Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Volgens mij heeft Two tot in den treure hier vragen beantwoord en uitgelegd waarom ze de dingen doet zoals ze ze doet. Maar omdat het niet de antwoorden zijn die HPL wil horen en omdat ze niet de post van Zoyla op commando van HPL weghaalt blijft zij steeds doorzeuren. Beetje kinderachtig en Two had al veel eerder de dicussie met HPL moeten staken.
Het is Fel roos, niet vel.
Laat gaan HPL. Jouw post is onterecht verwijderd, dat maak je niet goed door de post van iemand anders te laten verwijderen. Het hele off topic argument is trouwens discutabel, want het ging niet om off topic, het ging om mensen die zich gekwetst voelden.

Ik heb dat al eerder gezien op dit forum, dat er ingegrepen werd omdat mensen zich gekwetst voelden door een bepaalde mening. Dus niet door een aanval, scheldwoord, zelfmoordaankondiging, grof plaatje, off topic of whatever, maar gewoon een mening of stelling. Ik vind dat nogal jammer, dat een mening blijkbaar toch niet al te zeer mag afwijken, anders schrikken we zo. Moet daar niet eens over gepraat worden?
quote:roosies schreef op 17 september 2009 @ 08:42:

Lees onder het genot van een bak koffie eens je reacties op andere schrijvers en daarna die op Hppl, je zal zien dat dat een heel groot verschil is.

Ik zie het verschil, Roosies. Het is mijn reactie op haar toon. Als je leest hoe andere forummers met mij communiceren (zonder die beschuldigingen) en hoe HPL dat doet, dan kan je dat misschien begrijpen. Neemt niet weg dat ik het niet zo persoonlijk had moeten laten worden, maar het komt niet vanwege een persoonlijke vete. En als je daar nog niet van overtuigd bent, dan wil Naomi dat denk ik wel beamen, zij weet wie ik op het forum en of er sprake is van een conflict tussen HPL en mij.

Mogen we dan nu die streep zetten?
Vieb, het commando van Zoy wordt wel meteen opgevolgd. Misschien zelfs zonder dat Zoy er zelf om gevraagd heeft. Maar een belediging aan mijn adres mag lekker blijven staan. Dat klopt niet, vooral niet omdat ik niemand (bewust) beledigt heb en Zoyla wel.

Het gaat me nog niet eens om die belediging an sich, het zal me jeuken. Het gata om het principe. Mijn posts weg, die van haar ook.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Viev (ik praat gewoon lekker door hoor, ook al snij jij de communicatie tussen ons af) jij hebt de toon gezet door je post in het BKR topic (je stopte met 'aardig' zijn, ik vraag me af of je je eerste post daar echt aardig vond?) en nu leg je dat ook weer bij mij neer?
KW het heeft niks met goedmaken te maken. Het gaat gewoon om het principe. Zoy mag schelden, een ander niet. Dat klopt niet.
quote:Zwieber schreef op 17 september 2009 @ 08:43:

Het is Fel roos, niet vel.Hahahhahaah, wat een heerlijke ontnuchterende posting.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 17 september 2009 @ 08:47:

Vieb, het commando van Zoy wordt wel meteen opgevolgd. Misschien zelfs zonder dat Zoy er zelf om gevraagd heeft. Maar een belediging aan mijn adres mag lekker blijven staan. Dat klopt niet, vooral niet omdat ik niemand (bewust) beledigt heb en Zoyla wel.

Het gaat me nog niet eens om die belediging an sich, het zal me jeuken. Het gata om het principe. Mijn posts weg, die van haar ook.HPL, ik ben bereid je tegemoet te komen en dat deel weg te halen, als de discussie dan ook voor jou afgelopen is.
En die post staat er nog steeds. Bedankt two.
Als Zoyla er niet om heeft gevraagd is het dus niet op haar commando. Maar even iets anders HPL: jij hebt regelmatig "aanvaringen" hier op het forum en dat komt vaak omdat volgens jou dingen anders opgevat worden dan dat jij ze bedoeld hebt. Is het misschien wijs om dan voor je dingen hier neer zet kritisch naar je eigen post te kijken? Ik zeg niet dat jij je mening niet mag geven maar misschien een beetje genuanceerder zijn in je bewoordingen?
Sinds wanneer moeten daar allerlei voorwaarden aan worden gesteld Viev? Heb je die voorwaarden ook aan Zoy gesteld?
ik heb het veranderd zwieb, tnx. Ben taaltechnisch niet zo onderlegd.
Nja 2 sorry maar dat is kinderachtig wat je nu doet, en dit is dus echt een voorbeeldje ' machtsmisbruik'. Als je roept dat je de communicatie staakt, hou je daar dan ook aan, maar ga geen voorwaarden stellen aan een actie die je wel of niet uit wenst te voeren. Als je het weghaald moet je het doen omdat het gerechtvaardigd is. Omdat die post er ook niet tussen hoort. Niet omdat je Hppl de mond wenst te snoeren.
quote:Viva Angel2 schreef op 17 september 2009 @ 08:52:

[...]

HPL, ik ben bereid je tegemoet te komen en dat deel weg te halen, als de discussie dan ook voor jou afgelopen is.Dit vind ik wel heel raar.
quote:Viva Angel2 schreef op 17 september 2009 @ 08:52:

[...]

HPL, ik ben bereid je tegemoet te komen en dat deel weg te halen, als de discussie dan ook voor jou afgelopen is.

Ja hallo, discussie staken is staken, dan moet je niet nog doorgaan. Ik denk dat je toe bent aan pauze 2, het gaat nu niet de goede kant op...even een luchtje scheppen ofzo.

Roos, foutjes mogen hoor, geen probleem.
Pff wat een discussie weer.

Wat mij opvalt is dat er nu echt op elke slak zout wordt gelegd. Ieder woord dat 2 zegt wordt gewogen en er wordt een analyse op los gelaten.

Ik heb over het inhoudelijke deel niet echt een mening, maar het wordt voor 2 wel erg lastig op deze manier om zich te verantwoorden.
Ben ik volledig met je eens Josephine. Maar dat valt me wel meer op als beleid ter discussie gesteld wordt. Angels hebben "het" gedaan, gaan zich toch verantwoorden zo goed en zo kwaad als dat kan en dan worden dingen toch uit zijn verband getrokken. Je zou er bijna als angel zijnde (denk ik dan) gewoon niet eens meer uitleg over gaan geven. Zo van: die beslissing is genomen punt. Alsof dat dan voor betrokken forummers fijn is. (laat staan voor de angels zelf) Het brengt de sfeer op het forum niet ten goede vind ik.
quote:Dushi74 schreef op 17 september 2009 @ 11:31:

Ben ik volledig met je eens Josephine. Maar dat valt me wel meer op als beleid ter discussie gesteld wordt. Angels hebben "het" gedaan, gaan zich toch verantwoorden zo goed en zo kwaad als dat kan en dan worden dingen toch uit zijn verband getrokken. Je zou er bijna als angel zijnde (denk ik dan) gewoon niet eens meer uitleg over gaan geven. Zo van: die beslissing is genomen punt. Alsof dat dan voor betrokken forummers fijn is. (laat staan voor de angels zelf) Het brengt de sfeer op het forum niet ten goede vind ik.en hier ben ik het dan weer volledig mee eens Dushi!
Niemand hoeft zich te verantwoorden Jos. Ik wil alleen antwoorden en uitleg. Als ik begrijp waarom, dan heb je geen kind aan me

Dan zeg ik 'oké' en ben er klaar mee. Ik baal er alleen van dat het weet ik hoelang duurt eer ik die antwoorden krijg en dat (door)vragen meteen als zuigen bestempelt wordt.
Dat je baalt dat is denk ik iedereen wel duidelijk HPL. Neemt niet weg dat het fijn is als je antwoorden beantwoord worden. Maar aan de andere kant; soms kun je geen exact antwoord geven op iets. Zeker niet als het dan toch niet zo gelezen wordt als dat bedoelt is. Waardoor het niet meer om de antwoorden gaat maar de toon die die antwoorden hebben.
quote:Dushi74 schreef op 17 september 2009 @ 11:47:

Dat je baalt dat is denk ik iedereen wel duidelijk HPL. Neemt niet weg dat het fijn is als je antwoorden beantwoord worden. Maar aan de andere kant; soms kun je geen exact antwoord geven op iets. Zeker niet als het dan toch niet zo gelezen wordt als dat bedoelt is. Waardoor het niet meer om de antwoorden gaat maar de toon die die antwoorden hebben.Ik vind dat angels altijd hun beslissing moeten kúnnen motiveren en als daarom gevraagd wordt, ook moeten doen. Zoveel moeite is dat toch niet?
Dushi als er iemand is die voorbij de toon kan kijken ben ik het wel, denk ik. Geef me gewoon een beargumenteerd antwoord en het is klaar. Of ik het er nu mee eens ben of niet. Dat kun je ook op dit topic zien.

Wat wel zo is, als ik iets echt onterecht vind (of het nu om mij gaat of om een ander) dan laat ik dat niet los. En als iemand dan ook nog eens overduidelijk een kant kiest terwijl ze een neutrale houding moet hebben, dan laat ik helemaal niet meer los.

Dan mag Viev2 zwijgen in alle talen, ik trek mijn mond open.
Ik heb de vraag of de betreffende post van Zoy verwijdert kan worden nu hier gesteld (meerdere malen), gemaild aan Viev 2 en forum@viva en nu ook maar op het mod topic van G&R gezet. Ik denk datl Viev2 er overheen heeft gelezen, gezien het feit dat de belediging aan mijn adres er al ruim 24 uur staat en ze er gisterochtend als de kippen bij was om mij een waarschuwing te geven.
HPL, Angel 2 heeft het aan Naomi overgedragen zoals je kon lezen En Naomi postte gisteravond in dit topic dat ze alleen vanmiddag pas aanwezig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven