Groot meningsverschil, hij verbiedt me...

22-08-2009 20:33 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend werkt in de weekends in een discobar...

In het begin van onze relatie ging ik nog regelmatig daar uit.

Heel leuk vond hij dat niet altijd maar maakte er geen probleem van.

We zijn nu al 2 jaar samen. Sinds een halfjaar of zo, (laatste keer was op oudejaarsavond) heeft hij me eigenlijk "verboden" daar nog te komen. Zijn reden is dat hij het heel vervelend vindt dat andere mannen me komen versieren, hij dat ziet , en omdat hij werkt, daar niets aan kan doen. Of toch niet veel. Dat vindt hij heel moeilijk. Maar als het ter sprake komt, wordt hij boos...Dat hij me het al zoveel keer heeft uitgelegd en ik het nog niet snap. Dat kon ik maar niet begrijpen. Ik mag uit, ergens anders, maar daar dus niet. Principieel vind ik dat heel moeilijk. Waarom vindt hij het niet erg, als hij me niet kan zien, maar wel als hij me wel kan zien?

De meeste mannen zouden toch wel hun vriendin bij zich willen hebben? Of ben ik van een andere logica? Het is toch ongelooflijk dat hij me dit zomaar kan verbieden. Ben toch geen kind meer!

Nu een paar weken geleden kwam het weer ter sprake, mocht ik per uitzondering eens donderdag gaan (was een uitzondering na zoveel tijd dat hij er ook de donderdag mocht werken) met wat vrienden. Maar ja, hij had gezegd eerder, donderdag mag je , in het weekend niet. Het was niet echt leuk, er was bijna niemand. Toen we thuis waren die nacht, hadden we een heel emotioneel gesprek, over onze toekomst en vanalles en nog wat. Sinds lange tijd "echt gepraat". Vond het heerlijk. Hij leek me te snappen, zei dat er wel verandering zou komen, dat ik af en toe mocht gaan. Hij zei, tis gewoon moeilijk voor me, die keer dat die man je arm pakte op oudejaarsavond en jij zei : mn vriend werkt hier, maar die man bleef aandringen. Ik zei, ja dat weet ik, maar dat was echt een uitzondering! Alle mannen back off, als ik hen zeg dat mn vriend er werkt! Hij zei, ja ja weet ik... en verder niet veel. Hij wilde denk ik, dat lieve sfeertje blijven vasthouden. Dag erna, de vrijdag, zou een vriendin komen en zouden we samen gaan waar hij werkt. Toen maakte hij er weer een probleem van, (zijn woorden, geef ik je een vinger, pak je een hand) Ik zei, maar we hebben toch gepraat? Je zei toch dat het goed was dat ik af en toe kwam. Hij was toen heel moe, zei nee, dat wil ik niet, ik belde hem nog eens, was echt boos en zei; andere mannen willen juist hun vriendin bij zich hebben, we hebben nooit een weekend samen! Jij bent echt van de omgekeerde wereld! Dan snel zei hij snel; ok ok "zucht", kom dan! maar ik ben moe blablabla, blijf niet te lang. Waarop ik zei, nee dan hoeft het voor mij niet meer, de fun is ervan af. Belde hij weer, pff goed, kom dan gewoon, maar ik wilde al niet meer. Maar we hebben het netjes afgehandeld, ik zei, ben toch moe, weet je, ik kom een andere keer, als jij er ook zin in hebt. Hij zei ok dat is dan het beste. Vanavond weer hetzelfde liedje, hij zei, je kunt maar 2 u blijven maar kom dan wel vroeg. Mn vriendin zei, als we om 22 u gaan en om 24 u weer thuis, dan is er geen kat, is toch niets aan. En weet je, ze heeft gelijk, hij vertelt me gewoon wat ik moet doen, neemt de zin bij me weg... Daar is toch niets aan. Dus ik smste een boos berichtje, dat ik niet zou komen, we wel ergens anders naartoe zouden gaan. Is geëscaleerd, dat hij maar zoveel geduld heeft, en het ooit opraakt enz enz...Hij bleef bij zijn standpunt,ik bij de mijne. Hij belde nog eens wat later, je komt niet, punt uit, ik zei , weet je wat, ik kom al niet eens maar daar naartoe, al zou je me smeken en legde neer. Hij smste; ok sms en bel me dan niet meer, hoop dat je het nu snapt.

Einde van dat alles, natuurlijk ga ik hem niet meer bellen of smsen. Dit is niet de eerste keer dat hij zoiets doet, maar erna belt of laat hij altijd iets horen. Ik ben het al gewend. Punt is, dat ik niet alles meer wil accepteren. Ik wil niet altijd degene zijn die toegevingen maakt.

Vinden jullie dat ik me aanstel of is hij ook onredelijk. Ik zei expres OOK onredelijk, omdat ik vind dat ik ook heb overdreven, ik had moeten zwijgen, volgens mn vriendin, op een bepaald punt zeggen: ok ik ga dan daarnaartoe , met x en x... maar volgens mij voelt dat als gewoon accepteren. En dat wil ik niet. In plaats van me erbij neer te leggen, heb ik er dus een schepje bovenop gedaan...En dan gaat hij heus niet van gedacht veranderen, maar nog koppiger doen...

Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
.
Ik zou twijfelen aan zijn eerlijkheid. Is hij werkelijk bang te zien dat jij versierd wordt of zit hij daar zelf vrouwen te versieren? Maar misschien is dat mijn slechte gedachte........
Mijn gevoel zegt dat hier iets anders achter zit. Is hij normaal gesproken ook jaloers? Hebben jullie meer van dit soort dingen? Zijn er andere dingen die hij je verbiedt? Hoe gaat het verder tussen jullie?

Gaan vrienden van jou weleens naar die club, zonder jou? Vraag me namelijk eerder af hoe hij zich gedraagt daar...
quote:Silvy schreef op 22 augustus 2009 @ 20:41:

Ik zou twijfelen aan zijn eerlijkheid. Is hij werkelijk bang te zien dat jij versierd wordt of zit hij daar zelf vrouwen te versieren? Maar misschien is dat mijn slechte gedachte........mee eens...
quote:Silvy schreef op 22 augustus 2009 @ 20:41:

Ik zou twijfelen aan zijn eerlijkheid. Is hij werkelijk bang te zien dat jij versierd wordt of zit hij daar zelf vrouwen te versieren? Maar misschien is dat mijn slechte gedachte........

Eerlijk gezegd dacht ik dit ook.

Hoe gaat het verder met jullie relatie? Is dit het enige wat je niet van hem mag nav de gebeurtenis op Oudejaarsavond?
Silvy, nah, hij wil al niet meer daar werken, eigenlijk... Is er moe van. Werkt al heel lang in het nachtleven, op een bepaald moment wordt je er moe van. Maar eerlijk, daar heb ik ook aan gedacht! Dat hij misschien rustig zn ding wilt doen. Maar dat is het niet... Zn vrienden hebben ook gezegd dat hij echt heel veranderd is, sinds hij met mij is. Dat flirterige (voor het werk) dat hij had met vrouwen, heeft hij dus helemaal niet meer... Volgens die vrienden dan.

Vrouwen die hem versieren, gebeurt hoor, hij valt niet op vrouwen die zelf versieren sowieso. En dansen en vriendelijk doen, doet hij wel af en toe maar dat is zijn job. En hij weet zn grenzen.

Een vriend van mn vriendin gaat er soms, en die kende me nog niet. Toen hij te weten kwam dat ik zn vriendin ben, was hij verbaasd: oh ja.?? zei hij, een vriendin van me is stapelgek op hem, maar hij gunt haar echt geen blik... Hij is erg professioneel op zn werk, volgens die vriend van mn vriendin dus ook.
eh.. "mag" en "hij (nobele man) gééft je 1 vinger"

ehhhh

Ja zoals je zelf al zegt: "je bent toch geen kind meer"
Zo is het Silvy! Anders zou hij je juist andere kroegen verbieden en in zijn eigen kroeg een oogje in het zeil houden. Je mag 2 uur komen, want daarna......... Vul maar in. Dit gaat hem niet worden!
quote:Cenicienta schreef op 22 augustus 2009 @ 20:46:

[...]

Eerlijk gezegd dacht ik dit ook.

Hoe gaat het verder met jullie relatie? Is dit het enige wat je niet van hem mag nav de gebeurtenis op Oudejaarsavond?

Ja hoor, naast dit, is er niets anders wat hij me verbiedt.

Ik heb het al eens aan vriendinnen gezegd,die me zeiden dat ze het wel snappen. Dat zij ook niet zouden willen dat hun vriend komt waar zij werken.
quote:Nundi schreef op 22 augustus 2009 @ 20:47:

Zo is het Silvy! Anders zou hij je juist andere kroegen verbieden en in zijn eigen kroeg een oogje in het zeil houden. Je mag 2 uur komen, want daarna......... Vul maar in. Dit gaat hem niet worden!Mja, hij zei: het wordt dan heel druk (lees veel mannen en dan wordt het ook broeierig), dus kan ik niet EN een oog op jou houden EN mn werk doen.
ik kan al niet begrijpen dat ik het helemaal heb gelezen, ik begrijp het ook niet, en lees al helemaal niet wat het probleem zou zijn.

je kan toch uitgaan in al die tenten waar hij niet werkt? is toch ook veel leuker? kun je er lekker op los flirten! lijkt me ook niet dat ie gezellig is als hij aan het werk is.
quote:Lily1985 schreef op 22 augustus 2009 @ 20:47:

[...]

Ja hoor, naast dit, is er niets anders wat hij me verbiedt.

Ik heb het al eens aan vriendinnen gezegd,die me zeiden dat ze het wel snappen. Dat zij ook niet zouden willen dat hun vriend komt waar zij werken.

Goh tof van hem

Nee ik vind het maar vaag en wat is dat nou, je kunt zelf de "hordes mannen" wel van je afhouden zeg. In andere cafeetjes kun je dat toch ook.
Ga je toch naar een andere tent, lekker belangrijk om daar een punt van te maken..
Ik betwijfel echt dat hij me zou bedriegen waar zn baas en zn collega's erbij staan! Die me allemaal kennen notabene. Mensen uit onze vriendenkring.

