Zelf uitnodigingen maken

08-08-2009 17:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Weet iemand via welke site ik gratis uitnodigingen kan maken?

De meeste sites doen net alsof ze gratis zijn maar uiteindelijk moet je er toch nog voor betalen. Iemand een leuk idee? Zoiets waar je zelf een foto en tekst kan invoegen enzo maar dan wel een beetje professioneel ;)

Alvast bedankt.
www.vooreendubbeltjeopdeeersterij.nl

Serieus, waarom wil je niet betalen voor een produkt dat je hebben wil?
Download een grafisch programma. Oh nee dan moet je papier kopen en betalen voor cartridges...

Voor niks gaat de zon op..
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Bedoel je e-cards? Je kunt toch zelf iets maken en als attachment toevoegen aan een mailtje, helemaal gratis?
Ik dacht eerst dat het ging om theezakjes vouwen of ander gefrobel. Als het e-cards zijn kun je natuurlijk heel makkelijk zelf een kaartje in elkaar zetten.
Voor 'wel een beetje professioneel' moet je 'wel een beetje willen dokken', vrees ik. Jij doet trouwens vrijwilligerswerk?...
quote:heejhallo schreef op 08 augustus 2009 @ 18:10:

Ik dacht eerst dat het ging om theezakjes vouwen of ander gefrobel.Theezakjes vouwen en uitnodigingen, ik snap de link niet geloof ik.
Kaarten verzenden via post die jezelf 'ontwerp' wat geheel gratis is bestaat niet.

Via internet is dat geen enkel probleem maar ik betijfel of je dat bedoeld....
quote:borderwalk schreef op 08 augustus 2009 @ 18:32:

[...]

Theezakjes vouwen en uitnodigingen, ik snap de link niet geloof ik.

Dit bedoel ik

quote:heejhallo schreef op 08 augustus 2009 @ 18:10:

Ik dacht eerst dat het ging om theezakjes vouwen of ander gefrobel.

Ik dacht hetzelfde.

Maar ook dat is niet gratis. Je moet namelijk aardig wat thee drinken om een stapeltje uitnodigingen te maken, en bovendien komt daar nog papier en ander spul bij.

Je moet in ieder geval altijd de verzendkosten betalen, zelfs bij vistaprint.

Je krijgt na een bestelling daar trouwens wel altijd aanbiedingen en kortingen. Zo heb ik zelf wel eens een jaarkalender met foto's besteld, meteen na de betaling kreeg ik de vraag of ik de tweede gratis wilde. Dat wilde ik wel want de kalender was een kerstcadeautje voor oma, nu had ik er zelf ook eentje.

Maar bij bijv. Fotokaarten.nl kun je leuke dingen maken met eigen foto`s, die zijn weliswaar niet gratis maar ook niet zo heel erg duur.
Als je het helemaal gratis wilt dan laat je je kind toch een uitnodiging 'tekenen'? Binnenin schrijven of printen wat de boodschap is, klaar.

Of zijn uitnodigingen ook al onderhevig aan het vooral-niet-voor-elkaar-onder-willen-doen-bij-kinderfeestjes?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik knip en plak uitnodigingen voor de kinderfeestjes van mijn zoon, op de pc dan he.

de kinderen vinden ze prachtig, niet veeleisende volwassenen vast ook.

als je iets professioneels wilt zul je zoals al gezegd moeten betalen of een grafisch programma gebruiken.
http://www.party-gifts.nl/werktekening.asp?intNummer=26

gratis...kan je tekst en foto zelf invoeren.
Gaat het om een uitnodiging voor een kinderfeestje? Omdat dit op de kinderpijler staat. Dan lijkt mij de suggestie van Himalaya een goede.

Mijn zus maakt uitnodigingen voor de feestjes van haar dochters ook altijd zelf: ze koopt het benodigde aantal velletjes papier, beetje mooi en dik papier. Daarop print ze de uitnodiging in een leuk lettertype. En dan afhankelijk van wat eventueel het thema van het feestje is doet ze nog wat leuks met de uitnodiging.

Thema Harry Potter? Uitnodiging oprollen zodat het op een toverstok lijkt.

Thema schatzoeken? Randjes papier afbranden zodat het op een oude schatkaart lijkt. (En dan een beetje perkamentachtig papier uitkiezen.)

Thema prinses? Gewoon roze papier, oprollen en een schattig strikje erom.

Niet moeilijk, niet duur en kinderen en ouders vinden het enig.

Nu maar hopen dat het om kinderuitnodigingen ging.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bedankt Tonkje, Adsum en Princessetamtam voor de ideeen.
En de rest bedankt voor de opbouwende kritiek uiteraard...
Oh, maar voor zelf knutselen van uitnodigingen had ik ook stapels ideeen gehad hoor

Als kind wilde ik per se altijd mijn uitnodigingen zelf maken, dus tekende ze ik wel eens, of kopieerde uit een waltdisney kleurboek wat leuke plaatjes, kleurde ze in en plakte ze met glitter enzo op gekleurd papier. Toen ik wat ouder was, origamide ik er op los of met ander spul, filigraan ofzo. Mooi was het misschien niet, maar wel zelfgemaakt .....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven