Gezondheid alle pijlers

teveel calcium int bloed

22-07-2009 08:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis, ze heeft erge pijn in de rug en in het schouder, is erg zwak en misselijk. Ook valt ze steeds in slaap, zelfs als we bij haar bed zitten.

Nu heeft ze teveel calcium in haar bloed, hier heb ik nog nooit van gehoord, wie weet wat dit kan zijn? De dokters kunnen nog niet veel vertellen, eerst heeft ze een infuus om die calcium eruit te krijgen.
kan aan je bij-schildklier liggen.
Van te hoog calcium kun je nierstenen krijgen geloof ik. Dan kun je dus ook pijn in je rug krijgen.

Maar als ik jou was zou ik rustig proberen te wachten op wat de arts te zeggen heeft. Wij zien je moeder niet en weten niet wat er allemaal onderzocht wordt verder. Waarschijnlijk worden er nog wel meer bloedwaarden onderzocht.
Eh.... nierstenen krijg je natuurlijk niet door hoog calcium in je bloed maar in je urine...... duh.

Ik bedoel maar, de info die je hier krijgt hoeft je niet per definitie veel wijzer te maken.

Ik ga mn bed in voordat ik nog meer nutteloze info opschrijf.
Teveel calcium kan bij een heleboel dingen, van relatief onschuldig tot ernstig. Alleen de arts kan je vertellen waar het bij je moeder aan ligt.
Gewoon een gesprek aanvragen met haar artsen. Meestal kun je via de verpleging een afspraak voor een familiegesprek maken, soms ook telefonisch. Ook als nog niet alle uitslagen bekend zijn, is het fijn om tussendoor op de hoogte gehouden te worden en daar moet je soms zelf een beetje achteraan.

Zoals hier al eerder gezegd: er zijn vele oorzaken van bepaalde afwijkingen in het bloed en ik denk dat je veel meer zinnige info van de arts die je moeder gezien heeft, dan van willekeurige forummers.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
we hebben een gesprek gehad, en eerst moet de calcium in haar bloed naar beneden. Het kan idd komen door de bijschildklieren, maar ook omdat haar hormale toestand wat verstoord is door de overgang. In iedergeval zijn er geen hele ernstige dingen genoemd, pff... gelukkkig.

En botontkalking is ook genoemd, maar hier kan ze medicijnen voor krijgen.
mn moeder heeft kanker. wat een klap in mn gezicht zeg. Ze is nog maar 54. het is waarschijnlijk niet te genezen omdat het in de botten zit. ze weten nog niet waar de kanker precies zit.
Lieve Aafke,

Heel veel sterkte.....
ik besef het nog niet helemaal. ze is zo sterk.... Pas als ze weten waar de kanker zit kunnen ze eventueel een behandeling starte
Hallo Aafke,

Allereerst veel sterkte gewenst.

Alhoewel ik absoluut niet wil zeggen dat je moeder geen kanker heeft (al hoop ik het wel voor je dat ze het mis hebben), wil ik je toch mijn verhaal niet onthouden. De titel riep bij mij nl meteen herkenning op.

Mijn moeder is een paar jaar geleden ook ineens opgenomen met wat bleek een te hoog calcium gehalte in haar bloed (was al een tijdje moe, afgevallen etc).

Ze moest ook meteen aan een infuus om het calcium naar normale waarde te krijgen. Enkele dagen later werd ons verteld dat ze kanker had, maar dat ze nog niet wisten waar het zat.

Wat een mededeling, totaal onverwacht.

Door allerlei scans gegaan in verschillende ziekenhuizen, bleven vol houden dat het kanker was maar dat ze nog niet wisten waar het zat.

Uiteindelijk na vele onderzoeken kwam er uit dat ze sarcoidose had, een redelijk onschuldige ziekte. Bij teveel aan calcium gaan ze er direct vanuit dat het kanker is en wordt sarcoidose nog wel eens over het hoofd gezien (is een redelijk onbekende ziekte).

Waarschijnlijk heb je hier niet veel aan maar ik wilde je het toch laten weten, in ieder geval heel veel sterkte!

Groetjes,

Mylo
ze heeft een beenmergpunctie gehad, waaruit het is gebleken. Dit zijn uitzaaingen. ze kunnen we echte kanker nog niet vinden.
Sterkte Aafke!

Gaat ze nog gescand worden of is het daar al te ver voor?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Nogmaals sterkte gewenst de komende tijd!
ze krijgt nog onderzoeken om te kijken waar het zit. een Ctscan en mammografie.
hoe is het nu? Sterkte!......
Luzzeke, zie het topic "moeder heeft kanker"...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven