Maxicosi vraag

14-09-2009 07:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Afgelopen weekend hebben we de kinderwagen en de maxicosi opgehaald. Heel spannend natuurlijk en gelijk alles bekeken en ermee zitten tutten (heb nog net niet mijn pop van vroeger erbij gepakt om erin te doen )

Maar nu hebben we bij de maxicosi een voeten zak erbij gekocht en daar begrijp ik iets niet bij. Ik kon het nergens in het boekje vinden en ook niet in op internet. En mijn onzekere moeder-to-be hart gaat er nog onzekerder van worden.

Als je die voetenzak erin zet, moet je dan de stoelverkleiner in de voetenzak doen, of hou je die onder de voetenzak.

Ik heb hem nu in de voetenzak gedaan, dat leek mij het meest logische, maar het lijkt me zo opgepropt.

Wie kan mij advies geven?

Groetjes Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ja, de stoelverkleiner hoort in de voetenzak, anders ligt het hoofdje niet 'vast' .
maar het lijkt me zo'n geprop dan (misschien toch die pop er maar is bij pakken )
Ja, probeer maar met de pop, hihi, baby is kleiner als je denkt en hoofdje moet er goed tussen passen zodat het niet heen en weer kan schudden, de voetenzak rits je dan dicht, en dan zie je alleen nog het hoofdje..
hahaha, man ziet me aankomen!

Dank voor je reactie
Heb ik ook gedaan hoor (wel stiekem op zolder )
Ik heb gisteren mijn draagdoek technieken geoefend met een beer, dus schaam je niet Overigens gewoon in de kamer met manlief, zus en dochter (maar die is pas 7 weken). Waarop manlief zei, je bent niet wijs als je daarmee gaat lopen.

Gewoon proberen dus! En ja hij hoortin de voetenzak
hahaha, ach, man is net zo gek als ik trouwens hoor. Hij wilde gisteren wel een rondje buiten gaan lopen met de kinderwagen ik ben 30 weken zwanger, dus had misschien toch maar de pop moeten gaan opzoeken
Mijn zonen hebben nooit in de verkleiner gepast. Jongste heeft zelfs nooit in voetenzak gepast.
Spannend he, en nog lastig ook om uit te zoeken hoe alles werkt! Het is al goed uitgelegd, verkleiner moet echt in de voetenzak zodat het hoofdje niet teveel heen en weer kan wiebelen.

Maar voor test nummer één ben je dus al geslaagd8 De kinderwagen inklappen om in de auto te krijgen als je hem meeneemt uit de winkel. Bij mij kwamen de dames van de kassa naar de parkeerplaats om mij te helpen, hihi. Ik stond daar zo lang te stuntelen met mijn dikke buik dat ze medelijden kregen.

Ik heb nog een leuke voor je. Test twee is de maxi cosi vast leren zetten in de auto. Succes
Ja, dat laatste hebben wij toevallig eergisteren geprobeerd. Wat een gestuntel! Inmiddels hebben we ontdekt dat de Maxicosi moet liggen, in plaats van zitten (denk ik?) - het was in ieder geval de enige manier waarop het ding stevig in de gordel zat.

Sterkte, bbb
Nellebelletje, ik had daar nog niet eens aan gedacht dat dat ook nog kon.

En Aapje, wij kregen netjes alles mee in dozen, en die heeft man netjes in de auto gestopt. Dus die test heb ik nog niet gehad. De maxi cosi in de auto zetten gaat inderdaad wel even grappig worden denk ik. Maar had al bedacht dat als het teveel gedoe is, ik een maxi cosi easyfix ga kopen
Liggen? Nu begrijp ik even niet wat je bedoelt?
Ohhh, jullie hebben gesmokkeld dus.

Dan heb je nog wat leuks te doen volgend weekend Barbabella, hihi
vond het al zo geweldig van mijzelf dat ik de wielen er onder heb kunnen zetten zonder het na 5 seconden zat te zijn!
quote:Aapjeopeenstokje schreef op 14 september 2009 @ 10:04:

Liggen? Nu begrijp ik even niet wat je bedoelt?We hadden de maxicosi eerst vrij rechtop gezet, maar dan blijft 'ie heen en weer wiebelen. Toen we hem wat meer onderuit trokken zat hij stevig. De rest was volgens de gebruiksaanwijzing, dus ik hoop maar dat hij nu goed zit. Nog tips?
Leuk hè die voorpret bij het uitproberen? Toen wij de kinderwagen eenmaal in huis hadden ging ik er bijna elke dag wel een rondje mee door het huis lopen

Maar goed, sommige dingen zijn wel heel ingewikkeld en bij mij heeft het ook een tijdje geduurd voor ik doorhad hoe je de maxi-cosi in de auto vastmaakt met de gordel. Als je het eenmaal door hebt is het heel makkelijk hoor! Ik heb ook zo'n Easyfix, maar die is nog nooit gebruikt!

We hebben voor onze zoon de stoelverkleiner ongeveer tot 4 maanden gebruikt, daarna zat hij te opgepropt...
Ik zou in de auto vastmaken wel even goed oefenen van te voren, want toen wij met onze zoon uit het ziekenhuis naar huis gingen, kregen we hem in alle zenuwen niet goed vast en later bleek dat we heel onveilig met hem naar huis zijn gereden... (gelukkig is er niks gebeurd).

Die sticker op de zijkant van de maxi-cosi waar op staat hoe je hem met de gordel vastmaakt, daar snapte ik eerst niks van, maar als je het gewoon even uitprobeert, wijst zich dat vanzelf. Succes!
quote:AlettaJacobs schreef op 14 september 2009 @ 10:08:

[...]

We hadden de maxicosi eerst vrij rechtop gezet, maar dan blijft 'ie heen en weer wiebelen. Toen we hem wat meer onderuit trokken zat hij stevig. De rest was volgens de gebruiksaanwijzing, dus ik hoop maar dat hij nu goed zit. Nog tips?

Weet je, het ligt ook een beetje aan de achterbank van de auto. In de luxe auto liep die een beetje af bij de rugleuning. Bij de gezinsauto was de bank wat rechter.

Maar, er zit toch een recht vlak onder de maxicosi? Die moet in ieder geval de bank goed raken. En verder blijft het een beetje zoeken, als je zegt dat hij op die manier het stevigst zit, lijkt mij dat het veiligst.

Wil ik nog even iets zeggen! Want ik had een vriendinnetje die hier langs kwam met haar baby-dochter. Ze zette de maxicosi keurig vast in de auto, maar het kind had losse riempjes. Ze vond het zo zielig om die strakker aan te spannen. Het is écht heel belangrijk dat je die wél aanspant. Een klein babytje heeft nog geen schouders en kan bij een botsing dan zo tussen de riempjes van de mc. uitglippen.
quote:Aapjeopeenstokje schreef op 14 september 2009 @ 10:35:

[...]

Weet je, het ligt ook een beetje aan de achterbank van de auto. In de luxe auto liep die een beetje af bij de rugleuning. Bij de gezinsauto was de bank wat rechter.

Maar, er zit toch een recht vlak onder de maxicosi? Die moet in ieder geval de bank goed raken. En verder blijft het een beetje zoeken, als je zegt dat hij op die manier het stevigst zit, lijkt mij dat het veiligst.

Wil ik nog even iets zeggen! Want ik had een vriendinnetje die hier langs kwam met haar baby-dochter. Ze zette de maxicosi keurig vast in de auto, maar het kind had losse riempjes. Ze vond het zo zielig om die strakker aan te spannen. Het is écht heel belangrijk dat je die wél aanspant. Een klein babytje heeft nog geen schouders en kan bij een botsing dan zo tussen de riempjes van de mc. uitglippen.

Het rechte vlak zat nu recht op de zitting, wat in de praktijk zo'n 5 graden scheef naar onder is - ik denk dat onze zitting iets afloopt (geen luxe auto hoor, gewoon een hele ouwe ).

Bedankt voor de tip trouwens, ik zal onze spruit straks goed insnoeren. Ben heel benieuwd hoe het is om met een kind achterin te rijden... Het lijkt me best eng, eigenlijk. Maar dat went wel zeker?
Eerste rit reden we héél netjes rustig optrekken, rustig remmen, beetje als een omaatje in een boodschappenauto. Achter ons moeten ze zich flink geeergerd hebben!

Na een paar keer komt dat wel goed hoor! Ik scheur niet als een idioot door de stad en houd mij nog altijd aan de regels, maar het gaat allemaal wat pittiger nu
ik ben heel blij dat de maxi cosi in mijn auto gewoon naast me komt te staan (heb geen airbag en geen achterdeuren dus is de meest practische oplossing). Ik ben dan toch vooral alleen in de auto en dan is het toch makkelijker om naast je iets te doen dan achter je.

In de auto van mijn man is het niet erg dat het achter me is, ik rij dan 9 van de 10 keer toch niet.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 14 september 2009 @ 13:16:

ik ben heel blij dat de maxi cosi in mijn auto gewoon naast me komt te staan (heb geen airbag en geen achterdeuren dus is de meest practische oplossing). Ik ben dan toch vooral alleen in de auto en dan is het toch makkelijker om naast je iets te doen dan achter je.

Dat is echt ideaal. Onze airbag kan niet uit, dus kind moet wel achterin. Ik denk dat ik zo'n spiegeltje aanschaf, kun je af en toe nog een blik naar achteren werpen.
Het lijkt me heel lastig om als je alleen in de auto zit steeds maar achter je in de gaten te houden of alles ok is.

Alhoewel dat ook een kwestie van wennen is denk ik, maar toch onhandig. Ben nu nog blijer met mij wat oudere auto die geen airbag heeft.

Ik had trouwens bij de baby-spullen winkel gevraagd of dat het enige was waarom een baby niet voorin mocht zitten. Was wel grappig, dat wisten zij dus ook niet. Hebben het bijna aan alle collega's gevraagd.
Ik heb mijn kleine altijd direct achter me gehad in de maxi cosi. Ik was juist veel te bang dat als hij naast me zou staan ik me alleen maar met hem bezig zou houden en niet met het rijden. Ik had een spiegel die ik vast maakte aan de hoofdsteun van de achterbank en zo kon ik hem vanuit mijn eigen spiegel in de gaten houden. Werkte prima. Ben nu 34 weken zwanger van nummer twee en ik ben nu weer van plan hetzelfde te doen.

Oh en die Isofixbase vond ik echt geniaal! Geen geklooi met gordels en een maxicosi die echt muurvast zit. Grappig dat iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven