***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Leuk, een feestje voor Nina. Was het gezellig!

Poe, heb jij dus in ene peuterbed geslapen?? Arme, arme Micha!

Waarom slaapt Robbie zo beroerd Xaloy?

Muis: het park of in eigen tuin spelen? Als het regent kleien en tekenen. Ofzo.

Leuk dat je zusje die kleding leuk vond. Handig ook voor haar dat ze het allemaal kan gebruiken. Is ze al erg dik?

Het huwelijk was een beetje saai eigenlijk... De mensen waren saai (wij niet!), het feest kwam niet van de grond en toen ik ook al niet kon drinken... tsja. Puk was uit logeren en dus hebben we wel heerlijk uitgeslapen. Fijn hoor.

Puk had zich ook vermaakt en wilde halverwege de dag bellen om te vertellen wat hij deed. Heel erg lief. Toch ook wel weer fijn dat hij weer thuis is hoor.

Vanmiddag heb ik nog even gekeken bij hockey. Baalde stiekem wel een beetje dat deze helft aan me voorbij gaat. het ging zelfs mij te ver om nu nog het veld op te gaan...
Lilien: Puk en ik zijn ook zo verkouden. Irritant he?! Wat bij Puk helpt is een bakje water op zijn kamer en zijn matrasje wat verhogen. Als het echt vast zit moet je even een opengesneden ui naast zijn bed leggen 's nachts. Daar gaat alles lekker van open staan (maar het stinkt wel).

DN: dikke knuffel en heel veel beterschap daar!
Vandaag en over een paar dagen ga ik niet naar de dagbehandeling en Xander niet naar de creche want Xander is ziek.

Het arme ventje heeft diarree en is enorm schor. Ben eens benieuwd wat hij heeft.
Een buikgriepje? Wat naar. Beterschap voor Xander.

Ik heb weer van 3 tot 6 wakker gelegen. Heel irritant.
mogge!

Muis, Robbie is gek op wandelingen. We zijn bijvoorbeeld gisterochtend 2 uur onderweg geweest, hebben een hert gezien en kippen en een heleboel koeien. En gistermiddag zijn we naar het bos gegaan, en dat is ook heel gaaf. Maar goed, het was hier dan ook prima weer.

Indoor speeltuin niet leuk?! Robbie is GEK op die NL indoor speeltuinen. Die heb je hier niet! We verheugen ons nu al op begin oktober, dan gaan we er weer heen :-)

Wat Robbie trouwens ook leuk vindt zijn alle kussens en matrassen van het huis in de woonkamer te hebben en dan een springfeestje te houden. Het is we even wat werk maar wel leuk!

Xander: beterschap!!
Goedenmorgen iedereen, wij zijn ook weer thuis. Moet zo naar het ziekenhuis voor (hopenlijk en waarschijnlijk) een laatste wondcontrole, maar heb nog een paar minuten.

De reis gisteren was vreselijk! Ga nooit op zaterdag door de Gothard! Er stond maar 3 km file, maar het duurde echt uren. Gelukkig was Finn een schat en heeft hij lekker gekeken, gelezen en vooral geslapen.

Opa en Oma zijn nu even met hem naar de kinderarts om te kijken of hij weer helemaal ok is. Denk het wel.

Ze nemen Finn dan morgen mee voor een weekje Elzas met de caravan! Leuk voor mijn kereltje.

B moet morgen en woesndag naar London, donderdag gaan we de hypotheek rond maken en daarna naar de notaris om het huis over te schrijven en vrijdag heb ik een afspraak op kantoor. Anders moest Finn donderdag en vrijdag naar de creche, vakantie is veel leuker.

Oh, ze zijn thuis, tot later!
Xaloy: Robbie zit dan in de kinderwagen neem ik aan? Of loopt hij die twee uur zelf?

Hoe doen jullie dat eigenlijk met laten lopen? Ik gooi Puk meestal nog in de Bugaboo, maar het gevolg is wel dat hij liever lui dan moe is en dus niet verder dan 4 straten loopt...
De kinderwagen staat in de kelder en vangt stof, Laar. Robbie loopt die 2 uur zelf inderdaad. Hij vindt dat prachtig, en ik ben allang blij dat hij wandelen zo leuk vindt :-)

We wandelen dan wel op zijn tempo hoor, dus we komen niet heel ver. Desalniettemin waren het gister toch zeker 3-4 kilometer. En dan nog 's middags in het bos, dat was ook zeker nog 1-1.5 km erbij.
Hoi Swiss! Fijn dat je weer thuis bent.

Leuk dat Finn meemag naar de Elzas, dat is inderdaad veel leuker!

Apart dat het zolang duurde bij de tunnel. Ik heb daar nog nooit lang gestaan, snap niet waarom iedereen er altijd zo over klaagt
Gezellig dat je er were bent Swiss! Leuk ook dat Finn mee kan met je ouders naar de Elzas.

Xaloy; bedenk me nu dat Puk nogal een onderscheid maakt tussen "functioneel lopen" en "wandelen". Met functioneel heeft meneer niet zoveel... Moeten we nog even trainen.
Jeetje wat kan Robbie een end lopen zeg. Finn loopt ook wel graag, maar ik neem toch altijd de kinderwagen mee. Na een tijdje weigert hij, en hij is toch echt veel te zwaar om tetillen!

Het ging met hem de goede kant op volgens de kinderarts. Hij moet nog een paar dagen ventolin gebruiken (om hem wat meer lucht te geven), verder alles ok.

Mijn wond was ook helemaal goed. Hoef niet meer terug te komen. Ik mag ook langzaam stoppen met de panty! Joepie! Ga vanacht zonder slapen. Nu nog even een fysio zoeken voor lymfe massage, dan komt het helemaal goed.

Beterschap voor Xander!

Laar, kan je nog een beetje bijslapen vandaag? Hoe voel je je verder?

Lilien, beterschap voor Kaj.

Muis, wat ga je vandaag doen?
swiss fijn dat het goed gaat met je wond en dat die vervelende kous er langzaamaan af mag!

ooh er wordt er weer een wakker, doei!!
swiss fijn dat het goed gaat met je wond en dat die vervelende kous er langzaamaan af mag!

ooh er wordt er weer een wakker, doei!!
Joepie, wat een goed nieuws Swiss! En wat zul je lekker slapen vannacht!
Swis, wat fijn dat die kous af mag!

Wat leuk dat Finn een paar dagen met opa en oma op vakantie gaat!

Xaloy, wat loopt Robbie lang! Hugo loopt ook graag, maar ik denk niet dat hij het twee uur vol kan houden!

Laar, ik heb altijd een Bugaboo bij me als we op pad gaan, maar daar zit Mees in. (hij loopt nog niet.) Steijn en Hugo wandelen altijd met me mee en dat gaat eigenlijk hartstikke goed! Ze hebben al twee maanden niet meer in de wandelwagen gezeten en ik denk niet dat ik dat nog voor elkaar kan krijgen bij ze. Nu hebben wij wel de mazzel dat de bakker, de supermarkt, het park en een paar vriendjes om de hoek hebben, dus enorme afstanden worden hier niet afgelegd. Voor de rest gebruik ik de bakfiets om van A naar B te komen! (fietst enorm zwaar, maar het is echt mijn vrijheid met drie kleintjes!)

Nou, we zijn vanochtend de eendjes gaan voeren in het park! Heel stom, maar ik was er nog nooit geweest...Voor het bos gingen we altijd naar Clingendael, maar nu ben ik erachter dat we een prachtig park om de hoek hebben! A. was er vorige week met ze geweest en zei al dat ze het leuk vonden, dus het was niet gek dat Hugo'tje enorm enthousiast was toen ik zei dat we naar het park zouden gaan vandaag!

Het is maar goed ook dat we vandaag een rustig dagje hebben gepland. Steijn zat om half tien al te gapen en zei dat hij moe was, Hugo was ook aardig duf en Mees kwam ook niet op gang. Eerlijk gezegd vind ik het ook wel eens lekker om een dagje niets op de plannig te hebben staan! (het gebeurt niet zo vaak dat ik geen plannen heb op een dag, maar ik ga het zeker vaker doen! Ik kom helemaal tot rust!)
Ik wilde me er al niet mee bemoeien Muis, maar wij doen regelmatig ook gewoon 'niets' met Robbie. Hij vindt het prima om lekker thuis te blijven ('Bloek uit! Schoenen uit! Luier uit! ) en hoeft niet zo nodig altijd opwinding te hebben. Hij speelt heel lief alleen en is prima gelukkig als hij een dagje thuis mag spelen.

Makkelijk kind :-)

Heb het er gister met C. over gehad, ik denk echt dat Robbie toch een tik van de meningitis-molen heeft gekregen. Hij loopt zo ver achter met eigenlijk alles! En hij haalt NIETS in. Hij gaat wel vooruit, maar tergend langzaam. Hij spreekt nog steeds alleen maar tweelettergrepige woordjes, kan nog steeds de driehoekige blokjes niet in het driehoekige gaatje krijgen en kan nog steeds niet met een lepel eten. Een paar voorbeeldjes, allemaal niet ernstig, en het kan allemaal nog bijtrekken, maar ik denk al té lang dat er iets niet helemaal jofel is, dat ik nu voor mezelf besloten heb dat het zeer waarschijnlijk zo is. C. denkt trouwens van niet.

Nou is het niet zo dat ik denk dat het afschuwelijk mis is. Nee, ik denk een béétje. En dat geeft niets, ik ben nog steeds meer dan trots op Robbie en vind hem het leukste en absoluut liefste kind die ik ken. Maar er is 'iets' mis.

We gaan er nu niets mee doen, pas aan het eind van het jaar gaat hij naar de logopedist. Onder andere. Ik ga denk ik ook proberen om weer naar een fysio te kunnen. Logopedist trouwens in Zwitserland. Daar zal hij toch moeten leren praten, niet in het Nederlands!
joepie swiss, fijn dat je niet meer terug hoeft en dat de kous langzaam af mag, lijkt me heerlijk. Slaap lekker alvast! Ook fijn dat t met finn de goede kat opgaat.

Muis, fijn dat je kon ontspannen. Ik vind jouw dagen altijd zo vol. Wel heel leuk, maar ik zou er heel moe van worden, denk ik.

Net even naar een kinderboerderij geweest. We wonen hier natuurlijk pas dus ik weet nog niks te doen hier. Nou is er niet zoveel, behalve veel natuur. Moet de loonse en drunense duinen maar eens gaan ontdekken.

Xaloy, jeetje, wat kan die Robbie goed en ver lopen, dat zie ik hier nog niet gebeuren hoor! Toch verv elend dat Robbie achter blijft lopen, maar is ook niet gek na die hele ziekenhuisellende. Volgens mij begint t inhalen ook pas later dacht ik. En zo niet, dan is ie idd de leukste en de liefste. Ik ben ondertussen wel heel nieuwsgierig naar Robbie, dus als je in okt in de buurt ben, dan kom ik hem graag bewonderen.

Nu ff koken en dan een tukkie, kids liggen er ook in. Heerlijk als ze tegelijk slapen!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Xaloy!

Ik denk, maar ik ben een leek, dat je als moeder zó goed aanvoelt of er iets mis is of niet! Wat goed van je dat je dat gevoel niet negeert!

Joh, Robbie komt er wel. Echt waar! Linksom of rechtsom, dat maakt niet uit.
Zoef, zoef

Layla en Nina gefeliciteerd.

Even snel. Feline heeft vandaag haar eerst hockey stokkie training. Nu ben ik tussen de middag in de weer geweest met haar gebitsbeschermer (liet hem eerst te lang in het kokend water liggen, 13 sec is geen 13 min. Ik heb hem wel 'gered' hoor na een minuut). Toen dat ding in haar mond gefrommeld. Nu past hij wel maar als zij haar mond open doet klettert dat ding er met de minste of geringste beweging uit. Praten ermee? niet te verstaan.

Klopt het dat een gebitsbeschermer niet zo stevig zit?

Lara, Muis, help!
Esan, wat leuk dat Feline gaat hockeyen! (Ik hoop dat Steijn, Huug en Mees later ook een balletje gaan slaan!)

Die bitjes die je in de sportwinkel kan kopen vind ik altijd waardeloos. Ze zaten niet goed bij mij, welk merk ik ook probeerde. Uiteindelijk ben ik naar de tandarts gegaan en heb me daar een bitje laten aanmeten en die was geweldig!

Naar de tandarts dus!
DH; goed dat je het zegt. Wij rijden de eerste week van oktober (op maandag 5) van Venlo - Den Bosch- Friesland.

Wie woont er op de route en heeft zin in koffie? Icke hoeft niet te reageren: die bel ik natuurlijk sowieso :-))
Ik, ik, ik!! Ik kan wel ergens heen komen (moet niet al te gek ver worden natuurlijk).

Wat rot dat je gevoel zegt dat hij toch wat heeft overgehouden aan het meningitisdrama zeg. Ik geloof net als Muis dat je als moeder over het algemeen wel voelt of er iets klopt of niet.

Toch houden kinderen er wel vaak wat aan over, of niet?

Hoe zit dat eigenlijk met zijn taal? Jullie spreken Nl met hem en het ZW-Duits leert hij op de opvang? Dat wordt ook weer anders als jij Tagesmutter wordt toch?

Esan, wat leuk dat Feline gaat hockeyen!

Zijn er bij jullie ook zulke wachtlijsten? Bij ons kunnen jongens nog wel geplaatst worden (Puk is dus een bofkont ), meisjes moeten eigenlijk bij de conceptie al op de wachtlijst (pech voor de baby dus).

Muis heeft gelijk wbt die bitjes. Het is alleen een dure aangelegenheid en groeien die gebitjes van kleine meisjes niet nog behoorlijk? Elk half jaar een nieuw bitje is een duur geintje.

Praten werkt inderdaad niet met een bitje (misschien wel goed met al die meisjes onderling ), maar hij moet er niet zomaar uit vallen, dan zit er teveel speling in. Misschien heb je hem toch een beetje verpest...?

(ik zeg er nu wel even eerlijk bij dat ik dus nooit met bitje speelde. Als je verkouden bent stik je en ik ga er van kokhalzen. Volgens een tandartsvriendinnetje is het kiezen of delen; bij een bal op je mond knallen bij een bitje met een beetje pech al je tanden eruit en zonder bitje alleen een paar. Maar het is wel verplicht volgens mij).
Gebitjes groeien niet, kaakjes wel . Maar dat weet de tandarts vast wel op te lossen.

Jij woont niet op die route! :-))

Maar goed, we kunnen de route natuurlijk veranderen. Ik iets meer naar het midden en jullie ook. Hoewel Amsterdam - Friesland natuurlijk ook niet belachelijk ver is. Maar geef maar even aan wat kan of niet. Ik ben die hele week in Friesland iig.

Wij spreken Nederlands met Robbie, maar zijn eerste taal zal wel (CH-) Duits worden. Uiteindelijk is dat de taal waarmee hij naar school zal gaan enzo. Mijn (CH-)Duits is goed, dus als ik als Tagesmuter zou werken zal ik gewoon (CH-)Duits met de kinderen praten, dus ook met Robbie.

Ik speelde ook nooit met bitje, maar zag in de laatste hockeyjaren wel kinderen met helmpjes spelen?
Je hoeft niet naar mij te komen hoor, ik kan ook in de auto stappen. Geen probleem.

Helmpjes heb ik nooit gezien. Zou er zoveel letsel optreden?

Met skien zag ik trouwens wel veel helmpjes. In Oostenrijk was het al verplicht hoorde ik.
Kinderen met helmpjes? Dat heb ik nooit gezien!

Laar, volgens mij zijn bitjes verplicht...Eerlijk? Ik "vergat" hem vaak! Ik vond het zulke ondingen!

Had ik al verteld dat ik me weer heb opgegeven voor hockey? Ik ben nu in afwachting van een team!

Xaloy, als je toch via Amsterdam gaat, dan kan ik daar ook naartoe komen! Friesland zou moeten lukken, maar het is wel een behoorlijk end weg voor me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven