bloedstolsel na curretage: pillen gekregen..

17-08-2009 11:53 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

2 wk geleden ben ik gecurreteerd. vandaag naar gynaecoloog geweest en er zitten bloedstolsels nog in mijn baarmoeder.

Ik heb 4 pillen meegekregen die ik vaginaal in moet brengen zodat baarmoeder zich gaat samenspannen om dit eruit te persen..

Na menstruatie moet ik bij hem terugkomen om te kijken of het nu helemaal netjes schoon is. Ik heb gevraagd of het heel dramatisch zou zijn als ik toch zwanger zou raken. Dat niet maar je wilt gewoon een schoon nestje voor nieuwe kindje, aldus gyna. Hopelijk merk ik dat dmv die pillen er alsnog heel veel uitkomt.. als ik denk dat er echt heel veel uit komt gaan we er misschein toch direct voor en wachten we niet eerst menstruatie af... vind het zo erg om weer een maand te moeten wachten....

maar aan jullie de vraag: ervaring met deze pillen? hoe lang had je an die tijd er last van? ik denk er nu over om vrijdag as vrij te nemen en 's morgens die 4 pillen vaginaal in te brengen. anderzijds merk ik dat ik het liever vandaag dan morgen nog doe maar is werk-technisch misschien niet handig. woensdag heb ik een vrije dag dus zou eht dan ook kunnen doen, maar donderdag heb ik een belangrijek afspraak die ik eigenlijk echt niet wil afzeggen... wat is raadzaam?
Ik zit niet in dezelfde situatie, maar als ik jou was zou ik het advies van de arts maar opvolgen.....wat is nu 1 maand op een mensenleven???
lijkt me ook, stel dat je zwanger raakt, dan krijg je weer toestanden omdat je bloed verliest door die stolsels en maak je je daar zorgen over, lijkt me ook niet zo fijn, en die stolsels moeten er toch uit. Dus gewoon wachten tot de boel schoon is van binnen lijkt me.
ja dat is natuurlijk ook wel weer zo.. alleen grote kans dat het gewoon helemaal schoon is nadat ik die pillen heb genomen.. snap je? nouja moeten maar zien, waarschijnlijk denk ik er over een paar dagen ook zo over maar ben nu even mrs. ongeduld. maar mensen die laatste vraag kunnen beantwoorden?

ervaringen met die pillen? hoeveel dagen last? etc?

kan ik ze ook dinsdagavond bv nemen en dat ik dan donderdag wel weer gewoon aan het werk kan etc etc?
Misschien een gekke vraag, maar heeft de gyn er ook bij verteld dat het heel heftig is en dat je niet kan werken?

Ik zou er zelf vanuit gaan dat het ongeveer hetzelfde is als een menstruatie en misschien iets heftiger.

Misschien ook handig als je hier om ervaringen vraagt is om de naam van de pillen erbij te vermelden.

Verder nog een vraagje aan jou, wat staat er in de bijsluiter??
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Geen ervaring mee maar ik zou ze gelijk inbrengen.

Het is denk ik beter voor je lichaam dat je het gelijk doet.

En je bent er dan eerder vanaf.En wat maakt een maand nou uit.Wie weet ben je nu pas na ik noem maar wat 8 maand weer zwanger.
geen bijsluiter gekregen. dag zelf iig niet werken. aanvankelijk was plan ze in het weekend in te nemen.. nu denk ik 'nee, weekend is ook om uit te rusten.. ik ben al zo moe'

naam pillen: cytotec, 200 mcg misoprostol. 4 stuks vaginaal innemen.

ja rationeel weet je 'wat maakt een maand nou uit' maar ik kan je zeggen.. op dit moment heel veell... de tijd gaat zo langzaam en het lijkt me zo fijn om weer een doel te hebben.. ook al is kans heel klein dat eerste keer het meteen raak is..
Medicijnwijzer Cytotec

Ilske, ik leef oprecht met je mee, al heb ik niet de ervaringen die jij nu hebt. Toch wil ik je op het hart drukken om te bekijken of je nog meer doelen buiten zwanger worden om voor jezelf kunt formuleren. Ik ben zo beducht voor je dat het je leven dusdanig gaat beheersen dat elke maand dat het niet lukt, een zware teleurstelling voor je wordt. Vreemd genoeg heeft dat nou juist ook vaak weer een negatieve invloed op het zwanger worden zelf, of dat nou psychisch of lichamelijk is...

