strijken
zondag 2 augustus 2009 om 23:16
N.a.v. van alle huishoudelijke topics ben ik wel heel benieuwd wat en hoe vaak we strijken of wie er helemaal niet strijkt
Ikzelf strijk het beddegoed,t-shirts,spijkerbroeken/broeken,blousjes(pff vooral die van mezelf zijn bewerkelijk)ehh wat strijk ik eigenlijk niet?kortom ik strijk wat "normaal" is om te strijken..jullie?
Ikzelf strijk het beddegoed,t-shirts,spijkerbroeken/broeken,blousjes(pff vooral die van mezelf zijn bewerkelijk)ehh wat strijk ik eigenlijk niet?kortom ik strijk wat "normaal" is om te strijken..jullie?
anoniem_47971 wijzigde dit bericht op 02-08-2009 23:18
Reden: beter spellen
Reden: beter spellen
% gewijzigd
maandag 3 augustus 2009 om 09:13
Ik strijk ook niet. Zeer zonde van mijn tijd
Goed, bepaalde rokjes van mijn dochter en in de babytijd de hydrofiele luiers maar verder weiger ik te strijken.
Mijn man strijkt zijn hemden ook zelf, heb wel eens een poging gedaan maar daar was hij niet tevreden mee. Mooi zo, mag hij het weer fijn zelf doen
Goed, bepaalde rokjes van mijn dochter en in de babytijd de hydrofiele luiers maar verder weiger ik te strijken.
Mijn man strijkt zijn hemden ook zelf, heb wel eens een poging gedaan maar daar was hij niet tevreden mee. Mooi zo, mag hij het weer fijn zelf doen
Ja, dat vind ik echt.
maandag 3 augustus 2009 om 09:29
Sommige dingen moeten gewoon echt gestreken worden, anders ziet het er niet uit. Een ongestreken t-shirt is zo armoedig. Ik strijk ook dekbedovertrekken, want die zijn zo gekreukeld als ze uit de droger komen. Ik vind dat op bed echt lelijk staan. Maar daarentegen laat ik het wel oplopen. Ik probeer 1x per week te strijken, maar ik heb er zo'n hekel aan dat ik het meestal 2 weken laat liggen. Mijn moeder strijkt ook nog weleens voor me en ik heb geen gewone strijkbout, maar een strijkmachine.
maandag 3 augustus 2009 om 09:34

maandag 3 augustus 2009 om 09:37
quote:superstar_2 schreef op 03 augustus 2009 @ 09:34:
[...]
Dat hoort zo zegt mijn moeder de theedoeken liggen dan veeeeeeel netter op een stapeltje
Haha. Mijn oma is ook zo hoor. Die deed 's ochtends altijd eerst 'het werk'. Zo zei ze een keer tegen me 'Als 38 uur per week werkt, wanneer doe je dan 'het werk'.
Waarmee ze dus het huishouden bedoelt.
[...]
Dat hoort zo zegt mijn moeder de theedoeken liggen dan veeeeeeel netter op een stapeltje
Haha. Mijn oma is ook zo hoor. Die deed 's ochtends altijd eerst 'het werk'. Zo zei ze een keer tegen me 'Als 38 uur per week werkt, wanneer doe je dan 'het werk'.
maandag 3 augustus 2009 om 09:37
Ik heb geen droger en hang alles heel netjes op het rekje. Strijken doe ik zo weinig mogelijk, in de winter eigenlijk bijna niet. In de zomer wel de dunnere zomerbroeken en sommige topjes, maar niet veel méér. Man draagt gelukkig bijna nooit een overhemd, maar die ene strijk ik dan natuurlijk ook wel.
Maar theedoeken...? Beddengoed? T-shirts? Echt niet!
Maar theedoeken...? Beddengoed? T-shirts? Echt niet!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 3 augustus 2009 om 09:41

maandag 3 augustus 2009 om 09:45
quote:misschicken schreef op 02 augustus 2009 @ 23:56:
Toen mijn oudste kuiken geboren werd hadden we een kraamhulp van de oude stempel...die streek werkelijk álles...tot aan de washandjes aan toe.
En inderdaad...het ligt heerlijk, vers gestreken lakens! Maar ze wou niet blijven...dus dat was van zeer korte duur hahahaDie had écht tijd te veel.
Toen mijn oudste kuiken geboren werd hadden we een kraamhulp van de oude stempel...die streek werkelijk álles...tot aan de washandjes aan toe.
En inderdaad...het ligt heerlijk, vers gestreken lakens! Maar ze wou niet blijven...dus dat was van zeer korte duur hahahaDie had écht tijd te veel.

maandag 3 augustus 2009 om 09:46
Beddengoed strijken begin ik dus echt niet aan! Dat zie je ongeveer 10 minuten nadat je het bed opgemaakt hebt al niet meer!
Ik strijk de overhemden en broeken van mijn man, en verder alleen dingen waar ik echt niet onderuit kom. Nette jurk voor een bruiloft ofzo. Bloesjes draag ik niet, en linnen kleding hang ik gewoon netjes op bij het drogen.
Beddengoed strijken...pfff, ik heb wel wat beters te doen (op het viva-forum rondhangen bijvoorbeeld..)
Ik strijk de overhemden en broeken van mijn man, en verder alleen dingen waar ik echt niet onderuit kom. Nette jurk voor een bruiloft ofzo. Bloesjes draag ik niet, en linnen kleding hang ik gewoon netjes op bij het drogen.
Beddengoed strijken...pfff, ik heb wel wat beters te doen (op het viva-forum rondhangen bijvoorbeeld..)
maandag 3 augustus 2009 om 09:58
Mijn moeder strijkt ook al het beddengoed en de theedoeken enzo. Ik strijk eigenlijk alleen overhemden en broeken (met vouw) als het echt echt heeeel hard nodig is. (vrijdag etentje dus ik vrees dat ik mijn strijkijzer moet gaan zoeken) Daarbij weet ik niet goed hoe ik b.v. de mouwen van zo'n blouse moet doen zonder er weer klreukels in te stijken. Ik heb niet zo'n extra plankje.
Eigenlijk wil ik wel meer strijken al is het alleen maar omdat sommige dingen dan gewoon lekkerder zitten, maar ik zou niet weten waar ik de tijd van daan moet halen, ben nogal een kluns met tijd indelen.
Eigenlijk wil ik wel meer strijken al is het alleen maar omdat sommige dingen dan gewoon lekkerder zitten, maar ik zou niet weten waar ik de tijd van daan moet halen, ben nogal een kluns met tijd indelen.
maandag 3 augustus 2009 om 10:07
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 augustus 2009 @ 23:25:
Ik strijk zelfs onderlakens als ze niet van stretchstof zijn !
Ik snap niet dat er mensen zijn die nooit strijken ; of houden ze daar rekening mee als ze kleding kopen ?
Ja dus. Ik koop geen blousjes e.d. die gestreken moeten worden, of linnen en zo.
Lakens, handdoeken enz gooi ik zo de kast in.
Ik strijk zelfs onderlakens als ze niet van stretchstof zijn !
Ik snap niet dat er mensen zijn die nooit strijken ; of houden ze daar rekening mee als ze kleding kopen ?
Ja dus. Ik koop geen blousjes e.d. die gestreken moeten worden, of linnen en zo.
Lakens, handdoeken enz gooi ik zo de kast in.
maandag 3 augustus 2009 om 10:09
Ik strijk ook alleen maar bloesjes en t-shirts die van pure katoen zijn. En in de zomer ook mijn rokken. Tafellakens en beddengoed strijk ik echt niet, is me veel te veel werk. En zoals meerderen hier al zeggen: binnen 10 minuten is dat toch weer gekreukeld.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
maandag 3 augustus 2009 om 10:13
quote:shining schreef op 03 augustus 2009 @ 09:37:
[...]
Ach gut ja 'het werk' daar had mijn oma het ook altijd reuze druk mee iedere dag.
Ze heeft zelfs tot ze naar het verzorgingstehuis ging jaarlijks de 'grote schoonmaak' gedaan..
[...]
Ach gut ja 'het werk' daar had mijn oma het ook altijd reuze druk mee iedere dag.
Ze heeft zelfs tot ze naar het verzorgingstehuis ging jaarlijks de 'grote schoonmaak' gedaan..
maandag 3 augustus 2009 om 10:13
quote:shining schreef op 03 augustus 2009 @ 09:00:
Theedoeken strijken bijvoorbeeld. Waaróm?
Als je theedoeken strijkt absorberen ze meer water en dood je de laatste bacteriën. Ooit ergens gelezen.
Ik strijk kussenslopen en theedoeken, bloesjes, rokken, broeken, t-shirts. Nou ja, in feite alles waar kreukels in zitten.
Ik vind ongestreken kleding enorm armoedig staan.
Bij uniformbloesjes zie je altijd zo goed wie wel en niet strijkt, ook al zegt men van wel. Is verplicht namelijk... Jahaa ik heb mijn bloesje wel gestreken, en dan is er nergens een kaarsrechte strijkvouw te ontwaren, en zie je duidelijk de kreukels nog zitten. Nou dan is er nièt gestreken.
Alleen dekbedovertrekken strijk ik niet, en hoeslakens strijken zichzelf als je ze om het matras doet.
Ik ben ooit au-pair geweest in Frankrijk, en daar moest ik dus echt alles (alles!) strijken! Gèk werd ik ervan....
Theedoeken strijken bijvoorbeeld. Waaróm?
Als je theedoeken strijkt absorberen ze meer water en dood je de laatste bacteriën. Ooit ergens gelezen.
Ik strijk kussenslopen en theedoeken, bloesjes, rokken, broeken, t-shirts. Nou ja, in feite alles waar kreukels in zitten.
Ik vind ongestreken kleding enorm armoedig staan.
Bij uniformbloesjes zie je altijd zo goed wie wel en niet strijkt, ook al zegt men van wel. Is verplicht namelijk... Jahaa ik heb mijn bloesje wel gestreken, en dan is er nergens een kaarsrechte strijkvouw te ontwaren, en zie je duidelijk de kreukels nog zitten. Nou dan is er nièt gestreken.
Alleen dekbedovertrekken strijk ik niet, en hoeslakens strijken zichzelf als je ze om het matras doet.
Ik ben ooit au-pair geweest in Frankrijk, en daar moest ik dus echt alles (alles!) strijken! Gèk werd ik ervan....
maandag 3 augustus 2009 om 10:16
Dat beddengoed na 10 minuten weer gekreukeld is valt dus echt reuze mee. En het zijn andere soort kreukels dan wanneer ze uit de droger komen. Minder rommelig zal ik maar zeggen
Mijn moeder neemt tijdens het strijken ook de onderbroeken mee. Nou ja dat gaat echt helemaal nergens over. Onderlakens strijk ik ook niet trouwens, want dat trekt vanzelf glad.
Mijn moeder neemt tijdens het strijken ook de onderbroeken mee. Nou ja dat gaat echt helemaal nergens over. Onderlakens strijk ik ook niet trouwens, want dat trekt vanzelf glad.
maandag 3 augustus 2009 om 12:28
Ik strijk niks, en kleding die ik koop die echt gestreken moet worden verdwijnt onderin de kast...
Man draagt wel overhemden (en als die niet gestreken hoeven te worden omdat t nog net gaat dan gebeurd dat ook niet ) alles wat dan echt echt moet doet man, maar dat gaat niet van harte en is weleens een spoed klus (van niks dus! haha)
toen de kinderen klein waren streek ik na zoveel x wassen die hydrofiel dingen omdat dat enorme proppen werden, maar die zijn godzijdank allemaal in de kliko verdwenen
Man draagt wel overhemden (en als die niet gestreken hoeven te worden omdat t nog net gaat dan gebeurd dat ook niet ) alles wat dan echt echt moet doet man, maar dat gaat niet van harte en is weleens een spoed klus (van niks dus! haha)
toen de kinderen klein waren streek ik na zoveel x wassen die hydrofiel dingen omdat dat enorme proppen werden, maar die zijn godzijdank allemaal in de kliko verdwenen
maandag 3 augustus 2009 om 12:32
quote:shining schreef op 03 augustus 2009 @ 09:01:
[...]
Dit is het toppunt van burgerlijkheid.
Yep
Keukenhandoek in 3-en en dan dubbelvouwen.
Theedoek 2 x dubbel in de ene lengte en dan 2 x dubbel in de andere lengte.
Vaatdoekje: in 3 en dubbel
Setje: handdoek, daarop theedoek met vouwrand aan de voorkant en daarachter vaatdoekje. Dus altijd setjes met aan de voorkant de gevouwen kant van handdoek en theedoek op elkaar
En, bedenk me net, ik strijk nog meer. Ik maak regelmatig kleding en dan moet ik toch ook de naden uitstrijken/persen, vlieseline erop strijken etc.
Btw, verder met veel dingen best 'slonzig' maar bepaalde dingen blijf ik gewoon doen. Haha, al zou ik soms in diezelfde tijd nuttiger dingen kunnen doen
[...]
Dit is het toppunt van burgerlijkheid.
Yep
Keukenhandoek in 3-en en dan dubbelvouwen.
Theedoek 2 x dubbel in de ene lengte en dan 2 x dubbel in de andere lengte.
Vaatdoekje: in 3 en dubbel
Setje: handdoek, daarop theedoek met vouwrand aan de voorkant en daarachter vaatdoekje. Dus altijd setjes met aan de voorkant de gevouwen kant van handdoek en theedoek op elkaar
En, bedenk me net, ik strijk nog meer. Ik maak regelmatig kleding en dan moet ik toch ook de naden uitstrijken/persen, vlieseline erop strijken etc.
Btw, verder met veel dingen best 'slonzig' maar bepaalde dingen blijf ik gewoon doen. Haha, al zou ik soms in diezelfde tijd nuttiger dingen kunnen doen
maandag 3 augustus 2009 om 12:59
Ik strijk alleen wat nodig is. Overhemden en blousjes altijd, t-shirten alleen die kreukelen. Ik hang t-shirts altijd aan een hangertje te drogen. Als je ze goed uitslaat en netjes opvouwt als ze droog zijn, hoef je veel shirts niet te strijken. Ik strijk overigens alles zo uit de wasmachine, als het nog nat is. Dat strijkt een stuk gemakkelijker en ik heb nooit achterstallig strijkwerk. Daarna op een hangertje aan het kledingrek en als het droog is kan het zo de kast in. Beddengoed, hand- en theedoeken etc. daar begin ik niet aan!
maandag 3 augustus 2009 om 13:44
ik strijk: (spijker)broeken, tshirts, truien, overhemden/bloesjes, jurkjes en rokjes, af en toe een theedoek (als die heel gekreukd is geraakt). toevoeging: tafellaken/loper strijk ik ook.
ik droger: vrijwel alleen handdoeken en beddegoed. de rest drogeren vind ik luxe, en als ik dat wel doe, dan strijk ik het alsnog.
ik strijk niet: als het stofje niet gestreken hoeft te worden (oa dry-fit sportkleding, paar bloesjes en rokjes), handdoeken, thee/keukendoeken, beddegoed, ondergoed en sokken.
ik droger: vrijwel alleen handdoeken en beddegoed. de rest drogeren vind ik luxe, en als ik dat wel doe, dan strijk ik het alsnog.
ik strijk niet: als het stofje niet gestreken hoeft te worden (oa dry-fit sportkleding, paar bloesjes en rokjes), handdoeken, thee/keukendoeken, beddegoed, ondergoed en sokken.