Bah, die hoofdpijn!
zaterdag 5 september 2009 om 16:46
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje..
Ik gebruik op het moment de pil en heb altijd na 3 weken een stopweek. Nu heb ik in de vakantie een keertje doorgeslikt, dus twee strips en daarna heb ik een stopweek gehad. Dat is nu dus, sinds zondag. Nu heb ik vanaf zondag ook enorme hoofdpijn, elke dag. Ben ook erg moe. Het is inmiddels zaterdag en het blijft gewoon. Maakt niet uit of ik een drukke dag heb of helemaal niks doe, de hoofdpijn blijft.
Zou dit kunnen komen doordat ik 3 weken langer heb doorgeslikt en mijn lichaam dat niet gewend is?
Ik hoop binnenkort helemaal met de pil te stoppen maar als dit dan ook gebeurt zie ik daar wel tegenop!
Ik heb een vraagje..
Ik gebruik op het moment de pil en heb altijd na 3 weken een stopweek. Nu heb ik in de vakantie een keertje doorgeslikt, dus twee strips en daarna heb ik een stopweek gehad. Dat is nu dus, sinds zondag. Nu heb ik vanaf zondag ook enorme hoofdpijn, elke dag. Ben ook erg moe. Het is inmiddels zaterdag en het blijft gewoon. Maakt niet uit of ik een drukke dag heb of helemaal niks doe, de hoofdpijn blijft.
Zou dit kunnen komen doordat ik 3 weken langer heb doorgeslikt en mijn lichaam dat niet gewend is?
Ik hoop binnenkort helemaal met de pil te stoppen maar als dit dan ook gebeurt zie ik daar wel tegenop!
zaterdag 5 september 2009 om 16:50
ik heb tijdens het slikken van de pil ook altijd veel hoofdpijn en ben de tweede week en de week dat ik ongesteld ben erg moe. ik heb het idee dat dit door de pil komt. zou me wel kunnen voorstellen dat de hoofdpijn bij jou ook daardoor komt omdat je 6 weken lang dit pil hebt geslikt.
ik ben nu eens een maand aan het proberen zonder pil, hopelijk heb ik er dan minder last van.
maar de pil kan veel doen met je lichaam/ stemming/ hoofdpijn.
misschien als je helemaal stopt dat je er dan minder last van hebt omdat je hem dan niet hebt doorgeslikt.
hopelijk is het snel over
ik ben nu eens een maand aan het proberen zonder pil, hopelijk heb ik er dan minder last van.
maar de pil kan veel doen met je lichaam/ stemming/ hoofdpijn.
misschien als je helemaal stopt dat je er dan minder last van hebt omdat je hem dan niet hebt doorgeslikt.
hopelijk is het snel over

zaterdag 5 september 2009 om 16:54
zaterdag 5 september 2009 om 17:01

zaterdag 5 september 2009 om 17:07
Helaas kreeg ik van de pil moordneigingen maar als ik de pil doorslikte had ik lang niet zo'n erge hoofdpijn als wanneer ik om de drie weken een stopweek had. Nu dat ik de pil niet meer slik heb ik helemaal geen last van hoofdpijn meer. Ik heb altijd begrepen dat de hoofdpijn werd veroorzaakt door de verhoogde bloeddruk die je hebt tijdens je menstruatie. Ik slikte de pil om mijn bloedverlies een beetje in te dammen en dat werkte wel, maar nu dat ik er alweer een tijdje vanaf ben is het niet alleen veel regelmatiger maar is de hoeveelheid bloedverlies lang niet zo erg als vroeger.
zaterdag 5 september 2009 om 17:23
Pff, en het is écht vervelend, het belemmerd mij in mijn dagelijks werk.
Normaal gesproken, als ik dus gewoon na één pil strip een stopweek heb, heb ik 2 dagen hoofdpijn en voel ik me echt minder goed. Daarna gaat het eigenlijk wel weer.
Maar inmiddels heb ik die hoofdpijn al 7 dagen echt dat wordt echt te gek. Ook erg moe ja.
Ik ben bang om te stoppen met de pil!
Misschien heeft het als voordeel dat ik mn cyclus straks snel terug heb aangezien mn lichaam duidelijk véél sterker reageert als ik 6 weken in plaats van 3 weken de pil neem!
Iemand ervaring met het stoppen met de pil? Daarbij ook zoveel hoofdpijn?
Normaal gesproken, als ik dus gewoon na één pil strip een stopweek heb, heb ik 2 dagen hoofdpijn en voel ik me echt minder goed. Daarna gaat het eigenlijk wel weer.
Maar inmiddels heb ik die hoofdpijn al 7 dagen echt dat wordt echt te gek. Ook erg moe ja.
Ik ben bang om te stoppen met de pil!
Misschien heeft het als voordeel dat ik mn cyclus straks snel terug heb aangezien mn lichaam duidelijk véél sterker reageert als ik 6 weken in plaats van 3 weken de pil neem!
Iemand ervaring met het stoppen met de pil? Daarbij ook zoveel hoofdpijn?

zaterdag 5 september 2009 om 18:58

zaterdag 5 september 2009 om 19:12
quote:vlinder402 schreef op 05 september 2009 @ 16:50:
ik ben nu eens een maand aan het proberen zonder pil, hopelijk heb ik er dan minder last van.Aangezien ik tijdens mijn stopweek ook altijd enorme hoofdpijn heb, zou ik ook weleens een paar maanden zonder pil willen proberen. Maar kun je daarna dan gewoon weer doorgaan?
ik ben nu eens een maand aan het proberen zonder pil, hopelijk heb ik er dan minder last van.Aangezien ik tijdens mijn stopweek ook altijd enorme hoofdpijn heb, zou ik ook weleens een paar maanden zonder pil willen proberen. Maar kun je daarna dan gewoon weer doorgaan?

zondag 6 september 2009 om 08:04
quote:Lotte35 schreef op 05 september 2009 @ 19:12:
[...]
Aangezien ik tijdens mijn stopweek ook altijd enorme hoofdpijn heb, zou ik ook weleens een paar maanden zonder pil willen proberen. Maar kun je daarna dan gewoon weer doorgaan?Ja, ik heb ooit 'n half jaar pilloos uitgeprobeerd omdat ik hoopte dat ik daardoor makkelijker kon lijnen. Maar experiment mislukt: ik werd weer onregelmatig en voelde me 100 keer kutter tijdens ongesteldheden dan met pil. Ik blijf dus levenslang de pil slikken tenzij ooit die baarmoeder eruit gesloopt mag worden.
[...]
Aangezien ik tijdens mijn stopweek ook altijd enorme hoofdpijn heb, zou ik ook weleens een paar maanden zonder pil willen proberen. Maar kun je daarna dan gewoon weer doorgaan?Ja, ik heb ooit 'n half jaar pilloos uitgeprobeerd omdat ik hoopte dat ik daardoor makkelijker kon lijnen. Maar experiment mislukt: ik werd weer onregelmatig en voelde me 100 keer kutter tijdens ongesteldheden dan met pil. Ik blijf dus levenslang de pil slikken tenzij ooit die baarmoeder eruit gesloopt mag worden.
maandag 7 september 2009 om 11:49
Hier ook iemand met veel hoofdpijn. Na bevalling begonnen met de pil, maar dat begon eerst met hoofdpijn in de stopweek wat later steeds meer terugkwam ook door de rest van de maand heen, spiraaltjes uitgeprobeerd wat om andere redenen niks voor mij was, en nu probeer ik voor een half jaar de nuvaring uit.
Hoofdpijn wel minder, maar in de stopweek toch wel weer last van hoofdpijn. Erg lastig allemaal. Anticonceptie zonder hormonen durf ik niet, ik wil nu echt even niet zwanger worden.
Hoofdpijn wel minder, maar in de stopweek toch wel weer last van hoofdpijn. Erg lastig allemaal. Anticonceptie zonder hormonen durf ik niet, ik wil nu echt even niet zwanger worden.