Ook denk ik dat je lijf nu zoveel mee maakt dat je er maar beter op een goede manier voor kunt zorgen, en dus misschien het de tijd en de rust moet gunnen om het nest weer echt klaar te maken voor een nieuwe zwangerschap. Het is ongelooflijk wat een zwangerschap met je lijf doet, óók die eerste paar weken al. Gun jezelf die tijd en zorg er in je hoofd voor dat de klok weer zijn normale tempo gaat draaien. Ook daarom: stel je doel ajb niet op 'ik wil zo snel mogelijk weer zwanger zijn, liefst de eerstvolgende maand al'. Je emotie is dan toch telkens sterker dan je ratio.

Sterkte,

TD
Cytotec is de pil die ze ook gebruiken als abortuspil, als alternatief voor een curettage. Volgens mij kan je best heftige krampen krijgen na inbrengen.

Ik heb zelf twee curettages gehad, geen ervaring met Cytotec. Ik ben wel een week na de eerste curettage flinke stolsels verloren, dit ging gepaard met redelijk heftige, wee-achtige krampen. Zoiets kan jij nu ook verwachten, denk ik. Omdat de krampen doortrokken naar mijn benen en rug wilde ik graag onder de douche staan, dat voelde het prettigst. Na afloop was ik van de kramp af, maar was ik ook erg wiebelig.

Overleg anders met je gynaecoloog of je mag wachten tot na die belangrijke afspraak met inbrengen van de pillen. Meld je daarna ziek, en neem de tijd om even bij te komen. Een miskraam (met zo'n nasleep ook) is heel naar en moet je echt verwerken. Dat doe je niet even tussendoor!

Je mag trouwens pas weer seks hebben als je niet meer vloeit. Maar dat weet je denk ik wel, toch? Ik had de 'pech' dat ik de eerste keer drie weken vloeide en na een week alweer ongesteld werd. En de tweede keer vloeide ik vier weken en werd ik drie weken later ongesteld.

Probeer nou gewoon rustig af te wachten tot dit helemaal achter de rug is en je weer een keer ongesteld bent geweest en voor controle. Dat is een stuk rustiger voor jezelf, lijkt mij.

Sterkte met alles.
TD, die medicijnwijzer heeft TO niks aan. Cytotec is namelijk officieel een middel dat de maag sneller leegt (bij maagklachten). Er wordt niks vermeld over het samentrekken van de baarmoeder om deze te legen, omdat het officieel niet in het geneesmiddelenregister is ingeschreven met die werking. Daarom zit er waarschijnlijk ook geen bijsluiter bij de pillen, omdat je daar niks wijzer van wordt.

Er is wel informatie over Cytotec te vinden op internet, maar dit gaat bijna alleen maar over het gebruik als 'abortuspil.' En dat is natuurlijk pijnlijk om te lezen als je net een miskraam hebt gehad...
Ik heb wel ervaring met deze pillen. Alleen moest ik ze voor de curretage inbrengen. Ik kreeg flinke buikpijn van die lellen! Het is inderdaad een abortuspil. En dat klinkt behoorlijk heftig als je ze bij de apotheek moet ophalen. Zag echt dat vrouwtje zo naar me kijken van; Oh je wilt je kindje niet...

Het hoeft niet meteen op gang te komen hoor. Kan soms echt nog wel even duren. Ik zou ze gewoon inbrengen en kijken wat er gebeurt.

Trouwens ik heb op 29 juni mijn curretage gehad en ben nog steeds niet ongesteld. Ook niet zwanger (jammerdebammer). Je menstruatie hoeft dus ook nog niet zo heel erg snel weer op gang te komen. En ik snap je wel hoor met snel weer zwanger willen worden. Hier lijkt het ook echt of de tijd kruipt. Vooral als je dan ook nog eens niet ongesteld wordt.

Veel sterkte met alles en hoop dat je snel met een bol buikje rond loopt!
Dank jullie wel! Ik snap heel goed van een nieuw doel vinden en je op andere dingen richten maar eigenlijk hoor je dit van iedereen (en is niet 'ilske-specifiek') die dit doormaakt..

je wens en verlangen wordt alleen maar groter en natuurlijk zorg ik voor voldoende afleiding en zal ik heus wel weer gaan genieten van dingen maar deze wens is zo enorm groot... Marielle, fijn dat jij dit ook herkent.. ik ben pas 2 weken verder maar idd de tijd kruipt.. ik wou dat ik een slaapje mocht doen totdat menstruatie op gang komt... hopelijk komt het snel.

de gynaecoloog zei dat hcg eerst uit lichaam moet zijn en dat eierstokken dan een signaal krijgen dat ze eitje mogen aanmaken... hcg uit lichaam kan alleen een tijd duren, als het uit lichaam is kan het snel gaan!
Ring, ik was ook al druk aan het Google-en geslagen omdat ik er zelf niet wijzer van werd inderdaad. Lijkt me bijzonder heftig, dat Cytotec.

Marielle, wat een nare ervaring, daar bij die apotheker. Menselijk misschien, maar jemig....

Sterkte dames!
quote:ilske79 schreef op 17 augustus 2009 @ 12:05:

ja dat is natuurlijk ook wel weer zo.. alleen grote kans dat het gewoon helemaal schoon is nadat ik die pillen heb genomen.. snap je? nouja moeten maar zien, waarschijnlijk denk ik er over een paar dagen ook zo over maar ben nu even mrs. ongeduld. maar mensen die laatste vraag kunnen beantwoorden?

ervaringen met die pillen? hoeveel dagen last? etc?

kan ik ze ook dinsdagavond bv nemen en dat ik dan donderdag wel weer gewoon aan het werk kan etc etc?Mosterd.
nou hele middag zo'n beetje gegoogled.... maar kan echt niks vinden over hoe lang die krampen blijven, hoe lang bloedverlies, of menstruatie nu nog langer gaat duren door deze ingreep etc.

jammer jammer! Hopelijk komt er via dit forum nog iets...
daar is toch ook niks algemeens over te vinden lijkt me? de ene miskraam is de andere niet, elke verloopt weer anders en elk lichaam zal ook weer anders reageren op deze pillen. Lijkt me niet dat je van te voren kan zeggen, hoe werkt na zoveel dagen, duurt zoveel dagen, en na zoveel dagen word je weer ongesteld. Dat is zo verschillend per vrouw. Sterkte met afwachten.
leek me eigenlijk van wel... toch zelfde als gewone miskraam of curretage, dat loopt bij meeste mensen toch ook hetzelfde, uitzonderingen daargelaten. ik heb daar juist ontzettendveel steun aan gehad om daar veel over te lezen...

nouja, wie weet komt er nog iets op mijn pad..
Nee Ilske, niet alle miskramen verlopen hetzelfde, dacht dat je dat wel wist. Je zegt het zelf al: uitzonderingen daargelaten.
Wat fleurtje en arwen zeggen. Net zoals iedere zwangerschap, is iedere miskraam anders. Is niet met elkaar te vergelijken.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Mijn gynaecoloog verbood me ook te Google'en (hoe schrijf je dat eigenlijk?) naar ervaringsverhalen. Omdat geen een verhaal hetzelfde is namelijk!
Ook ik kreeg deze pillen, Cytotec, voordat de curettage gedaan werd. Dit omdat het vruchtje erg goed ingenesteld zat en de baarmoeder open moest gaan staan. s'Ochtends werd ik opgenomen en werden ze ingebracht door de gynaecologe, dit was rond 11.00 uur. Binnen een half uur begonnen de krampen. Ik heb de verdere middag krampen gehad en toen ik rond 15.00 uur weer naar het toilet moest zag ik dat ik bloedverlies had. Rond 15.30 uur werd ik weggereden naar de operatiezaal. Ik zou de pillen vrijdagochtend vroeg of misschien al wel donderdagavond innemen. Dan heb je de hele vrijdag en het weekend om bij te komen. De krampen waren best heftig nl en het is niet prettig als je dan nog allerlei dingen te doen hebt. Neem de tijd en ik wens je heel veel sterkte. Ontzettend balen dat je er na je curettage nog geen punt achter kunt zetten. Ik duim voor je!
Ilske. Zoals jij als weledelgeleerde vrouw zelf ook wel weet...Is het verstandig om je lijf een beeeeeeeeeeeetje tot rust te laten komen.

Snap best dat je heeeeuuul graag wilt. Maar je lichaam moet ff herstellen. Probeer wat geduld te hebben.
ils, wat maakt een maandje wachten nu uit voor jou? Jij als hoogopgeleide vrouw weet toch gewoon wanneer je moet seksen om een kind te krijgen en bent toch gewoon meteen zwanger? Wij arme domme mensen hebben hier meer tijd voor nodig, wij kunnen dat nl. niet uitrekenen.
quote:Enigme schreef op 17 augustus 2009 @ 18:59:

Ilske. Zoals jij als weledelgeleerde vrouw zelf ook wel weet...

Dat bedoel ik
Ik zeg maar helemaal niets meer (na het lezen van de posting van Germanwings).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven