zit alleen een usb-c poort op.
Onbedraad kan ik gewoon met BT en NC gewoon muziek luisteren met mijn telefoon.
Mijn eigen conclusie: met de Bose QC is bedraad audio gebruiken alleen mogelijk zonder NC.
Als mijn tv in de toekomst aan vervanging toe is dan zal er zeker een worden met BT.
Voor nu gebruik ik nog maar even mijn oude vertrouwde Bose QC 35 en zal voor deze maar nieuwe oorkussens bestellen en maar hopen dat deze nog even mee wil gaan, is nu 4 jaar oud. En anders een soundbar van Bose overwegen die BT ondersteund en waar de nieuwe mee geconnect kan worden.
Als iemand nog tips heeft, deel ze graag.
zondag 2 augustus 2026 om 19:06
Een Bluetooth‑transmitter lost je probleem op, die zijn er in jack of usb aansluiting op je tv.
https://www.youtube.com/watch?v=-FA4ndwkMBg
https://www.youtube.com/watch?v=-FA4ndwkMBg
Wacht nooit op een bus of een man want over 15 minuten komt er weer 1
donderdag 20 augustus 2026 om 15:04
Kleine update: ik ben erachter gekomen dat het volume op dit type koptelefoon standaard op heel zacht staat als het bedraad is aangesloten.
Ik kreeg de tip om in dit geval met de +knop op de oorschelp zelf, het volume harder te zetten: en ik heb nu bedraad geluid van mijn tv met de noise cancelling aan.
Wie weet heeft iemand die dit probleem heeft en zich rotgoogled hier nog wat aan.
Igg wat laat, maar toch bedankt voor jullie adviezen en tips!
Ik kreeg de tip om in dit geval met de +knop op de oorschelp zelf, het volume harder te zetten: en ik heb nu bedraad geluid van mijn tv met de noise cancelling aan.
Wie weet heeft iemand die dit probleem heeft en zich rotgoogled hier nog wat aan.
Igg wat laat, maar toch bedankt voor jullie adviezen en tips!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in