Ovulatietesten -speekseltest of dipstick?

17-08-2009 08:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik zou gewoon voor de urine testen gaan.

Bij Matcare zijn ze relatief goedkoop
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Idem: urinetesten. Ik kocht ze altijd bij Sensitest. Snelle en discrete verzending en bij vervolgbestellingen krijg je korting (werd ik altijd een beetje sip van, zo van "fijn, korting omdat ik wéér niet zwanger ben..." maar dat terzijde). Je hebt ook de midstream, die hou je in de urinestraal. Ik vond persoonlijk de dipstick fijner, had het gevoel dat ik daar beter wist of ik het goed had gedaan.

Ik heb het gebruik als prettig ervaren. Het allerprettigst is natuurlijk gewoon sexen en meteen zwanger worden, maar als dat er niet in zit is dit een niet-belastende, gemakkelijke optie om er toch achter te komen wanneer je ovuleert. De vorige keer werd mijn cyclus in het ziekenhuis gemonitord, maar gebruikte ik de dipsticks ernaast onder de noemer "dubbel genaaid houdt beter" en toen de gyn constateerde dat mijn 'ei in wording' een bepaald formaat had, begon die stick te verkleuren. Bij mijn huidige zwangerschap zag ik op een gegeven moment een hééle lichte streep opkomen, die verdeeld over een dag of 3 steeds donkerder werd. Die maand was ik ook zwanger. Kortom: beide keren goed.

Ik wens je heel veel succes met zwanger worden. Het komt vast goed!!
Ik heb ook urinetesten gebruikt, van Matcare. Wist eerlijk gezegd niet eens dat er speekseltesten bestonden. Urinetesten werken overigens niet altijd: ik kreeg altíjd een streep, wanneer ik ook testte. Klinkt leuk, maar dat maakt zo'n ovulatie niet bepaald zichtbaarder. Ze zijn gelukkig niet duur, dus ik zou het gewoon een keer proberen.
.
Ja, vanaf dag 14 tot hij verkleurt. En ja, dat zijn er veel. *spreekt uit ervaring*
Hallo,

Uit eigen ervaring raad ik ovulatietest aan het is voor mij gevoel wel betrouwbaar. Na 5 jaar hebben we een keer ovulatietest voor een maand gebruikt en gelijk was het raak. Het geeft echt goed aan wanneer je bevruchtbaar bent. Ik raad ook aan om het ongeveer zo 10 dagen na je eerste dag van je menstruatie te beginnen met testen en uiteindelijk ga je ook zien dat het streepje echt donker kleurtje krijgt. En dan wordt het werken:D. Succes.
Ow ja wat ik zelf ook heb gedaan is op internet uitrekenen wanneer je het meest bevrucht baar ben en ongeveer 3/ 4 dagen voor die datum beginnen met testen en je zult zelf zien dat het werkt...
ik heb dipsticks gebruikt en was er erg tevreden over. Ik denk bij een onregelmatige cyclus vanaf dag 10 ongeveer testen.

Ja dat zijn veel testen per cyclus maar gelukkig zijn die dipsticks niet zo heel duur en kan je ze per veel bestellen dus is wel te doen.

Succes met zwanger worden!

en nee, hier ook geen ervaring met speekseltests dus ik zou voor de urine tests gaan, daarvan weet je tenminste dat ze werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven