Goed kinderdagverblijf Amsterdam?
woensdag 29 juli 2009 om 12:13
Ik ben nu 13 weken zwanger en de tijd schijnt te gaan dringen om 'ons' in te gaan schrijven bij een kinderdagverblijf. Ik heb alleen geen idee waar! We hebben al wel gezocht, in Oud-West (wonen we) en Oud-Zuid (werk ik), maar we komen er niet zo goed uit. We denken bijvoorbeeld aan UK de Pijp, de Blauwe Eekhoorn en ik geloof dat we nog wel wat hadden, daar kom ik nu alleen niet op...
Kennen jullie deze kinderdagverblijven? Of hebben jullie aanraders?
We vinden het belangrijk dat de baby's een aparte groep hebben en vooral dat er leuke dingen (passend bij de leeftijd natuurlijk) gedaan worden. Ik wil namelijk niet per se dat mijn kind straks schoon thuis komt, maar eerder dat het een leuke dag heeft gehad en vies van het spelen thuiskomt!
Kennen jullie deze kinderdagverblijven? Of hebben jullie aanraders?
We vinden het belangrijk dat de baby's een aparte groep hebben en vooral dat er leuke dingen (passend bij de leeftijd natuurlijk) gedaan worden. Ik wil namelijk niet per se dat mijn kind straks schoon thuis komt, maar eerder dat het een leuke dag heeft gehad en vies van het spelen thuiskomt!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
donderdag 30 juli 2009 om 10:01
Vicky, vraag van te voren naar het pedagogisch beleid. Dat is wel goed om je daar in te verdiepen. Verder genieten kdv's met HKZ-certificering voorkeur, die worden streng in de gaten gehouden en krijgen regelmatig interne - en externe audits.
En volg je gevoel verder; vind je de sfeer prettig? Is het schoon? (vloer/wc'tjes) is het speelmateriaal schoon en heel? Buitenspeelgoed aanwezig? Veilige omgeving (hekjes, hoge deurklinken)?
En de nasilucht lijkt me heerlijk maar imo zijn bovenstaande punten belangrijker.
Je kunt natuurlijk niet alles voorzien maar slechte communicatie vind ik best een heikel punt. Komt dat omdat de leidster niet zo goed nederlands spreken of omdat ze communicatief niet sterk zijn? Dat lijkt me heel vervelend namelijk en wel een punt van aandacht.
En inschrijfgeld? Wat een ploerten
En volg je gevoel verder; vind je de sfeer prettig? Is het schoon? (vloer/wc'tjes) is het speelmateriaal schoon en heel? Buitenspeelgoed aanwezig? Veilige omgeving (hekjes, hoge deurklinken)?
En de nasilucht lijkt me heerlijk maar imo zijn bovenstaande punten belangrijker.
Je kunt natuurlijk niet alles voorzien maar slechte communicatie vind ik best een heikel punt. Komt dat omdat de leidster niet zo goed nederlands spreken of omdat ze communicatief niet sterk zijn? Dat lijkt me heel vervelend namelijk en wel een punt van aandacht.
En inschrijfgeld? Wat een ploerten
donderdag 30 juli 2009 om 10:47
Ik heb via de website van gezond Amsterdam voor elk kdv inspectierapporten gevonden en (nou ja, niet helemaal) gelezen. Hoewel het schijnt dat deze rapporten ook weer niet zo veelzeggend zijn. Ik heb me gister bij 7 (7! belachelijk bijna) kdv's ingeschreven, maar ga zeker eerst kijken of het ook echt wat is en, idd, vooral of ik er een goed gevoel bij heb. Ben er trouwens twee tegengekomen waar ik inschrijfgeld moest betalen. Een tientje, vond ik nog wel te overzien.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.