Als hij me wilde bedriegen, zou hij toch na zn werk met een meisje meegaan. Maar hij komt altijd meteen thuis na zn werk. Mijn huis is dichter bij zn werk dan de zijne. Hij zou dan gemakkelijk kunnen zeggen, ik ga naar mn eigen huis na het werk....
Hij wilt niet dat je daar heen gaat omdat hij dan werkend toe moet kijken hoe andere mannen jou versieren? Dus je mag wel ergens anders heen waar hij geen zicht op jou heeft? Klinkt alsof hij degene is die wat te verbergen heeft. En dan denk ik aan ''vriendinnetjes''. Ook omdat hij dingen zegt zoals ''je kunt maar tot 2 uur blijven''. Waarom maar tot 2 uur? Waarom mag jij niet tot sluitingstijd blijven? Komt er een of ander meisje opdagen na 2 uur die jij niet mag zien?
Je dramt door met alle gevolgen van dien...

Is die club zo belangrijk voor je dat je vriend er zich rot door voelt. Dat is pas egoistisch..
quote:twompie schreef op 22 augustus 2009 @ 20:51:

[...]

Goh tof van hem

Nee ik vind het maar vaag en wat is dat nou, je kunt zelf de "hordes mannen" wel van je afhouden zeg. In andere cafeetjes kun je dat toch ook.

Mja, ik antwoordde dat, omdat iemand anders me vroeg of er nog iets is wat hij me verbiedt... dus ik zei nee, niets anders (zou trouwens echt te gek zijn zeg!)

Ja kan eigenlijk zelf de mannen weghouden, maar zo ziet hij dat blijkbaar niet. Vindt het erg om het te zien. Terwijl hij niet het type is die er dan bovenop komt springen. Een ander zou dat wel doen misschien. Dus hij houdt zich in feite in. Wat niet goed is, maar zo is hij eenmaal. Hij is altijd erg professioneel op zn werk...misschien wil hij ook niet dat zn baas dat ziet, dat hij een klant komt afsnauwen of zo...
quote:Reverie schreef op 22 augustus 2009 @ 20:54:

Hij wilt niet dat je daar heen gaat omdat hij dan werkend toe moet kijken hoe andere mannen jou versieren? Dus je mag wel ergens anders heen waar hij geen zicht op jou heeft? Klinkt alsof hij degene is die wat te verbergen heeft. En dan denk ik aan ''vriendinnetjes''. Ook omdat hij dingen zegt zoals ''je kunt maar tot 2 uur blijven''. Waarom maar tot 2 uur? Waarom mag jij niet tot sluitingstijd blijven? Komt er een of ander meisje opdagen na 2 uur die jij niet mag zien?

Hmm hij zei, je kan maar tot 24 u blijven...Als je vroeg komt, tot rond 24 u gewoon... Omdat het erna te druk wordt.

Ander meisje, betwijfel ik. We zijn altijd samen in principe....Bovendien, wat zou hij met een ander meisje moeten doen terwijl hij werkt?
quote:Lily1985 schreef op 22 augustus 2009 @ 20:55:

Ja kan eigenlijk zelf de mannen weghouden, maar zo ziet hij dat blijkbaar niet. Vindt het erg om het te zien. Terwijl hij niet het type is die er dan bovenop komt springen. Een ander zou dat wel doen misschien. Dus hij houdt zich in feite in. Wat niet goed is, maar zo is hij eenmaal. Hij is altijd erg professioneel op zn werk...misschien wil hij ook niet dat zn baas dat ziet, dat hij een klant komt afsnauwen of zo...Nou, laat die jongen dan lekker zijn werk doen en ga ergens anders uit.
Wel, tis niet dat hij me niet vertrouwt, anders zou hij het ook niet leuk vinden als ik elders naartoe ging. Tis dat hij niet wil zien dat de mannen naar me toe komen. Dat hij daar op zn werk niet mee wilt dealen dus...
Scholen beginnen hier maandag weer !

Wat een gezeur zeg. Van beide kanten. Heel vermoeiend. Ik denk dat zijn baan best wel eens een dealbreaker voor jullie relatie kan zijn, zeker als ik kijk naar hoe jullie ermee omgaan.
Waarom vertrouwt hij jou niet eigenlijk?
quote:Bubbles_ schreef op 22 augustus 2009 @ 20:40:

Neem een baantje als danseres in die club, dan beschermt de security je en hoeft hij zich geen zorgen te maken.

Daar zijn geen danseressen :-)

Oja, dat ik daar zou werken, moet hij niets van weten. Zo'n type dat niet wilt dat zn vriendin in het nachtleven werkt. Plus ik heb al een baan.
Ik denk eigenlijk ook dat je vriend niet de waarheid vertelt, en zelf gewoon lekker wil flirten. Natuurlijk zeggen z'n vrienden dat-ie 'veranderd' is, daar zijn het vrienden voor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven