***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Haha, Muis, heb je daar een foto van gemaakt? Zie het helemaal voor me, Hugo die in een berg kleren ligt te pitten, terwijl Steijn ernaast zit en de berg nog wat hoger maakt!

Xaloy, ik heb een paar forums gevonden (Amerikaanse) die redelijk professioneel zijn wat betreft onderzoeken en ervaring uitwisseling. Als je onzin uitkraamt wordt je post verwijderd!

Daar heb ik een aantal mensen gevonden die hun eigen ervaringen hebben beschreven en die hun mail-adress ter beschikking stellen.

Ovi is een soort combi van chocomelk en poedermelk. Het lijkt op chocolademelk, maar er zitten heel veel vitaminen in. Waarschijnlijk heb je het tijdens je skieen wel eens geprobeerd (anders moet je komend jaar eens opletten, het zijn van die oranje-pakjes). Finn is er momenteel helemaal verslaafd aan.

Tja, ik wil inderdaad zoveel mogelijk weten. Ik probeer niet verder te gaan in een wat als, dus ik ga nu niet onderzoeken wat er gebeurt als ik een uitzaaiing krijg naar mijn organen ofzo, dat wil ik niet weten. Maar ik wil wel alle mogelijkheden enzo weten van de situatie waarin ik nu zit.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat een gedeelte van mijn werkuren hier momenteel aan worden besteed, maar zolang mijn werk ook gedaan is mag niemand klagen toch? Ben al trots dat ik er gewoon weer helemaal ben.
Terecht dat je trots bent Swis! Je baas mag in zijn handjes knijpen met zo'n werknemer als jij!

Oh, dat Ovi-spul klinkt als iets wat Hugo heel lekker gaat vinden! Ik zal er komende wintersport eens op letten. Huug is een zoetekauw (heeft ie van zijn moeder!) en dol op chocopasta en jam, terwijl Steijn helemaal niet van zoet houdt! (gek kind) Steijns favoriete eten is een boterham met kaas/salami/ham (het liefst alle drie, maar dat mag niet van mij)en een flinke klodder mosterd of tabasco. Brrr. Het enige zoete waar Steijn nog een beetje blij van wordt is een bammetje met pindakaas en appelstroop.
Wow Swiss, ik schrik van je verhaal over die bijwerkingen. Hopelijk valt het een beetje mee. Wat ben je toch een kanjer zeg, gewoon blijven werken en zo. Echt sterk hoor.

Muis, hier ook een zoetekauw (lars) en een niet-zoetekauw (morris). Morris kiest altijd voor smeerkaas of vegapate, lars altijd voor iets zoets of pindakaas. Als we ergens zijn en de jongens krijgen een drankje, wil Lars het liefst chocomel. Morris drinkt meestal gewoon water of melk, hij geeft niks om zoete drankjes. Hij lijkt heel erg op mij, ik ben ook van het hartige en drink alleen maar water en thee (en koffie en bier en wijn). Hij zou ook helemaal uit z'n dak gaan van gorgonzolataart met olijven.

Die taart klinkt trouwens heel goed! Ik mag wel weer wat aansterken dus ik kan wel zoiets stevigs gebruiken. Ik weeg door alle drukte nu 62 kilo en dat is echt weinig voor mijn doen. Hoe gaat het nu met jouw retestrakworden Xaloy?

Valt het op dat ik alleen de laatste postings en het nieuws over Swissie nog maar lees? Sorry!! Nog een paar weken, dan zijn we verhuisd en wordt alles rustiger.

Knuffel!
Slecht. Ik snoep teveel. Kom niet meer verder aan, want fiets veel te veel Maar retestrak is anders helaas.

Moet dus weer stoppen met snoepen maar heb geen zin om wéér te moeten stoppen (ben tenslotte al gestopt met roken) dus fiets me suf om niet verder aan te komen, maar val dus ook niet af.

Robbie heeft de honing ontdekt. Hij eet nu zo 3 boterhammen met honing. Daarvoor was het leverpaté, en daarvoor kaas met tomatenpuree. Hij wisselt dus wat af.
Jeetje Swiss, wat goed dat je zo goed op de hoogte bent en je niet helemaal suf zoekt naar dingen die je niet wilt weten. Knap! Ik heb echt veel bewondering voor je.

Xaloy; als je alleen al naar die berg kijkt ben je toch al retestrak?? Hoe zit het met je retebruin-zijn dan?

Enneh...kaas-tomatenpurree?? Getver!!

Puk is ook geen zoetekauw. Het zoetste is honing ("koning") en appelstroop. Thuis wil hij altijd ham (maar kipfilet is ook prima) en kaas. Hij moet sowieso eerst hartig eten en dan pas zoet.

Op de creche moeten ze ook eerst hartig eten en daarna mogen ze pas zoet. Ze mogen dus ook chocopasta, pindakaas en appelstroop. Alle kinderen willen dus chocopasta. Behalve...juist: Puk. Gek joch. Heeft hij niet van ons. Wij zijn beide gek op zoet.

Wat betreft drinken is hij dol op appelsap, maar thuis krijgt hij eigenlijk alleen water, thee en melk. Als we ergens anders zijn mag hij appelsap en dat werkt prima. Zo lang hij goed drinkt met water, thee en melk vind ik het wel goed zo eigenlijk. Hoe streng het misschien ook overkomt.

Er is geen koffie op kantoor!!! Ik heb dus net maar even ergens koffie gehaald. Lijkt me best lekker als je door de zs geen trek hebt in koffie, ik ben namelijk duidelijk verslaafd.
Laar, ik ben tussen half een en een bij jouw kantoor. Ben je er dan nog? En moet ik even een koffie voor je afhalen onderweg?
Wat lief!! Baas neemt straks de nespresso mee geloof ik en ik ben al bijna weg.

Ik ben er tot 13:00. Zullen we daarna even samen een (snel, want je bent druk) kopje koffie doen?
Ik ga om een uur lunchen met iemand, ik zal kijken of ze iets later kan, want even samen koffie zou wel leuk zijn. Ik zie je zo!
Ik was retebruin, maar dat is nu alweer minder aan het worden. En ik kijk me rot naar die bergen maar er gaat geen gram vanaf.

Dat komt omdat de Zwitsers ook zulke verdomd lekkere chocola maken. Mooie bergen fietsen en lekkere chocola eten = retedik blijven - maar niet dikker worden
Mijn nieuwste verslaving:

*zucht*

:-)
hmmm, Xaloy. Welke smaak? Swiss Chocolate?

Die is echt super. Het is ook een verslaving van ons, we hebben de laatste weken heel wat bakken erdoor gejaagd. Gelukkig hebben we ook heel veel bezoek gehad (goede reden om goed ijs in huis te hebben).

Het is maar goed dat het herfst wordt, dan denk ik minder aan dat heerlijke ijs!

Hmm, heb direct zin in een schepje....
Haha, grappig dat jullie die ook ontdekt hebben, inderdaad, de Swiss chocolate. Mèn, die zouden ze moeten verbieden! Heb nog nooit, met inbegrip van B&J's, zulk lekker ijs gegeten! Daar mag je me ten alle tijden voor wakker maken!
Oh jee, dat ijs ziet er lekker uit! Ik ben niet zo'n ijseter (op Magnums na), maar het water loopt me in de mond!

Laar, de jongens mogen thuis ook alleen maar water, thee en melk. Zijn we ergens anders? Prima, dan mogen ze appelsap! Thuis echter niet en dat weten ze ook, aangezien ze er nooit om vragen. (behalve als we bij iemand thuis zijn of op een terrasje, dan willen ze standaarrd appelsap!)
mmm B&G lekker !! En nu ff aan iets anders denken want B&G is voor mij puur vergif.

Swiss : hoop ook dat je geen nare bijwerkingen krijgt.

En meisjes sta lekker op voor een staande ovatie voor Xander. Hij heeft maar een keer in zijn onderbroek geplast gister (en voor de rest dus op potje geplast). Enneuh hij heeft op het potje gepoept !! Gisteren hebben we hem in huis laten rondlopen in onderbroek. En heb hem uitgelegd dat als hij moest plassen hij op het potje moest gaan. Maar hij moest niet. Verder huilde hij gisteravond omdat hij in zijn pamper had gepoept. Nog anderhalve maand tijd heb ik om hem zindelijk te krijgen. En ik zie het zitten. Wat een vooruitgang !

We gaan hem vandaag en de komende dagen altijd in onderbroek laten rondrennen met potje in de buurt.
Wow!!! Knappe Xander!! zie je wel, zondelijkheid is voornamelijk een kwestie van doorzetten. Pff. Wij hebben geen tijd om door te zetten!
Knappe Xander!

Xaloy, ik heb én geen tijd én geen zin om door te zetten!
Zondelijkheid

Denk ook dat het een kwestie van doorzetten is. In "onze" tijd waren kinderen van deze leeftijd al zindelijk door de katoenen luiers. Stiekem vind ik pampers wel handig en we hebben nog geen zindelijkheid nodig, dus ik heb geen haast.

Grappig Muis. Puk vraagt ook nooit om sap als we thuis zijn. Wel als we op het terras zitten. Vind het eigenlijk wel handig.
Robbie vraagt ook nooit om sap. Hij krijgt het gewoon

Ik heb hoofdpijn en het is nog maar half vier. Damn it.

Laar: is jouw zoon nog niet zondelijk dan? (zoondelijk)
Zoondelijk wel. Zonde-lijk niet. Het kleine engeltje.
Heb hier van mijn vrije tijd gebruik gemaakt en een kolf met toebehoren (zoogkompressen) 2de hands te koop gezet. De kolf is trouwens nooit gebruikt geweest. Alles voor maar 30 euro, vind ik wel een redelijke prijs.

Verder heb ik mijn boekenkast uitgezocht en boeken die ik gelezen heb ook te koop aangeboden. Ben eens benieuwd of ik wat succes zal hebben. Kan ik nieuwe boeken kopen ;)
Die kolf vind ik heel goedkoop. Is het niet te goedkoop? Zoogkompressen zou ik zelf niet tweedehands kopen denk ik. Hopelijk verkoop je goed!

Even koken enzo.
Lara, ik wil wat geld en meer plaats in de kast, daarom doe ik ze goedkoop weg. De zoogcompressen zitten nog in een ongeopende doos van de hema, ik gebruik die dingen nooit meer, dus van mijn part maak ik er iemand anders gratis gelukkig mee.

Smakelijk Lara !
Zwaai zwaai....we zijn weer thuis. Heerlijke vakantie gehad. De jongens hebben zich voorbeeldig gedragen in de tent. Het was echt heel gezellig. Het weer liet af en toe een beetje te wensen over... maar geen strak blauwe hemel en lange kleren scheelt een hoop gesmeer met zonnebrandcreme. Verder was het natuurlijk druk druk druk met twee kleintjes. Dus we zijn lekker aan heel weinig dingen toe gekomen. Niets geen culturele activiteiten. Zal snel wat foto's op hyves zetten.

Ga proberen bij te lezen. Iemand een snelle update van de belangrijkste dingen hier. Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie. Oh en Chance het wordt nu echt spannend. Leuk hoor!

Ben benieuwd naar jullie dus ga lezen...
Zindelijkheidstraining.... Dat hadden ze vandaag met Fleur op het dagverblijf ook geprobeerd. maar mevrouw had op de grond gepoept en vertelde dat ook nog doodleuk zelf aan mij. Raar kind hebben wij gemaakt... Alles zat onder daar inclusief fleur zelf.

Swiss: Heb echt bewondering voor je!

Hier ook geen retestrak lijf. Afgelopen weekend workshop bonbons maken gedaan en die moeten nu natuurlijk op ;-0 Daarnaast te moe om te sporten momenteel. Zat vandaag steeds bijna te slapen achter het stuur, Blij dat ik morgen een dagje vrij heb zonder de kids....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven