Ik ga er vaak onbewust met 't verhaal van myn vriend vandoor

30-07-2009 11:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik heb een vooral onbewust probleem. Ik ben een kletser, ze noemen het ook wel adhd grapje. Maar ik praat dus veel. Nu is het mijn vriend opgevallen en af en toe gaan irriteren (terecht) dat ik vaak zijn verhaal af maak. Dat hij begint en ik in haak door een opmerking te plaatsen (positief) en verder ga met zijn verhaal. Dit laatste doe ik onbewust. Soms heb ik het wel in de gaten, maar dan is het al 'te laat'. Het gebeurd bv als mijn vriend even zijn mond houd of als ik enthousiast ben over een verhaal, zoals zondag bij zijn ouders, we vertelde toen over de vakantie. Ik maakte toen bleek later ook vaak zijn verhaal af. Ik merk het niet echt. Echt heel irri. We hebben er over gepraat en we hebben er geen ruzie over gekregen, alleen gezegd dat ik er op moet letten, wat ik ook wil en mijn vriend soms even moet zeggen van 'Heey MMR je gaat er met mijn verhaal vandoor' oid. Dan weet ik dat, maar mijn vriend vind dit ook weer niet super om te doen, omdat het niet zo aardig over kan komen voor andere, terwijl ik weet dat hij het bedoelt als herinnering oid en het dus goed bedoeld.

Herkennen jullie dit? Hoe moet ik er mee omgaan. Want ik vind het echt vervelend, juist omdat ik al meer praat dan een gemiddelde zo ben ik oke, maar toch. Dit is gewoon niet zo leuk. Maar het gaat dus onbewust.

We zijn als het er toe doet tenminste 21 en 25 jaar (vriend).

Bedankt voor de tips.
quote:Chardonnay schreef op 30 juli 2009 @ 12:04:

[...]

Ik wist wel dat we aan elkaar gewaagd zouden zijn.

Ik neem de weddenschap aan .

Dus dat wordt een keer meeten Madhe, hoe snel praat jij?

Gaat nu afsluiten en een goedf boek hardop voorlezen aan zichzelf...

Als er gemeet gaat worden wil ik wel zeker weten dat ik win!

Ben ook een kei in zelf woorden verzinnen kan jij dat ook?

*gaat snel Madhe even zoeken op het forum of haaives*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Woorden verzinnen? Even denken hoor!

Nee, volgens mij kan ik dat niet. Tenzij ik erg van de kaart ben, maar dat telt zeker niet
tssssssssssss....kan je dat niet eens
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja dat snelle praten is irritant! Vooral als het in je eigen hoofd he-le-maal duidelijk is, raak ik altijd vreselijk geërgerd als als mensen me niet kunnen volgen.

Geheel onterecht

Ik hoorde mezelf gisteren op video, toen dacht ik echt; langzamer en duidelijker praten
Misschien is een codewoord iets voor jullie? Bijvb. broodrooster. Als je dan weer het verhaal van je vriend afmaakt, kan hij gewoon 'broodrooster' zeggen (ok, de andere tafelgenoten zullen ff verbaast opkijken, maar dan kun je gewoon zeggen dat dat iets is tussen jullie 2-en).
*Off-topic*

MMR, heb ik nou ergens gelezen dat jij schreef 'Ik ben inmiddels een paar jaar getrouwd'? Weet niet meer waar ik het gezien zou hebben, maar toen dacht ik nog: goh, MMR is nog zo jong, en nu toch al een paar jaar getrouwd? Of mix ik nou postings van anderen met jouw nick??
"Broodrooster! Schat, broodrooster!"

Nee, dat is gelukkig helemaal niet raar!
quote:Jeanjacq schreef op 30 juli 2009 @ 15:37:

"Broodrooster! Schat, broodrooster!"

Nee, dat is gelukkig helemaal niet raar!Gelukkig zijn er ook nog mensen die schijt hebben aan wat anderen van ze vinden
Tja, ik vind altijd dat andere mensen (in dit geval jouw vriend) maar mans genoeg moeten zijn om er zelf iets aan te doen dat zij wel gehoord worden. Ik vind het mooi dat jij je bewust bent dat je ruimte inpikt voor jezelf, maar waarom zou je die ruimte niet mogen inpikken? Het is wat anders als hij er wat van zegt en je gaat maar door. Hij mag ook gewoon leren er wat van te zeggen. Jij zal de enige niet zijn die zijn verhaal inpikt.
quote:superletje schreef op 30 juli 2009 @ 14:29:

*Off-topic*

MMR, heb ik nou ergens gelezen dat jij schreef 'Ik ben inmiddels een paar jaar getrouwd'? Weet niet meer waar ik het gezien zou hebben, maar toen dacht ik nog: goh, MMR is nog zo jong, en nu toch al een paar jaar getrouwd? Of mix ik nou postings van anderen met jouw nick??

Ik ben nog niet getrouwd hoor hihi. Gelukkig niet gezien mijn leeftijd., maar zou het uiteindelijk wel willen met hem hoor Over 2 tot 5 jaar ofzo. Over 3 jaar lijkt me een goed moment :P hihih!! Nee hoor gekkigheid, het komt zoals het komt. Als het er uberhaubt van komt. Maar laat ik positief denken we zijn allebei gek op elkaar

Ik ben nu erg moe dus reageer morgen weer!!

Liefs en weltrusten

MMR
quote:Your_Wake_Up_Call schreef op 30 juli 2009 @ 14:28:

Misschien is een codewoord iets voor jullie? Bijvb. broodrooster. Als je dan weer het verhaal van je vriend afmaakt, kan hij gewoon 'broodrooster' zeggen (ok, de andere tafelgenoten zullen ff verbaast opkijken, maar dan kun je gewoon zeggen dat dat iets is tussen jullie 2-en).

Hahaha, mijn zusje is ook zo'n tetter en heeft dat zelf niet zo door, dus af en toe moet ik ook wat 'harder' ingrijpen (vaak met een grapje, dan kan het al beter). Een tijdje terug las ik in een schriftje dat m'n moeder vroeger (toen had ze er ook al last van namelijk) riep: "snaveltje!". Haha, omdat dat zo meesterlijk irritant is heb ik het direct ingevoerd

Trouwens, ik heb het ook wel eens, vanuit een soort angst later te vergeten wat ik wilde zeggen denk ik. Maar ben me er ook wel bewust van, ookal is het soms te laat. Dan zeg ik gewoon 'oh sorry, ik onderbreek je, vertel verder', of maak er ook een grapje van met een beetje zelfspot.
Er is wel een verschil (vind ik) tussen mensen voor wie het een blinde vlek is en die het dus niet van zichzelf weten, en mensen die het wél weten en het toch doen.

Ik zou ook doodergeren als mijn man mijn verhalen keer op keer af zou maken. Als hij iets vertelt en hij vraagt mij niet om het aan te vullen, of betrekt me niet er niet bij door bevestiging te vragen of zo, dan laat ik hem lekker zelf tetteren.

Het gebeurt vaak genoeg dat we samen een verhaal vertellen maar dat hij begint en dat ik het dan 'overneem' nee hoor, dat zou ik andersom ook niet leuk vinden en zeker niet als het iets is wat vaker gebeurt.

Er op letten, het jezelf afleren en het niet meer doen, zou dus een optie kunnen zijn. Je hebt het jezelf ook aangeleerd, dus andersom zou mogelijk moeten zijn.

Je zou inderdaad een poosje 'broodrooster' af kunnen spreken maar na verloop van tijd lijkt het me dat je het zelf moet lukken.

Ik heb alle vertrouwen in je.
dat "snaveltje" is idd grappig ja!

mijn ouders hadden ook zoiets. die zeiden altijd tegen mij "en het paard vd melkboer heeft Bles".

want ik begon vaak midden in een verhaal ineens met een ander verhaal, van de hak op de tak. dat deed ik zowel in mijn eigen verhalen maar voornamelijk als iemand anders iets aan het vertellen was. en dat was natuurlijk erg storend en later kwam ik erachter dat het ook nog eens ontzettend egoistisch over kan komen (als in, mijn verhaal is belangrijker).

dus als mijn ouders dat zeiden (en dat zinnetje slaat net zo nergens op als ik die ineens een ander verhaal begon te vertellen) wist ik dat ik even mijn mond moest houden...
Mijn vriend is ook zo'n 'enthousiasteling'. Heel druk, altijd aan het woord enz. En heeft dus ook wel eens de neiging mijn verhaal over te nemen. Ik maak daar dan gewoon een opmerking over, direct, dan en daar.

Meestal ik zeg gewoon: "Mag ik misschien mijn verhaal even afmaken, of denk je dat jij het beter kunt?" Dan houdt hij wel zijn mond (meestal nog wel even met een tegensputtering als: "Moet jij zeggen..." of iets anders in die trant wat werkelijk nergens op slaat).

Het kan zo ongelooflijk irritant zijn inderdaad. Daarom laat ik me nooit overrulen, hij moet het maar leren. (Alleen doet hij dat nog steeds niet, na 10 jaar!) Verder is het een moppie hoor
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Bedankt weer voor de reactie. Vanavond gaan we samen naar een feestje, dus dan zullen we zien hoe het gaat hihih!! Ik ga iig mijn best doen en er op letten, maar ook weer niet te krampachtig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven