Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Tjonge...maanden?

Nu moet ik er trouwens aan denken dat pleegmoeder bezig is met taxi-vergoeding. (16 cent p km uit eigen zak betalen of zo?) Ze leek eerst niet in aanmerking te komen omdat hun inkomen te hoog schijnt te zijn, maar het is dus nog niet helemaal duidelijk.

Ze kan ons nu dus eigenlijk niet meer bezoeken want het gaat om 50 km heen en terug (dus onbetaalbaar met gewone taxirit), maar heel misschien komt ze maandag op de verjaardag van de kleine. Dat zouden we heel erg leuk vinden!
Hoe kan die chirurg het zijn strot uitkrijgen, Zoeb :(

Ik hoop dat de familie je kans geeft om te waken, dan kun je wat doen in plaats van alleen maar afwachten.

Pfoeh, wat ben ik een potje moe.

Vanmiddag zo van mijn stoel gevallen van .. nou ja, van wat eigenlijk. Ik was met hulpverleenster in de tuin aan het praten bij een bakkie thee en de buurvrouw riep nogal luid 'kan die nou nooit eens haar heksensmoel dichthouden'.

En aangezien het tegen mij gericht leek (inmiddels twijfel ik) word ik daar bepaald niet vrolijk van. Hulpverleenster had overigens ook het idee dat het tegen ons was dus ik zal het me niet verbeelden denk ik. Ik heb wat gesputterd die kant op en ze reageerde daarop, dus.

Uiteraard heb ik nadat de kinderen thuis kwamen lekker in de tuin gezeten (en gekletst), hadden de twee oudsten zin in een goed uurtje trommelen en fluiten (gna) en is de rest van de dag prima verlopen.

Lijstje is af, voor vanavond staat er nog een boel huiswerk van Oudste op het programma en een verhaal voorlezen.
Mamz, heb je nog een grasmaaier nodig?
Zo, net de tandartsrekening gekregen. Viel nog net niet achterover zeg. Ik heb echt het verkeerde vak gekozen!
Had je echt in meurende monden willen gaan werken, Fuss?

Heb jij een grasmaaier over, Fuss? Lenen kan ik bij de woningbouw en dat is dichterderbij. Als'ie niet uitgeleend is dan.

Overigens neemt de woningbouw contact op met een bedrijfje dat tegen een zeer beschaafd tarief het tuinwerk op zich wil nemen. Ik zou eerst een bezoek krijgen waarin een inschatting van het aantal uur wordt gemaakt. En aangezien het iets meer is dan alleen maaien kan dat interessant zijn.
Alles komt hier tegelijk. Mijn zusje belde net dat het met mijn broer opeens ook heel slecht gaat. Het zal toch niet tegelijk zijn hé. Niet aan denken, want dan moet ik keuzes maken die ik helemaal niet maken wil.
Kut, computermannetje is geweest, maar kon het niet maken. Na het weekend herkansing met versterkingstroepen.

James baalt, ik kan provisorisch vooruit met mijn iPhone
Oh nee, Zoebie, wat een klote nieuws. Het houdt ook niet op bij jullie hè?
Jemig Zoeb het mag gewoon niet tegelijk hoor. Ze verdienen beide de volle aandacht!

Mamz, ik heb de mijne achtergelaten bij het oude huis.... als het nog niet verhuurd is kan ik die er misschien nog wel uit halen.... Ga eens kijken wat ik kan regelen voor je! Maar durf niets te beloven na het konijntjesdebacle

Gelukkig kun je nog via de foon MissM
Och erem, Zoeb....

Vrouwen, Hizzeltje wil wel op de BH, maar weet het antwoord niet op de vraag.

Wie kan haar (of mij) het antwoord even doormailen?

Nu ER (expeditie Robinson) kijken!
Had ik trouwens al gemopperd dat ik vrees een blaasontsteking te hebben? Ik gooi er nu maar even 2 liter water doorheen, dan hoop ik dat het doorspoelt. Anders morgen even de huisarts bellen.
Zoeb en heel veel sterkte.

Gold, de kleur van de schoenen toch?

Fussie, sinasappelsap met een vleugje citroen werkt ook goed. Vitamine C ook.

En weer terug naar de Expeditie! Leuk he Gold?
(Ik wist het antwoord ook niet op de vraag. Nog steeds niet trouwens.)
Ik heb al een pak grapefruitsap op vanmiddag maar dat helpt nog niets.
(oh, ik zit wel te miepen he? Het is donderdagavond, dan ben ik altijd moe en een beetje verdrietig om mijn mama en daardoor klagerig )
Hee hallo! Iemand wel eens gezegd dat je niet mag miepen? Nee? Nou dan!

Ik vind het trouwens geweldig dat ik weer studeer, heerlijk om weer in de schoolbanken te zitten en studieboeken onder mijn neus heb. Het is tot nu toe heel herkenbaar, maar merk dat ik wel weer moet leren om te leren.
Hoooooi!! Hizzeltje hier!! :D

Fussie, geen blaasontsteking hoor, bahbah, dat is zo vervelend..! Ik kreeg er op vakantie één (voor de vakantie ook al, en toen kwammie dus terug), pfff, wat zweten was dat. Gelukkig is de ergste pijn met een pilletje gauw over!!

Coebergh, wat een naar bericht van je nicht! Had je van het weekend al gemerkt dat het niet zo goed met haar ging? Vreselijk zeg, zo sneu voor haar dat zoiets gebeurt en dat ze zich dus zo rot voelt...

Zoebie, kan je schoonmoeder wel gaan? Soms hoor je ook dat mensen tegengehouden worden doordat er altijd iemand bij ze is, toch? Ik kan me voorstellen dat ze het moeilijk vindt om te gaan als er mensen met zo veel verdriet om je heen zijn..

Mamz, wat een kl#te-opmerking zeg!!! Tegen wie het ook gericht is, maar helemaal als het tegen jou is.

Is het gelukt met grasmaaien?

Hier verder geen nieuws, gewoon lekker gewerkt. Ik zal wel weer veel te lang over dit berichtje hebben gedaan, want ik ben ondertussen aan het ER kijken/chocoladerozijnen eten/misselijk aan het zijn (schaaltje is bijna leeg )/mail aan het checken/vivablogs aan het lezen.
De vraag is nu anders Jonna..!

En Fussie: miepen mag altijd! Daar zijn wij voor
Vroeger was de BH dezelfde kleur als de schoenen, maar ik dacht me te herinneren dat het nu een andere kleur heeft. Kan ook niet hoor. En 't is cryptisch

Jonna leuk hé weer in de schoolbanken. Lijkt me heerlijk. Ik heb het door de omstandigheden helaas uit moeten stellen. Ik weet van toen dat ik er in het begin ook weer even moeite mee had, maar het went ook snel. Het komt wel weer.

Fus hoezo verdrietig om je mama op donderdagavond? Vervelend een blaasontsteking. Kun je dat met sinaasappelsap en citroen tegengaan dan? Heb het al jaren niet meer gehad. En de tandarts kost tegenwoordig kapitalen. Daar wordt ik ook altijd zo moedeloos van. En dacht je dat je als kankerpatiënt de tandarts wel vergoed zou krijgen omdat een slecht gebit een reactie is op de chemo, kun je ook vergeten. Manlief heeft zo'n mooi gebit en is er dus zuinig op. Maar door de chemo wel extra controles gehad, no way vergoeding. Maakt niet uit, maar het is al het zoveelste dat niet vergoed wordt.

MissM vervelend dat je pc nog niet gemaakt kan worden. Zou hem niet meer willen missen. Ik kan (nog) via de GSM maar vind het super onhandig.
Pips alles oké? Je bent zo stil hier.

Bor hoe is het nu? Wel fijn dat we weer een teken van leven van je kregen.Begon al bezorgd te worden. Heb je hetzelfde gehad als wat de kinderen hadden in de vakantie?
Zoeb toch

Het is ook niet te bevatten hoe die ziekte jullie dwars zit..

Fuss, blaasontsteking is een meer dan geldige reden om te klagen. En mama missen op donderdagavond ook.

(zou het lukken met de grasmaaier zou dat wel heel leuk zijn, ik hou in elk geval nog een lapje gras over achter).

Oudste wilde nadat we eindelijk klaar waren met het verhaal (het was een lang hoofdstuk) zijn huiswerk niet meer doen. Verdorie. Begint het jaar al gedemotiveerd.

*noteert: aan juffrouw vragen hoeveel tijd aan huiswerk normaal is en huiswerkmoment verzetten naar de middag*

Ach, en ze hebben zo leuk (en lang) muziekgespeeld samen vanmiddag.
Teken van leven van Boro? Waar dan?

Truste!
goedenavond.

ik zie geen teken van leven van boro geloof ik

Zoeb, wat een kloteziekte is het toch eigenlijk. Ik zou zo willen dat ik het allemaal beter voor je zou kunnen maken

Mamz, we hebben geen grasmaaier staan hier. Soms is het ook leuk om gewoon iets leuks te doen (zeker als je de buurvrouw ermee terroriseert) in de middag.

Nu even terug naar de BH.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ja een rotziekte is het. Inderdaad. En bottenkanker is ook nog eens erg pijnlijk waar morfine niet veel bij helpt. Maar ik zag drie weken geleden al meer aan mijn broer dan hij toen toe wilde geven. Ondanks dat hij er goed uit zag. Mijn zus zei het al en het is net wat ik zelf dacht. De vakantie en zijn afscheidsfeest daar keek hij nog naar uit. Die zijn geweest en nu hoeft het van hem niet meer.

Bor heeft gereageerd op de bh. (stond eerst in de bh maar dat staat nog veel gekker).
Zoeb

Hier alles oké hoor
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven