Ik ben verliefd, maar zo bang dat het niet gaat lukken

20-08-2009 11:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik ben op een probleem gestuit.

Ik heb de indruk dat ik op een dame verliefd ben geworden, maar ik ken haar pas een paar dagen. Ik voel me als een kind, en ben eigenlijk niet zo ontzettend blij met dit gevoel.

Een hele tijd geleden is mijn relatie naar behoorlijk wat jaren uit gegaan, en ben eigenlijk niet meer echt verliefd geweest in de tussentijd. Ik vond veel dames leuk, maar ze misten toch een bepaalde flair en stijl.

Eigenlijk was mijn interesse eerst puur zakelijk voor deze mevrouw. We hebben dit weekend een bespreking gehad, over een project dat ik met haar wilde opzetten.

Ons contact was eigenlijk heel erg leuk, en ik kreeg het idee dat het eventueel na het project wat zou kunnen worden. We hebben dezelfde humor, en vaak plaagde ze mij waarop ik geamuseerd boos op kon reageren. Heerlijk!

Ik hou er op dit moment niet zo van om met rasse schreden mezelf ergens in te werpen. Desondanks heb ik sinds dit weekend fantasieën over haar die heel ver gaan, zelfs het trouwen en kindje krijgen floepte in mijn hoofd. Maf, he? Ik ben echt tot over mijn oren!

Zij vroeg mij na de bespreking of ik haar naar een andere stad wilde brengen naar een vriendin van haar, waar zij een etentje had. Aangezien ik met de auto was, was dat geen probleem, en stiekem had ik het al gehoopt….Ik heb haar naar het adres gebracht, en ben toen zelf bij vrienden van mij gaan eten thuis.

Deze week heb ik nog contact met haar opgenomen, en eigenlijk probeerde ik haar naar mijn woonplaats te laten komen, maar dat heeft nog wat tijd nodig….

Het probleem openbaart zich:

Ik was gisteravond op haar Hyves, en toen zag ik dat zij 1 enkele foto nieuw had toegevoegd. Het was een foto van het etentje die bewuste avond, en daarop was een meneer haar voeten aan het masseren, en ze hadden de grootste pret!

Dit lijkt vrij onschuldig, maar mijn hart maakte een sprongetje, en ik kreeg een enorme adrenalinestoot waar je U tegen zegt. Ik ben de voetjes- meester, dus ik weet wat dit ook kan betekenen. Op dat moment realiseerde ik me dat ik niet gewoon een hartaanval had, maar na acht jaar (het begin van mijn eerdere relatie) weer een ontmoeting had met het fenomeen verliefdheid.

Het is me vaker voorgekomen, dat ik gevoelens voor iemand had, dat ik het idee had dat het ergens toe ging leiden, en juist op dat ene moment haakten de dames net aan met een andere heer. Hoe zou dit komen? Effen ik de weg voor iemand? Wat zou de reden zijn dat zij deze ene foto (die iemand anders dus gemaakt had) net op haar Hyves zet? Zie ik spoken, en wat is het nummer van de GhostBusters?

Bij deze zo bijzondere dame wil ik niet dat het weer gebeurt. Ik wil haar gewoon echt dolgraag, en ik wil niet dat het weer tussen mijn vingers uit glipt. Ik heb vannacht, stoere man als ik ben, een traantje geplengd. Geloof me, ik kan echt veel hebben, maar in deze situaties ben ik een slapjanus.

Wat, oh wat moet ik doen? Ik wil out of the blue naar haar toe met een fles wijn vanavond. Maar wat ik geleerd heb is, als je je liefde woordelijk moet verklaren het vaak geen zin heeft….

Ondanks dat wil ik met haar oud worden en kindjes krijgen, dat weet ik nu al. Dames, help mij!

Liefs, Etien
Allereerst mn complimenten voor de manier waarop je schrijft, is echt een heerlijkheid om te lezen.

Heb je enig idee hoe ze over jou denkt? Kun je haar niet opbellen en vragen of ze zin heeft om vanavond wat leuks met je te gaan doen (kun er meteen bij vertellen dat jij the one and only voetenmeester bent!).
ook in eerste instantie mijn complimenten voor je verhaal!

Ben iemand die beetje vertrouwen is verloren in de verliefdheid en de echte liefde, maar ik moet zeggen jij brengt het vertrouwen weer enigzins een beetje terug...dank je wel!

Maar goed nu ff ingaan op je vraag;

kun je haar niet vragen hoe haar etentje is geweest, gewoon pure interesse en dan op basis van het antwoord wat ze geeft kun je doorvagen...wie weet kom je dan wel meer aan de weet over de adonis die haar voeten streelde...en hoef je jezelf niet meer gek te maken met allerlei gedachtes

anderzijds geef haar complimentjes..daar is een vrouw gevoelig voor...toon interesse in haar als persoon....laat subtiel weten dat je haar bijzonder vind...

Misschien zijn dit de eerste stappen die je kunt zetten!

heel veel succes in ieder geval
Leuk verhaal!

Spannend, ik blijf meelezen hier.
de voetjesmeester?????

nou, ik ben ook benieuwd naar het vervolg, ik snap je wel..

En idd, je schrijft leuk!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
je schrijft ontzettend leuk, maar ik mag toch hopen dat dit alles schromelijk overdreven is toch?

Je wilt oud met haar worden, kindjes met haar krijgen...

je kent haar niet eens?

Ok je hebt een gevoelletje...

Vraag haar mee uit, het ergste wat je kan overkomen is dat ze nee zegt

Oja, en dat ze misschien helemaal niet zo leukt blijft te zijn omdat ze boert tijdens het eten, vieze scheten laat en met haar mond open eet....

En waarom ze juist die die foto op haar hyves zet?

*omdat het een heel leuk moment was voo rhaar

*omdat ze al jaren in stilte verliefd is op die man

*omdat ze een promotie fimpje maakt voor voetmassages

*omdat dat haar broer is

*omdat ze na die massage een aanzoek heeft gekregen..

Met andere woorden, wij kunnen natuurlijk nooit zeggen wat de reden is waarom een ons onbekende vrouw foto's op haar hyves zet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nodig haar uit voor een etentje op korte termijn. Als ze geinteresseerd is zal ze toehappen. als ze aangeeft voorlopig geen tijd te hebben of als ze eerlijk zegt dat er een ander in haar leven is, heb je duidelijkheid.

Wat betreft het fenomeen dat dames aan een andere heer haken; misschien ben jij onbewust erg gevoelig voor de feromonen van verliefde mensen en interpreteer je zxe verkeerd als richting jou. Verliefde mensen stralen en zijn daarom extra aantrekkelijk. Vroeger had ik dat ook. dat ik dacht dat iemand warme gevoelens voor mij had en die persoon vervolgens zijn kersverse nieuwe liefje voorstelde. Inmiddels kan ik die signalen onderscheiden.
Gewoon blijven denken dat zij speciaal voor jou op je pad is gekomen. Blijf positief en visualiseer hoe je graag zou willen dat het loopt. Laat daarna alle verwachtingen en angst los in de wetenschap dat alles goed komt.
Ik zou eigenlijk gewoon voor jouw flesje-wijn-verhaal gaan! Het lijkt mij geweldig om op zo'n manier verrast te worden door een man, of ik hem nou leuk vind of niet. Hou het lekker luchtig en positief: als ze je leuk vind, smelt haar hart hierdoor waarschijnlijk, als ze het nog niet weet, kan je haar hiermee misschien 'overhalen' en als ze je niet leuk vindt, kan je misschien toch nog een leuke avond hebben die je wel duidelijkheid brengt.

Enne.....ik ben ook van het 'trouwen en kindjes plaatje' als ik helemaal verliefd ben
Wat te doen? Heel simpel. Laat haar weten wat je voelt, denkt, ervaart (maar laat het samen een kindje krijgen nog even achterwege; zou kunnen afschrikken). Wacht haar antwoord af. Is dat positief ga ervoor. Is haar antwoord negatief, lik je wonden en ga verder met je leven. Ga haar vooral niet stalken (ergens ben ik daar bang voor als ik je post zo lees).
Mmm, spannend!

Hopelijk komt er snel actie. Want daar ben ik dol op!

Dus hup, actie!

Meneer!

Hartstikke leuk dat er mannen zijn die zo weg kunnen zijn van een vrouw na een paar dagen. Maar come on: na een paar DAGEN!

Je wil je leven met haar delen? Je kent haar eigenlijk niet eens. Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik ben een beetje bang dat je de realiteit uit het oog verliest. Allerlei verlangens en gevoelens op deze ene vrouw projecteert. Kijk uit dat je jezelf er niet in verliest!

Volg de raad van de wijze forumsters hier maar op; gewoon lekker vragen of ze zin heeft een keer wat te gaan drinken, dan zie je dan wel verder. Succes!
Lieve dames,

Jullie maken me het niet gemakkelijk!

Ik heb alle opties die jullie opnoemen al afgegaan uiteraard, maar dan nog…

Okee, trouwen en kindjes is wat vergezocht, maar je zoek iemand toch uit met zoiets in je achterhoofd. Er zijn niet veel vrouwen in mijn leven geweest die ik het waard achtte mijn kindjes “mogen” hebben.

Om kort te gaan, wanneer ik aan haar denk, sla ik wartaal uit, valt mijn hart in mijn maag en wordt ik helemaal duizelig. Klassieke symptomen, niet?

Zal ik vanavond het weer-alarm trotseren, en in de stromende regen haar vragen buiten te komen picknicken? In films lukt het altijd, maar ja, dat is Hollywood. En wij weten allemaal: Hollywood sells illusions.

Daar komt nog bij dat ik het project wat ik met haar gepland heb niet naar de haaien moet laten lopen…shit! Dat is waar ook.

Ik blijf in dubio. Zal ik een bandje inhuren met die Mexicanen? Wel uitkijken voor de griep (met dit weer!).

PS: Mensen die op elkaar verliefd zijn stalken elkaar, maar dan is het geen probleem ;)
Je schrijfstijl doet me denken aan mevrouw X.... (geen familie??)

Ik lees mee!

Ben benieuwd...
Niet om lullig over te komen maar vind het een beetje over the top allemaal, wat eerder aangegeven is, je kent haar een paar dagen en je weet nu al dat je met haar oud wilt worden & kinderen wil krijgen? Wil je gevoel niet om zeep helpen maar ik vind dit wel heel voortvarend gedacht. Zou even in gedachten een stap terug doen en even back to reality en e.e.a. even in perspectief plaatsen. Je hebt een leuke dame ontmoet, harstikke leuk voor je en hoop echt dat het wat wordt maar zet die gedachten over oud met haar willen worden even op de achtergrond en vooral niet uitspreken en kijk hoe het loopt.

Je geeft aan dat je het al eerder meegemaakt hebt dat je iemand leuk vond en dat je het idee had dat het ergens naar toe zou leiden maar als je bij die dames ook al zo overweldigend overkwam met oud willen worden met z'n 2 en dan kan ik me enigzins voorstellen dat ze afhaakten.

In ieder geval veel succes met het veroveren van deze dame!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven