BJZ Medewerker Toegang/Ambulant Hulpverlener

maandag 17 augustus 2009 om 12:37

Hoi,
Ik heb een vacature gezien bij bureau Jeugdzorg voor Medewerker Toegang (vroeger heette dit Ambulant Hulpverlener).
Ik zou graag ervaringen van mensen willen horen die in deze functie werken. Is het erg zwaar? En zo ja; wat dan precies? Wat zijn de leuke kanten? En de minder leuke kanten?
Groetjes,
Laura
                    Ik heb een vacature gezien bij bureau Jeugdzorg voor Medewerker Toegang (vroeger heette dit Ambulant Hulpverlener).
Ik zou graag ervaringen van mensen willen horen die in deze functie werken. Is het erg zwaar? En zo ja; wat dan precies? Wat zijn de leuke kanten? En de minder leuke kanten?
Groetjes,
Laura

maandag 17 augustus 2009 om 12:42

Hoi! Ik heb een tijdje geleden ook geinformeerd naar deze functie. Maar ben er toen niet op verder gegaan omdat je in deze functie schijnbaar erg weinig clientcontact hebt. Het is echt een half uur intaken en dan doorverwijzen. Daarna zie je de client niet meer.
Dat is tenminste wat de instelling mij destijds uit heeft gelegd.
Misschien zinvol om eerst telefonisch contact op te nemen? Ik doe dat zelf wel altijd. Is sowieso handig als je later een brief schrijft.
Succes in ieder geval!
                    Dat is tenminste wat de instelling mij destijds uit heeft gelegd.
Misschien zinvol om eerst telefonisch contact op te nemen? Ik doe dat zelf wel altijd. Is sowieso handig als je later een brief schrijft.
Succes in ieder geval!