Wie zwanger zonder daar iets voor te laten (alcohol)?

31-08-2009 11:17 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie titel
Hi Jemie,

Meestal lees ik alleen mee met het forum, maar jouw verhaal is zo herkenbaar dat ik toch even moet reageren. Ook wij hebben een kinderwens en ook wij willen er niet te krampachtig mee bezig zijn en 'gewoon' ons leventje blijven leiden en dan zien we wel.

Maar goed, afgelopen zaterdag dus met een vriendin de stad in geweest en een paar (3) wijntjes gedronken. Voelde ik me ineens achteraf schuldig over, want ja... wie weet. Zie mezelf echt niet als iemand die perse alcohol nodig heeft, maar drink toch wel eens een wijntje bij het eten enzo. Moet ik dit dan nu gaan laten?

Moet er wel bij zeggen dat wij deze maand voor het eerst aan het 'proberen' zijn, dus dat in die zin onze situatie wel afwijkt van die van jou.

Waarschijnlijk heb je niet echt veel aan dit verhaal, want ik help je niet echt met een antwoord.
quote:jemie schreef op 01 september 2009 @ 09:53:

Haha dankjewel Milaatje, moet eerlijk zeggen dat dat nog het makkelijkste deel is;-)

Kaetje: vervelend dat jij al zo lang bezig bent! Zit je verder al "echt" in de medische mallemolen?Ja, we zitten er midden in. Of eigenlijk hebben we nu even pauze. Ik heb 8 keer IUI met hormonen gehad, zonder resultaat. Mijn cyclus is nu op de hobbel en ik wil gaan afvallen. Als dat gelukt is en we er klaar voor zijn gaan we verder met IVF. Als je wilt kan je mee komen schrijven op een topic waar we met veel meiden samen over de MMM schrijven. Ik weet niet of je daar al "aan toe bent" maar je bent welkom. Het topic heet: Kaetje en de prikbitches. We hebben er ook goeie tips over alcoholvrije wijn, Ik niet hoor, alcohol laten staan is 1 van de dingen waar ik geen moeite mee heb. Nou de zoetigheid en de chips nog.
Hier ook 5 maanden actief bezig, verder nog geen resultaat (helaas). En ik kan de alcohol makkelijk laten staan, drink afgelopen 3 jaar zelden tot nooit. Maar die sigaretten ! Daar kan ik niet vanaf blijven. Mijn vriend drinkt wel alcohol (niet heel veel), maar zeg m soms nog wel eens even een beetje te dimmen. En daar geeft ie me dan wel weer gelijk in. Kan me daarom ook wel een beetje vinden in dit topic.

Je hoort ook inderdaad veel verhalen over dat als je er niet veel bij stil gaat staan en er niet zoveel mee bezig bent, het beter zal lukken..

Maar het niet er bij stil staan is soms best wel verdomde moeilijk...

Je door laten verwijzen door de huisarts na het proberen van een jaar lijkt me geen slecht idee in jouw situatie.

De artsen volgen ook de regel: eerst een jaar proberen.

Wens je veel sterkte en succes!
anoniem_87694 wijzigde dit bericht op 01-09-2009 22:10
Reden: typefoutjuh
% gewijzigd
Wat een herkenbaar topic! Wij zijn nu in ronde 3 beland en ik zit nu te wachten op mijn menstruatie (volgende week). Of niet natuurlijk, ik hoop dat die deze keer uitblijft! Maar wat jij schrijft over die wijn en 'gewoon' je leven blijven leiden tot aan een positieve test, dat herken ik heel erg. Al let ik nu wel veel meer op en denk ik bij elk glas wijn wel 3 keer na of ik het nu wel zal nemen. Met als gevolg dat ik nu toch wel een stuk minder drink dan voorheen (dat was ook al niet veel, maar toch soms wel dagelijks een glaasje wijn bij het eten, maar zelfs dat schijnt dus al teveel te zijn als je zwanger wilt worden). Nu mijn man nog zover zien te krijgen, maar dat gaat nog een zware dobber worden. Hij rookt ook best veel eigenlijk. Nouja ik blijf hopen dat het op deze manier gaat lukken, want ik heb ook geen zin om me nu al op feestjes te verantwoorden voor het feit dat ik niet drink (ik wil nog niet vertellen dat we bezig zijn met zwanger worden) en dat gaat geheid opvallen. Dus dan wil ik wel gewoon een wijntje drinken (oké 1 glas dan). Moeilijk hoor! Maar ik ga er vooralsnog eigenlijk vanuit dat het zo ook gaat lukken. Als het over een paar maanden nog niet is gelukt dan ga ik me hier wel (nóg) wat serieuzer mee bezig houden iig. Fijn om te lezen dat het 'probleem' bij anderen ook speelt.
Oh en trouwens, ik dacht dat ik al best goed op de hoogte was van wat wel en niet goed was, maar dat koffie ook slecht is voor en/of na de bevruchting daar had ik nog nooit van gehoord! Waarom is dat dan? Wordt je ei dan hyperactief of gebeurt er iets mee? Ik kan erin komen dat het niet zo goed is om veel koffie te drinken als je zwanger bent, maar dat het zelfs niet goed zou zijn voor de bevruchting of vlak erna dat wist ik echt niet!
Wij hebben er vrij lang overgedaan, ongeveer 4 jaar, waarvan ruim 1 jaar met behulp van het ziekenhuis. Ik heb altijd m'n levensstijl tijdens het proberen zwanger te worden niet aangepast. We gingen regelmatig op stap en ik dronk dan ook geregeld. Roken ook. Ik wilde niet te veel bezig zijn met het proberen zwanger te worden. We wilde het graag, maar het moest geen obsessie voor ons worden, en gelukkig is dat ook nooit gebeurd. Na 3 jaar toch naar het ziekenhuis gegaan. Zaad van m'n man was in orde, en we zijn begonnen met clomid. Dit sloeg niet aan. Daarna begonnen met menopur en pregnyl en na 1x zwanger. Het rare was dat voordat ik kon weten dat ik zwanger was, ik m'n rose'tje moest aanleggen met water om het te laten smaken. Veel vrienden wisten dat we bezig waren en lette er (onbewust) op.

Wat betreft koffie. Voor m'n zwangerschap dronk ik nooit koffie. Vond het niet lekker, alleen eens een koffie verkeerd na het eten ofzo. Tijdens m'n zwangerschap had ik heel veel zin in koffie en sindsdien moet ik elke dag een kop koffie hebben!!!

Ik heb nu een zoontje van 6 maanden en helemaal gezond. Hij is wel heel actief, misschien door de koffie
Ik ben nu bijna 9 maanden zwanger, nog een week tot de uitgerekende datum. Ik werd redelijk onverwacht zwanger, was nog maar net gestopt met de pil, om een andere reden dan perse zwanger te willen raken. Zowel mijn vriend als ik rookten en dronken sowieso ieder weekend. Ik maak het nog een stapje erger door te zeggen dat we ook weleens een xtc-pilletje gebruikten. Koffie lusten we allebei niet, dus dat is het enige dat we niet gehad hebben. En toch was ik binnen 2 maanden zwanger. Maar wij hebben eerder mazzel gehad denk ik, dan dat dit de meeste geschikte omstandigheden zijn natuurlijk.
verwijderd
Je mag altijd binnen komen vallen om wat te vragen, er zijn altijd behulpzame dames om allerlei vragen te beantwoorden.

Bij mijn man en mij is nooit wat gevonden. Wij behoren dus bij de kleine groep stellen waarbij de oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap onbekend is.

Bij het bloedprikken deed mijn arts trouwens ook echo's om ook de groei van de eicel goed te kunnen volgen. Het was dus meer dan alleen wat hormoonwaardes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven