Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Ik zal wel een boon zijn
Een boon?

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Sarah Scott schreef op 20 september 2009 @ 21:28:

Ik zal wel een boon zijn Hoi SAAR!
Dat is precies wat ik bedoel hpl.
quote:Sarah Scott schreef op 20 september 2009 @ 21:28:

Ik zal wel een boon zijn

Jaren 70 zei ik toch! En toen groeiden bonen nog gewoon aan een struik!

Pfff, ik word een beetje flauw van opmerkingen als; ' Ach ja... als je vriendinnetjes er maar om kunnen lachen...' Of iets van een dergelijke strekking!

Als ik dan wat terug wil zeggen zit het topic op slot, ben ik schijnbaar aan het bashen en is 5 (oftewel Saar) in ene veranderd in een boon...

Ik wil gofferdegoffer 1 dag in de maand een discussie/topic/geintje gewoon af kunnen maken!
Waar gaat het over???

Move on dames.
Ik vind de pettenscheiding trouwens wel goed van angels en gewone forummers (ondanks dat ik Saar/angel een beetje plaag ermee). Denk dat het wel beter is eigenlijk.
quote:Zwieber schreef op 20 september 2009 @ 21:13:

[...]

Inderdaad, eieren smaken met pinksteren net zo lekker als met Pasen Alleen als je chocolade-eieren bedoelt.
quote:Zwieber schreef op 20 september 2009 @ 20:40:

[...]

Jeejum, even mijn kind onder de douche gestopt, gelijk mijn topic gesloten! Ik moest even voorkomen dat ik bij een rechter moest komen, dus dat duurde ietsje langer, maar ben lichtelijk in shock nu.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik heb jouw naam toch niet genoemd, Floor?
quote:roosies schreef op 20 september 2009 @ 21:53:

Ik heb jouw naam toch niet genoemd, Floor?

Nee dat deed chaos zelf en daar wilde ik op reageren, maar dat kan dus niet meer.

Het is ook niet naar jou persoonlijk roosies. Je hebt wel een punt! Dat dan weer wel!
Ah oke dan begreep ik je verkeerd...
Ik bén een boon of een ei als ik hier nog iets van snap

Truste!
quote:thee schreef op 20 september 2009 @ 23:57:

Ik bén een boon of een ei als ik hier nog iets van snap

Truste!

Tssss.... schandalig off-topic gaan bij blokkade en hier niks meer zeggen!

sorry, te moe én te gedemotiveerd (daardoor) nu om sommige dingen (nu?) te herhalen

Enne... moi off topic?? Was gewoon benieuwd of duo's vanaf 1 IP een ban kunnen krijgen. Hoort dat niet daar maar bij beleid ?

Nu echt out (grinn, letterlijk en figuurlijk(
quote:thee schreef op 21 september 2009 @ 00:09:

sorry, te moe én te gedemotiveerd (daardoor) nu om sommige dingen (nu?) te herhalen

Enne... moi off topic?? Was gewoon benieuwd of duo's vanaf 1 IP een ban kunnen krijgen. Hoort dat niet daar maar bij beleid ?

Nu echt out (grinn, letterlijk en figuurlijk(

Slaap goed Thee!

Ben benieuwd naar het antwoord op je vraag!

quote:thee schreef op 21 september 2009 @ 00:09:

Nu echt out (grinn, letterlijk en figuurlijk(Oh oh, wat ben je van plan thee?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 september 2009 @ 21:28:

Ik denk dat Roos bedoelt dat mensen er soms makkelijk af lijken te komen met bashen en andere mensen weer niet.

*houdt zich met opzet een beetje vaag*Ik heb pasgeleden vernomen dat dat komt omdat de ene sielug is en lekker alles kan maken, waarbij de ander compleet tot bloedens toe de grond ingetrapt mag worden omdat diegene zich niet als een jankerd gedraagt.

*Denkt daar een tikkie anders over*
quote:roosies schreef op 20 september 2009 @ 21:27:

Wat je hier met elkaar aangaat is toch een soort virtuele krachtmeting. Soms kom je eruit. Soms niet.Inderdaad. Als je geen klappen op wil vangen, stap dan niet in de ring.

Ik erger me er mateloos aan dat iemand die dreigt te verliezen, meteen jankend naar de Angels kan rennen.
Minn, ik moet zeggen dat ik na de mailwisseling met 5 wel genuanceerder zie.

Het komt ook omdat types als jij en ik niet zo snel naar de angels lopen om te klagen. In mijn geval 'liepen', want na een aantal opmerkingen afgelopen week ben ik het helemaal zat. Dan maar een huilie en een NSB-er (ik ben de kritiek maar vast voor)
Pip, wil je mijn mail beantwoorden alsjeblieft?
Dat wil ik wel, waar heb je hem gestuurd?
Nou, ik doe het liever niet. Maar niet alleen de angels hoor, er zijn meer huilie-knuffelaars dan je denkt.

Ben er nog steeds door geschokt...de een mag wel janken en wordt geknuffeld, de ander zou juist nog meer afgemaakt worden. Onvoorstelbaar. Belachelijk
O, zie hem al
Nee Minn, zo werkt het dus niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven