Russisch leren
zondag 6 september 2009 om 20:52
zondag 6 september 2009 om 20:57
zondag 6 september 2009 om 21:27
Ik heb het tijdens mijn mavo opleiding één of 2 jaar gevolgd. Ik weet het niet meer. Ik vond het erg leuk om te leren.
Ik heb het in mijn werkzame leven slechts 2x gebruikt (al is dat best veel).
Ik ben altijd wel enorm trots op mezelf als ik een woordje herken als Poetin aan het woord is in het journaal ofzo. Je gebruikt het niet veel, maar het is wel een leuke taal om te leren.
Ik heb het in mijn werkzame leven slechts 2x gebruikt (al is dat best veel).
Ik ben altijd wel enorm trots op mezelf als ik een woordje herken als Poetin aan het woord is in het journaal ofzo. Je gebruikt het niet veel, maar het is wel een leuke taal om te leren.
maandag 7 september 2009 om 02:36
Op de middelbare school (inmiddels alweer even terug hoor) gebruikten we deze methode. Maar goed, dat is dan gebaseerd op lessen.
Heb je een universitair talencentrum bij je in de buurt? Daar zouden ze het best weleens aan kunnen bieden.
Oh: het alfabet.
Heb je een universitair talencentrum bij je in de buurt? Daar zouden ze het best weleens aan kunnen bieden.
Oh: het alfabet.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
maandag 7 september 2009 om 08:41
heb zelf een paar jaar in rusland gewoond en daar de taal geleerd, we gingen voor het werk van mijn man en hij moest dus al in nederland beginnen met studeren. hij heeft toen de cursus russisch van het loi gedaan (met cd's) en was daar erg over te spreken, hij heeft zich er in ieder geval in rusland erg goed mee weten te redden
maandag 7 september 2009 om 12:55
Een taalcursus met rosetta stone is een optie www.rosettastone.com,
Of via nha/loi/nti, dit zijn de goedkoopste optie denk ik.
groetjes
Of via nha/loi/nti, dit zijn de goedkoopste optie denk ik.
groetjes
We live in a free world
maandag 7 september 2009 om 13:03

maandag 7 september 2009 om 15:44
Ik heb Russisch en Duits gestudeerd. Russisch kregen we met behulp van een methode uit de Sovjet Unie. Ouderwets maar wel heel doeltreffend. Begon ook gelijk met hele zinnen en grammatica. Maar voordat we aan deze methode begonnen, hebben we eerst het alfabet geleerd. Dat duurde ongeveer een maand.
Heb later mijn Russische man leren kennen. Doe nu de meeste communicatie met hem in het Russisch/Nederlands.
Heb later mijn Russische man leren kennen. Doe nu de meeste communicatie met hem in het Russisch/Nederlands.
donderdag 10 september 2009 om 10:10
Heb het bij NTI gedaan,die had trouwens erg goede cursussen. en het beste om te leren. Doe je via een cdtje aan te zetten op auto repeat voordat je gaat slapen. Je pikt dan heel makkelijk de taal op. Leren gaat dan makkelijker.
Je leert het niet slapend,maar je pakt alles makkelijk op.
Als je hebt geslapen en je pakt je boeken,zul je merken dat het makkelijker gaat.
het is behoorlijk pittig. Vooral de naamvallen.
Ik heb hem wel 15 jaar geleden gedaan. Vooral om mijn voorouders van russisch afkomst zijn. Vraag even bij het NTI of ze nog steeds van die dunne boekjes hebben.
Je leert het niet slapend,maar je pakt alles makkelijk op.
Als je hebt geslapen en je pakt je boeken,zul je merken dat het makkelijker gaat.
het is behoorlijk pittig. Vooral de naamvallen.
Ik heb hem wel 15 jaar geleden gedaan. Vooral om mijn voorouders van russisch afkomst zijn. Vraag even bij het NTI of ze nog steeds van die dunne boekjes hebben.