= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Zo he, even een weekend niet kunnen inloggen en je bent gelijk een halve dag kwijt aan bijlezen. .

Ben ondertussen weer veel vergeten maar ik ga het proberen....

Jojon, fijn dat er duidelijkheid is wat betreft je man. Kinkhoest is echt erg, ik heb het zelf een jaar of 8 geleden gehad en ik dacht dat ik dood ging van het hoesten. Als volwassene schijnt het ook erger te zijn dan als kind. Gelukkig was mijn ha zo bijdehand om al met de medicatie te beginnen voordat de definitieve uitslag binnen was. Gelukkig id Toby gespaard!

Nerwen en Coppie, leuk weer wat van jullie te horen!

MissBR, als ik de auto tot mijn beschikking had, dan was ik morgen naar je toe gekomen! Maar je mag altijd hier op de koffie komen hoor!

Ben trouwens vandaag op de koffie bij Watever geweest. Erg leuk! Wat een lekker mannetje die kleine! Maar samen met Nica in de box was geen succes, haha.

Loekie, volgens mij kan Evi wel een fles missen hoor ;) .

Wat goed dat je zo lekker aan het leren bent!

Ring, heerlijk gewinkeld! Ik wil ook.....

Blog, dat lijkt me echt erg. Zo vaak migraine en er is niks aan te doen. Bah!

Maria, wat fijn dat de vrijgezellendag zo goed is gegaan. En de bruiloft zal vast ook goed gaan. Je moeder is er maar 1 dag en die vind het heerlijk om hem de hele dag te vertroetelen!

Afgelopen weekend hebben we Thijs zijn verjaardag gevierd. Zaterdag hed hij zijn partijtje en zondag voor de familie. Erg druk, maar wel super leuk! Hij was echt jarig. en ben helemaal trots op Nica! Zo druk als het was, zo rustig was zij. Heerlijk overal doorheen getukt. En 's ochtends tot 7.15 uur geslapen!
hallo allemaal!

heb onrustig nachtje achter de rug. Jongste zoon was ziek (na een ontzettend vervelende middagm snap nu waarom en voel me direct schuldig dat ik zo boos tegen hem was) en heeft overgegeven vannacht. daarna nog paar keer wakker en vanmorgen nog steeds niet lekker.. ligt er nu weer in, zijn papfles vanmorgen kwam er ook weer uit. Hij voelt warm, maar als ik hem temp heeft ie geen koorts.. arm kereltje. Hoop maar dat slapen hem goed doet.

het ergste is nog dat ik zo met hummel naar cb moet voor de prikjes. duimen dat zij daar geen last van heeft, dan zit ik straks met twee zieke kleintjes (en vriendlief weer weg vandaag en vanavond).. paracetamol bij de hand dus maar!

Randy: lijkt me erg egzellig om langs te komen hoor, heb meestal wel een auto, maar moet ook op tijd weer terug zin ivm school van de oudsten. zal eens kijken of het er deze week nog eens van kan komen.

Wyfke: ik weet eigenlij niet waar jij woont, maar als je wil ben je (ook vandaag) van harte welkom! erg gezellig!

ok, ga nu even poepluier verschonen (hummel poept eens in de 3/4 dagen maar dat is blijkbaar vanmorgen. handig voor het wegen zo )

tot later!
Ah MissBR dat verklaarde een hoop natuulijk, arm zoontje van je. Zul je idd net zien dat je dan straks ook naar het cb moet, heb je dan even die op je zoontje past of moet hij mee?

Doen jullie 'oudere' kindjes dat ook allemaal: opeens spelen met het speelgoed van de baby? Dochterlief klimt gerust in de box en gaat dan heel lief naast haar broertje liggen en met zijn rammelaars etc spelen. Ziet er niet uit natuurlijk maar wel grappig. Gisteren was het toppunt: zat madame in het wipstoeltje met het activity-centre (zo'n speelboog zeg maar) te spelen. Ik was net te laat voor de foto helaas....

Vanmorgen bedacht ik dat ik zoonlief ook wel een paar uurjtes naar de creche kon doen. In tegenstelling tot jullie heb ik schijnbaar niet zo veel problemen om hem achter te laten. Ontaarde moeder??? Ach zoonlief heeft het daar ook naar z'n zin en voor hem is er daar meer te beleven en te zien dan hier thuis waar hij alleen maar mij ziet. Manlief heeft vanmiddag en vanavond de auto nodig dus ik ga beide kinderen tussendemiddag alweer ophalen. Tot die tijd: RUST!!! Heb al boodschappen gedaan en de was opgehangen, en nu ga ik lekker met een potje thee en een pak van m'n lievelingskoekjes buiten een boekje zitten te lezen.

MissBR: morgen nog wat afspreken? Bij jou of bij mij? Hoor het wel, kan me voorstellen dat je eerst even wilt kijken hoe het met je zoontje gaat en hoe hummel op haar prikjes reageert.
quote:coppie schreef op 07 september 2009 @ 21:29:

Ja Padababa, dat denk ik dus ook, teveel lucht, na een paar flinke boeren is het meestal over.Ja hier ook, of een dikke scheet, het is af en toe net een volwassen kerel zoveel lawaai maakt ze.
jojon: wat een geluk zeg dat Toby dan geen kinkhoest gekregen heeft zeg! Ben benieuwd of er verder nog wat uit de onderzoeken komt van dochter. En geniet maar even van je rust vanochtend, lekker toch!

Randy; nog gefeliciteerd met Thijs! fijn dat hij een leuke verjaardag heeft gehad. En wat leuk dat je bij Watever geweest bent!

MissBR: wat sneu dat jongste ziek is, hopelijk vallen de prikken mee. Succes ermee in elk geval.
Jojon, stoere dochter heb jij! Fijn toch dat jij hummel wel goed durft achter te laten op kdv? Ik moet eens gaan bellen, want heb nog niks over wenuurtjes gehoord.

MissBR, vervelend van je zoontje.

Vanochtend naar het zwembad gefietst, vriend is namelijk vandaag thuis aan het werk, is het zwembad gesloten! Echt balen, nu maar afwachten wanneer het weer kan en wanneer ik de motivatie kan opbrengen. Vriend is hele weekend weg, dus dat wordt niks en 's avonds vind ik het altijd zo druk in zwembad.
En MissBR, ik woon vlakbij! u is welkom!
Ja Jojon, inderdaad, opeens is babyspeelgoed weer helemaal leuk voor dochter! Alleen is dochter inmiddels 4,5 jaar dus de box en de wipstoel kan ik ze gelukkig tot nu toe nog uithouden... maar als ik er niks van zou zeggen dan lag ze er binnen no-time in, net als in het ledikantje!

Maria, balen van het zwembad! Hopelijk lukt het je nog weer om zin te maken, maar dan wel eerst even bellen misschien zodat je niet voor niks fietst?

Ben zelf afgelopen zondag weer eens wezen sporten, vuurdoop voor man, die had nog geen echte papa-tijd gehad. Toen ik weg ging was zoon in dromenland met een volle buik maar toen ik de straat uit was, was ie wakker en bijna niet stil te krijgen! Heb er gelukkig niks van gemerkt en zelf moeten de heren er maar aan wennen dat de dames zondagmorgen even weg zijn. (dochter gaat daar naar kinderopvang, vindt ze leuk)

Vind het trouwens wel jammer dat ik zo ver van jullie weg woon, lijkt me best gezellig om zo nu en dan eens ergens een bakkie te doen. Maar ja... om daarvoor nou te verhuizen gaat wellicht wat ver....

Heb in elk geval wel zin in volgende week!

Randy, nog gefeliciteerd met Thijs! Is ie al helemaal gewend op school?

Kraambezoek komt hier ook nog steeds, maar goed, bij een tweede komt dat wel vaker later zeggen ze. Bij de eerste was iedereen rond deze tijd al wel geweest, nu heb ik er nog wel een aantal in het vooruitzicht! Vind het wel leuk eigenlijk.

Coppie, chica en Sanloes, kochten jullie die babyfoon niet op aanraden van Jane ofzo? Misschien weet zij hoe dit opgelost kan worden?

MissBR, beterschap met zoon! (oooo wat kan je je schuldig voelen dan he?) Hoop dat je hummel niet teveel last van de prikken heeft.

Oja, hebben de BV-moeders nog tips hoe ik zoon het best aan de fles krijg? Ben begonnen met oefenen maar het is nog geen succes zeg maar! Eerst niet willen pakken, na veel aandringen beetje drinken en dan gillen...en dan uiteindelijk toch maar "live"voeden om hem stil te krijgen. Het helpt ook niet als ik het door een ander laat doen en zelf uit de buurt blijf. Hij wil overigens ook geen fopspeen...

Nu eerst maar eens douchen...
Jojon, morgen is leuk!!

geen idee hoe het gaat met zoonlief, maar dat duurt meestal nooit lang (heb zelden zieke kinderen) dus moet vast lukken. Moet wel even spieken waar je ook alweer woont, dnek dat hier het handigst is, moet ook de rest nog van school halen enzo (tenzij vriendlief thuis is, maar dat is me onduidelijk. zie hem nu zo weinig dat we beetje langs elkaar heen gaan). we kunnen ook dierentuin doen ofzo?

(en sas: jij bent hier van harte welkom vandaag, maar dnek dat ik niet wegga met ziek mannetje, die moet veel in bed denk ik)

ja, voelde me wel een beetje schuldig vannacht. was echt boos op m (vind namelijk dat ie veel te veel aan het jengelen is en dta ie zo langzamerhand moet leren dat dat niet de bedoeling is), maar ja,.. hij was natuurlijk toen al niet lekker. zucht..

hummel was niet veel aangekomen trouwens (nu 4870), maar wel gegroeid (ruim 4 cm, nu 57 cm) en is nu helemaal in verhouding (alles op de middellijn). gene problemen verder, had leuke verpleegkundige die ook weet dat dit de 4e is en niet probeert me nog van alles wijs te maken, als ik zeg dat het goed gaat, dan neemt ze dat gewoon aan.

eerste prik ging zonder en kik, bij d etweede werd ze boos! zo hard had ik haar nog niet horen huilen

nou, ga boterham eten. zoonlief ligt nog steeds in bed (sinds 8 uur), gelukkig kon oppas even komen zodat ie niet meehoefde..

zou leuk zijn als ik nog iemand zie vandaag (sas?) en anders via forum tot later!
MissBR, zullen we even via hyves verder afspreken? Heb je zonet een privebericht gestuurd op hyves. Gezellig morgen, staat in de agenda.
is goed, ik ga even kijken op hyves!

leuk vooruitzicht!
Haha, Miss BR.. gaat er niet van komen vandaag.. dochterlief wilde met alle geweld NIET overblijven, dus ik ben vrij vaak heen en weer naar school aan het hoppen! Maar in de tuin is het vast goed te doen vandaag! Zie je iniedergeval volgende week dinsdag!
oh lekker hoor dat jullie elkaar vandaag en morgen kunnen opzoeken voor een bakkie!

vanmiddag komt er weer een groepje collega's en ik weet niet hoe laat; dus al had ik het erg leuk gevonden om aan te slutien..het gaat niet lukken.

morgen gaan pruttel en ik samen wennen op kdv en daarna komt mijn schoonmoeder. En als het net zo'n nacht als de afgeloen nacht worden, mag ze oppassen en lig ik in mijn bed;

meis: ik kan je geen tips geven, pruttel pakte de fles direc en net zo makkelijk als de borst. En volgens mij ben je ook niet te laat met oefenen dus daar kan het niet aan liggen. Misschien een keertje doorbikkelen en geen borst geven?

Pruttel vind het trouwens geweldig als de vitaminesdruppels in de fles zitten dan heeft ze nl anijsmelk en dat is heerlijk!

Hoe geven jullie trouwens de druppels? druppelen in de mond lukt hier niet en dus krijgt ze al weken een theelepel. ik dacht dat baby's zo'n hard voorwerp vreselijk vonden, amar pruttel likt hem helemaal af.

Ring: heb jij die handkolf nog gekocht?
ach ja, tuin is prima en voorlopig ligt zoonlief nog lekker te maffen dus is hte nog rustig hier

volgende week ben ik er zeker bij!
Het is inderdaad vervelend dat ze verder niets tegen die pijn kunnen doen. Uiteraard ben ik blij dat er niets ernstigs aan de hand is, maar ik had gehoopt dat er ergens een draadje zat wat irriteerde en dat ze dat nog weg konden halen. Maar helaas. Ring, doe jij nog iets om het genezingsproces te versnellen? Biotexbadjes ofzo? Ik krijg wisselende adviezen daarover. De ene zegt dat dat de genezing versnelt en de ander juist dat dat vertraagt. Lekker handig.

Nerwen, druk, druk druk zo te lezen. Wat is jouw mannetje al groot zeg! Uk was vorige week bij 7 weken 4660. Hoe lang ze was weet ik niet dat hoor ik volgende week weer.

Jojon, wat goed dat je dochter zich zo dapper gedragen heeft. En wat een ontzettende geluk dat Toby niet ook kinkhoest heeft gekregen, zeg! Wat een eng idee!

Padaba en Coppie, het zou inderdaad heel goed lucht kunnen zijn. Ik vind het alleen gek, dat ze het de laatste week pas doet en ze gilt het er soms bij uit. Dat is zo zielig.

Kraambezoek loopt hier gelukkig ook op z'n eind. Wij ontvangen hier ook nog gemiddeld 1 bezoek per week. Ik ben het nu ook wel een beetje zat hoor.

MissBr, zielig van je zieke zoontje. Volgens mij voel je je dan zo hulpeloos. Hopelijk heeft hummel inderdaad geen last van de prikken.

Meis, bij mij pakte uk de fles eigenlijk ook meteen, dus ook geen advies van mijn kant. Ik voed wel al bijna vanaf het begin met een tepelhoedje, dus voor haar was de overgang misschien ook minder groot.

Sanloes, ik geef de vitaminedruppels gewoon met het spuitje dat erbij zit. Dat gaat prima.
Ahhh, weer een aantal kleintjes die prikken moesten. Gelukkig heeft Miep er dit keer weinig last van gehad, dat hoop ik voor jullie ook!

Vandaag bij de tandarts geweest. Alles was weer helemaal prima. Maar het was zo grappig, ik kwam een meisje van vroeger tegen die een zoontje had die twee dagen jonger was dan Miep. En hij was ook twee weken te vroeg geboren. O ja, en hij woog twee kilo zwaarder. Miep is negen pond nu, het jongetje dertien pond!!! Wat een verschil dan zeg. Het jongetje paste al bijna niet meer in de reiswieg. Bij Miep gaat dat nog wel even duren. Bizar dat het zo kan verschillen per kindje. Zij had trouwens ook al voor de tweede keer prikken gehaald bij het consternatiebureau, ook bij haar hadden ze het 'zes weken is al aan de late kant voor de eerste prikken-verhaaltje' verteld.

Wyfke, ik hou die curve ook bij op borstvoeding.com.

Dit is het gewicht van Miep:

En dit de lengte:

MissBR en Jojon: gezellige dag met elkaar morgen!
Meis, zwembad was gesloten wegens onderhoud, normaal kan ik elke werkdag vanaf 7.00 uur er terecht....

Ik heb geen tips voor de overgang naar fles, hier ging het erg vlekkeloos hoewel zoon geen speentjesman is!

Sanloes, ik geef de druppels op een plastic lepeltje, gaat ook prima. Maar de lepel aflikken doet hij niet. Hij doet wel netjes zijn mond open.

MissBR, geniet van de zon! (en de rest natuurlijk ook)

Gisteren trouwens een prima dagje en avond met zoon gehad. Ik merk dat twee dagen achter elkaar met hem op pad te veel van het goede zijn. Hij is erg gebaat bij rust en regelmaat. Gisteren wel de babyles van de gym gehad, maar dat was geen probleem (hoewel hij toen wel huilde). Net een massage geoefend, maar zoon vond het niet zo'n succes dus na kwartier maar mee opgehouden. Daarna viel hij wel meteen in slaap op het grote bed. Vrijdag weer naar de massageles, dus ik ben benieuwd.
CD, denk dat jij ander merk van de vitamines hebt want bij de Davitamon zit geen spuitje!
O ja, die overgang van borst naar fles gaat bij Miep ook goed. Alleen als ik het flesje zelf geef stribbelt ze tegen. Goeie tip van Yamuna was om haar niet in de borstvoedingshouding te leggen dan, maar bijvoorbeeld in de wipstoel te zetten. Zo associeert ze het drinken niet met drinken aan de borst. Bij ons werkt het wel.
Ik mis de helft, sorry.

Jojon, wat een schrik om te horen dat het kinkhoest is geweest en wat fijn dat Toby de dans is ontsprongen!

CD, welk merk gebruik jij dan? Bij vitamine D zit geen spuitje, dat moet ik echt druppelen op een lepel en dan laat ik haar sabbelen op die lepel. Het zou sneller moeten kunnen, zou je denken... Nog maar even, dan zijn we in ieder geval van de vitamine K af. Die mag gestopt worden bij drie maanden.
quote:sanloes schreef op 08 september 2009 @ 11:22:

Hoe geven jullie trouwens de druppels? druppelen in de mond lukt hier niet en dus krijgt ze al weken een theelepel. ik dacht dat baby's zo'n hard voorwerp vreselijk vonden, amar pruttel likt hem helemaal af.

Ring: heb jij die handkolf nog gekocht?Ik geef het dus ook op een lepel, gaat prima! Die likt ze ook helemaal af. En de handkolf is onderweg, ik ben benieuwd!
Meis balen dat het met de fles nog niet lukt. Idd wat Ring ook zegt, andere houding uitproberen. Bijv. op je schoot leggen op je bovenbenen met zijn beentjes richting jouw buik (snap je hem nog?!) Hier ging het vanaf het begin wel ok, maar soms heeft Toby ook nog moeite hoor om de fles te pakken. Wat voor speen/fles heb je, mss dat daar nog verschil in zit? Hier werkt het om de speen ahw in z'n mondje te draaien tot hij hem goed pakt. En soms moet ik de melk iets warmer maken dan de flessenwarmer aangeeft, dan drinkt hij het lekkerder op. Temp is dan warmer dan lauw zeg maar.

Ben niet helemaal van de duidelijke omschrijvingen vandaag geloof ik....
Druppels vit. D en K: oei ik ben volgens mij van het type 'niet zeuren, mond open en dan zijn we zo klaar'. Dus in duw z'n mondje gewoon open door met twee vingers zachtjes (ja dat dan wel) in z'n wangetjes te knijpen en dan whoppa zo die druppels erin. Afleiden met het muziekdoosje boven de commode en klaas is kees. Nog geen halve minuut werk zo.
wauw, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb...kind in wipstoel, fles erin en drinken. Klaar! Hoe simpel kan het zijn? Nu maar hopen dat het niet eenmalig is!

Oja, druppels gaan hier ook meteen uit het flesje in het mondje. Vaak is de mond al open want honger dus zo gepiept!
Ik geef de druppels ook op een lepeltje, werkt prima.

Wat gezellig dat er een aantal dames zo dicht bij elkaar wonen dat je zo even op de koffie kan. Leuk hoor.

Hmm, moet even naar boven, zoon is zijn middagslaapje aan het afbouwen geloof ik. Als ik 's ochtends weg ben en hij valt in de auto in slaap en ik leg hem dan op bed slaapt hij zo 2 uur, maar als ik thuis ben en hem dan weg leg lukt het echt niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven