*November 2009*

13-03-2009 20:24 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naamgeboorte/uigerekend Jongen/meisjeBroertje/ZusjeBijzonderheden PeggySue14 oktoberjongen en meisje Travelgirl335/11Merliena12/11meisjebroertje 3 jrMizenbegin novemberzusje 2,5Miriam197417/11meisjebroertje 1jr en zusje 3jrKloppend hartje!Cin7427/10meisjebroertje 1jr Dromer254/11 Pebbles5/11jongen2 broertjes 5+7 Queenie225/11Jongen 09/09/09!2 broertjes 5 en 7 Darceltje23/11jongenzusje bijna 1jr Kersje_7923/11 Elientje150224/11 Gliene27/10meisje1 zusje van 2 jr
Wow Queenie, gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet ervan voor zover mogeliujk, want het zal best heftig zijn een kindje op de IC in een couveuse. De datum is fantastisch, dat heb je goed gedaan.

KS is idd heftig, geef jezelf de tijd om goed bij te komen. Ben je aan het kolven gegaan? Of doe je FV?

Sterkte en hou je haaks meid!
* breekt even in *

Peggy sue heeft me een SMS gestuurd, ze ligt in het ziekenhuis en zal niet eerder thuis komen dan na de bevalling.

vrijdag was de cervix meting (baarmoedermond) slecht en een vroeggeboorte dreigt!

laten we met zn alle duimen dat ze lang zwanger in het ziekenhuis mag verblijven, en nog even lekker de kleintjes binnen houd. elke dag is er 1 winst !
pfff, inderdaad. Hopen dat het nog een tijdje duurt. Komop babietjes!

@queenie, gefeliciteerd joh. Hopen dat je kindje snel van de IC af mag!
oei! Peggy Sue ook al.. Komop babies!! Even wachten nog!

Pegs is inmiddels 32 weken dus nog eventjes en dan mag het!
Ow...voor peggysue ook al zo spannend!! Volhouden hoor,nog even binnen blijven!!

Hier gister weer goedgekeurd door de vk,beeb ligt goed maar niet ingedaald en dat is te merken aan de hoeveelheid maagzuur......bleehhhh

Ze vond dat ik er goed uitzag en een mooie buik heb! Nou dat vond ik als zwangere natuurlijk erg leuk om te horen!!

Hoe zou het met Queenie en haar zoon zijn?
Hallo meiden, hier spreekt jullie uberverwaarlozer!

Ik heb af en toe meegelezen maar had zo weinig puff om te tikken..:-$ sorry..

Ik ben nu al 3 dagen ziek thuis met keelontsteking dus das ook niet zo fraai, maar verder gaat alles ok tot nu toe.

Maar ik lees allemaal spannende berichten hier! Queenie van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Schitterend, 9-9-09!

Ik hoop dat jullie het goed maken!

En PeggySue, jeetje meid, zet hem op en hou je taai! Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Babytjes, blijf nog even lekker zitten!

Hier groet elientje enorm. Weeg normaal 54 kilo met 1.64 en zit nu op de 68! Het zit allemaal aan mijn buik en een klein beetje aan de billen. En iedereen blijft vragen of het er geen 2 zijn, maar het moet er toch echt eentje zijn! We hebben 2 weken geleden een pretecho laten maken, weten overigens nog steeds niet wat het wordt hoor. Ons kindje lag helemaal verkeerd, verre van ideaal maar uiteindelijk is ie toch gedraaid en hebben we een mooi shot van het snoetje.

Verder beweegt het enorm. Ik vind het alleen nog wel moeilijk om te bepalen hoe het nu eigenlijk ligt, maar ik heb af en toe echt een mega ei/bult! dan drukt het met alle kracht een kontje of hoofdje naar buiten, beetje naar gevoel ook maar ik vind het zo leuk.

Het kamertje is ook geleverd en heb alle dekentjes, lakentjes en hydrofiele spulletjes gewassen, ik moet alleen nu aan de slag met accesoires, een lampje en gordijntjes en heb geen flauw idee wat ik moet doen. hopelijk komt de inspiratie snel. Het is ook zo moeilijk als je niet weet wat het wordt. Ik heb in ieder geval links en rechts wat schaapjes.

Dames, ik ga lekker naar bedje toe, en zal weer trouw meeschrijven en reageren.
vanmiddag bij peggy geweest in het ziekenhuis

berichtje van peggy:

Lieve meiden,

even een berichtje vanuit het ziekenhuis;

het gaat best goed met mij en heel belangrijk , ook met de kindjes! Ik krijg elke dag een CTG krijg weeënremmers en injecties voor de longrijping van de kleintjes.

Ik heb 23 uur per dag rust en daarmee hopen we de bevalling nog even uit te stellen, mijn baarmoedermond is namelijk al bijna geheel verstreken, dus de kans dat ik "zomaar" ga bevallen is best groot!

morgen ben ik alweer 33 weken zwanger dus dat geeft goede moed!

Peggysue
Jeetje meiden, hier de boel ook behoorlijk verwaarloosd en net terug van twee heerlijke weken vakantie en wat is er allemaal gebeurd...

Queenie, wat heftig allemaal wat je hebt meegemaakt. Maar van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Hoop dat alles goed met jullie gaat!

Peggysue, zet hem op meid! Ik hoop dat die kleintjes nog zo lang mogelijk blijven zitten. Duim voor jullie hoor!

Hier gaat alles gelukkig nog goed. Weet eigenlijk niet precies hoeveel weken ik nu ben, maar moet nog een kleine 7 weken geloof ik officieel. Heb een heel grote buik en iedereen meent daar iets van te moeten zeggen. Echt wel vreemd eigenlijk.. Verder zijn de meeste voorbereidingen hier klaar. Wordt nu eigenlijk nog een beetje de kleine dingetjes doen, maar dat is alleen maar leuk.

Nou meiden kom later nog een keertje terug om weer een keer een beetje te reageren.
Hey Yamuna,

Dankjewel voor het updaten! Dat klinkt gezien de situatie toch positief! We blijven duimen!

groetjes elientje
@Evi,

nou dat heb ik dus ook he? iedereen blijft vragen of het er geen twee zijn, en of ik al ingedaald ben, en of ik al over de uitgerekende datum loop, en dat ik echt enorm ben....

Ik blijf trots op mijn pens maar pff, op een gegeven moment heb ik wel zoiets van jaahaa...Maar goed, ik zou precies hetzelfde doen denk ik. Alhoewel, ik zou het meer ombouwen naar: " je hebt een hele mooie buik!" Die doet het bij mij nl erg goed en dat voelt een stuk beter als ze dat zeggen ipv goh, je bent enorm :-).

Maar ik zit lekker te cocoonen hier thuis, al bijna een week ivm mijn keel en ik zeg elke ochtend tegen mezelf: "goh, je hebt een mooie buik!" hihi.
Haha Elientje, hier vanochtend inderdaad ook die vraag. We gingen naar de Prenatal voor een traphekje en toen heb ik gelijk twee witte mutsjes gekocht. Was ik met Evi-mannetje bezig terwijl grote Evi-man aan het afrekenen was, vroeg de verkoopster of ze zo brutaal mocht zijn om hem te vragen of we een tweeling kregen. Gezien de twee mutsjes en mijn hele grote buik. En toen haar collega er nog overheen dat ik inderdaad echt wel dik was. Hahaha, nou ja goed. Inderdaad wat je zegt, het is misschien gewoon wat onhandig geformuleerd. Maar wel een goeie om die openingszin er 's ochtends in te houden. Moet ik ook doen denk ik :-)
ha! dan doe ik met jullie mee. Hier al net zo. Mensen vragen steeds of de gyn het wel goed heeft gezien en dat het er echt maar eentje is..

Moet zeggen dat ik zelf ook wel schrik, kleineglientje was ruim 9 pond en de laatste weken groeide mijn buik enorm.. Nu nog zeven week te gaan ik denk echt dat ik nu al bijna zo dik ben als de vorige keer. Wordt vast weer een joekel.

Morgenochtend is het eerste wat ik tegen mezelf zeg: Wat heb jij een mooie buik! haha, kijken of die het beter doet dan dat dochter tegen me zegt: Mama, jij hebt allemaal schrammen op je buik! tss..

Nog 1 weekje werken! Heb zo'n zin in verlof!

yamuna, bedankt voor de update! Hoop zo dat ze nog even blijven zitten!!

Queenie, hoe is het bij jullie?
sorry sorry, ik heb soms zo weinig tijd om te typen. Zit nu thuis met een klier ontsteking bij mijn kaak. Dus kan al vanaf zaterdag niks/weinig eten. Daar word je zo flauw van, dat werken ook ff niet lukt...ook niet vanwege de vreselijke pijn.

Maar wat lees is nu...Queenie..van harte gefeliciteerd meid. Een wolk van een zoon. Ben wel benieuwd naar de naam want die van mij begint ook met een Q of was het fictief bedoeld ? Geniet lekker van hem.

peggyseu...hou vol meid. Ik hoop voor je dat je beebs nog even lekker blijven zitten. Toevallig heb ik een collega die 2 jaar geleden is bevallen van een tweeling ook met net 34 weken. En dat is allemaal goed gegaan. Dus houdt moed !!

Oow verlof, wat heb ik daar zin in. Ik moet nog 2 1/2 week werken en dan mag ik met verlof (heb 6 weken van te voren).

Mijn kleine meid ligt nog steeds heerlijk dwars, maar dat mag nog omdat het nummer 3 is en ze dus nog ruimte heeft om te draaien. Mijn nummer 1 draaide zich ook pas bij week 34 dus we wachten rustig af. Wel is er een afspraak gemaakt bij de annestetist voor het geval het wel een ks wordt, dan kennen ze daar mijn medische problemen al ;)

Maandag nog op de valreep een pretecho, zo'n zin in. Heerlijk een uur naar mijn baby staren

Helaas ben ik nog niks aangekomen, helaas zeg ik omdat ik mij hierover wel eens wat zorgen maak. Volgens de gyn. eet de baby mijn reserve op. Dat zou mooi zijn zolang het maar niet schadelijk is. Ik ben met maatje 46 en 85 kilo de zwangerschap ingegaan. Maar mijn positiebroeken glijden mij van de kont af en ik ben nu net 84 kilo. Was terug naar 80 gegaan. Mijn buik is erg mooi bescheiden, dat was bij mijn andere twee wel anders.

meiden ik kom gauw terug maar nu moet ik weer gaan..
Queeni, gefeliciteerd met je zoon! Hoe gaat het nu met hem? En met jou natuurlijk?

Peggy Sue, ik hoop dat de 23 uur rust per dag ervoor zorgen dat je de kleintjes nog een tijdje binnen houdt. Fijn dat Yamuna ons een beetje op de hoogte houdt! Veel sterkte!

Wij zijn net terug van twee weken vakantie. Het was heerlijk om er even uit te zijn, ik had het toch wel even nodig. Ik heb ook bijna alle dagen met Meiseltje meegeslapen overdag. Over een paar dagen weer aan het werk helaas. Ik moet nog ruim 5 weken werken vordat ik met verlof mag, dat zal nog wel even zwaar worden.

Hebben jullie 's nachts ook zo'n last van kramp in je benen? Ik kan er echt niet van slapen. Wat kun je een stomme kwaaltjes hebben he.

Aan de mensen die al met verlof zijn: geniet ervan. Aan de mensen die nog even door moeten werken: nog even volhouden. En voor allen: blijf uit het ziekenhuis! het is nu wel genoeg zo! Het topic heet NOVEMBER 2009 hoor
Hoi, hier weer berichtje van mij. Het gaat goed! Onze zoon is erg klein (geboortegewicht:1210) maar dapper en een vechter. Hij ligt nog wel op de ic, maar ademt zelf!

De naam van ons kleintje begint inderdaad met een Q.

Peggy: Hou vol! Van rust groeien ze nog meer. Ik heb nu wel gezien hoeveel ze in een academisch zh kunnen doen! Ik heb ook longrijping gehad en het heeft goed zijn werk gedaan.

Mijn man is nu met de babykamer begonnen, met vrolijke kleuren. Beetje omgekeerde volgorde maar ik ben blij dat hij het zo goed doet.

Dames, hou vol en op naar het verlof!
Queenie, wat een klein sterk mannetje. Hopelijk mag hij snel van de ic af met jullie mee naar huis. Kan hij straks samen met jullie lekker thuis van zijn nieuwe kamer genieten! Succes meis!
Ha meiden,

Gliene, ook een joekel dus die eerste van jou. Hier ook een ruime 9 ponder bij de geboorte, terwijl de vk allemaal het geboortegewicht rond de 6 pond hadden geschat.

Darceltje, las van de week dat je zo'n kramp had 's nachts en prompt heb ik er vannacht niet van kunnen slapen. Nog helemaal geen last van gehad. Maar werd vannacht wakker om een uur of twee. Zo'n irritante pijn, van mijn heupen naar mijn knieën door mijn benen heen. Niet echt kramp dus, maar wel heel vervelend en dat ik er wakker van werd.

Miriam, een dwarsliggertje nog dus. En wat zegt de vk over je gewicht? Ik heb wel eens gehoord dat vrouwen die zwaarder de zwangerschap ingaan dan lichtere vrouwen zeg maar in verhouding ook veel minder aankomen. Weet niet of dat maar een praatje is, maar toch. Wie weet een beetje een geruststelling?

Hier gisteren naar de vk geweest. Op zich was alles goed, maar er blijft toch steeds gehamerd worden op het feit dat Evi-mannetje zo groot was enz. Volgende week een groeiecho om te kijken of het niet te hard gaat. Verder zou ik graag thuis willen bevallen net als bij Evi-mannetje. Maar of dat kan hangt ook een beetje af van hoe het nu verder gaat. Ach ja, we zien wel. Nog wel leuk, ik krijg binnenkort een duowagen. Na lang wikken en wegen waren we van plan er een te kopen, maar nu bleek dat kennissen hun wagen gewoon nog in de garage hadden staan en die mogen we hebben! Heel fijn dus.
Hallo,

Hier gaat het allemaal prima. Geniet heerlijk van me vrije tijd. 's morgens rusten ontbijten met een krantje, heerlijk gewoon. (kan het aanraden om een tijdelijke abonnemet op de krant te nemen). Ben vandaag bij de Vk geweest. Alles was goed, lag al mooi met het hoofdje naar beneden. Ze vond het wel een drukte makkertje. Want hij liet wel van zich horen toen er met de dopler geluisterd werd.

Queenie fijn om te lezen dat het goed gaat, is dus een dapper ventje.

Peggy Sue nog even volhouden hoor!! Hopelijk gaat alles goed.

Darceltje, rare kwaaltjes kan je toch krijgen als je zwanger bent. Ik heb een tijd lang iedere nacht kramp in mijn been gehad. Ik stond regelmatig naast het bed. Opdit moment ben ik alleen maar vroeg wakker.En kan dan ook niet meer inslaap vallen.
ow hoe herkenbaar. Hier ook een grotere buik dan de vorige keer. Scheelt echt stukken. Op mijn werk zijn we met z'n 3en zwanger. De andere 2 zijn allebei verder dan dat ik ben, en hebben een veel kleinere buik. Heb dus al menig jaloerse blik gehad. Hahaha.

Begin het wel pittiger te vinden hoor. Ik wil nog 3 weken werken, dan ben ik 36 weken zwanger. Hoofdreden dat ik het pittig vind is dat ik 's nachts slecht slaap.

@queenie meid. 1200 gram. Pfieuw, wat een kleintje, maar wat een vechtertje zeg. Goed hoor, dat hij al zelf ademt.

@gliene, mijn zoon was bijna 7 pond. Redelijk gemiddeld dus. Een 9 ponder is inderdaad een flinke!

@miriam, als de verloskundige zich geen zorgen te maken dan zal het meevallen toch?

Ik heb vandaag contact gehad met de huisarts. Hij heeft mij vorige keer na de bevalling heel goed begeleid tijdens mijn ppd. Dankzij zijn snelle ingrijpen zat ik in notime aan de antidepressiva en lag zoon ter observatie in het ziekenhuis. Ik wilde in erste instantie thuis bevallen, maar nu het dichterbij komt begin ik het toch wel eng te vinden. Nu met huisarts besproken dat ik meteen naar het ziekenhuis ga als ik moet bevallen en pijnbestrijding krijg, om zo rustig mogelijk de bevalling te doorstaan en uit te komen.
Quenie, Gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie datum!

Hopelijk gaat alles goed met jullie!

PeggySue, goed te lezen dat het goed met je gaat. Je bent nu al bijna 34 weken, dus dat gaat hard. Hopelijk gaat alles goed met je!

Evi, wanneer heb je de groeiecho? Maak je je er zorgen om?

En wat fijn dat jullie die duowagen mogen hebben. Zijn echt super handig die wagens!

Travelgirl, heerlijk zeg klinkt dat! Dit is mijn laatste week werken en dan kan ik ook lekker gaan genieten.

Krokusje, inderdaad nog even pittig die laatste weekjes werken. Succes nog even!

Elientje, wat spannend lijkt me dat, dat je nog niet weet wat het wordt. Dus allemaal neutrale kleertjes en spulletjes tot nu toe?

Gr. Dromer
He dames,

Travelgirl, wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent. En een kleine druktemaker dus in je buik. Fijn dat hij al naar beneden ligt trouwens.

Krokus, ik kan me voorstellen dat het nu tegenvalt als je zo slecht slaapt. Dan heb je eigenlijk geen tijd om die uurtjes weer in te halen. Op zich wel lang dan nog drie weken. Zou je niet liever 6 weken van te voren met verlof willen gaan? Ik had met de eerste echt gedacht dat ik makkelijk tot 36 weken zou kunnen werken. Maar vond dat uiteindelijk toch tegenvallen. En moest er toen trouwens ook 6 weken van te voren mee stoppen. Oh en fijn dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt met je huisarts. Lijkt me wel geruststellend of niet?

Dromer, hoe gaat het met jou? Nog een weekje werken dus en dan lekker verlof. Fijn hoor! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van die groeiecho moet denken. Ik vind het aan de ene kant gewoon niet zo heel fijn dat alles wat minder ongecompliceerd is dan de eerste keer zeg maar. Maar goed, aan de andere kant is het prima natuurlijk dat ze de boel goed in de gaten houden. Groter kind, grotere kans op complicaties (word er alleen een beetje zenuwachtig van als ze dát heel de tijd zeggen).
sms van peggysue gekregen , ze moet in het ziekenhuis blijven een van de kleintjes groeit niet goed, ze is best wel ongerust.
@evi, is een beetje dubbel. Wil er ergens wel volgende week uit, maar het werken op zich gaat wel prima. Heb fijne collega's en ben bezig met een project wat in de eindfase zit. Het voelt erg onbevredigend wanneer ik het eind niet meemaak. Kijk, is heel simpel, als het niet meer wil, dan wil het niet meer, maar zover is het nog niet.

Kan me voorstellen dat je je toch niet prettig voelt hoor, bij de medische dingen extra. Je wilt gewoon dat het een onbezorgde zwangerschap is, en het wordt nu toch wat medischer.
krokusje; Je moet doen wat voor jou goed voelt. Kan me voorstellen dat je een project wil afmaken. Ik weet niet of het kan, maar soms kan het een hoop rust geven als je minder uren op een dag kan draaien. Zodat als je thuis komt misschien nog even kan liggen en je slaap kan inhalen. Trouwens Fijn, dat je H-arts goed met je meedenkt.

Yamuna; wil je peggy-sue heel veel sterkte en kracht toe wensen !!!

Trouwens mocht iemand nog wat nodig hebben bij prenatal ze hebben vanaf vanavond 17.00uu t/m 27 de mamma mazzeldagen, 20% korting op bijna het hele assortiment.
Yamuna, bedankt voor je berichtje. Vanaf hier ook heel veel sterkte voor Peggy!

Krokus, ik kan me dat dubbele gevoel heel goed voorstellen. Maar inderdaad wat je zegt. Op het moment dat je het zelf klaar vindt, dan is het ook klaar. En misschien moet je er zo ook van dag tot dag naar kijken. Met in principe het streven om je project tot het einde mee te kunnen maken, maar daar ook geen halszaak van maken als het niet zo zou zijn.

Travelgirl, wij gaan inderdaad een van de komende dagen een reiswieg bestellen voor onze duowagen bij Prental. Echt een goede korting. Vanavond is er trouwens zelfs 25% korting op alle positiemode. Zat nog even te denken om daar misschien voor te gaan. Weet niet zeker of het daar ook voor geldt, maar ik heb voedingsbh's nodig, en die zijn natuurlijk niet het goedkoopst, dus dan is die korting wel welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven