Gezondheid alle pijlers

Ongesteld en vermoeidheid...

04-08-2009 14:13 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
En niet zomaar vermoeidheid. Nee, dodelijk. Kapót ben ik. Migraine, hoofdpijn, ontzettend moe. Elke maand weer.

Slapen helpt geen bal, behalve dat de tijd sneller voorbij gaat. Afgelopen week heb ik ongeveer 4 uur overdag, en 9 uur 's nachts geslapen.

En wel een fulltime baan met verantwoordelijkheden.

Wie heeft er tips?
huisarts?????
Prikpil zodat je niet meer gaat menstrueren?

(Ik dacht altijd dat je een meneer was )
Nou, deze 'meneer' heeft een (niet direct erg dringende, maar toch) kinderwens dus vandaar die ongesteldheid. Geen prikpil oid dus, wil de cyclus weer even leren kennen.

Maar oh-my-God ik ben ZOOO MOE!

Zijn er nog steeds geen pillen voor de ongesteldheids-ellende te krijgen?!
Slik je de pil? Die zou dit namelijk kunnen verminderen. Maar dat is niet helemaal gegarandeerd hoor.

Toen ik de pil slikte, had ik wel minder last van menstruatieklachten. Nu mag ik hem niet meer slikken vanwege de bijwerkingen, dus nu heb ik mijn menstruatieklachten weer terug

Alhoewel mijn vermoeidheid niet zo extreem is als bij jou, ben ik ook vaak vermoeider dan normaal als ik ongesteld ben.

Hoe ik dit oplos, is naast mijn werk niet nog andere afspraken maken. En ik slik pijnstillers, wat de vermoeidheid ook minder maakt.

En voor de rest doe ik het dan heel rustig aan als ik thuis ben. Lekker met een boek op de bank, of een film kijken. Huishoudelijke klussen stel ik dan ook uit tot mijn menstruatie weer over is.

Met werken is het wel lastig inderdaad, maar je kan moeilijk elke maand je een aantal dagen ziekmelden.... In ieder geval, ik doe dat niet.
Oh, aha, kinderwens! Dan is de pil op dit moment geen oplossing natuurlijk.

Geloof dat ik dan toch voor de pijnstillers zou gaan. Misschien dat je wat sterkere via je huisarts kunt krijgen?
Zouden jullie daar echt mee naar de huisarts gaan?! Ik vind het zo'n non-klacht omdat hij er toch niets mee kan (denk ik). Dit is echt een kwaal in de categorie 'het is niet anders'.

Of..?
Ik zou toch even langs de ha gaan meneer ( ). Tuurlijk, ongesteldheidsklachten zijn over het algemeen de categorie 'het is niet anders' maar dit zijn toch wel erg heftige klachten. Vragen of er niet iets tegen te doen is om het iets dragelijker te maken, kan nooit kwaad. Succes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Nou, ik heb ook heel lang gedacht dat mijn menstruaties normaal waren. Tot ik er eens met vriendinnen over sprak, en toen bleek ik heel heftige menstruaties te hebben (in de zin van veel bloedverlies en ook tussentijds bloedverlies).

Toen ben ik dus toch naar de huisarts en gynaecoloog geweest voor onderzoek. Een tijdje aan de pil geweest, maar dit mocht dus niet meer (kreeg er hoge bloeddruk van). Dus nu zit ik weer met dezelfde problemen. Zou ik eigenlijk ook weer eens mee heen moeten, maar dat doe ik dus ook niet....

Maar goed, wat ik bedoel te zeggen is: de meeste vrouwen hebben lang zoveel klachten niet als jij of ik. Dus in die zin is het volgens mij gerechtvaardigd om eens een gesprek met de huisarts erover aan te gaan. Het belemmert je dagelijks functioneren toch in behoorlijke mate, en dit vind ik wel een reden om naar de huisarts te gaan.
owww Xaloy... hier hetzelfde probleem. Voornamelijk de week voor mijn ongesteldheid.... zowwww moe!!! Alsof er beton door mijn aderen stroomt in plaats van bloed.....

Het is nu ook weer zo ver en ik wil niets anders dan slapen, slapen, slapen en slapen......
Hier ook,het enigste wat bij mij helpt;niet te veel na het werk plannen,kruikje,lekkere dingetjes en een goed plan om weer eens lekker iets leuks voor mezelf te kopen!En een week voor ik het moet worden heb ik al buik en rugpijn,maar ja een pijnstiller wil bij mij ook wel eens helpen en volgens mijn vriendinnen is het een normaal verschijnsel,zeker als je gestopt bent met de pil.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Is een beetje een onbenullige oplossing maar bij mij werkt het.

Van die vrouwen vitamine pillen.

Het helpt in iedergeval mijn eerste vermoeidheid en mijn moodswings onder controle te houden. Al zou mijn vriend denk ik wel blij zijn als ik zoveel ging slapen Maar ja, dat kan niet altijd.
Het schijnt dat de Mirena-spiraal ook verlichting kan brengen, in die zin dat je bijna geen/geen bloedverlies meer hebt en de daarbij behorende klachten ook afnemen. Dat hoor ik althans van een aantal vriendinnen die er erg tevreden over zijn. Ik zelf heb ook altijd pijnlijke menstruaties gehad,maar nu is het wel heel erg geworden in de laatste maanden. Ben toevallig vandaag naar gynaecoloog geweest, om t ekijken of er niet een andere oorzaak voor is (cystes oid),maar zo op 1e gezicht(voelen/echoscopie) zag alles er (gelukkig) goed uit. Hij heeft wel allerlei testjes gedaan(uitstrijkje enzo) en heb bloed laten prikken (denk op bloedbezinking/lichaampjes??).Uitslag pas over 1 1/2e week.

Maar ik zou er zeker eens contact over opnemen met je huisarts en je desnoods laten doorverwijzen naar gynaecoloog. Als je geen pil/spiraaltje meer wil dan zijn er wellicht andere mogelijkheden, of in elk geval zwaardere pijnstillers.Ik gebruik meestal Aleve Feminax, mag je er 4 per dag(volgens huisarts) van en meestal heb ik daar niet genoeg aan.Slik er vaak paracetamol bij,dan wordt het iets draaglijker,maar helaas gaan klachten niet weg. Baal er zo van, elke maand weer, je bent gewoon aantal dagen compleet uitgeteld eigenlijk,maar het werk gaat inderdaad gewoon door. En om nu elke maand thuis te blijven of tegen je collega´s te zeggen..sorry,ben weer ongesteld.

sterkte!
Thekla; bedoel je bijvoorbeeld Floradix ofzo? Ik ken geen vrouwen vitaminen

Pijnstillers neem ik al, tegen de hoofdpijn. Heb een hoge bloeddruk en ben gevoelig voor migraine - krijg daarvoor beta-blokkers. Heb de hoofdpijn redelijk onder controle.

Alleen die vermoeidheid... Ik zit met enorme wallen nu op mijn werk en voel me ZO moe. Heb het gevoel dat mijn ogen er zo uit knikkeren. Koffie krijg ik hoofdpijn van, cafeine is dus geen oplossing.
Voor de duidelijkheid: ik heb me gister ziek gemeld, heb van 8.30 tot 12 uur geslapen, daarna van 13.30 tot 15.15, en toen om 21.45 weer naar bed tot 6.45 uur vanmorgen, wakker door de mijn zoon, doodmoe.

En nog steeds dus.

Dat is toch debiel?!

Ik word er bijna boos van. Zo oneerlijk!
quote:Xaloy schreef op 04 augustus 2009 @ 16:14:

Thekla; bedoel je bijvoorbeeld Floradix ofzo? Ik ken geen vrouwen vitaminen

Pijnstillers neem ik al, tegen de hoofdpijn. Heb een hoge bloeddruk en ben gevoelig voor migraine - krijg daarvoor beta-blokkers. Heb de hoofdpijn redelijk onder controle.

Alleen die vermoeidheid... Ik zit met enorme wallen nu op mijn werk en voel me ZO moe. Heb het gevoel dat mijn ogen er zo uit knikkeren. Koffie krijg ik hoofdpijn van, cafeine is dus geen oplossing.

Ok, dat was een echte domme opmerking

mijn eitjes zijn duidelijk aan het jumpen

Inderdaad bedoel ik dat spul, Femfit en zo.

*Ga snel een pil innemen, want het gaat niet goed zo*
Xaloy dat klinkt wel heel erg dat je zoveeeeeeel slaap!

Ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan hoor, wie weet is er wat aan te doen! Heb je al eens op bloedarmoede laten testen? Tijdens je menstruatie verlies je ijzer en kan je dus nog moeier worden dan normaal. Mogelijk is dat de oorzaak.

Ook vitaminenpillen kunnen helpen, neem er inderdaad een voor de vrouw! Die bevatten meer ijzer en andere mineralen/ vitamines die je als vrouw meer nodig hebt dan een man. Solgar heeft bijvoorbeeld een multivitamine voor vrouwen, erg goed merk en als je wat goedkopers wil is Femfit van Davitamon een optie. Succes ermee want lijkt me heel lastig!
Xaloy, ik kan je aanraden om eens naar een natuurgeneeskundige te gaan met deze klachten. Ik heb dezelfde klachten gehad en ben toen uitgebreid onderzocht. Mij is toen uitgelegd dat je menstruatie een reinigingsproces is. Wanneer er teveel afvalstoffen vrijkomen tijdens je menstruatie, kun je klachten als migraine krijgen. Ik heb toen een reinigingskuur gebruikt om de afvalstoffen in de organen te verminderen en mijn voeding aangepast en ben sindsdien klachtenvrij!
quote:Xaloy schreef op 04 augustus 2009 @ 16:17:

Dat is toch debiel?!

Ik heb exact hetzelfde. De hoeveelheid slaap komt me heeeel bekend voor. Volgens mij heeft het ook met de migraine te maken. Als je de hoofdpijnaanval niet krijgt door medicijnen, dat je dan wel de energiedip krijgt, ofzo.

Oplossing heb ik niet. Wat ik doe: 1 week zo min mogelijk afspraken plannen en vrij nemen waar mogelijk. De andere weken er wat harder aan trekken. Heel blij zijn als je niet meer dan 1 dag hoeft te verzuimen. En gewoon maar slapen.

Verder: omega3-pillen, vitamine b6 (van de huisarts, hogere dosering dan bij de drogist), af en toe vis eten in de bewuste week (normaal eet ik geen vlees of vis). Wat ook nog zou moeten: helemaal geen alcohol in die week. Maar dat lukt me niet vanwege de bijkomende chagrijnigheid.

Mirena-spiraal hoor ik verschillende dingen over. Van: 'nooit meer migraine' tot 'heftiger stemmingswisselingen dan ooit'.

Als je de ideale oplossing hebt, hoor ik het graag. (Ik heb dezelfde vraag volgens mij ook al meer dan een jaar uitstaan bij FashionVictim...)
quote:HEMAlover schreef op 04 augustus 2009 @ 21:47:

Xaloy, ik kan je aanraden om eens naar een natuurgeneeskundige te gaan met deze klachten. Ik heb dezelfde klachten gehad en ben toen uitgebreid onderzocht. Mij is toen uitgelegd dat je menstruatie een reinigingsproces is. Wanneer er teveel afvalstoffen vrijkomen tijdens je menstruatie, kun je klachten als migraine krijgen. Ik heb toen een reinigingskuur gebruikt om de afvalstoffen in de organen te verminderen en mijn voeding aangepast en ben sindsdien klachtenvrij!Klinkt aannemelijk, ware het niet dat ik in het verleden diverse sapkuren heb gevolgd. Ik dacht namelijk ook dat het gifstoffen waren. Maar nooit verschil gemerkt. Ook niet met 2 jaar geen koffie drinken, ook niet met 5 jaar geen rode wijn drinken, ook niet met 25 jaar geen vlees eten.
Korenwolf, misschien is het voor jou niet de oplossing, dat kan natuurlijk!

Ik moet wel zeggen dat deze kuur totaal niet te vergelijken is met een sapkuur. Het was de Triaskuur van Heel (Lymphomyosot (voor een betere lymfestroom), Hepeel (voor een betere leverfunctie en vooral ontgifting) en Reneel (voor een betere nierfunctie). Dit heb ik gebruikt tot de flesjes opwaren (enkele maanden). Het is een pittige kuur, vooral in het begin had ik veel bijwerkingen. Maar het is het voor mij erg waard geweest!
Grappig hoe het ene lijf heel anders kan reageren dan het andere. Koffie hielp mij altijd goed tijdens een migraineaanval, terwijl het juist als uitlokker wordt gezien!
Koffie helpt mij prima bij spanningshoofdpijn (zeker in combinatie met paracetamol). Maar bij migraine?
IK heb die klachten ook sinds ik met de pil ben gestopt. Nu ik het begin te herkennen probeer ik inderdaad op mijn voeding te letten. Die hoofdpijn is soms killing, bij mij werken gelukkig de advils goed. Bij hele erge hoofd en spierpijn tijdens mijn menstruatie gebruik ik aleve. Ik moet zeggen dat sinds ik de klachten eerder herken ik er beter mee om ga in de zin van genoeg vitamienes enzo slikken. Ik heb dan vanzelf ook veel behoefte aan vers fruit.
Xaloy (komt nooit meer goed he? dat ik je meneer heb genoemt ) ik zou wel even bloed laten controleren op ijzer, b12 en andere standaard dingen bij moeheid. Dan weet je iig zeker dat het niet daar aan ligt.

Vervelend zeg....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven