Kater na 2 maanden terug!!

01-09-2009 21:03 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joepie, joepie, joepie!!

Mijn kater Dender is 2 maanden zoek geweest, maar stond vandaag ineens mauwend op de stoep!

IK BEN HEEL BLIJ!!

Hij is heel erg vermagerd, zelfs verzwakt, want op het aanrecht springen gaat niet zo soepel. Hij is vies en vol vlooien, maar mijn eigenste vrijdoos van een Dender is er weer!!!!!

Morgen ga ik wel even de dierenarts bellen om te vragen of het verstandig als ik even met hem langskom voor een check-up of iets dergelijks. Of misschien dat ze me aanraden hem extra voedzaam voer te geven of kattenvitamines?

Mijn andere twee poezen zijn overigens iets minder enthousiast...

Ik moest het even met jullie delen.

En om iedereen die zijn kat mist hoop te geven: ook na 2 maanden kan het nog goed komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
hahahaah, wat heerlijk Tonkie. Ja als het kan, doe een checkup. E n anders gewoon een wurmenkuur en vlooienkuur. En even voer om aan te sterken. Wat brinta erbij als hij erg mager is. Kijk maar. Fijn zulk goed nieuws. Bij een dierenzaak kan je kittenmilk kopen voor zogende katten om aan te sterken, ook een aanrader, daar maakte ik brinta mee. Maar uiteraard dierenarts even laten kijken kan geen kwaad.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wauw!!! Oh, wat zal jij blij zijn zeg!!! Wat een geweldig nieuws!!! Ik ben mijn kitten van (toen) een half jaar oud een week kwijt geweest. Wat een stressweek was dat zeg, en dan 's avonds thuis komen om half tien en dan haar miauwtje horen! Gauw naar binnen en eten want ze had megahonger.

Zorg maar goed voor je Dender en verwen hem maar lekker!
Tonk, wat fijn voor je meid!!!

Gefeliciteerd met de terugkeer van je grote vriend!

Lekker bijvoeren, vlooiendruppel in de nek, even binnenhouden een week of twee en heel, heel veel aaien en knuffelen.

Bofferd, wat heerlijk voor je!
Gefeliciteerd! Lekker knuffelen en idd morgen voor de zekerheid DA even bellen.
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Wat een goed nieuws, ik kan me voorstellen dat je heel erg blij bent! Leuk dat je dit deelt.

Onze kat is eens 5 weken weggeweest, kwam ook sterk vermagerd terug. Ik zou zeker even naar de dierenarts gaan, die kan je adviseren over voeding/aansterken.

Mijn moeder was destijds zo blij dat ze hem een stukje kaas gaf waarop uitgehongerde kat per ongeluk heel hard in mijn moeders vinger beet. Kortom, zowel poes als moeder naar de dokter...

Overigens was poes weer heel snel de oude (= grote, sterke knuffelkat) en heeft hij daarna nog ruim 10 jaar een goed leven gehad.

Succes en veel plezier!
Super zeg!

Wat zul jij blij zijn!

En de 2 andere poezen worden dat ook wel weer zodra hij weer naar jullie ruikt...

Goed knuffelen (en uiteraard ontvlooien/ontwormen)

En zou idd de DA even bellen voor goede raad.

Geniet van Dender!!
Dank voor al jullie reacties!

Ik ben ontzettend blij, want je maakt je toch 2 maanden lang wel zorgen. Geen idee of ie onder een auto was gekomen, opgesloten en verhongerd in een schuurtje, of (want iets positiefs kan natuurlijk ook) dat ie een erg aardig nieuw baasje had gevonden met lekkerder Whiskas.

Morgen maar eens langs de dierenwinkel voor aansterkvoer (dank voor de tip MyleneValerie!) en dan donderdag de dierenarts, want daar kan ik morgen niet naartoe.
Chips, word ik weer helemaal emotioneel van....wat fijn zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oooh, wat goed zeg!

Wat zal je blij zijn! Als onze poes een nachtje weg blijft zitten we al in de stress, laat staan na zo'n lange tijd.

Verwen hem maar lekker en ik hoop dat hij nu bij huis blijft.
Wauw, wat goed nieuws! Ik kan me voorstellen hoe blij je bent!

Lekker genieten!

PS Even laten nakijken bij de DA zou ik zeker doen.
Superrrrr!!! Dat wordt flink bijknuffelen!! Heerlijk dit soort nieuws altijd

Geef hem alleen niet te veel eten in een keer, hij moet er weer aan wennen!
Das balen, als je pas na 2 maanden de rekening van een doldwaze avond gepresenteerd krijgt.

Zonder dollen, wat heerlijk dat 'ie terug is! Ik kan me voorstellen dat je de moed al opgegeven had. Vreselijk lijkt me dat, als je je lieverd kwijt bent en dus niet weet wat er met hem/haar aan de hand is. En wat stoer van Dender dat hij na 2 maanden ontberingen de weg naar huis weer heeft gevonden! Geniet ervan.
Wat word ik blij van zulke berichten.
wat een bofkontkater is ut zeg....jemig.

logisch dat je zo blij bent!!!
Wat een leuk bericht! Wat fijn zeg.

Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Wat leuk tonkje dat je kat terug is.

Ik weet nog hoe blij ik mij voelde toen mijn kater naar 3 weken afwezig weer terug was. Ik had hem teruggevonden. Maar hij was erg verzwakt, mager, uitdrogingsverschijnselen. Hij had heel veel teken bij zich (was hartje zomer). Ik ben de volgende dag met hem naar de DA geweest om de teken te laten verwijderen en hem na te laten kijken. (hij had zoveel teken dat ik het echt vies vond om ze zelf te verwijderen). Hij heeft een vitamine spuit gehad, vlooien spul en de DA heeft alle teken verwijdert. Maar hij heeft nog maar 1 maand geleefd. Zijn nieren hadden echt een opdonder gehad. Hij was ook al 18 jaar. Maar ik was blij dat hij thuis was gestorven en niet ergens in het bos ofzo.

Ik wil je niet ongerust maken tonkje, mijn kat was al 18 jaar had een mooi leven gehad
Ojee, Mika wat ontzettend naar! Ben je eerst blij je kater terug te hebben, gaat ie even later dood. :(

Nog meer reden voor mij om vooral de dierenarts te bellen!

Dender is 7, teken heb ik nog niet bij hem kunnen ontdekken, maar wel vlooien. En vlooien kunnen een kat ook aardig leegdrinken als het er erg veel zijn. Maar dat valt gelukkig mee.

Dender was trouwens wat aan de dikke kant toen ie 2 maanden terug de benen nam, misschien is dat in dit geval alleen maar positief; had ie meer reserves om op te teren.

Hij ligt nu lekker te slapen, maar heeft verder deze avond veel gedronken. Elke keer weer naar de drinkbak voor wat slokjes. 2x een klein blikje van 50 gram natvoer gehad (met plens water). En hij is op de bak geweest en ik zie daar nu geen kledder diarree in ofzo.
Ach, ben helemaal ontroerd als ik bedenk dat ie lekker ligt te slapen bij je. Blijf je ons een beetje op de hoogte houden?

Mika, wat een treurig verhaal maar fijn dat je hem nog even thuis hebt gehad. Als je kat weg is maak je je zoveel zorgen.
Tonkje, wat fijn voor je dat Dender terug is! De kat op mijn avatar, Baily, is in 2006 ook ruim 2,5 maand weg geweest en ook hij was broodmager en schrokte alles op wat je hem voorzette. Hij is terug gevonden bij een vangactie van de dierenbescherming en door zijn chip bij ons terug bezorgd.

Stond Dender zomaar opeens weer bij je op de stoep? Geniet van je lieve kat!
Tonkje, wat een fijn bericht.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:emaille schreef op 01 september 2009 @ 21:22:

Superrrrr!!! Dat wordt flink bijknuffelen!! Heerlijk dit soort nieuws altijd

Geef hem alleen niet te veel eten in een keer, hij moet er weer aan wennen!

Precies, oppassen daarmee!

Verder: Super! Wat fijn dat je vriend er weer is!
Van de dierenarts(assitente denk ik) hoef ik niet langs te komen met Dender.

Wel een paar tips:

- niet te veel laten eten.

Dat had ik zelf ook al bedacht en bovendien gaat dat vanzelf goed. Ik zet een bakje neer met wat blikjesvoer en daar neemt ie steeds een paar hapjes van. Niet niks geen geschrok.

Mijn andere twee poezen eten het gelukkig ook niet (allemaal) op.

- in de gaten houden of ie goed op de bak gaat, geen diarree heeft e.d.

Was ik ook al van plan.

Bij de dierenwinkel heb ik extra voedzaam voer gekocht en toen ik mijn verhaal vertelde aan de dierenwinkeldame kreeg ik prompt 3 proefzakjes mee van ander voer. En een speelmuisje.
Hoi tonkje, wat fijn voor je dat Dender weer thuis is en dat het hem goed gaat.

Wat een goed nieuws, dit geeft mij weer hoop!

Een logeerpoes is na 3 dagen bij mij weg weten te komen door een hele domme samenloop van omstandigheden.

(eerst boven uit het raam gesprongen in een afgesloten tuin

daar zat ze goed totdat er een buurtkat in de tuin kwam die er niet meer uit kon. ruzie en gevecht midden in de nacht met mijn eigen katten en ik kon niet anders dan die zo boze kat via de poort de vrijheid geven. en helaas zag Femke de logeerpoes (ik ben opvanggezin) kans om er vandoor te gaan. Sinds 8 augustus geen teken van leven meer

Ze kent deze omgeving niet omdat ze er nog maar pas was. En ze is ook nog heel erg schuw. Reageert niet op rammelen of roepen.

Vangkooi stond eerst op scherp maar nu heb ik hem weggehaald en in de schuur gezet.

Het eten blijft onaangeroerd er in.
anoniem_91323 wijzigde dit bericht op 02-09-2009 21:51
Reden: naam verkeerd geschreven
% gewijzigd
Ach Verentooi wat erg! Ook al omdat het niet je eigen kat is. Hoogstwaarschijnlijk probeert hij zijn weg terug te vinden. Veel succes en hoop dat jullie hem terug vinden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven