Altijd ontstoken jeukende gehoorgangen (31 jaar)
maandag 21 september 2009 om 22:07
Nou, de titel zegt het al. Heb al sinds ik me kan herinneren geirriteerde en jeukende oren. En dan bedoel ik het gedeelte voor in de gehoorgang. Altijd korstjes ook en soms ook pijn.
Ik ben er eens een keer voor bij de huisarts geweest, die schreef me toen zure druppels voor. Sindsdien bel ik de praktijk weleens om een recept voor een nieuw flesje. De druppels geven wel verlichting, maar blijkbaar is het niet de ultieme oplossing voor mijn probleem. Een jaar of 3 geleden vertelde een (invallende) huisarts me dat ik naast een heel smalle ook een afwijkend gevormde gehoorgang heb. Ik vraag me nu af of dat de oorzaak is van mijn problemen. Ga ermee naar de huisarts zou je zeggen, maar ik heb er nu geen - ben net verhuisd en ik ben tot nu toen bij geen enkele praktijk toegelaten. Vraag me af of er meer mensen zijn met deze klachten.
Ik ben er eens een keer voor bij de huisarts geweest, die schreef me toen zure druppels voor. Sindsdien bel ik de praktijk weleens om een recept voor een nieuw flesje. De druppels geven wel verlichting, maar blijkbaar is het niet de ultieme oplossing voor mijn probleem. Een jaar of 3 geleden vertelde een (invallende) huisarts me dat ik naast een heel smalle ook een afwijkend gevormde gehoorgang heb. Ik vraag me nu af of dat de oorzaak is van mijn problemen. Ga ermee naar de huisarts zou je zeggen, maar ik heb er nu geen - ben net verhuisd en ik ben tot nu toen bij geen enkele praktijk toegelaten. Vraag me af of er meer mensen zijn met deze klachten.
maandag 21 september 2009 om 22:20

maandag 21 september 2009 om 22:24
Ik herken het, heb het ook met als diagnose chronisch ontstoken gehoorgangen. Vraag niet hoe het kan maar het is zo! Het schijnt een soort allergische reactie op water te zijn.
Eerst ook met zure druppels gedaan maar dat hielp niet. Sinds langere tijd Panotile oordruppels en zo gauw als ik jeuk begin te voelen, druppel ik een paar keer per dag gedurende een paar dagen en dat helpt dan goed.
Eerst ook met zure druppels gedaan maar dat hielp niet. Sinds langere tijd Panotile oordruppels en zo gauw als ik jeuk begin te voelen, druppel ik een paar keer per dag gedurende een paar dagen en dat helpt dan goed.
maandag 21 september 2009 om 23:38
Tegenwoordig is het advies bij otiitis externa (want dat lijkt het mij te zijn) niet enkel zure oordruppels te geven, maar ook corticosteriodendruppels, dat vermindert het eczeem wat zo jeukt. Ga naar je huisarts en vraag daarom. Wil je huisarts niet of helpt het niet, vraag dan een verwijzing naar de KNO arts.
Als het echt pijn gaat doen en pussen, dan zeker naar laten kijken. dikke kans dat er dan een huidbacterie aan het feestvieren is in je reeds beschadigde huid. Simpel op te lossen met antibiotica meestal.
http://nhg.artsennet.nl/k ... GPatientenbrief/PBH3a.htm
Als het echt pijn gaat doen en pussen, dan zeker naar laten kijken. dikke kans dat er dan een huidbacterie aan het feestvieren is in je reeds beschadigde huid. Simpel op te lossen met antibiotica meestal.
http://nhg.artsennet.nl/k ... GPatientenbrief/PBH3a.htm
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 21 september 2009 om 23:41
En een huisarts zoeken: er moet altijd een praktijk zijn die wel nieuwe patienten aanneemt hoor! Vraag anders bij de huisartsen die vol zitten of zij dan nog wel een huisarts weten die patienten aanneemt. Echt waar, er moet er eentje zijn!!
Als je samenwoont, kun je bij je vriend/huisgenoot inschrijven als partner.
Als je samenwoont, kun je bij je vriend/huisgenoot inschrijven als partner.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross