* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Haha, Sproet, dat is ook wat... Ik had een soortgelijk cadeautje (babyboek) voor je gekocht, maar dan van kikker als kraamcadeautje. Moet ik toch even iets anders bedenken
Sproet, ik weet trouwens niet of al die kwaaltjes niets toevoegen. Ik denk nl. dat het wel iets toevoegt, al had ik dat tijdens mijn zwangerschap nooit mijn strot uitgekregen denk ik Maar toen V. geboren was, was ik zo opgelucht... Ik vond het allemaal ZO spannend. Die bloeddruk die steeds hoger werd, die vliezen die braken maar geen weeen veroorzaakten... Toen hij er eenmaal was, kon ik ZO van hem genieten, omdat al die zorgen toen eindelijk verdwenen. Toen wist ik trouwens nog niet dat mijn bloeddruk weer even enorm zou stijgen.

Mijn bloeddruk is trouwens goed aan het dalen. Zit nu rond de 90 en is voor mijn doen best goed.
Haha, dus je wilt zeggen dat die kwaaltjes er zijn zodat je extra kunt genieten na je bevalling! Ja, zo kun je het ook bekijken. Maar ik blijf het stom vinden dat Luus haast niet meer kan lopen, Chiek gek wordt (werd?) van de jeuk en dat 80% (volgens Elev) van de vrouwen en knip of scheur krijgt tijdens de bevalling. Dat zou toch anders moeten kunnen?
Hier de hippe mama. Hahahahahahahaha!!! Jullie zijn geestig. Ik vind uiterlijk belangrijk maar weet niet of ik straks nog aan jullie verwachtingen kan voldoen hoor. Ik vind wimpers verven wel een goed idee trouwens. Geeft dat echt alleen maar kleur want die van mij zijn ook best donker van zichzelf en mascara doe ik meer omdat ik het anders kaal vind staan. Maar goed hier moet eigenlijk hoog nodig weer verf in het haar maar dat probeer ik uit te stellen omdat mijn haar zo afbreekt en dan kan verf ook niet echt goed zijn. En haaruitval heb ik ook nog steeds evenveel last van als voorheen. Waar blijft die weelderige bos?!

Luus gelukkig dat er een onschuldige oorzaak is voor jouw lamme been. Maar wat een wachtslag is dit zo voor jou zeg. Ik weet ook niet meer zo goed wat ik tegen je moet zeggen behalve hang in there meissie. Ik vind je een bikkel.

Chiek je moet dus nog twee uurtjes wachten op het zwaaimomentje. Lekker hoor dat man mee gaat en ook wel logisch, kan ie ook weer even zijn kind bewonderen. Pienman doet ook niet moeilijk over de afspraken. Denk niet dat ie elke vk afspraak mee zal gaan maar dat hoeft van mij ook niet perse. De echo's gaat ie natuurlijk wel mee. Vindt ie zelf veel te leuk. We hebben de 31e onze volgende echo trouwens, de 20 weken. Is ook alweer over 4 1/2 week!!!

Laal hoe gaat het in de chill stand? Kun je het een beetje aan, dat niks doen?

Zit hier nog steeds als een idioot te snotteren trouwens. Superirritant. Maar gelukkig niet meer zo pijnlijk als vannacht, toen deed ademhalen echt pijn aan mijn neus en keel. Goed ga maar weer eens verder. Later meisjes.
Jezus Pien, dat gaat ook snel, 20 weken alweer dan. Pfoei.

En Chiek mag zo al, leuk leuk leuk!
En Duft, wat een lief cadeautje had je bedacht! Kikker is ook heel leuk! Maar ja, 2 keer opschrijven wanneer Sproetekind voor het eerst draait is inderdaad wat overdreven . Maar ik ken toevallig nog een aantal aanstaande moeders die je er vast blij mee kunt maken
Ik heb nog niet zo'n boekie!

Oh, d'r komt zometeen een meisje bij me langs dat gereageerd heeft op een oproepje van mij, hier op viva prikbord. Omdat ik nog niet veel mensen ken in Luus-stad. Ben benieuwd...

Hadden eigenlijk bij mij in de buurt afgesproken in een strandtentje, maar omdat ik zo slecht loop nu maar bij mij thuis.
Ooh, spannend Luus! Heeft ze ook kinderen of is ze zwanger? Wel goed dat je zo'n oproepje hebt geplaatst, aangezien je waarschijnlijk de komende tijd nog niet toe bent aan een potje tennis.

btw, mensen die zeggen dat de luiers van je eigen kind niet stinken, die liegen Kanonne zeg! (om met Duft te spreken)
Het enige wat ik me bij al die zwangerschapsklachten afvraag is hoe mensen dat vroeger dan allemaal deden Toen er nog geen VK waren, of toen er zelfs nog geen medische hulp bestond...wist een vrouw eigenlijk uberhaupt wel hoe en wat als er niemand was om haar dat te vertellen...

En dan wij maar klagen over warmte enzo...

Luus, in ieder geval fijn dat er een duidelijke oorzaak is...en inderdaad flink hard duwen, misschien dat het kwartje dan valt En wat leuk dat je vanmiddag bezoek hebt, ben benieuwd...

Chiek, jij bent op dit moment lekker aan het kijken

Pien, ik verf m'n haar nog, maar voor de rest zal er waarschijnlijk ook weinig stralends aan mij te vinden zijn (behalve natuurlijk stralen van geluk )...maar ik doel meer op blubberbuik, hangwallen endat soort aanverwante zaken....
quote:sproet1978 schreef op 30 juli 2009 @ 13:19:

Is ergens wel grappig, dat steeds als iemand hier vage klachten heeft, dat er dan wel weer een naam voor is en blijkbaar echt bij een zwangerschap hoort. Vind trouwens dat de natuur nog niet helemaal goed ingespeeld is op het fenomeen 'zwanger'. Als vrouwen al miljoenen jaren (hoelang bestaan er eigenlijk al mensen? vast nog geen miljoenen jaren, iets van 50.000 toch?) zwanger raken, dan had ons lichaam in de evolutie toch wel iets beter hier op aangepast kunnen worden. Allemaal heel mooi met die bloedsomloop en placenta, dat is heel gaaf dat het allemaal zo werkt en je kind min of meer vanzelf groeit. Maar hadden ze er niet voor kunnen zorgen dat al die kwaaltjes weg zouden blijven, dat voegt toch helemaal niets toe?Ik zeg: Waroom leggen we niet gewoon eieren. Veel prakischer dan dit gezeul... kan je partner ook meedoen met dus je kunt deeltijd dragen... :-D
Ben ik weer, alles was helemaal goed!

Ze is inderdaad wat klein, maar niet zorgelijk. De echomevrouw zei: "Jullie krijgen gewoon een klein poppetje"

Verder ligt ze al ondersteboven met haar voeten onder mijn ribben (en dat voel ik ook regelmatig )

Weer helemaal blij dus!

Leuk luus, je date!

En dat eieren idee van DD vind ik eigenlijk wel een goede! Maar aan de andere kant is zwanger zijn zoiets speciaals, dat zou ik ook weer niet willen missen..
Ooooh Chiek...gelukkig! Een klein poppetje...*smelt, smelt, smelt*

DD, eieren...tja, zou ook kunnen, maar ik zou dit toch ook niet willen missen Heb jij eigenlijk al nagedacht waar je gaat bevallen? Of ben ik dat vergeten
Mijn ribben aan de rechterkant doen trouwens ook zeer zeg Nu met die harde buiken wordt dat kleine kontje er helemaal tegen aan geduwd...
De hoofdomtrek is trouwens 28 cm, dat heb ik net even met een centimeter nagedaan.... schattig! En ze weegt 1700 gram nu.

Billen tegen je ribben klinkt ook niet echt confortabel trouwens
Oh gelukkig Chiek; niks aan de hand. Geeft wel een lekker gevoel. En jullie krijgen gewoon een lief klein poppetje

Wat lief zeg!

Kwam hier alleen even kijken of er nog mensen bevallen waren, maar nee dus. Heb ook helemaal niet meegelezen. Net terug van onze lunchafspraak met tweede schoonfamilie. Was nog best gezellig. Maar we zijn dan ook naar een doodgewoon Hollands eetcafe geweest aan de rivier hier. Tentje heet kapitein Haak. Was heel leuk en lekker.

Weer eens wat anders dan telkens chinees of iets anders aziatisch. Was een idee van mijn lief.

Oh en Sproet; poep van je eigen kindje stinkt inderdaad net zo goed. Verschrikkelijk! Vooral erg als je daar 's ochtends vroeg boven hangt op de nuchtere maag. Blegh!

Enige is dat ik het van mijn eigen kind gewoon doe en bij een ander vind ik het zo smerig. Dan kan ik dus echt niet. :puke:
Oh Chiek, wat klein nog he? Dat kun je je toch niet voorstellen? Maar lengte, omtrek en gewicht zijn dus in principe goed in relatie tot zwangerschapsduur? Ok, ze is dan iets kleiner...maar hee, ze moet er ook nog een keertje uit...dus

Nee dat geduw van die billen is niet echt lekker nee...Weet je wat ik zo leuk vind, als ik mijn handen om mijn buik heenleg en ik schud een beetje heen en weer, dan kan ik heel goed voelen hoe groot de baby is...hij schudt dan namelijk helemaal mee (ja ja, is misschien wel een beetje zielig ) Aan de ene kant zo klein , aan de andere kant t*ring dat moet er dus uit!
quote:Lalie schreef op 30 juli 2009 @ 17:02:

Ok, ze is dan iets kleiner...maar hee, ze moet er ook nog een keertje uit...dus

Precies! Klein kan ook goed zijn denk ik dan maar

Lalie, als al die andere vrouwen het kunnen (een kind baren bedoel ik dan), dan zou ik werkelijk niet weten waarom dat ons niet zou lukken. Gaan we gewoon doen!

Chicaatje, je dag klinkt leuk!

Heb je trouwens weleens gehad dat minicaat helemaal onder de poep zat? Dus echt van zijn oksels tot aan zijn knietjes? Eigen kind of niet, dat lijkt me dus echt smerig
Haha Chiek; nou zover is het nog niet gekomen. Wel halverwege zijn rug tot aan de rand van de luier. Dat dan weer wel. Net ook in het restaurant. Gelukkig kon schoonzus me helpen met beentjes vastpakken en schoonpoetsen. Is wel echt heel ranzig hoor.

Thuis had hij dat ook wel eens en dan ben ik in mijn eentje. En nu is ie zo bewegelijk dat hij (als je niet oplet) gewoon in zijn eigen poep aan het stampen is. En om het helemaal leuk te maken gaat ie dan ook nog even plassen.

Laal: Haha... valt best mee hoor. Ik dacht ook altijd tijdens die cursus als ze zeiden dat de pijn wel meevalt als je zelf rustig blijft: Ja, maar zo'n grote baby moet wel door zo'n klein gaatje.

Maar dat viel me echt best wel mee moet ik zeggen. Minicaat lag dan ook wel helemaal goed, maar ik had ook echt het idee dat de boel behoorlijk opgerekt was. Die olie van mij heeft ook wel geholpen. Kan jij ook proberen. Hoor er meerdere goede verhalen over. Perineum massage olie van weleda. Elke dag 5 minuten inmasseren. Is niet fijn, maar ik vond het wel helpen. Voelde het weefsel echt elke dag soepeler worden.
Oh Chiek, wat fijn dat alles goed is! Enne... ons nog kleinere poppetje weegt nu ook ongeveer 1700 gram, en ik ben 2 weken verder. Als ze zich daar bij mij al geen zorgen over maken, dan bij jullie toch zeker niet!

En verder... VERLOF!!!!!!!!! Ik ben er zó aan toe, ben altijd helemaal krakkemikkig na een dag werken.

Ik ga gauw even verder bijlezen.
Psies Chiek! Het trucje van Moeder Natuur gaat ook hier z'n werk doen...want ik ga ook uitkijken naar de bevalling Laten we even wel wezen, ik sta nog niet te springen hoor...maar begin wel nieuwsgierig te worden

Klinkt inderdaad gezellig Caat!

Ik ken iemand wiens kind zo'n verschrikkelijke spuitluier had (dus inderdaad van top tot teen onder de shit ) net op het moment dat er een meneer bezig was met het onderhoud van de geiser en er dus enkel koud water voorhanden was

Dan word je dus ook niet blij
Joehoe Chiekie voor jullie poppetje. Wat leuk en lief en schattig!!

Ik ga er vandoor. Het is babywinkel tijd.
Dus volgens jou werkt het toch wel Caat? Ik had namelijk begrepen dat het niets uitmaakt...ik zal morgen toch eens kijken dan. Gewoon bij een drogisterij gekocht?

Mien!!! Lekker!!! Nu kun je dus ook gewoon iedere dag komen schrijven

Have fun Pien!
Hahaha Mini, ook kleine poppetjes zijn er in verschillende maatjes kennelijk In ieder geval doe je je naam dan eer aan!

En verlof, h-e-e-r-l-i-j-k!!!!

Poep is poep en blijft vies, ook als het van je eigen kind is! Beetje gekke vraag misschien, maar de poep van minicaat is toch nog min of meer vloeibaar? Of hebben ze na een paar maanden al echte drollen?

Yeah, laal ziet uit naar haar bevalling! Het blijft iets vreemds, maar het gebeurt ons dus kennelijk allemaal...

Pien, shopse!

Wat ben je van plan te gaan kopen eigenlijk?
Ha Mien, ook verlof dus. Kan je lekker uitrusten en je klaarmaken voor de baby.

Maare, er komen steeds meer thuisblijvers bij. Nog even en dan kan ik helemaal niet meer bijlezen.

Oh enne Laal, ja gewoon bij de drogist gekocht. Staat vaak bij de mamma verzorgingsproducten en dus niet bij weleda zelf.
Dus die olie werkt echt? Ga het dan toch ook maar kopen... vanaf wanneer moet je gaan smeren? Vind het alleen enórm genant om te kopen, zie zo'n verkoopster al denken "die gaat haar doosvelletje insmeren"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven