Alweer bijna een jaar (nu ruim 11 maanden) na de bevalling en nog steeds geen menstruatie te bekennen. Wel lichamelijke klachten die erop kunnen wijzen dat ik misschien toch ongesteld ga worden binnenkort maar wanneer?
Wie werd er ook pas langere tijd na de bevalling (1 a 2 jaar of zelfs langer?) weer voor het eerst ongesteld en wanneer was dat? En voelde je het ook lang van tevoren rommelen of ineens zonder aankondiging?
Ja ik geef nog borstvoeding en ik weet dat het dan langer weg kan blijven, maar was gewoon benieuwd eigenlijk, want ik hoor toch merendeel in mijn omgeving van vrouwen die meestal binnen een maand of 9 weer ongesteld worden.
Anoniem_6491bdc7537f8
vrijdag 7 augustus 2009 om 15:07
Kan hoor. Zeker als je volledige bv geeft, al zal dat nu niet meer zo zijn, heb je maar 10% kans op een eisprong. De een is na twee maanden toch weer ongesteld en bij de ander duurt het langer.
Als je je echt zorgen maakt of gaat maken, zou ik even de huisarts bellen.
Ik werd pas ongesteld 5 weken nadat ik volledig met de bv was gestopt (en ik heb heel lang 2 voedingen per dag gegeven, dat was blijkbaar al voldoende om het 'tegen te houden'). Die 1e menstruatie was 11 maanden na de bevalling.
Anoniem_23921
vrijdag 7 augustus 2009 om 18:19
Als je bv geeft, dan is geloof ik gemiddeld dat je tussen de 13 en 15 maanden weer menstrueert. Ik werd zelf met 13,5 maand weer ongesteld en gaf toen nog 3 voedingen en soms nog een slok tussendoor.
Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.