Gezondheid alle pijlers

vraagje over ventolin

02-08-2009 15:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon gaat morgen op kamp en wilde hem voor de zekerheid zijn pufje meegeven. Zo'n naar nu blijkt ouderwetse ventolin 100 inhalator zonder teller erop. Hij voelt wat leeg.

Wie weet er nog hoe je test of het leeg is of nog voldoende doses heeft. Als ik hem in water leg ligt hij langszij.
stomme vraag hoor, maar heb je niet nog een volle? geef je die mee, en maak je deze lege thuis op. Of morgen nog even naar apotheek voor nieuwe?
[Dan ben ik bang dat ie toch bijna leeg is, weekendapotheek iets? (als die bij jou in de buurt zit natuurlijk)
He Mamzelle,

Hoe ziet dat pufje eruit? is het zo'n klein blikken soort busje? of is het zo'n rotadisk waarmee je met je duim het schuifje op en neer moet bewegen om weer een pufje te kunnen krijgen?

Snap je het nog?
Als het zo'n soort blikken busje is, kun je die in een glas water leggen staat tie rechtop, dan is het vol en hoe schuiner het gaat hangen, des te leger is het busje.

Is het een rotadisk, dan weet ik het niet...
Ja, of idd even langs de weekend apotheek, das ook een goede tip.
Op een rotadisk zit toch juist wel een teller? Ik heb ze namelijk van Seretide en Ventolin (of waren dat die met losse capsules?) Heb net even gekeken en ik heb Diskus, daar zit idd een teller op. Rotadisk is met losse capsules. Die Mamzelle bedoelt is denk ik ook zo'n metalen buisje met houder. Die heb ik zelf al 20 jaar niet meer dus zou het echt niet weten.

Anders idd toch voor de zekerheid HAP bellen en vragen voor een extra recept?

Succes ermee.
Er is een testje voor... ik weet het echter niet meer en kan het ook niet al google-end vinden. Misschien is het wel de drijftruc in water? Ik zou even de dienstdoende apotheek bellen met deze vraag.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Het is een blikken busje dus klinkt niet best. Helaas heb ik geen volle meer anders was dit geen issue.

Ga maar eens in de medicijntas kijken, anders wordt het de weekendapotheek.
Mamzelle? Heb je mijn post van 15.33 uur gelezen? Dat is die test.
Een pufje ventolin op een zwarte ondergrond spuiten, verschijnt er een witte plek...dan zit er nog genoeg in!

Succes...
Dat testje dus, Zuigstengel. Testje van YourGuide er nog overheen gegooid en het is schoon op.

En nu zit ik dus te dubben of het mee moet. Zelf krijg ik het jongske rustig door hem op schoot te nemen met handen over de buik. Eerder paniek dus dan echte benauwdheid.
quote:mamzelle schreef op 02 augustus 2009 @ 16:09:

Dat testje dus, Zuigstengel. Testje van YourGuide er nog overheen gegooid en het is schoon op.

En nu zit ik dus te dubben of het mee moet. Zelf krijg ik het jongske rustig door hem op schoot te nemen met handen over de buik. Eerder paniek dus dan echte benauwdheid.Ja, die bedoel ik! Ik zou als ik jou was even de weekend apotheek bellen of anders even naar de huisartsenpost bellen, en het probleem even uitleggen.
Bij jou wordt hij rustig, maar op kamp is het misschien een ander verhaal. Ik zou voor de zekerheid een nieuwe halen. Dan zit jij een stuk relaxter ook lijkt mij.
Cum non tum age
Ik vrees dat je niks aan de weekend apotheek hebt zonder recept.

Dat wordt dan de dokterspost bellen of wachten tot morgen.

Kan je hem niet opsturen b.v. post restante naar de plaats waar er gekampeert wordt of is er een adres?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Misschien kan je het recept laten faxen naar de plaatselijke apotheek waar hij kampeert maandag
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Het spulletje is inmiddels in huis en in de kampeertas. Met inderdaad het verzoek om dat voortaan tijdig te regelen. Heb overigens alweer zo'n blikken busje gekregen, dat leek de apotheek toch handiger samen met voorzetkamer dan zo'n disc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven