Onvruchtbaar, donor?

04-09-2009 13:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even een vraag en ik hoor graag ervaringen.

Mijn beste vriendin weet sinds een tijdje dat ze onvruchtbaar is. Dit, doordat herhaald proberen geen zwangerschap opleverde. Het blijkt dat ze helemaal geen eicellen heeft. Ze heeft dus een eicel donor nodig.

Het vervelende is, dat in haar naaste familie geen vrouwen (nichtjes of wat dan ook) zijn die geschikt zijn. Ook aan de (aangetrouwde) kant van haar man zijn er geen geschikte vrouwen (allemaal al te oud).

Ze heeft het hier erg moeilijk mee, en zoals ik van haar hoor, denkt ze dat er nu geen andere opties meer zijn.

Aangezien ik zelf ook nog een kinderwens heb, kan (en wil) ik geen donor zijn.

Wat zijn haar andere opties? Anoniem donorschap kan in Nederland niet, en in Belgie wordt het niet vergoed (ze zwemmen ook niet in het geld dat ze alles zelf kunnen betalen).

Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn, en wat ze nog meer zou kunnen proberen, vind het namelijk heel erg voor haar! En daarbij, durf ik niet over babies enzo te praten, omdat ik haar niet wil kwetsen, omdat ze dus denkt dat het nu niet mogelijk is nu er niemand bekend donor kan zijn...

bedankt voor jullie antwoorden!
Kijk eens op www.freya.nl
adoptie.
Ik heb geen tips voor je, maar wat een triest verhaal. Maar ik ben wel nieuwsgierig, waarom kan en wil je geen donor zijn als je zelf nog kinderen wil? Ik heb wel eens gehoord dat een eiceldonor zelf sowieso al een kind of kinderen moet hebben (of was dat bij draagmoederschap?)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Laat haar eens kijken bij de Geertgen kliniek. Die hebben eiceldonoren en een kortere wachtlijst.
Stressed is just desserts spelled backwards
Omdat er een hele kleine kans bestaat op complicaties bij het doneren van de eicellen. daarom raden ze donoren alleen aan het te doen als het gezin compleet voelt.
Stressed is just desserts spelled backwards
www.freya.nl en lid worden van de mailinglist eiceldonatie, ik heb daar erg veel aan gehad, en ben inmiddels zwanger.
quote:Maleficent schreef op 04 september 2009 @ 18:16:

Omdat er een hele kleine kans bestaat op complicaties bij het doneren van de eicellen. daarom raden ze donoren alleen aan het te doen als het gezin compleet voelt.Psychische kant schijnt ook mee te spelen...
Hoeveel kost dat trouwens, in Belgie?
Je krijgt ook een psychische test. Je gaat het traject niet zomaar in en door.

Door de zeer kleine kans dat je door de behandelingen zelf vruchtbaarheidsproblemen krijgt moet eerst je eigen gezin voltooid zijn.
Dat klopt, Maxem. Maar als je zelf nog geen kinderen bent en wél donor wordt, kan dat naderhand ook psychische problemen opleveren, als een ander dus 'jouw' eerste kind heeft, even kort door de bocht. Althans, dat heb ik weleens gelezen.
Nou het lulligste lijkt mij nog dat een ander dan wel een genetisch kind van jou heeft en zelf lukt het niet.

Zou zelf ecd willen worden maar idd nu mijn gezin voltooid is.
Misschien kan je vriendin een kijken op ww.kidinformatie.com en daar op het forum. Of op www.stilverlangen.com

Inderdaad is het zo dat een vrouw pas eicellen mag doneren als haar eigen kinderwens voltooid is.

Dit is voornamelijk omdat het toch wat risico met zich mee brengt.

Het psychische is natuurlijk ook altijd aanwezig en naar mijn idee is dat ook nooit te voorkomen.

Een zaaddonor mag wel zonder dat zijn eigen kinderwens voltooid is donoren. En soms weet iemand ook niet of die wel of geen kinderwens heeft.

Of onderschat iemand de gevoelens die het met zich mee kan brengen wel enorm.

Mijn eigen ervaring is namelijk dat je gevoelens wel kunt proberen in te schatten maar pas als alles werkelijk gebeurt is dan kun je kijken of je je eigen gevoelens goed hebt ingeschat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven