Relatie om zeep door alcoholprobleem partner?
woensdag 26 augustus 2009 om 11:38
Heb nu twee jaar relatie met een van nature zachtaardige man, maar door de alcohol heb ik hem in de afgelopen twee jaar zien veranderen in heel iemand anders. Het is dat ik dacht en nog denk dat het de liefde van mijn leven is anders was ik al weggeweest maar nu weet ik het echt niet meer en ga er zelf aan onder door nu. Ben steeds nerveus en durf amper mijn dingen nog te doen, durf al helemaal geen stappen te ondernemen door de angst.
Hij drinkt iedere avond en niet weinig, had hier al eerder een topic over. Gisteravond moest ik ergens naartoe ik kwam thuis en jawel hij had weer teveel op. Kan hem dus niet eens alleen laten.
Ging ie midden in de nacht irritant doen, luid gapen achter elkaar, harde scheten laten dus mij wakker houden. Toen werd ik boos en hij meteen heel asociaal schreeuwen, tieft maar op naar je flat. Ben dus in de logeerkamer gaan liggen en was weer emotioneel instabiel. Hij is denk ik door de drank heel aso geworden, heeft ook een grauwe drankgloed over zijn gezicht met drankwallen en een dikke buik. Probleem echter, hij wil geen hulp zoeken. Maar beloofd me keer op keer te stoppen, of iig door de week niet meer te drinken, wat ik nu dus niet meer geloof. Het lijkt wel of zijn hersens zijn aangetast en of hij een grote kleuter wordt. Als ie thuiskomt gaat ie met een bestuurbaar autootje spelen, een vliegtuigje of een buks. Hij is 43 moet je weten. Hij grijpt ook iedere gelegenheid aan om te drinken. Bijvb. reageer ik een keer jaloers op een vrouw, dan herhaalt ie dat de hele maand en dat is reden om te drinken. Ik ben op ,weet niet waar ik moet beginnen, heb gelukkig mijn flatje nog maar heb me van hem afhankelijk gemaakt, door bij hem in de zaak mee te gaan in het begin, hij zag nl een mooie toekomst samen in zijn zaak, maar door alle spanningen ga ik de laatste tijd weinig mee, en ben zo emotioneel naar de kl.ten dat ik op dit moment moeilijk kan solliciteren.
Heb ook geen spaarreserves waar ik paar maanden op kan teren en rustig kan worden. Maar ik blijf omdat ik hoop op een verandering en niet zomaar iets weg te gooien. Wie heeft er advies of in eenzelfde situatie gezeten?
Hij drinkt iedere avond en niet weinig, had hier al eerder een topic over. Gisteravond moest ik ergens naartoe ik kwam thuis en jawel hij had weer teveel op. Kan hem dus niet eens alleen laten.
Ging ie midden in de nacht irritant doen, luid gapen achter elkaar, harde scheten laten dus mij wakker houden. Toen werd ik boos en hij meteen heel asociaal schreeuwen, tieft maar op naar je flat. Ben dus in de logeerkamer gaan liggen en was weer emotioneel instabiel. Hij is denk ik door de drank heel aso geworden, heeft ook een grauwe drankgloed over zijn gezicht met drankwallen en een dikke buik. Probleem echter, hij wil geen hulp zoeken. Maar beloofd me keer op keer te stoppen, of iig door de week niet meer te drinken, wat ik nu dus niet meer geloof. Het lijkt wel of zijn hersens zijn aangetast en of hij een grote kleuter wordt. Als ie thuiskomt gaat ie met een bestuurbaar autootje spelen, een vliegtuigje of een buks. Hij is 43 moet je weten. Hij grijpt ook iedere gelegenheid aan om te drinken. Bijvb. reageer ik een keer jaloers op een vrouw, dan herhaalt ie dat de hele maand en dat is reden om te drinken. Ik ben op ,weet niet waar ik moet beginnen, heb gelukkig mijn flatje nog maar heb me van hem afhankelijk gemaakt, door bij hem in de zaak mee te gaan in het begin, hij zag nl een mooie toekomst samen in zijn zaak, maar door alle spanningen ga ik de laatste tijd weinig mee, en ben zo emotioneel naar de kl.ten dat ik op dit moment moeilijk kan solliciteren.
Heb ook geen spaarreserves waar ik paar maanden op kan teren en rustig kan worden. Maar ik blijf omdat ik hoop op een verandering en niet zomaar iets weg te gooien. Wie heeft er advies of in eenzelfde situatie gezeten?
zaterdag 29 augustus 2009 om 16:05
beetje kort door de bocht hoor Kadushi. Er zijn blijkbaar ook nog mensen die vechten voor een relatie en niet meteen de boel opgeven zoals tegenwoordig het geval. Heb zelf meegemaakt wat een relatie beeindigen kan doen met je en dat voelt echt niet prettig. Kun je wel doen of je zo'n tough women bent maar ik heb meer respect voor degene die eraan werken. Het is jammer en hopelijk gaat de tootsman inzien dat ie toch echt naar de aa moet, dat anders alles in zijn leven mis loopt. Dat het toch echt zijn probleem is waardoor die relatie naar de knoppen is. en zijn volgende relaties zullen ook op niets uitlopen als die volgen, want welke vrouw wil er aan een alcoholist beginnen. Dus toots, hoop dat je snel opknapt, er zijn nog genoeg leuke mannen. Maar ja daar staat je hoofd nu nog niet naar.
zaterdag 29 augustus 2009 om 16:32
Zijn verslaving is heel erg, maar het is niet jouw probleem. Jouw probleem is dat je vriend zich als een hufter gedraagt en dat jij dat accepteert. Hij kan alleen zelf van de drank afkomen. Blijkbaar vindt hij dat niet nodig. Jij bent niet zijn hulpverlener, therapeut of moeder. Je bent een zelfstandige vrouw die haar eigen keuzes kan maken. Je bent niet verplicht om in een relatie te blijven met een man die slecht voor je is.
vrijdag 4 september 2009 om 13:03
Mijn exvriend was ook alchohol verslaafd. En steeds maar zeggen te stoppen, maar doen, HO maar! Nog te lui om te werken ook. Ik zat allang te twijfelen om weg te gaan, tot dat hij mij ineens op straat had gezet! Nee, voor mij geen alcoholist meer, ik kon geen geld laten liggen want als dan terug kwam van werken en ik vroeg waar dat bijv. tientje lag, dan had hij en zn vriendjes er al weer een tray een euroshopper bier voor gekocht! We deden altijd wel leuke dingen hoor, met vrienden naar bijv een pretpark of strand maar dan moest er altijd weer een tray bier mee. Ik kon me eigen mixdrankjes niet eens in de koelkast laten staan want als ik dan eens een glaasje wou was het op!! Nee ik hoef het echt niet meer en ik trap ook zeker niet meer in die beloftes om te stoppen!
vrijdag 4 september 2009 om 13:14
Hee Toots dit is een vervelende relatie, zacht gezegd. Maar jij richt je totaal op hem. Hij moet stoppen met drinken en dan is alles goed. Wat dacht je ervan om het om te draaien? WAAROM blijf je bij hem? WAAROM ga je niet weg. Geen smoesjes over je financiele situatie aub!
Hij is verslaafd ad alcohol en jij verslaafd aan hem. Door te blijven hou jij de sitatie in stand.
Hij is verslaafd ad alcohol en jij verslaafd aan hem. Door te blijven hou jij de sitatie in stand.
vrijdag 4 september 2009 om 13:36
Weet uit ervaring dat jij hem niet kunt helpen, redden of wat dan ook. Kies voor jezelf! Als je een deur sluit gaan er andere open. Cliché maar waar.
Maar, voor nu ook belangrijk, zorg er ook voor dat je je nick en wachtwoord wijzigt zodat hij niet in je privé kan snuffelen. Leest hij ook al je mails en gewone post?
Sterkte!
Maar, voor nu ook belangrijk, zorg er ook voor dat je je nick en wachtwoord wijzigt zodat hij niet in je privé kan snuffelen. Leest hij ook al je mails en gewone post?
Sterkte!