LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Mien, wat fijn dat alles goed is!!! Jeetje wat een opluchting!
Fijn dat alles goed was Mien!!

Pienie, was het je shopsessie die gepland was voor positiekleding? Ben benieuwd wat je hebt gekocht!

Er wordt weer hard gewerkt aan de keuken. Ben heel benieuwd of ze het gaan redden om het vandaag af te krijgen. Moeten ze hard aan trekken!

Vanmiddag ga ik naar de kapper. Lekker hoor.
Lekker Beng, ik ben gisteren ook geweest. Heerlijk gevoel, voel ik me meteen weer meer Mardjen.

Is de keuken dan al helemaal af? Of het voorwerk? Lekker zeg, het schiet dus in ieder geval op!

Kun je je al een klein beetje neerleggen bij je werk (of eigenlijk niet werken) of kan je het nog moeilijk loslaten? Ik hoop zo dat je je een stuk beter zult voelen, dan heeft het `zin` om niet te werken.
Doet de `reageer` knop bij jullie het ook niet?

Goedemorgen!

Mini, wat een stress zeg gisteren, bah! Ik voel ook beduidend minder dan een aantal weken geleden hoor, is gewoon ruimtegebrek (zei de vk de vorige keer) en heel normaal. Ik vind die "je moet het 8 keer per dag voelen" ook een beetje raar eerlijk gezegd; ik zou dan ook gaan zitten tellen elke keer, en bij "maar 6 keer" in de stress schieten. Mijn vk zegt dat je het meerdere keren per dag moet voelen, en dan eigenlijk alleen als je ontspannen bent. Als je een drukke dag hebt voel je minder, dat is ook normaal. Er zit hier wel een redelijk ritme in wanneer ik haar voel, bij jou ook?

Vind het wel heel goed dat je meteen een extra check-up hebt gekregen! En nu proberen ietsje meer te ontspannen, goed?

Pien, lekker hoor dat je zo geshopt hebt! Positiekleding neem ik aan? Je 20 weken echo schiet ook al op zeg.... je bent alweer bijna op de helft van je zwangerschap!

Beng, wat de anderen ook al zeggen; probeer je neer te leggen bij je werksituatie. Simpel gezegd natuurlijk voor een ander, maar het is niet anders.
Oh ja mard, welke kolf heb je gekozen, en waarom die?

Ik vind jou wel een type om het gelijk goed aan te pakken, dus schat je in op de "pump in style" , die met die rugtas..... zit ik goed?

En wat kosten kolven eigenlijk, best veel toch?
Leuk Pien, ben ook benieuwd wat je allemaal gekocht hebt!

Mard, ik vind het totaal niet leuk dat kolven...bleghhhh...maar ja ik kolf sowieso om de 4 uur natuurlijk. Ben dat gesjor aan m'n tieten behoorlijk zat, maar ja...het is voor een goed doel.

Beng, zou fijn zijn als alles vandaag helemaal af komt!

Chiek, voel je je alweer iets beter?

Ben trots op Laalbaby! Gisterenavond na zijn laatste voeding rond 22:30 hebben we hem wakker in bed gelegd (hij slaapt nog op onze slaapkamer)...wij gingen ook slapen. We dachten dat zodra we het licht uit zouden doen, dat hij dan wel zou gaan mopperen...maar nee hoor hij is zelf in het donker in slaap gevallen!

Tja, dat zijn nu de dingen waar je als moeder zijnde trots op bent
Hier precies hetzelfde Laal, kan echt lyrisch doen over het feit dat ze nu ze in het ledikant ligt wakker naar bed kan en dan gewoon gaat slapen Erg he....

Ons meisje ligt dus niet meer in de wieg (weet niet of ik dat al verteld had), ze sliep de laatste week niet zo lekker meer als daarvoor. Moest haar echt diep in slaap in de wieg leggen anders ging ze echt heel erg mopperen en niet meer slapen. En dit weekend in het campingbed... Wakker erin (viel niet bij mij in slaap) en wij dachten ook... We kunnen er zo weer uit, maar nee hoor. Lag heerlijk te kijken en viel vanzelf in slaap. HIer thuis weer hetzelfde gemopper in de wieg. Het ledikantje stond al in haar kamer (en zij lag daar ook al een tijdje, heel luxe een wieg en een ledikant op haar kamer) dus haar uiteindelijk daarin gelegd en weer slapen als een roos. Dat was snel bekeken natuurlijk, we gaan onszelf niet pesten al vind ik het wel een beetje jammer...

Chiek die wilde ik inderdaad, maar vond hem wel erg duur. Was nl. nog niet van plan om langer dan 6 maanden te voeden (bv dan, dan krijgt ze natuurlijk wel gewoon nog een flesje ) en vond het dan voor 2 maanden werken wel een hele uitgave.

Heb nu, na goed recensies op het forum, de ameda lactaline gekocht. Kost de helft en is ook dubbelzijdig electrisch alleen zonder zo`n rugzak. Die kan je er wel bij bestellen, maar die kost dan weer 60 euro. Dus ik ga nog even kijken of ik dan niet gewoon een leuke tas kan scoren waar de kolf plus koeltas in past.

Heb trouwens net gekolfd en dat ging eigenlijk prima. Heb het nog enkelzijdig gedaan, want moest het boekje er nog bijhouden en vond dat een beetje lastig met twee van die dingen. Maar vanmiddag ga ik even proberen met twee tegelijk. Dan kan mijn lief morgen een flesje geven (belde hem net met o.a. deze mededeling en hij ging meteen de campina bellen zei hij, grappig die mannen van ons he Laal en wij maar zwoegen )
Goedemorgen!

Heb verschrikkelijk geslapen, maar ben toch wel blij want ons meisje was vanochtend lekker druk. En het is niet zo heet vandaag! Dus ik denk dat ik vandaag maar ga bevallen.

Beng, ik hoop ook dat ze het af krijgen vandaag! Zou lekker zijn als je daarna niet meer in de zooi zit. En je mag hier altijd langskomen als je niet meer weet wat je moet doen. Kun je gezellig met mij en KK keuvelen.

Mard, die man van jou! Campina, pff... Maar ik ben benieuwd of de kolf naar je zin is/blijft, ik wil er ook zelf een kopen maar weet nog niet zo goed welke. En we wachten daar natuurlijk mee tot het echt op gang is enzo.

Pien, ik ben benieuwd naar je nieuwe outfits. Fototijd, zeg ik maar zo!

Goed, ik ga ontbijten. Ben gister trouwens niet meer naar college geweest, en ik ga vandaag ook niet. Vandaag ben ik te moe en gister begon college om 12:30 terwijl ik om 11:30 nog ongewassen in bed lag.
Hallo!

Ff snel, want mijn moeder is ook hier (tot zaterdag).

Luusbaby heeft weer heerlijk geslapen vannacht.

Ook hier leggen we luusbaby sinds vorige week woensdag al iedere keer wakker in bed en meestal, bijna altijd, gaat hij lekker zelf slapen. Heel soms blijft ie even mopperen. Net ook weer, ben na 20 minuten even gaan kijken, pink even in de mond gestopt en toen werd ie rustig. Na een minuut of 5 viel ie in slaap en nu issie stil.

Mijn vulling is er wéér uitgevallen btw! Prrrrr....

Mijn borsten doen nog wel pijn. Toch nog best wat steken vandaag. Maar Lev's mondje begint er echt goed uit te zien, die is vrijwel 'aanslag-loos'. De borstontsteking zit er nog even fiks. Ik krijg vandaag weer een telefonisch consult van de huisarts en dan hopelijk een nieuwe, andere antibiotica. De kuur die ik nu heb, werkt gewoonweg niet en vanavond heb ik de laatste capsule. Hopelijk werkt die nieuwe wel. En ik hoop snel! Want ik ben het zat nu. Ook dat kolven gaat me steeds meer tegenstaan. Ik wil daar ook gewoon vanaf.
Even een snelle Hallo want ik zit tussen een kraambezoek en een lunch in, dus eigenlijk zit ik nu illegaal te tiepen, want moet eigenlijk nog wat dingen doen Maar goed, lekker belangrijk...

Mien, wat een goed bericht van jou! Meid, ik herken je paniek wel hoor, ben tegen het einde ook een aantal keer voor extra controle geweest met CTG en echo en al-tijd op die momenten werd V. heel druk... Maar wat je zelf al zegt, beter een keer te veel dan weinig, het gaat tenslotte wel om jullie mini-meisje!

Luus, gelukkig gaat het een stuk beter met Lev! EN wat heerlijk dat hij, net als bij @Mard, zo probleemloos in slaap kan vallen, zonder al te veel gedoe. Mini moest ik altijd wiegen, aaien of kietelen om in slaap te vallen, maar V. kan ik gelukkig ook zo in bed leggen zonder te veel gedoe. Meestal ga ik als hij in bed ligt een wasje vouwen boven, of opruimen, zodat ik niet bij elke kik op de babyfoon van mijn bank afspring om in actie te komen.

Maar de nachten zijn hier ZO gebroken nog... Ik lag er laat in, rond 23.30 uur en om 3.30 uur kwam hij. Op zich heel netjes, want hij kreeg om 21.30 uur zijn laatste voeding, dus 6 uur achtereen en tenslotte kan hij er ook niks aan doen dat wij dan weer veel te laat gaan slapen Maar goed, toen bleef hij wel tot half 6 onrustig, huilerige, boeren, kreunen... Dus slapen doe je dan nauwelijks. Daarna nog 1,5 uur geslapen en om 7 uur kreeg hij zijn volgende flesje, want hij was heel hongerig... Nou ja, totaalscore aan slaap: 5,5 uur. Ach ja, anderzijds was mijn avond gister superleuk en lekker, de Chardonnay was heerlijk en het menu ook! En weer heerlijk bijgekletst, gelachen en nou ja... het was gewoon weer even een me-momentje!

Vanmorgen weer naar de huisarts waar mijn onderdruk dus gewoon hoog blijft. Eerst meting 110 en tweede meting 95. Een aantal factoren spelen mee, natuurlijk het overgewicht, maar ook stress (ik heb geen stress direct, maar ben van nature wel onrustig, altijd bezig en chaotisch en dat kan ook een hogere bloeddruk opleveren volgens de ha) en het ontzwangeren... Maar wel een hogere dosering medicatie gekregen, dus ben benieuwd...

Chiek, ik las dat je even in een dipje zit... Ik hoop dat je je weer wat beter v oelt, want dipjes zijn niet leuk...
Haha...Mard...ja erg herkenbaar! Gisteren lag Laalbaby 's middags in zijn eigen bedje...hij was gewoon heerlijk stil hoor. Ik ha 15 minuten nog eens kijken, ligt ie daar gewoon met zijn ogen open...beetje om zich heen te kijken. Hij was nog steeds gewoon stil, niets aan de hand. Maar toch vond ik het zo zielig dat ik hem weer mee naar beneden heb genomen. Ja fout natuurlijk! na 5 minuten lag hij te slapen...ik weer naar boven.

Dus nu moet ik het maar niet zielig vinden als hij wakker in bed ligt, als hij stil is, dan vindt hij vast niet erg.

Nu was hij ook op schoot in slaap gevallen, direct na zijn fles...want hij is ruim3 uur wakker geweest.

Luus hoe is het mogelijk van die vulling!!!

Hopelijk slaat de nieuwe AB kuur dan wel direct aan, wat een gedoe dit zeg...wel fijn dat Luusbaby al opknapt!

En ik vind kolven ook superstom...gaat mij ook heel erg tegen staan...maar goed. Aangezien ik ook bij de Campina kan gaan werken, hou ik het toch maar even vol.
Haai campina-meisjes, en andere mama's en bijna-mama's en nog-niet-heel-erg-bijna-mama's-maar-toch-wel-over-een-poosje-mama's

Ik kom even zwaaien. De internetverbinding doet moeilijk hier, dus als ik iets heb geschreven dan kan het zomaar zijn dat ik dan niet meer kan posten. Maar goed, dat wordt snel beter want; nieuwe router gekocht.

Ik merk dat ik gewoon niets te vertellen heb. Wil wel iedereen die het even moeilijk heeft, in een dipje zit of gewoon wil bevállen een knuffel komen brengen en ik was benieuwd of het alweer wat beter gaat met Luus en luusbaby. Gelukkig wel met Luusbaby, nu je borsten nog Luusje

Het is volkomen logisch dat alle verhalen gaan over voeden, slaapjes, gebroken nachten, zwangere perikelen etc. Ons topic is hier namelijk voor in het leven geroepen en ik zou net zo hard mee doen als ik ook in die positie zat maar helaas is dat gewoon nog niet het geval. Enerzijds vind ik het lullig dat ik het nu zo af laat weten, zeker omdat jullie ook altijd zo vol interesse en goede tips enzo zijn voor mij. Nu trek ik het gewoon even wat minder, ik lees wel bij maar kan het niet opbrengen om mee te kletsen. Zal ook wel de algehele uitputting zijn, ik was van de week zo intens verdrietig. En ik vrees dat de komende twee maanden wel moeilijk zullen zijn voor me. Beste vriendinnetje, schoonzus én vriendin van ex (waar ik nog af en toe contact mee heb) zijn halverwege en eind van september uitgerekend.

Dikke knuffel voor jullie allemaal want jullie zijn me inmiddels zó dierbaar. Ik laat snel wat van me horen, volgende week even contact met de gynaecoloog (mocht na 4 tot 6 weken na de vorige menstruatie) Hmm ik ga eens even rekenen want misschien zit ik al wel daarop.
Oh lieve Nemo...mijn hart breekt voor jou Het is ook gewoon niet eerlijk nee...We zijn LGZW met z'n allen, niet zonder jou, ook al voel je dat misschien nu wel zo.

En ik kan het me zo goed indenken! Het is verschrikkelijk klote en niet fair als je als laatste overblijft. Ik weet dat ik makkelijk praten heb hoor lieverd, maar toch begrijp ik je gevoelens.

Je wilt ook mee kunnen praten over een zwangere buik, spullen kopen, echo's...hell zelfs over een kots-sessie boven de plee En ik gun het je ook zo (behalve dat kotsen dan he ) en het feit dat je dat nu niet kunt is niet leuk! Helemaal niet leuk!

Ik wil niet dat je verdrietig bent liefje, jouw tijd komt echt. Daar ben ik van overtuigd...aan deze woorden heb je niets, want dat wil iedereen je zeggen.

Ik denk aan je mops, ik snap het als je je even terug trekt. Maar niet te lang hoor! Want ik kan je niet missen...

Dikke X en x van Laalbaby om je te troosten...
jee Laliefje, je woorden raken me tot op het bot. Echt. Zó lief en zo auw dankjewel meisje. Kon t wel droog houden nog maar hihi nu niet meer... Heel dikke knuffel terug voor jou en laalbaby
Sjonge jonge.... luusbaby wil al de hele dag niet slapen... alleen maar krijsen en huilen...

Soms is dat best even moeilijk...

voor neemp! Heel begrijpelijk meis... maar je mag natuurlijk jouw dingetjes hier vrijelijk spuien en hoeft natuurlijk niet altijd op onze baby verhalen te reageren.

Oh ik heb straks weer een afspraak met de huisarts. Het consultatiebureau belde me net om te vragen hoe het ging met mijn borsten en met luusbaby. Echt heel erg lief dat ze uit zichzelf bellen om dat te vragen. Ik vertelde dat ik zat te wachten op een telefonisch consult omdat mijn borstontsteking niet weg wil trekken. Volgens haar was het beter om toch even op echt consult te komen, zodat de huisarts toch even kan kijken. Het kan namelijk een abces worden, als een borstontsteking niet wegtrekt. En aangezien ik toch al een huidziekte heb (chronische abcessen), lijkt mij dat wel een prima plan.
voor Neempje. En ik sluit me ontzettend aan bij de woorden van Laliefje. Kan me indenken dat je er helemaal doorheen zit eventjes. Maar jouw tijd komt heus!!!
voor Luus omdat Luusbaby zo hartverscheurend huilt en de vreselijke borstontsteking die maar niet over wil gaan.
Lieve, lieve Neem, ik snap je gevoel volkomen

Kan me goed voorstellen dat het even flink klote is allemaal, het gaat hier de laatste weken heel veel over baby's en baby-gerelateerde dingen. Dat is natuurlijk logisch, maar natuurlijk wel extra confronterend voor jou

Snap het helemaal als je er even genoeg van hebt, maar hoop net als lalie dat je wel weer terugkomt, want je bent zo leuk en zo lief (en zo lekker adrem en grappig ) dus zou je eigenlijk niet kunnen missen hier!

Aangezien jij een veeeeeel te leuke moeder zou zijn, ben ik er echt van overtuigd dat er voor jullie ook een gezin in het verschiet is, dat kán gewoon niet anders! Misschien heb je nog een iets harder zetje nodig, maar die baby moet er gewoon komen! En dat wordt dan zo'n lekkere hollandse blonde baby, zie het al helemaal voor me...

Hoop dat de gynaecoloog snel verder wil kijken, zodat jullie droom werkelijkheid wordt!

Luus, wat een gedoe toch weer zeg, helemaal niet zoals je het wilt Wel goed van het consultatiebureau dat ze je belden zeg! Hoop op een snelle verlichting voor jou (jullie) zodat je kunt gaan genieten van je verse gezinnetje en je weer lekker jezelf kunt zijn (maar dan als moeder )!
Laal en Neem ik zit hier gewoon te grienen nu. Wat schrijf je het begrijpelijk Neem en wat schrijf jij het mooi en treffend Laal.

Neem het is ook zo zo zo oneerlijk en doe lekker waar jij je goed bij voelt. Lezen, reageren of wat dan ook. Lekker wat jij wilt. En ook van mij

Luus ben je al bij de ha geweest? En?! Het blijft maar aanmodderen he. Bah! Nou ja gelukkig heb je een geweldig leuk ventje. Wat een leuke foto's weer trouwens.

Super irritant van die vulling trouwens. Hoe kan dat nou?

Beng is het gelukt met de keuken?

Chiek hoe voel jij je de laatste dagen? Vermaak je je wel een beetje op je verlof? Wat doe je zoal de dagen?

Enne ja bijna op de helft. Bizar he?! En inderdaad nog maar een paar nachtjes tot de 20 weken echo. Toch wel spannend.

Mien fijn dat je kleintje weer zo lekker actief is.

Mardie heb je een nieuw kapsel? Of gewoon een verfrist kapsel? Hoe is het met je zus en haar minie? Hoe vinden de minies elkaar? Lijkt me zo leuk die twee lekker samen te zien.

Elevie hoe is het met jou? En met je buien?

Duft heerlijk zo'n avondje uit. Lekker hoor!

Sproetje kom je weer terug dit weekend? Of misschien ben je al terug. Welkom terug dan maar!!!

De outfits zitten nu nog een beetje warm (hoewel ik ook zo blij ben met de frisse wind van vandaag) maar de foto's komen zeker. Helemaal blij ermee. En mijn nieuwe legging zit zooooooo lekker.

Over die wind gesproken. Pffffff wat een storm. En ik heb net voor de tweede keer gedoucht. Kwam in een hagel en stortbui terecht die hooguit 3 minuten duurde. Erg komisch!!!

Beetje stomme opmerking trouwens, maar nu het hier rustiger is en ik het zo druk heb en weinig tijd heb om veel te forummen mis ik jullie echt. Ik zat er zelfs aan te denken jullie maar te gaan smsen. Slaat nergens op natuurlijk. Maar ja jullie zijn ook allemaal zo lief.
Het gaat wel oke hoor Pien, ik moet gewoon beseffen dat ik sommige dingen niet meer trek nu, al is dat best moeilijk en frustrerend. Ging gisteren heel stoer op de fiets naar de stad (is 25 min fietsen enkele reis) en daarna als een turbo alle winkels door voor wat laatste dingen.... nou, dát was dus geen goed idee Terug zat ik letterlijk huilend op de fiets, alles deed zeer en ik wilde alleen nog maar thuis zijn.... Thuis gelijk op bed gaan liggen, maar lag voor geen meter want ik had echt óveral pijn (dus: weer huilen )

Vandaag amper iets gedaan, beetje in en om het huis getut, en ja hoor: voel me behoorlijk fit, amper pijn en een vrolijk schoppende en schuivende baby in mijn buik

De balans tussen die 2 vinden is erg moeilijk alleen..

Ben heel benieuwd naar je kleding! Inderdaad maar snel foto's maken en showen op de groep! Het wordt komend weekend herfst ( ) dus kun je meteen alles aantrekken!
Wiehoe, zo raar maar ik verheug me dus echt op de herfst en winter dit jaar. Lekker knus. En mijn nieuwe kleren aan.
Dat van dat te veel (willen) doen, herken ik trouwens zo. Niet letterlijk zoals in jouw geval (mijn buik is daar denk ik niks bij , is het trouwens niet tijd voor een nieuwe en misschien wel laatste buikfoto?). Maar gewoon dat je wel wilt maar niet kunt dat herken ik wel. Maar doe nou maar lekker rustig. Ga een leuke DVD box kijken ofzo. Wel heel goed dat je het herkent.
Nou ja, herkennen.... het moet altijd eerst foutgaan, en dán herken ik het pas. Mijn timing qua herkennen is dus nog een leerpuntje

Heb toch pas nog een verse buikfoto (met prachtige striemen ) geplaatst? Ik maak er wekelijks eentje hoor, zal er volgende week weer een op de groep zetten. Jij ook snel weer een foto plaatsen he?

Ik verheug me ook op de herfst dit jaar, lekker binnen cocoonen met de gordijnen dicht en een lieve baby in huis
Ach Chiek er moet altijd iets te verbeteren zijn natuurlijk.

Ja ik denk dat ik ook gewoon behoefte heb aan dat cocoonen dit jaar. Ben sowieso erg binnenshuizig de laatste tijd. Pienman wil geloof ik nog naar de Uitmarkt maar ik heb helemaal niet zo'n zin.

Maar goed heb het ook zo druk op mijn werk dat ik thuis lekker wil chillen.
Ja, ik wil ook herfst en winter! Ook met baby, lekker knus en cosy... Ik verheug me erop! En dan is het tenminste niet meer zo bloedverziekend heet.

Neempje Ik ben het eens met de rest: doe wat goed voelt voor jou, maar blijf alsjeblieft niet te lang weg!

En Chiek, luister naar Pien. Niet te veel doen!

Volgens de VK ben ik vandaag 38 weken zwanger (zij houden 2 dagen eerder aan ivm laatste menstruatie, ik hou mijn ovulatie/termijnecho aan). Dat vond ik eerst irritant, dat ze die dagen niet wou bijstellen, maar nu scheelt het wel 2 dagen in wachttijd. Want als ik volgens hen 42 weken ben word ik ingeleid, niet als ik volgens de echo's etc. 42 weken ben. Die 2 dagen maken nu echt een berg verschil in de beleving. Vanaf vandaag nog maximaal 4 weken dus!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven