kinderen? nee, bedankt!

21-09-2009 10:05 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik wordt er soms zo moe van. Iedereen vraagt maar waarom ik geen kinderen heb en/of wil.

en als ik dan uitleg dat ik kinderen gewoon niet leuk vindt krijg ik standaard te horen: "dat komt nog wel" of "wacht maar".

Kan dan niemand gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon niet willen?!

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!
quote:gucochli schreef op 22 september 2009 @ 14:14:

[...]

je kan dat pas zeggen als je het mee gemaakt heb.

En ik heb niet gezegd "wacht maar dat komt nog wel"

Ieder heeft zijn/haar eigen keuze om te beslissen of je kinderen wilt of niet. Maar ga niet lopen roepen hoe moeilijk en verschrikkelijk iets is als je het niet heb mee gemaakt.

Ik begrijp goed dat mensen bewust kinderloos willen blijven maar ga die gedachten niet opdringen aan mensen die het wel willen. Dat is namelijk het zelfde als de mensen doe die de opmerkingen maken zoals "dat komt nog wel" tegen bewust kinderlozen.Als je je mening over bewust kinderloos zijn verteld als reactie op een "goedbedoelde" opmerking van iemand die wel kinderen heeft, vind ik daar niets opdringerigs aan, maar als je dit ongevraagd verkondigd aan een kersverse moeder tijdens een kraamvisite vind ik dat wel opdringerig en ongepast.
Elninjoo: Ja, maar je weet toch niet of het zwanger zijn zélf vreselijk is? Je kunt een dikke buik vreselijk vinden, maar dat betekent nog niet dat je weet wat het is om zwanger te zijn? Misschien vind je het dan ineens wel heel leuk!
quote:mariesophie schreef op 22 september 2009 @ 14:38:

[...]

Stel je niet aan. Krijg altijd een beetje de rillingen van mensen die niet van andere mensen en dieren houden.

Humorloos persoon ben jij zeg.

Krijg ook de rillingen van mensen die zo debiel over kinderen doen. (met je "arme hond", wie is er hier nou de aansteller?)

Oh, enne, ik hou best van mensen en ook best van (sommige) dieren eigenlijk. Dus waar heb je het verder over?
quote:Nijntje78 schreef op 22 september 2009 @ 10:17:

[...]

Nee, ik weiger hier niet op te reageren.....

Ik wens regelmatig dat ik onvruchtbaar ben. Ik kan alleen niet weten hoe het is om dat te zijn, dus vind ik dit een beetje lastig discussieren.

Wensen jullie nooit iets wat je nog niet hebt meegemaakt? Hoe kan je dan weten hoe dat is?

Ik zal me waarschijnlijk nooit op vruchtbaarheid laten testen, dus kom ik er ook niet achter of ik onvruchtbaar ben, dus zal ik wel nooit weten hoe het is....

Toch is het mijn mening, uit praktisch oogpunt.

Nijntje, is het misschien een optie voor je, om je te laten steriliseren?

Een kennis van mij heeft ook helemaal niks met kinderen, en weet haar hele leven al dat ze ze niet wil. Zij heeft zich ook laten steriliseren. En ondanks dat ze nog maar begin 30 was, kreeg ze wel toestemming van de artsen (vaak willen artsen het nog niet doen als je in de 30 bent en kinderloos). Zo duidelijk en overtuigend waren haar redenen.

Als je je laat steriliseren, heb je ook geen kans op "ongelukjes", en de daarbij behorende toestanden (zoals bijv. een abortus).

Je hebt overigens wel een punt, als je zegt dat je niet kan weten hoe iets is, als je het nog niet hebt meegemaakt.

Dat is wat ik op het moment ook ervaar. In die zin, dat ik anders reageer op het vrijwel zeker geen kinderen meer kunnen krijgen, dan ik verwacht had. Het is toch heel anders als je lichaam zegt dat het ECHT niet meer kan.

Ik had overigens geen zeer dringende kinderwens, maar een latente kinderwens. Dus heb ook wel begrip voor de vrouwen hier die zeggen echt geen kinderen te willen.
quote:Liv schreef op 22 september 2009 @ 14:34:

Jaaaa, kinderen verpesten je leven hoor!En dat kon je me niet voor mijn zwangerschap vertellen?
quote:mischa04 schreef op 22 september 2009 @ 14:42:

[...]

En dat kon je me niet voor mijn zwangerschap vertellen? Ja, dat vertelden ze mij ook niet hoor, sorry!
Ik ben er gewoon ingeluisd door jullie moeders!

Bah, wat gemeen!
Wij zijn in-en ingemeen, Mischa. Het is ook een sekte he? Het moederschap..... Maar het goede nieuws is dat jij er nu ook bijhoort! Gefeliciteerd!

(alle gekheid op een stokje: geniet van je zwangerschap en straks natuurlijk van je kindje! hoelang moet je nog? )
Haha, ik moet nog 10 weken.

Ben nu al met vervroegd verlof i.v.m. een huge toeter!

Maar genieten doe ik wel, zeker hier op viva.
quote:Liv schreef op 22 september 2009 @ 14:41:

[...]

Humorloos persoon ben jij zeg.

Krijg ook de rillingen van mensen die zo debiel over kinderen doen. (met je "arme hond", wie is er hier nou de aansteller?)

Oh, enne, ik hou best van mensen en ook best van (sommige) dieren eigenlijk. Dus waar heb je het verder over?Jij bent dus zelf kennelijk ook nog al humorloos.
quote:mariesophie schreef op 22 september 2009 @ 14:59:

[...]

Jij bent dus zelf kennelijk ook nog al humorloos.Je snapt het echt niet dus. Mijn reactie op jou was een grapje. Een reactie op jouw nogal flauwe "grapje" over de "arme hond". Dat had je niet door, jammer.
quote:Liv schreef op 22 september 2009 @ 15:02:

[...]

Je snapt het echt niet dus. Mijn reactie op jou was een grapje. Een reactie op jouw nogal flauwe "grapje" over de "arme hond". Dat had je niet door, jammer.Misschien omdat je gewoon niet grappig bent, jammer .
Of misschien snap jij het gewoon niet helemaal.
quote:Liv schreef op 22 september 2009 @ 15:05:

Of misschien snap jij het gewoon niet helemaal.Ben ook blont, wel gevervdt.
Nou, kijk es, daar heb je je antwoord!
quote:Liv schreef op 22 september 2009 @ 14:40:

Elninjoo: Ja, maar je weet toch niet of het zwanger zijn zélf vreselijk is? Je kunt een dikke buik vreselijk vinden, maar dat betekent nog niet dat je weet wat het is om zwanger te zijn? Misschien vind je het dan ineens wel heel leuk!

Daar ben ik niet masochistisch genoeg voor.

En bovendien heb ik ook nog 'ns geen enkele interesse in 't eindproduct, dus niet echt 'n aanrader.
quote:elninjoo schreef op 22 september 2009 @ 15:12:

[...]

En bovendien heb ik ook nog 'ns geen enkele interesse in 't eindproduct, dus niet echt 'n aanrader. Oh jammer, dus je wordt geen draagmoeder?
quote:Liv schreef op 22 september 2009 @ 15:14:

[...]

Oh jammer, dus je wordt geen draagmoeder?

Elninjoo als draagmoeder voor het kind dat ik niet meer krijgen kan...

Mijn man en ik (30+) hebben een paar weken geleden een cabrio voor twee personen gekocht... Ik heb sindsdien geen vragen meer gehad wanneer we nu eigenlijk aan de kinderen wilden..
Hoewel ik er zelf nog niet helemaal uit ben. 9999 van de 10000 keer denk, ik neeeej, maar dan heeeeeel af en toe...'

In ieder geval geen vragen en goed 'bedoelde' opmerkingen ("wat staat je dat toch goed...zucht") meer!
quote:iris1969 schreef op 22 september 2009 @ 14:39:

[...]

Als je je mening over bewust kinderloos zijn verteld als reactie op een "goedbedoelde" opmerking van iemand die wel kinderen heeft, vind ik daar niets opdringerigs aan, maar als je dit ongevraagd verkondigd aan een kersverse moeder tijdens een kraamvisite vind ik dat wel opdringerig en ongepast.

Nou en dat zelfde gevoel heb ik hier als ik een zin lees als "ik wou dat ik onvruchtbaar was" of een zin lees van "moeders heten zou omdat ze moe zijn, fijne he kinderen".

Komt toch op hetzelfde neer, jullie willen meer respect en geen "goedbedoelde" opmerkingen meer, maar plaats ze dan ook niet naar mensen die wel bewust voor kinderen kiezen.

Ieder heeft zijn eigen keuze en laat een ander in die waarde.
quote:gucochli schreef op 22 september 2009 @ 16:29:

[...]

Nou en dat zelfde gevoel heb ik hier als ik een zin lees als "ik wou dat ik onvruchtbaar was" of een zin lees van "moeders heten zou omdat ze moe zijn, fijne he kinderen".

Komt toch op hetzelfde neer, jullie willen meer respect en geen "goedbedoelde" opmerkingen meer, maar plaats ze dan ook niet naar mensen die wel bewust voor kinderen kiezen.

Ieder heeft zijn eigen keuze en laat een ander in die waarde.Heb jij het hele topic wel gelezen?
quote:elninjoo schreef op 22 september 2009 @ 08:14:

[...]

Maar tegen overlast van dieren kun je succesvol actie ondernemen. Als je klaagt over 'n hond die continu blaft bij de buren zul je eerder gehoord worden, dan wanneer het om hun dreinende krijspeuter gaat.Ligt er misschien ook aan waar je woont, want bij onze gemeente word er zowiezo niet gereageerd op klachten ;)
quote:elninjoo schreef op 22 september 2009 @ 15:12:

[...]

En bovendien heb ik ook nog 'ns geen enkele interes

se in 't eindproduct, dus niet echt 'n aanrader. Ja je hebt vrouwen die voor elk pijntje piepen ;)
quote:gucochli schreef op 22 september 2009 @ 16:29:

[...]

Nou en dat zelfde gevoel heb ik hier als ik een zin lees als "ik wou dat ik onvruchtbaar was" of een zin lees van "moeders heten zou omdat ze moe zijn, fijne he kinderen".Komt toch op hetzelfde neer, jullie willen meer respect en geen "goedbedoelde" opmerkingen meer, maar plaats ze dan ook niet naar mensen die wel bewust voor kinderen kiezen.

Ieder heeft zijn eigen keuze en laat een ander in die waarde.

Het leuke was nu juist dat uiteindelijk de grappige opmerkingen over-en-weer vlogen en iedereen elkaar een beetje aan het plagen was: kinderlozen tegen moeders en v.v en zelfs moeders onderling. In dat kader moet je dan ook bijvoorbeeld die opmerking over "moeie moeders" plaatsen.

Verder ben ik geen "jullie" hoor, maar gewoon Iris met een eigen mening (over mijn eigen leven) die ik (hopelijk) aan niemand opdring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven