= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Chica: ik snap je verhaal hoor van de reclame en weet ook dat er streng op gecontroleerd wordt, maar zie toch nog te vaak suggestieve reclame en dat stoort me. Maar dat geld ook voor bijv.de caloriewijzer van Ola, die suggereert dat een ijsje gezonder is dan diverse andere tussendoortjs terwijl daar natuulijk veel meer factoren bij meespelen dan alleen calorieen.
Chica, je moet via "vragen en bestellen" (balkje bovenin) naar "online artikelen bestellen"
Maar toch he... Zo'n Raket is niet te versmaden. Heerlijk! Ik ben het verder wel met je eens.

Reclames zijn sowieso vaak erg irritant en misleidend. Zoals die 'vergelijkingsreclame' van zo'n leenbedrijf (van DSB). 'Zogenaamd kritische consument stelt zogenaamd kritische vraag over de offerte van DSB. Na het korte, nietszeggende antwoord is de zogenaamd kritische consument ineens helemaal om.' Irritant! Want er zijn echt veel mensen, gok ik, die erin trappen.

Of die met zogenaamd onpartijdige opiniepeiler Maurice de Hond. Ook zo vreselijk irritant! (En niet alleen om dat lelijke loopje van die man!) De directeur van die energiemaatschappij (nee ik noem geen namen, maar iedereen snapt helaas wel welke ik bedoel) zat gisteren enthousiast te vertellen dat er al ontzettend veel mensen waren over gestapt (met cijfers, die ik even niet meer weet). En dat ze het fijn vinden als er over hun reclame gesproken wordt, ook al wordt er gezegd dat hij irritant is. Want: negatieve reclame is ook reclame. En dat is juist zo vervelend, bah!

Goed, ik dwaal af... Laat maar.
Hoe je het geven van BV ervaart is niet alleen subjectief, maar ook daadwerkelijk fysiek. Ik maak blijkbaar teveel lactulose aan waardoor ik depri wordt (schijnt). Soms heb je gewoon te weinig voeding, soms komt het niet op gang, en soms (fam) heb je te weinig gaatjes in je tepel (ja echt hoor). Allemaal fysieke redenen waarom het niet loopt. Daar kun je echt niets aan doen.

Weet ik hoor, dat het soms gewoon fysiek niet mogelijk is, maar wat ik bedoelde met subjectief is bijv. dat er vrouwen zijn die BV een zware verantwoordelijkheid vinden omdat zij als enige voor de voeding moeten zorgen. Ik heb daar helemaal geen last van. Dat soort ervaringen zijn subjectief en een ander kan nooit voor jou bepalen wat je daarmee moet doen.

Overigens (maar dat is weer een andere zijstraat) denk ik dat er veel mensen die stoppen omdat ze denken dat ze geen BV kunnen geven (fysiek gezien) daadwerkelijk wel BV kunnen geven, maar te weinig of verkeerde informatie hebben/krijgen.
Watever....... lekker gewandeld?! Hoopte zo je hier vandaag niet tegen te komen!
quote:Ring1981 schreef op 07 augustus 2009 @ 14:21:

Maar toch he... Zo'n Raket is niet te versmaden. Heerlijk! Ik ben het verder wel met je eens.

.

Helemaal met deze temperaturen!

Ik reageer overigens in delen,want zit ondertussen met de Ikea klantenservice aan de lijn..... al 20 minuten
quote:padababa schreef op 07 augustus 2009 @ 14:25:Overigens (maar dat is weer een andere zijstraat) denk ik dat er veel mensen die stoppen omdat ze denken dat ze geen BV kunnen geven (fysiek gezien) daadwerkelijk wel BV kunnen geven, maar te weinig of verkeerde informatie hebben/krijgen.Dit ben ik wel helemaal met je eens.

Psst... Chica, ik denk dat je lactose bedoelt... Lactulose is een middeltje tegen verstopping van je darmstelsel.
ik doe hele rare dingen, laat maar
Haha, ik zag het. Maakt niet uit, het is warm.
quote:Chica34 schreef op 07 augustus 2009 @ 11:48:

Op het pak stond dat je hem op internet kunt bestellen maar ik kan het niet vinden op hun site. Iemand ervaring mee???Ik heb 'm besteld op www.frisokindervoeding.nl

Ik heb het woord 'bewaarblik' ingetoetst bij de zoekmachine daar en toen kwam ik er!
Pfff, duurde uiteindelijk bijna een half uur voordat ik iemand van de klantenservice van de Ikea aan de lijn had. Zoon had een peuterbed voor zijn verjaardag gekregen en die waren we aan het in elkaar zetten. Zat er op 1 paneel een sticker die ik eraf haal en gaat de hele lak mee. Nou ja, paneel is geruild en meneer ligt nu in zijn grote bed voor het eerst. Hopen dat hij wel gaat slapen, want zijn zusje slaapt al bijna de hele dag max. 15 minuten.

Ring: hoe is het nu met Miep, drinkt ze al wat? Deze temperaturen zijn ook niet echt handig om ziek bij te zijn en weinig te drinken.
quote:Nerwen schreef op 07 augustus 2009 @ 11:30:

Ventje hier kreunt nog steeds tijdens zijn slaap, af en toe denk ik dat ie erin blijft. Wat een geluid voor zo'n klein manneke. De krampjes lijken al wat minder sinds we ons best doen om hem te laten boeren na de voeding. Af en toe komt er niks, maar vaak wel een inimiene boertje. Die lucht zit dan moi niet in zijn darmen. Hij boert trouwens heel netjes, ik durf hem zelfs over mijn schouder te leggen zonder doekje eronder. Nu al lijkt hij op z'n papa. (ik ben een smeerpoets, zit ook gerust zelf helemaal onder de poep na een luier...)

Ik verbaas me bij dochter ook over de hoeveelheid gekke geluiden die ze produceert, dat deed mijn zoontje helemaal niet.

Jojon: heeft man nog weer zo'n toeval gehad? En voel jij je al iets beter? Hoe gaat het trouwens met Tobias zijn voedingen, drinkt hij al iets sneller?
whatever...nog steeds baby in buik en lekker aan het uitslapen?

jojon: alles ok met je man?
He het is al middag en nog geen meld van Watever, zou het wandelen gisteren dan tóch op de valreep nog effect gehad hebben!? Hope so!

Randy: wat een leuke post in onze brievenbus vanmorgen! Mooi geboortekaartje hoor, leuk!!!

Gisteren weer terug gekomen van onze vakantie. Weer een hele volksverhuizing. Gelukkig daar telkens de was bijgehouden dus dat scheelt, maar toch weer een hoop werk om alle zooi op te ruimen. Was heerlijk, maar weer thuis is ook wel weer fijn hoor. We hadden nog enorm veel felicitatiepost, ook vandaag weer twee kaarten. Toby is vandaag precies zes weken oud dus ik ben officieel kraamvrouw-af. Voor mijn gevoel was ik dat vijf weken geleden al toen manlief ziek werd, maar goed.

Het gaat de laatste dagen weer slechter eigenlijk, vanaf die aanval heeft hij weer meer pijn en hoesten lijkt ook weer meer te worden. Gelukkig as maandag naar de longarts.

Kom vanmiddag even terug om bij te lezen en te reageren, nu even een moe meisje in bed gooien!
Helaas, meld met baby in de buik. Krijg steeds meer de zenuwen voor maandag. Ik wil gewoon bevallen met mijn VK .................

En dan moet ik dus waarschijnlijk ook nog morgenavond alleen in het ziekenhuis slapen......

Sorry dames, fijne dag allemaal, ik ga maar ff weer een beetje tuin hangen ofzo...
Grappig dat er de ene dag zo veel wordt geschreven en de andere dag bijna niks!!!

Over het aantal "gaatjes in de tepel" dat klopt wel hoor, ik heb in mijn linkerborst ook maar drie "gaatjes" zitten waar de melk uitkomt (kan het tellen als ik kolf ) en in de rechterborst zeker meer dan tien. Ik heb in mijn rechterborst dan ook een grotere productie, zo ongeveer 40% li en 60% re.

Na twee regeldagen van Toby de afgelopen dagen (ik denk mede door de warmte) heb ik nu weer teveel productie, manman ik kolfde na de ochtendvoeding nog 220cc weg! Nou ja mooi voor het voorraadje zullen we maar zeggen, maar pijn deed het wel die spanning in m'n borsten!!!

Tobias is nog steeds een hele slome drinker, en dat terwijl ik nogal ongeduldig ben..... Nu sinds een week ofzo de "regel" dat 'ie 10 min per borst mag drinken, samen met het boeren en het verschonen tussendoor om hem weer wakker te krijgen ben ik nu zo'n half uur bezig met een voeding en dat vind ik net goed te doen. Langer moet echt niet, hij drinkt dan toch niet meer effectief, ik zit mezelf in de weg en merkte aan m'n tepels ook dat die zo week werden dat dan de kloofjes weer op de loer liggen.

We leggen hem trouwens overdag nu regelmatig op z'n buikje te slapen als we in de buurt zijn. Hij draait zelf wel regelmatig op z'n buik en hij slaapt dan heerlijk en lijkt ook minder te spugen dan als hij op z'n rug ligt, maar dat kan ook toeval zijn. Vannacht heb ik hem voor het eerst ingebakerd in de "SwaddleME" een ideaal ding waar dochter heel wat uurtjes in heeft gelegen. Hij leek het prettig te vinden en heeft goed geslapen van 23 tot 4.30 en 7.30.

Ring hoe gaat het met de zieke Miepje? Wat een zorgen dan he als ze ziek zijn! Herken het hoor, het gevoel dat je opeens de deur van de huisarts platloopt. Merk wel dat ik altijd erg snel terechtkan als ik ben met iets over de kinderen, zelf kan je dan wel eens pas de volgende dag terecht maar als het over de kinderen gaat kan ik eigenlijk altijd nog hetzelfde dagdeel komen, prettig gevoel vind ik dat. We hebben ook wel een hele fijne huisarts vind ik, echt nog een van de oude stempel maar wel eentje die ook met de tijd meegaat.

Pada: hoe heeft je zoontje geslapen in z'n nieuwe bed? Nog gefeliciteerd trouwens met z'n verjaardag alhoewel dat een beetje mosterd na de maaltijd is.

Wyfke: hier hoor ik idd ook dat er lucht wordt "gegeten" tijdens het drinken. Mannetje pakt hier ook nog steeds niet effectief aan volgens mij, ik moet hem per voeding zeker vijf keer per borst opnieuw aanleggen, vaak nog wel meer. Die infacol werkt hier wat dat betreft wel goed, hij kan makkelijker boeren direct na de voeding. Maar het spugen blijft hier wel een probleem. Ik ben continu hem aan het omkleden en er gaat me een lading slabbetjes en spuugdoekjes per dag doorheen!!!

Trouwens nog twee vraagjes aan jullie:

1. mama's die er al een/meer hadden en bv geven: hebben jullie dat ook dat je niet alleen een toeschietreflex hebt bij de baby maar ook als je grootste kindje huilt?

En willen jullie oudste kindjes ook aan de borst drinken? Hier vraagt madame zowat dagelijks ook een slokje alleen vindt ze het niet eens lekker, meestal likt ze een keer aan de tepel en dan vindt ze het goed, ik vind het moeilijk om dat te verbieden.

2. Vloeien jullie nog? Ik heb vanaf het begin heel weinig gevloeid, maar het houdt wel lang aan vind ik. Nu is het niet meer echt vloeien, maar nog wel donkerder gekleurde afscheiding zeg maar. Vind dat best lang duren zes weken na de bevalling of niet?

Ik ga nog even een poging voor een middagdutje doen, straks een bbq bij vrienden en hoop daar zonder al te erge wallen te verschijnen!
En niet te vergeten: een bloemetje voor onze knuffelzwangere nu het nog kan!!!
Jojon: mijn bevalling is nu drie weken geleden en ik vloei ook nog steeds kleine beetjes. Soms een hele dag niet, maar de laatste dagen alleen nog wat bruinige afscheiding.

En over de bv en tsr: ik heb het idee dat alles veel beter op gang is dan de vorige keer. Heb in notime een tsr, en inderdaad ook van Lucia! Lucia vraagt niet om bv, maar ik was mei vorig jaar ook al gestopt dus waarschijnlijk herinnert ze zich dat ook helemaal niet meer.

Goed dat jullie maandag naar het zh gaan, hopelijk kunnen ze daar achterhalen wat er met jouw man aan de hand is want het moet nu wel eens beter worden!
Zoooo, hier is de veroorzaker van de discussie weer! Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat ik van jullie wilde. M'n verhaal kwijt, dat was het geloof ik. Want op zich hebben beide kanten gelijk, hoe debiel dat ook klinkt. Ik zocht een zetje om op te geven en eentje om door te zetten. Als compromis hou ik nu de 3 keer per dag kolven aan. Daarmee sprokkel ik dan 1 voeding per dag bij elkaar. (opbrengsten zoals Jojon ze noemt klinken mij echt als het winnen van de jackpot in de oren. wat een hoeveelheid!!!)

Gisteren was hier iemand van het consternatiebureau die vertelde dat baby's mogelijk op een later tijdstip nog wel aaan de borst kunnen gaan drinken. Zij adviseerde om nog even door te kolven (en vooral te stoppen als ik het echt niet meer zag zitten) en dan bijvoorbeeld over 2 weken als hij wat groter is, alsnog de lactatiekundige in te schakelen als ik dan nog steeds bv zou willen geven. Blijkbaar had de dame in kwestie 3 maanden gekolfd omdat haar dochter niet aan de borst wilde. Na die 3 maanden was ze het zat (kan ik me alles bij voorstellen) en heeft ze dochter nog één kans gegeven de borst te pakken, anders zou ze stoppen. Opeens snapte dochter hoe het moest en toen is ze doorgegaan tot 9 maanden. Ergo: ik zie wel waar bij mij het schip gaat stranden.

Chica: mijn kraam was niet anti-speen, maar op grond van haar ervaring met de lactatiekundige verwachtte zij dat die dame iets zou gaan zeggen over de speen die we junior geven. Daarom schrok ik terug om die dame te bellen. Ik was al labiel genoeg zonder dat iemand me op m'n lazer zou geven vanwege een speen. Ben inmiddels iets zekerder dus stel dat ik haar over 2 weken bel voor een consult en ze dan gaat zeuren dan is het 'ene oor in, andere oor uit'. Hoop ik.

Vloeien: dat doe ik nog steeds. Het was heel weinig, na een paar dagen al bijna niks meer, dus ik was blij maar toen moest ik van de vk aan de vrouwenmantelthee voor het geval er toch nog wat resten zaten. Die heb ik 3 dagen gedronken met als gevolg dat het sinds afgelopen weekend weer volop stroomt. Jek, jek, jek. Hopelijk is het na het weekend eindelijk eens klaar. Snap er eigenlijk niks van, dacht dat die gyn alles wel zo'n beetje weggehaald had nadat hij de boel open had gesneden maar blijkbaar is er toch nog e.e.a. achter gebleven of zo.

Watever, hoe is het vandaag? Hopelijk volg je mijn patroon, deels dan, want ik had ook maandag een afspraak in zkhs en het begon zaterdag. Ik gun je vandaag een baby!

Bedenk opeens dat ik jullie nog een bevallingsverhaal schuldig ben. Daar ga ik me nu eens op storten!
Balen Watever, maar blijf hoop houden dat het toch!nog vanzelf begint, hoewel je dat misschien niet meer gelooft. En ook in ziekenhuis komt het vast goed!

Jojon, ik ben ruim vijf weken geleden bevallen en vloei ook nog steeds. Ik hoop dat het gauw over is, want ik wil eigenlijk wel weer gaan zwemmen. Heb genoeg van het kleine buikje... Ik kan al mijn kleren weer aan (met name lage heupbroeken), kilo's ook weer kwijt, maar buikje hoort niet bij mij.

Jojon, 220 ml is wel erg veel zeg! Maar wel mooi voor het voorraadje inderdaad. Ben er ook druk mee bezig. Kolven gaat 's ochtends nu goed (110 ml lukt makkelijk gelukkig). Zoon heeft trouwens gisteren ook enorm veel en vaak gedronken. Ik denk combinatie van regeldagje en de warmte. Vannacht kloekte hij ook in één keer een flesje met 80 ml weg en heeft daarna nog gretig aan de borst gedronken.

Jojon, waarom baker je Tobias eigenlijk in? Want nu pas voor het eerst dus?

Veel sterkte met je man! Hopelijk hebben jullie gauw duidelijkheid.

Ik geloof dat ik niet een echt toeschietreflex voel. Ik merk wel dat zoontje eerst een keer of vijf zuigt voordat hij echt gaat drinken, maar zo'n prikkel zegt mij weinig. Wel heel soms dat de andere borst dan ook gaat lekken.

Ring, hoe is het met Miep?

Fijn weekend allemaal!
Pippa, lijkt me een goede afspraak met jezelf over de borstvoeding. Hopelijk levert het kolven steeds melk op. Bij mij nu wel, dus het kan maar zo! Succes ermee.
Pippa ik heb ook een tijd lang gekolfd. Een combinatie van een te temperamentvol baby'tje die niet makkelijk de borst pakte en erge tepelkloven zorgde dat ik niet meer "live" kon en wilde voeden. Met kolven nog redelijk mijn productie op gang kunnen houden en daarna eerst mbv tepelhoedjes en daarna normaal toch een jaar borstvoeding kunnen geven! Na het minderen weer opnieuw 'beginnen' met borstvoeding wordt volgens mij relacatatie genoemd. Je moet daar even een paar dagen de tijd voor nemen en met name ook de rust voor jezelf. Even een paar dagen erg vaak aanleggen en zelf bedrust houden en vaak lukt het dan wel wat ik heb gehoord en gelezen.

Maar ehhhh die hoeveelheden die ik noem daar moeten jullie niet van 'terugdeinzen' of jaloers op zijn hoor! Ik heb inderdaad ruim voldoende melk, maar daardoor ook regelmatig erg pijnlijke borsten door de stuwing en ik denk ook dat dit de oorzaak is dat Toby zo veel spuugt en hikt en af en toe krampjes heeft. Arm jochie!

Wat voor hoeveelheden geven jullie je baby's trouwens als je ene flesje afgekolfde melk geeft? Ik bied meestal zo'n 120 cc aan maar het is maar zelden dat hij dat helemaal opdrinkt, meestal tussen de 80 en 100 ongeveer.

Maria: inbakenen doe ik omdat mannetje erg onrustig is in z'n slaap. Een bewegelijk mannetje, dat vaak met z'n armen ligt te maaien en zichzelf ligt te meppen. En dat gaat weer gepaard met een hoop gekreun en geknor... Hij lag lekker rustig vannacht en ik heb ook minder vreemde geluiden uit dat keeltje horen komen. Ik dacht ik probeer het eens want ik had die inbakerzakjes toch nog liggen en het lijkt erop dat hij het prettig vindt.

Wyfke zo is dat bij mij ook met het vloeien. Soms een dag of twee niet en als ik dan bijna blij ben dat ik er van af ben dan opeens wel weer, ook niet meer echt bloed dus maar wel donkere afscheiding. Heb ruim voldoende hoor aan een inlegkruisje maar toch vind ik het lang duren. Eind komende week afspraak voor nacontrole bij de vk en dan zal ik het eens navragen wat normaal is. Wil eigenlijk wel weer een keer gaan zwemmen met m'n dochter maar volgens mij mag dat niet zolang je vloeit ivm infectiegevaar. Zelfde geldt natuurlijk voor vrijen waar ik ook langzaamaan wel weer aan begin te denken soms.
Pipa: heb je al eens geprobeerd met tepelhoedjes te voeden? Mijn zoon hapte eerst ook slecht en heeft ook vanaf dag 1 flesjes gehad, hij paktte toen wel op een tepelhoedje. Na een tijdje ben ik dat gaan afbouwen en dronk hij prima zonder.

Jojon: fijn dat man maandag naar de longarts moet,vind dat hoesten toch wel verontrustend klinken.

En ik vloei nu sinds een week niet meer, en dochter is dus ook nu precies 6 weken. Bij zoon heb ik langer gevloeid, denk wel 8 weken.

Heel soms krijg ik een toeschietreflex van oudste zoon, maar hij heeft nog niet gevraagd om te mogen drinken terwijl hij toch nog niet zo heel lang ervan af was.

Maria: niet iedereen voelt de toeschietreflex hoor, bij de een prikt het heel erg en bij de ander helemaal niet. Fijn dat het kolven beter gaat!

Zoon heeft heerlijk geslapen in zijn nieuwe bed, hij is er niet 1 keer uitgekomen en werd vanmorgen om 8.30 wakker nadat mama maar eens ging kijken. Dochter sliep ook van 23.00 tot 5.20 dus heerlijke nacht, nadat ze gisteren bijna de hele nacht wakker was geweest. Waarschijnlijk had ze last van de warmte, want vandaag slaapt ze weer prima.
Jojon, ik geef meestal rond de 90 ml afgekolfde melk en dat gaat er bijna altijd wel in. Dat had ik berekend op basis van zijn gewicht en de rekensom die Ring gaf.

Ik ben bang dat het vloeien bij mij nog wel even duurt. Ik heb net na bevalling geen grote stolsels verloren, dus ik denk dat ik daarom alles stukje bij beetje kwijt raak. En hoewel er altijd wordt aangegeven dat je minder bloed verliest dan bij menstruatie, verlies ik voor mijn doen juist heel veel (wel wat minder laatste dagen). Maar ik menstrueer dan ook altijd vrij licht...

Hoe is het bij jullie met de baby's qua wakker zijn? Ik las ergens dat baby rond 5 weken bij/na elke voeding zo'n uur wakker is. Meestal is hij dat wel, maar soms valt hij overdag ook meteen in slaap. Proberen jullie baby dan beetje wakker te maken/houden of laten jullie hem/haar lekker slapen?
Nou, ik herken dat prikken tijdens de TSR maar al te goed! Wat een raar gevoel is dat!

Pippa, fijn dat je het wat positiever ziet en dat je het gaat proberen. Lukt het niet dan heb je je best gedaan. Maar wie weet! En hetziekenhuis is toch begonnen met het speentje? Dat is echt geen fout van jou hoor.

Jojon, om op jouw vragen terug te komen... Miep drinkt per keer 100cc in de fles. En ook ik vloei nog steeds, helaas. Net als jij donkere afscheiding. Jakkes, ben er soms zo klaar mee! Miep is maandag zeven weken. Dan moet het toch een keer klaar zijn he?

Miep is aan de beterende hand. Gisterenavond had ze nog koorts. Mijn ouders waren er, die hebben afwisselend met haar rond gelopen want ze was nog steeds zo zielig! Vannacht heeft ze weer doorgeslapen (ik heb wel halverwege de nacht even gecheckt). En vanochtend was de koorts weg, begon ze weer te lachen en haar ooglid begint iets minder dik te worden. Het gaat de goede kant op, al slaapt ze wel ontzettend veel. Drinken doet ze gelukkig wel aardig. Niet optimaal, ik heb gisteren maar even de druk eraf gekolfd omdat ze steeds maar één borst wilde. Ik leg haar wel bij elke kik aan, al drinkt ze dan maar vijf minuten, ze krijgt toch wat binnen!

Mijn moeder wil graag dat ik een draagdoek koop, want ze vindt ze zo schattig. Dus ik krijg een substantiële bijdrage van haar. Lief! Ik heb een mooie besteld, met heel veel kleuren. Het is een Néobulle Manon Grise. Ik ben benieuwd! Miep wilde gisteren namelijk zoveel bij iemand zijn, dat ik op een gegeven moment echt lamme armen kreeg.

Iedereen een fijn weekend! Speciaal voor Watever, je laatste weekend zonder kind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven