ik heb dringen advies nodig, ik kan het niet meer

24-08-2009 21:10 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik heb een relatie van 4jaar, vanaf het begin was heel erg moeilijk, hij bleekt psychologisch problemen te hebben, ik heb in alles probeer hem te ondersteunen, naar psycologen GGZ, etc,(kluster-c) een soort bordeline, hij deed allerlei rare dingen, contacten zoeken met zijn ex-vriendinnen, en zit in internet op dating site, liegen, uitendelijk is hij vreemd gegaan en zei tegen de andere vrouw dat die alleen was. alles weer uitgepraat, na veel verdriet en pijn, gingen wij weer door,

door deze situatie heb ik altijd de bootje tegen gehouden, ik realiseerde me later dat ik darmee een steentje bij heb gedragen aan zijn gedrag, waardoor verandering heeft plaatstgevonden, maar tja dan kwam ik erachter dat hij vreemd was gegaan, het was behoorlijk heftig, ik bleef alles controleren mails, telefooons etc, hij bleef op mails reageeren van vrouwen die op zoek zijn hij zei dat het niks betekende, na confrontatie, ik weet het niet meer wat ik moet geloven, telkens opnieuw dat geruzie, en als hij laat was van zijn werk geloofde ik hem niet, laatst ben ik weg gegaan, onverwacht kwam ik terug, de hele huis op zijn kop, hij zat te blowen er lagen resten wiet op tafel in de woonkamer. (ik weet dat hij dat gebruik, ik heb altijd aangegeven nooit in mijn huis te willen hebben).

wij houden zielsveel van elkaar, nu is hij weg en het lijkt als of hij geen moeite mee heeft, ik heb heel erg moeilijk hiermee, hij is bij een vriend gaan wonen, nu kan hij ook zijn kinderen niet ontvangen, hij belde om te vragen wat hij zijn kinderen moest vertelen, ik zei dat hij mijn huis mag gebruiken als hij de kinderen hebt. ik ben helemaal kapot van verdriet

is dat alles zo erg of stel ik me aan?het ligt aan mij?
Lieve lisset,

schaam jezelf absoluut niet!

Dit is niet jou schuld, jij hebt dit niet veroorzaakt, het is je overkomen.

En dat hij zo makkelijk erover doet, dat herken ik wel van mijn ex.

Die heeft mij allang vervangen voor een ander, en weet je? ik ben blij dat hij haar heeft, want ik ben van hem af haha.

Dus maak het jezelf niet moeilijk, en kies voor jezelf!

Je bent veel meer waard, en je komt vast nog wel iemand tegen die echt lief voor je en je waardeert.

liefs kristen
Hij is degene die drugs tot zich neemt, die psychologische problemen heeft en daar hoef jij je niet voor te schamen. Hij wil niet geholpen -meer- worden. En ook dat is jouw schuld niet Lisset, dat is zijn eigen keuze. Niemand dwingt hem hulp te vragen/ te ontvangen. Dat moet hij zelf willen!

Dat je relatie in puin ligt is verdrietig. En enige verantwoording die jij hierin hebt is dat je iemand wilde redden die niet gered wilde worden. Dat je heel veel geslikt van hem hebt terwijl je er zelf anders over dacht. Dat is jouw verantwoordelijkheid en daar zou jij over na moeten denken zodat je deze mindere kantjes van jezelf niet meeneemt in een volgende relatie en tot dezelfde situaties komt. Maar neem zijn deel van de schuld hieraan niet ook op je nek. Je hebt genoeg aan jezelf! En schamen hoef je je niet. Massa's vrouwen die bij een man die niet goed voor hen is willen blijven uit liefde, schuldgevoel of verantwoordelijkheidsgevoel. Maar ze ondermijnen daarmee hun eigen ik en hun eigen zijn.
beste kristen, bedankt voor je liefde woorden, ik weet dat je gelijk hebt, ik ben in iederee geval blij dat je het achter je rug heb. ik om sowieso bij je terug om dezelfde te zeggen wat je nu kan zeggen.

god zeggend je
quote:beauty93 schreef op 25 augustus 2009 @ 18:55:

Schaam je niet maar zet er wel een punt achter. Met hem kun je geen toekomst opbouwen. Vrouwen zijn wel vaker opgevoed tot lief en aardig zijn en zeker als je zorgzaam bent ga je daarin makkelijk over je grenzen heen. Zoek alsjeblieft een goede man en start een leuk gezin. Kinderen verdienen die zorg wel. Je (bijna)-ex niet.beauty je heb gelijk ik ben zo eentje, zorgzaam, en hij weet dat hij me zo kan manipuleren,..denk ik...thanks ook...
quote:Dushi74 schreef op 25 augustus 2009 @ 21:36:

Hij is degene die drugs tot zich neemt, die psychologische problemen heeft en daar hoef jij je niet voor te schamen. Hij wil niet geholpen -meer- worden. En ook dat is jouw schuld niet Lisset, dat is zijn eigen keuze. Niemand dwingt hem hulp te vragen/ te ontvangen. Dat moet hij zelf willen!

Dat je relatie in puin ligt is verdrietig. En enige verantwoording die jij hierin hebt is dat je iemand wilde redden die niet gered wilde worden. Dat je heel veel geslikt van hem hebt terwijl je er zelf anders over dacht. Dat is jouw verantwoordelijkheid en daar zou jij over na moeten denken zodat je deze mindere kantjes van jezelf niet meeneemt in een volgende relatie en tot dezelfde situaties komt. Maar neem zijn deel van de schuld hieraan niet ook op je nek. Je hebt genoeg aan jezelf! En schamen hoef je je niet. Massa's vrouwen die bij een man die niet goed voor hen is willen blijven uit liefde, schuldgevoel of verantwoordelijkheidsgevoel. Maar ze ondermijnen daarmee hun eigen ik en hun eigen zijn.dushi..bedankt voor je kracht die je mij geeft..ik wilde dezelfde doen ''uit liefde blijven'' door jullie voel ik me echt sterk en ga alles anders redineren..dat is waar ik ben bijna mijn eigen weg kwijkt geweest....thanks lieve meiden..
---

hallo llieve meiden,

Jullie hebben mijn vorige verhaal gelezen, wat nu?. ik heb gisteren mijn ex of ''bijna ex", zoals beauty93 het noemt, ik was echt vast beraden om gewoon met hem te praten, maar na lang praten, kwamen allerlei emoties omhoog, wij zaten allebei uren te janken, dat het eindigde in bed, hij wilde blijven maar ik zei dat het beter was dat hij wegging, mijn kind kwam 's avonds thuis.

Nu zit ik met dubbele gevoelens.
hier kom ik weer met mijn verhal...onnodig andere topic geopen

thanks meiden!
@miekie23

@ milo, nog steeds, het zit zo: wij hebben moeilijk periode achter de rug ( zatten samen in de gevangenis in parijs 3 maanden, omdat hij 3gr. wiet bij zich had) volkomen onterecht, maar de "wet' werkt het gewoon zo daar, en als nederlanders wordt je streng gestraft, omdat ze zeggen dat wij de uitvinder van coffieshops zijn.o.a.
Ik lees alleen maar drama in jullie relatie; vreemdgaan, psychische problemen, liegen, desinteresse, blowen tegen je wil.

En dan ook nog een paar maanden vastgezeten in Frankrijk? Helemaal niet onterecht maar enorm stom van jullie want je wéét dat je daar niet met wiet moet rondlopen, dat weet een kleuter nog wel.

Waar waren jullie kinderen tijdens deze periode?

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het maar een zootje ongeregeld bij jullie.

Zo hoeft een relatie niet te zijn/gaan.

Ik lees geen enkel positief of vrolijk puntje, niet een! Alleen dat jullie zielsveel van elkaar houden. Tja, da's zo'n zinnetje dat vaak misbruikt wordt. Als dit liefde moet voorstellen dan word ik spontaan single tot aan mijn dood.
@milo

lieve milo het is keihard wat je zeg, bedankt voor je worden, diep in mezelf weet dat je gelijk heb, ik moet me wel overtuigen met keiharde feiten, ik heb blijkbaar een muur door mijn ogen.shit, we wisten echt van niks in frankrijk maar dat doe niet meer toe..

nadat wij terug waren in NL stoorte ik in elkaar, en hij is de enige die me boven op kreeg, ten kosten van alles, hij stond altijd klaar, gin zelf minder werken en zorgde voor de kids, indrukwekkend,hoe hij alles voor elkaar kreeg, wat later is gebeurd weet je al,..
als je nog een keer sex hebt met je ex zorg dan dat je je driedubbel beschermd..stel dat je zwanger wordt..nog een kind de dupe van het feit dat iedereen maar kinderen kan krijgen.

Jij bent geen slachtoffer en je bent al helemaal niet zielig.. je kiest hier zelf voor en die arme kinderen van jullie zijn de dupe.
Up voor Chardonnay!
quote:lisset schreef op 27 augustus 2009 @ 19:49:

@milo

lieve milo het is keihard wat je zeg, bedankt voor je worden, diep in mezelf weet dat je gelijk heb, ik moet me wel overtuigen met keiharde feiten, ik heb blijkbaar een muur door mijn ogen.shit, we wisten echt van niks in frankrijk maar dat doe niet meer toe..

nadat wij terug waren in NL stoorte ik in elkaar, en hij is de enige die me boven op kreeg, ten kosten van alles, hij stond altijd klaar, gin zelf minder werken en zorgde voor de kids, indrukwekkend,hoe hij alles voor elkaar kreeg, wat later is gebeurd weet je al,..

Dat mag ook wel je zat dankzij hem in de gevangenis of wist je dat hij 3gram wiet bij zich had. Dat noemt met drugssmokkel! Het risico nemen gepakt te worden terwijl je kinderen hebt. Absurd.

Je zegt dat jullie veel van elkaar houden. Ik vraag me af je niet stiekem bang bent om alleen te zijn.

Tot zover lees ik vooral dat hij jou in de problemen brengt en dat hij goed is in bed.

Dat probleem gedoe moet afgelopen zijn! Of je nu bij hem blijft of weggaat. JIJ moet de keuze maken dat het afgelopen is.

Ga desnoods in een grondige relatietherapie en individuele therapie. Maar ga nu WERKEN aan een Goed Gelukkig en Gezond leven!

Je schrijft dat jij ook een kind hebt. Dat is jouw verantwoordelijkheid. Hij moet een goede bijdrage leveren aan jouw leven. Hoe denk je dat het voor jouw kind is (hoe oud is hij/zij eigenlijk?) Als jij al je energie aan je vriend geeft wat blijft er dan over voor je kind? Kan jouw kind nu wel op jou terugvallen en zich veilig voelen?

Geen idee hoe oud je bent maar ga alsjeblieft, al dan niet met hulp, ALS DE SODEMIETER WAT MOOIS MAKEN VAN JE LEVEN!!!!

Groetjes en voor vanavond als vast slaap lekker.
quote:milo schreef op 27 augustus 2009 @ 20:15:

Up voor Chardonnay!Voor mij? Wrom?
Oh, omdat ik nog op het andere topic heb gepost.
Uit het andere topic.quote:Chardonnay schreef op 27 augustus 2009 @ 20:01:

Hoe kan je nou niet weten dat er in Frankrijk hoge straffen staan op het in het bezit hebben van drugs.

Even voor de zekerheid: In alle landen buiten Nederland staan gevangenisstraffen op drugsbezit. Ja, ook wiet is drugs, voor het geval dat je dat vergeten bent.
Quote een goed advies:GA ALS DE SODEMIETER WAT MOOIS MAKEN VAN JE LEVEN!!!!

En daar ben alleen jij verantwoordelijk voor, dus niet: je vriend, zijn drugs, Frankrijk of wie dan ook de schuld geven als het niet lukt. Geef gewoon jezelf een schop onder je kont.

Oh ja, en samen emo zijn over jullie verdiende gevangenis straf voor drugsbezit in een land waar dat strafbaar is is absoluut geen turn-on om weer met een hele foute ex het bed in te duiken.
Borderline? Gewoon een onbetrouwbare eikel bedoel je.

Al die dingen die je noemt hebben niets met borderline te maken, maar alles met de gevoelens die hij heeft voor jou. Geen dus.

En hij belt om te vragen wat hij nu aan zijn kinderen moet vertellen? Waarschijnlijk weet je nu meteen de reden waarom hij met je was. Vanwege zijn kinderen. Lekker simpel.

Ik zou hem ook missen, ik zou hem zelfs gruwelijk missen. Als kiespijn. Dat dan weer wel.
madhe, ik heb vandaag de uitslag gekregen van de dokter, borderline persoonlijkheidstrekken, dysthyme stoornis,.. .

Ik heb zo veel verdriet, weet je waarom, hij is geen kwade mens hij heeft een goede hart,en dat werd weer vandaag bewezen.

Hij kwam vandaag spontaan aan zonder te weten dat ik ziek ben, heeft alles in het huis gedaan, en mijn auto naar de garage gebracht omdat ik dat niet had gedaan (ivm ziek zijn), alles geregeld voor mijn kind voor maandag voor zijn school.

ik lig nog op bed ziek en zit te janken, omdat ik hem mis.
Lisset,

Ik las je reactie op mijn topic en zag dat je het momenteel behoorlijk voor je kiezen hebt. Sterkte meid!!!!

Het is niet makkelijk voor je maar ik wil je echt een advies geven.

KIES VOOR JEZELF !!!!!!, en laat je niet verder de vernieling in helpen door iemand met een dystyme en borderline stoornis. ZIJ zijn ongelukkig.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en hoeveel langer wil je jezelf nog geweld aan doen.

Als geen ander weet ik hoe moeilijk het is, maar als je nog wat zelfrespect over hebt verbreek je al het contact en probeer je jezelf weer op de rails te krijgen. Probeer alle negatieve aspecten van hem voor jezelf helder te krijgen en hou die voor ogen !!!!!!

Als je voor jezelf helder hebt wat jij graag zou willen in een relatie kom je tot de conclusie dat er weinig van te vinden is in je huidige relatie.

Groetjes Tikkel
inmiddels weet ik iets meer, ..maar gvd, het verdriet en leeg gevoel, overdonderd me nog steeds en regelmatig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven