sinterklaas

03-09-2009 22:23 44 berichten
tja beetje vroeg nog maar in mijn familie houden we van vroeg plannen .

Vorig jaar voor het eerst sinterklaas geviert met zoon (nu 1,5) en nichtje (nu 2) en dit jaar dus weer. En dan ook nog met zussen en aanhang en mn ouders.

Normaal deden we altijd een dobbelspel met kado's, helemaal leuk.

Vorig jaar voor beide kids een eigen zak van sinterklaar met wat kleine kado's erin.

Mijn zoon was toen nog geen jaar dus zat een beetje te spelen en vond het allemaal best, konden het niet te laat maken alleen omdat hij moe werd, dus bijtijds naar huis toe gegaan.

Nichtje is wat ouder en vond vooral het aangeven van de kado's erg leuk.

Tussendoor deden wij ons dobbelspel wat best goed ging.

Maar nu zijn de kids dus wat ouder en ik vrees dat het dobbelspel ze wat te lang gaat duren, dan is geduld op, want echt meedoen kunnen ze ook nog niet.

Hoe vieren jullie sinterklaas met kleine kids? (zoon word dus in december 2 en nichtje is dan ruim 2,5 jaar)
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet wat later beginnen, eerst de kinderen hun pakjes laten uitpakken en ze dan naar bed brengen? Dan heb je nog de hele avond om te dobbelen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Sinterklaas? Het is 3 september! Ben jij wel helemaal lekker? Het wordt volgende week nog 23 graden!
Ik heb voor mijn kinderen alvast wat leuke cadeautjes op zolder liggen. Dingetjes in de uitverkoop of kleinigheidjes die ik bij de Zeeman heb gekocht voor een prikkie.

Wij vieren het gewoon met de kindjes (3 en bijna 1). Om en om een cadeautje uitpakken incl. onszelf. Lekker pepernoten en iets lekkers bij de koffie. Persoonlijk zou ik zelf de kinderen lekker laten uitpakken en dan later met de volwassenen het spel doen. Wij deden het laat in de middag zodat er ook nog ruimte was om met de cadeau's te spelen.
wil de pret niet bederven

Sinterklaas bestaat NIET
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:floor72 schreef op 03 september 2009 @ 22:28:

Sinterklaas? Het is 3 september! Ben jij wel helemaal lekker? Het wordt volgende week nog 23 graden!Ach maakt het uit. De zomervakantie plan je toch ook in januari?? Leuk toch om ideetjes op te doen voor de aankomende periode.
Zeker al teveel pepernoten achter de kiezen, Floor...

TO: maak je niet druk, het komt vast goed, tegen die tijd weet je hoever de kindjes dan zijn en kun je beter inschatten wat te doen.
quote:diaantje1971 schreef op 03 september 2009 @ 22:34:

Sinterklaas bestaat NIETZie je wel! Ik roep het al jaren.... Het is gewoon een verkleedde vent!
Pffff.... even graven hoor!

Wij begin geloof ik rond 16 uur, eerst de kids, eten rond 18.30 uur, kunnen zij nog even met hun speelgoed spelen, dan gaan ze naar bed en kunnen wij starten met het leuke gedeelte van de avond
quote:Sanmi schreef op 03 september 2009 @ 22:34:

[...]

Ach maakt het uit. De zomervakantie plan je toch ook in januari?? Leuk toch om ideetjes op te doen voor de aankomende periode.

Nogmaals..... Het is september! Zomer!

Sinterklaas viert z'n feestje tijdens hartje winter!

* Zit op d'r handen om geen kersttopic te openen *

Sinterklaas bestaat NIETEr wordt hier nergens gezegd dat Sinterklaas WEL bestaat... er wordt alleen gevraagd hoe het gevierd wordt....
Wij vierden Sinterklaas 's middags, voor de kleintjes cadeautjes uitpakken zonder spel, om de beurt wat uitzoeken voor iemand. Het incidentele cadeautje voor een volwassene kon dan prima tussendoor. Einde van de middag op tijd eten (grote pan soep) en iedereen weer op tijd naar huis.

En vroeg, tja, als je op tijd weet met wie/wanneer je Sinterklaas viert, kun je er inderdaad al rekening mee houden. Sommige grotere winkels (V&D, Bijenkorf) moeten hun opruiming nog houden, dus wellicht dat je dan wat leuks tegenkomt.

Sinterklaas bestaat NIET

Echt niet?

.
quote:floor72 schreef op 03 september 2009 @ 22:39:

[...]

* Zit op d'r handen om geen kersttopic te openen *Check overig
Bij ons stond sinterklaas altijd helemaal in het teken van de kinderen (mijn neefjes en ik en mijn zusje). We werden gruwelijk verwend, mijn opa deelde de cadeaus uit, vooraf was er hard door mijn oom op de deur gebonst er werden er pepernoten de kamer ingesmeten. De volwassenen gaven suprises en gedichten aan elkaar, wij hadden dat niet eens in de gaten, waren zo verrukt van alle cadeaus.

Ik vond Sinterklaas het leukste wat er maar was en heb er zulke goede herinneringen aan, dit geldt ook voor mijn neven en zus. We kunnen er nu als volwassenen nog steeds heerlijk met elkaar over terug mijmeren.
Lieve Jantje.....

Sinterklaas en zwarte Piet

Allebei bestaan ze niet

Wie dat sprookje wel geloofd

is niet helemaal goed bij zijn hoofd...

(wie doet er mee, gaat verder? Langste sint-gedicht ever. December moet ie af zijn!)
quote:floor72 schreef op 03 september 2009 @ 22:39:

[...]

* Zit op d'r handen om geen kersttopic te openen *Ik zie nog steeds je punt niet. In januari ben je toch met je zomervakantie bezig... winter!
quote:Sanmi schreef op 03 september 2009 @ 22:48:

[...]

Ik zie nog steeds je punt niet. In januari ben je toch met je zomervakantie bezig... winter!

Uhhh klopt! Maar vakantie.. plannen, vrij nemen, boeken, in ons geval kinderen bij elkaar weten te krijgen enz. enz.

Sinterklaas valt al jaren op 5 dec.
Wij doen 's middags altijd de cadeautjes (grootste deel voor de kinderen, de volwassenen ook een paar cadeautjes), dan lekker eten, de kinderen nog even spelen en naar bed en dan gaan wij dobbelen.

De kinderen gaan trouwens allemaal naar bed bij het familielid waar we Sinterklaas vieren, zodat we niet op de tijd hoeven te letten (ik lees dat jullie bijtijds naar huis gingen omdat zoon moe was).

Oh en het is nog wel vroeg voor Sinterklaas misschien, maar ik verheug me er al weer op!
Maar goed... hoe wij het op dit moment doen met mijn neefje (1) en nichtje (3)...

We komen met de hele familie (opa, oma, papa, mama, Yraatje, Yraatjesvriend, Yraatjesbroer en Yraatjesschoonzus) bij elkaar. Gaan gezellig samen eten (of dat doen we tijdens de kadootjes... meestal wordt het iets makkelijks).

Dan leiden we de kids ff af en dan worden er allerlei kado's (inclusief surprises en/of gedichten) neergelegd.

De kids mogen dan hun kadootjes als eerste uitpakken en ze mogen er dan mee spelen, maar ze mogen ook helpen bij de andere kadootjes... en op een bepaald moment gaan zij dan naar bed, en wij gaan nog ff door...

Hartstikke leuk en gezellig....

Oh ja... wij vieren het nooit op 5 december zelf.... Mijn vader had dan vroeger altijd heel dringende zaken te doen toen ik oud genoeg was kon ik hem daarbij helpen... hartstikke leuk om te doen...

PS: Ja, ik weet dat kadootjes niet goed gespeld is... maar ik vind het nog altijd veeeeeel leuker staan dan cadeautjes...
Ik krijg het spontaan koud van de sinterklazen-praat. Brrrrrr, daar wil ik nog niet aan denken.
Ik geef het op!

Ik ga niet meer roepen dat het pas september is, het volgende week nog 23 graden wordt enz. enz.

Iedereen heel veel succes en plezier bij de voorbereidingen!
Sinterklaas?

*Trekt demonstratief haar bikini aan, pakt een perenijsje uit de vriezer en gaat met zonnebril op in de tuin zitten*
In de regen en het onweer, Elynn?

Hier liggen trouwens de kruidnoten al in de schrappen van de supermarkten. Zo belachelijk, vind ik dat. En tegen de tijd dat het dan eindelijk 5 december is hoef ik die dingen al niet meer. Maanden moet je er tegen aan kijken.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Sinterklaas bestaat NIET

Egwel, ik heb hem toch zeker zelluf gezien!

Heb jij god wel eens gezien? Die bestaat niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven