Welke buggy voor een klein kind
dinsdag 22 september 2009 om 14:37
Onze kinderwagen geeft het na vele kilometers trouwe dienst bijna op! We moeten dus iets anders verzinnen voor onze dochter van 9 maanden. Een nieuwe kinderwagen/wandelwagen lijkt niet zo'n goed idee (weer zo'n slagschip in de gang), dus ik dacht aan een goeie buggy.
Hebben jullie ervaringen met buggy's? Ik weet al dat ik wil letten op het inklapgemak, een boodschappenmand, een 'overkapping', een voetenzak en een verstelbare rugleuning. Wie weet welk merk/type ik het beste kan kopen of welke beslist niet!
Alvast bedankt voor de tips!!!
Hebben jullie ervaringen met buggy's? Ik weet al dat ik wil letten op het inklapgemak, een boodschappenmand, een 'overkapping', een voetenzak en een verstelbare rugleuning. Wie weet welk merk/type ik het beste kan kopen of welke beslist niet!
Alvast bedankt voor de tips!!!
Takes a second for your life to change
dinsdag 22 september 2009 om 14:41
Ik heb hier nu een paar weken de MacLaren Quest in gebruik en die bevalt heel erg goed. Ik zou niet zo'n goedkope nemen van de Prenatal ofzo, die gaan erg snel kapot en lopen niet lekker. Ik heb er alleen geen voetenzak bij, maar die is vast te koop. Ik vond de Quinny Zapp mooi om te zien, maar die past weer alleen op de 'eigen' fietsdrager en moet in een zak als ie ie ingeklapt is (en moet blijven). Leek me niet handig.

dinsdag 22 september 2009 om 14:43
Wij hebben een MacLaren buggy en ik ben er best tevreden over.
- Inklapgemak: Doet ie goed!
- Overkapping: Heeft ie!
- Voetenzak: Geen idee. Nog niet geprobeerd.
- Verstelbare rugleuning: Er zitten verschillende standen op.
- Boodschappenmand: Er zit een netje onder, maar stel je er niet te veel van voor. Er kan weinig in en ik krijg er met moeite een paar boodschappen in gemoffeld.
- Inklapgemak: Doet ie goed!
- Overkapping: Heeft ie!
- Voetenzak: Geen idee. Nog niet geprobeerd.
- Verstelbare rugleuning: Er zitten verschillende standen op.
- Boodschappenmand: Er zit een netje onder, maar stel je er niet te veel van voor. Er kan weinig in en ik krijg er met moeite een paar boodschappen in gemoffeld.
dinsdag 22 september 2009 om 14:49
dinsdag 22 september 2009 om 15:00
Tja, is het je eerste? Dan zou ik toch nog teruggaan naar de winkel, een goeie kinderwagen moet wel langer meegaan dan 9 maanden. Is het de laatste, dan zou ik een buggy overwegen die nog wel helemaal plat kan.
Wij hebben 2 jaar geleden de buggy van de anwb aangeschaft. Kan klein opgevouwen worden, dat was het belangrijkste criterium. Maar ik vind 'm verder niet lekker lopen (hij is te laag voor man en mij en ik schop er tegenaan) en hij kan niet plat. Hij staat eigenlijk continu bij schoonmoeder, voor als de kinderen eens bij haar zijn.
Toevoeging: we maken verder dus geen gebruik van een buggy, maar gebruiken de kinderwagen nog steeds (jongste is nu ruim 1,5 jaar).
Wij hebben 2 jaar geleden de buggy van de anwb aangeschaft. Kan klein opgevouwen worden, dat was het belangrijkste criterium. Maar ik vind 'm verder niet lekker lopen (hij is te laag voor man en mij en ik schop er tegenaan) en hij kan niet plat. Hij staat eigenlijk continu bij schoonmoeder, voor als de kinderen eens bij haar zijn.
Toevoeging: we maken verder dus geen gebruik van een buggy, maar gebruiken de kinderwagen nog steeds (jongste is nu ruim 1,5 jaar).
dinsdag 22 september 2009 om 15:11
dinsdag 22 september 2009 om 16:28
Hier een Chicco. Lekker goedkoop en toch goed. Klein inklapbaar, licht voor op de fiets, overkapping en 5 standen voor de rug. Voetenzak kun je altijd los kopen en die past vaak op elke buggy.
Ik vind een MacLaren, Koelstra en Quinny echt belachelijk duur. Je betaalt meer voor het merk zelf dan voor de buggy.
Maar ik vind de meeste kinderwagens absurd duur. Zit er goud in verwerkt ofzo. Of is het door de Nasa ontwikkeld??? En een beetje normaal inklappen, ho maar en de banden zijn meestal ook een zwak punt enz enz. Voor 8 a 900 euro verwacht ik veel en dat leveren ze niet. Ik geloof daarom dat de buggy's ook zwaar overprijsd zijn (maar ja, wat is dat niet bij baby spullen. Zet er -baby- voor en het is ineens 3x zo duur)
Ik vind een MacLaren, Koelstra en Quinny echt belachelijk duur. Je betaalt meer voor het merk zelf dan voor de buggy.
Maar ik vind de meeste kinderwagens absurd duur. Zit er goud in verwerkt ofzo. Of is het door de Nasa ontwikkeld??? En een beetje normaal inklappen, ho maar en de banden zijn meestal ook een zwak punt enz enz. Voor 8 a 900 euro verwacht ik veel en dat leveren ze niet. Ik geloof daarom dat de buggy's ook zwaar overprijsd zijn (maar ja, wat is dat niet bij baby spullen. Zet er -baby- voor en het is ineens 3x zo duur)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
dinsdag 22 september 2009 om 20:11
Koelstra is inderdaad vrij prijzig, 90 euro, maar volgens mij zijn die van bijvoorbeeld Prénatal even goed. En aan de andere kant, je gebruikt een buggy een jaar of 3, dus 30 euro per jaar vind ik dan weer niet zo duur. Maar inderdaad, kinderwagens zijn achterlijk duur, we hadden een vierdehands kinderwagen voordat we die buggy kochten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 22 september 2009 om 20:37
Hier ook een tevreden Mac. Laren gebruiker, mijn dochter is 3 en zit er heel soms nog in.
Stuurt soepel, niet al te zwaar in gewicht, gewoon een goed ding, gekocht met zo'n aanbieding van de Prenatal, scheelt toch weer.
Jammer genoeg had ik hem in het roze gekocht en ben sinds 3 maanden in bezit van een prachtige zoon....oeps...
Stuurt soepel, niet al te zwaar in gewicht, gewoon een goed ding, gekocht met zo'n aanbieding van de Prenatal, scheelt toch weer.
Jammer genoeg had ik hem in het roze gekocht en ben sinds 3 maanden in bezit van een prachtige zoon....oeps...

dinsdag 22 september 2009 om 21:13
Ik ben erg tevreden over mijn prenatal buggy, maar Jommetje ging er dan ook pas een stuk ouder in, hij was toen bijna 2. Mede door de lage prijs en het feit dat Jom er nog maar max een jaar in zou gaan, vond ik het wel prima. Als ie niet lekker zit wil ie toch lopen
In ieder geval niet, maar dan ook echt NIET, voor zo'n flutbuggy van 35 euro gaan. Wat een kutdingen!
In ieder geval niet, maar dan ook echt NIET, voor zo'n flutbuggy van 35 euro gaan. Wat een kutdingen!
woensdag 23 september 2009 om 14:57
Volgens mij is die McLaren te zwaar om op de fiets mee te nemen toch? Ik weet het niet meer precies, maar er was iets waarom we voor die Koelstra gekozen hebben, ik weet alleen niet wat (die zwangerschapsdementie is helaas nooit echt overgegaan...)
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 23 september 2009 om 15:18
Volgens mij kan dat wel gewoon hoor. Die van mij is 7 kg (of 6,9 geloof ik officiëel).
De handgrepen van de Koelstra staan wat hoger, dat was voor ons nog een punt van aandacht. Maar we vonden beiden de McLaren zo veel fijner duwen, dat dat voor mijn man niet opwoog tegen de wat hogere grepen van de Koelstra.
De handgrepen van de Koelstra staan wat hoger, dat was voor ons nog een punt van aandacht. Maar we vonden beiden de McLaren zo veel fijner duwen, dat dat voor mijn man niet opwoog tegen de wat hogere grepen van de Koelstra.
maandag 28 september 2009 om 19:50
Bedankt voor al jullie tips! Echt heel behulpzaam bij het maken van een keuze.
We hebben inmiddels een Maclaren Quest gekocht... een hele mooie roze via Marktplaats, dus ook nog voor een schappelijk prijsje. Hij ziet er inderdaad uit alsof hij niet kapot te krijgen is!
Nogmaals bedankt!E
We hebben inmiddels een Maclaren Quest gekocht... een hele mooie roze via Marktplaats, dus ook nog voor een schappelijk prijsje. Hij ziet er inderdaad uit alsof hij niet kapot te krijgen is!
Nogmaals bedankt!E
Takes a second for your life to change