Geberit sticks
vrijdag 14 augustus 2026 om 18:47
Wij hebben in ons nieuwe huis Geberit wc’s waarin geen normale wc-blokken blijven hangen. Je moet dus voor een frisse geur speciale sticks kopen die het spoelwater blauw kleuren en enigszins een geur hebben. Ik was gewend altijd een lekker afwisselend geurtje in de wc te hebben dus dit vind ik maar saai.
Heeft iemand al eens een zoektocht gewaagd naar compatible alternatieven, bij voorkeur met ook eens een ander kleurtje dan blauw? Hoe beviel dat?
Heeft iemand al eens een zoektocht gewaagd naar compatible alternatieven, bij voorkeur met ook eens een ander kleurtje dan blauw? Hoe beviel dat?
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:18
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:44
Hier hetzelfde eigenlijk. Ik ben ooit met die hangdingen gestopt omdat ik gastouder werd ( en die dingen mochten niet…)aikidoka schreef: ↑15-08-2026 09:18Gewoon niks. Bevalt prima. Als ik het toilet betreed vlak nadat er iemand heeft gepoept dan ruik ik dat. Maar met een luchtje ruik je dan een mengsel van poeplucht en het luchtje. Verder stinkt het er niet. Bevalt prima en is beter voor het milieu en de afvalwaterzuiveringsinstallatie.
En idd ivm met het milieu ook niet meer met die dingen begonnen daarna.
Ik merk geen verschil in schoonmaken met de wc pot dat hij nu viezer word ofzo.
Ik heb gewoon een fles ( milieuvriendelijke) wc reiniger staan die ik eens per dag ( of zo nodig vaker) gebruik. Tegen de luchtjes heb ik een spray staan ( ook mileuvriendelijk ,spul wat ik zelf moet aanlengen met water) met een geurtje en die de omgevingslucht neutraliseert en dus niet maskeert. Dat werkt goed.
Ik wissel daarin af met geurtjes.
En idd stokjes staan, of van die amberblokjes ( alhoewel ik die de ene keer ruik en sommige helemaal niet) als we visite hebben doe ik vaak een geurkaars aan in de wc
Maar ik moet zeggen zo;n blok in de wc of in het spoelwater die blokken geeft altijd wel een fris gevoel vind ik. Ik vond alleen die houders altijd van die vieze dingen.
Die dingen die je met van die schijfjes in de wc moest doen die rook ik nooit ….welke geur ik ook ooit gekocht heb. Jullie wel ?
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:59
Daarom ben ik juist blij met die blokjes voor in het spoelwater, geen plastic houder meer. Veel handiger met schoonmaken ook. En very minor detail, ik vind die verpakkingen altijd zo waardeloos opbergen. Ik had nog niet bedacht dat het saai is, altijd blauw water. Vind het wel een schone aanblik geven.
Maar voor de geur kun je van alles in je toilet zetten toch, van stokjes tot geurkaars. Ik vind zelf lavendel(zakjes) altijd heel lekker ruiken.
Maar voor de geur kun je van alles in je toilet zetten toch, van stokjes tot geurkaars. Ik vind zelf lavendel(zakjes) altijd heel lekker ruiken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in