Jonge druif zoekt liefdesadvies

24-09-2009 18:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb totaal geen ervaring op forum-gebied dus mijn berichten zullen wel wat vreemd overkomen. Ik ben nog zo groen als gras en heb geen enkele ervaring op liedesgebied. Alleen laatst gebeurde het, ik kwam een jongen tegen en werd me toch ineens zo niet goed. Ik kreeg het helemaal warm en stond te wiebelen op mijn zwabberbeentjes. Ik denk dat ik verliefd ben, nouja, eigelijk weet ik het vrij zeker. Ik heb nog nooit zo heftig naar iemand verlangt, zo graag gewilt bij iemand te zijn. Ik heb gevoelens gekregen voor iemand die ik niet kende, ik wil hem zoenen en aanraken. Het voelt heel raar en ik weet me er totaal geen raad mee. Ik voel me ook heel onzeker, waarom zou die jongen nou juist om mij verliefd worden? Dat zou toch veel te toevallig zijn? (ik besef dat dit vaker voorkomt :p)

En daarom, vraag ik aan jullie, ervaren viva-vrouwen om advies. Ik hoop dat jullie me niet te erg zullen uitlachen. (Dat zou ik namelijk wel doen als doen als dertigjarige ofzo, "Ach, gut, wat een schattige kalverliefde"!)

Hoe moet ik hem benaderen, moet ik hem uberhaupt benaderen?

Oja, en als laatste, hoe groot mag het leeftijdsverschil zijn? Ik ben 16, hij 18. Is dit te oud? Hou oud waren jullie eerste vriendjes?

En is het raar dat ik mezelf stiekem te jong vind om bezig te zijn met jongens?

Liefs van een ietwat onzeker druifje
ik kan je geen echt advies geven . Behalve misschien gewoon aan de jongen te vragen of die een keer samen met jou uit wil ofzo. (niet geschoten is altijd mis).

Verder wens ik je natuurlijk veel succes. Maar misschien dat de dames hier je beter kunnen begeleiden.

En het leeftijds verschil is niks mis mee hoor.
Waar kwam je die jongen dan tegen?

En blijkbaar heb je al eens met hem gepraat, want je weet dat hij 18 jaar is.
Doet me denken aan mijn eerste liefde, ik was 16 en hij was 20 en we hebben 2 jaar verkering gehad.

Als jij deze jongen echt leuk vindt, is de eerste stap om erachter te komen of hij jou ook leuk vindt.Ken je de jongen al langer en verkeren jullie in dezelfde vriendenkring? Dan wordt het al iets makkelijker. Je kunt hem best benaderen en hem een keer aanspreken om wat over koetjes en kalfjes te praten (over een goeie film die je gezien hebt bijv?)

Maar ik lees ook dat je jezelf misschien nog iets te jong vindt?Ga op je gevoel af, als je je er eigenlijk niet goed bij voelt, lekker laten gaan. Je hebt nog tijd zat om je in de liefde te verdiepen.
Al ebdacht dat die jongen misschien denkt: t zou toch al te toevallig zijn dat zij op mij verliefd is?

wat niet wil zeggen dat t niet een beetje spamnnend /eng is om hem aam te spreken, maar misschien kun je het geluk een handje helpen, door uit te vinden waar hij meestal is, en hem dan zo af en toe toevallig tegen te komen

succes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik herinner me nog wel hoor, dat ik me zo voelde. Tips: als je hem niet durft aan te spreken kun je wel oogcontact zoeken en net iets langer kijken dan je 'normaal' zou doen, of even kijken en daarna naar hem lachen. Ook kun je hem vrolijk gedag zeggen, (bijv. haaaaaaaai ) zodat hij doorkrijgt dat je geinteresseerd bent.

Heel vaak voelen 2 mensen zich tot elkaar aangetrokken omdat het heel spannend is als iemand je leuk vindt. Dan ga je vanzelf met andere ogen naar die persoon kijken en een beetje fantaseren hoe het zou zijn. Dus ik zou het juist wel een beetje aan hem laten merken, dat je hem leuk vindt.

Ik vind dat je een heel normale leeftijd hebt om dit soort dingen te voelen. Zie het als een experiment, een oefening met aantrekkingskracht en verliefde gevoelens. Je zult dat met best wat verschillende jongens nog meemaken. Dus als er een geen interesse in jou heeft voelt dat even rot, maar is niet erg. Het gaat er om dat je plezier maakt en ervan geniet dat je een leuke jonge meid bent, die net zo'n effect op jongens heeft! (en nog wel sterker dan andersom, misschien! )

Geniet ervan! Ik denk zelf met plezier aan die tijd terug. Niet aan alles, maar het spannende gevoel van eerste liefdes is geweldig. Alsof er een wereld voor je opengaat!
hoi druifje,

ik was 14 toen ik mijn eerste vriendje had (voor het eerst zoende), hij was 17. ik denk dat jullie leeftijdsverschil geen enkel probleem is hoor, juist heel normaal, een iets ouder vriendje. 16 is een prima leeftijd voor een eerste liefde, maar als jij je te jong voelt is dat ook geen probleem, je hebt nog tijd genoeg!! als je het wel erg eng vindt, kan je er toch gewoon in stilte van genieten??

als je het eng vind hem aan te spreken; heb je hem al opgezocht op hyves?? durf je hem een krabbel te sturen?? misschien iets over muziek/tv/sport, "ik zie dat jij van ... houdt, ik ook!!" voor je het weet heb je een afspraakje om naar de film/een concert/een sportwedstrijd te gaan!! (ps als je hem wél durft aan te spreken in het echt zijn dit ook 'veilige' gespreksonderwerpen). succes!!
quote:Naski schreef op 24 september 2009 @ 18:58:

Waar kwam je die jongen dan tegen?

En blijkbaar heb je al eens met hem gepraat, want je weet dat hij 18 jaar is.Ik zit bij een theaterschool, hij zit daar ook. Dit maakt het voor mij niet echt makkelijker aangezien je geacht word scenes met elkaar te spelen, ook zogenaamde "intieme scenes" (niet heel intiem, handje vasthouden, omhelzen, relatie uitbeelden). We hebben er nog geen een gespeeld, alleen de volgende productie heeft er wel een. Ik praat wel met hem, maar volgens mij ziet hij mij meer als tegenspeler dan als potentieel vriendinnetje.
quote:grijs74 schreef op 24 september 2009 @ 18:59:

Doet me denken aan mijn eerste liefde, ik was 16 en hij was 20 en we hebben 2 jaar verkering gehad.

Als jij deze jongen echt leuk vindt, is de eerste stap om erachter te komen of hij jou ook leuk vindt.Ken je de jongen al langer en verkeren jullie in dezelfde vriendenkring? Dan wordt het al iets makkelijker. Je kunt hem best benaderen en hem een keer aanspreken om wat over koetjes en kalfjes te praten (over een goeie film die je gezien hebt bijv?)

Maar ik lees ook dat je jezelf misschien nog iets te jong vindt?Ga op je gevoel af, als je je er eigenlijk niet goed bij voelt, lekker laten gaan. Je hebt nog tijd zat om je in de liefde te verdiepen.Ik vind mezelf te jong, ik kan er alleen niet echt omheen. Ik had mezelf (hoe preuts en onrealistisch :P) voorgenomen "gewoon" nog niet te beginnen aan verliefdheid. Gewoon school, hobby's en vriendinnen. Ik vind mezelf te jong denk ik, omdat ik gewoon allemaal niet weet hoe het moet, op fysiek gebied enzo.. (ooh, wat klinkt dat ongelooflijk stom ! ;P) Al verlang ik er wel naar, wat raar is omdat ik het nog nooit heb meegemaakt....
Vinden jongens dat trouwens wel een probleem, een jonger vriendinnetje?
quote:Groen_Druifje schreef op 24 september 2009 @ 22:10:

[...]

Ik vind mezelf te jong, ik kan er alleen niet echt omheen. Ik had mezelf (hoe preuts en onrealistisch :P) voorgenomen "gewoon" nog niet te beginnen aan verliefdheid. Gewoon school, hobby's en vriendinnen. Ik vind mezelf te jong denk ik, omdat ik gewoon allemaal niet weet hoe het moet, op fysiek gebied enzo.. (ooh, wat klinkt dat ongelooflijk stom ! ;P) Al verlang ik er wel naar, wat raar is omdat ik het nog nooit heb meegemaakt....Uiteindelijk is alle begin moeilijk. Maar aan de andere kant als je het steeds voor je uit schuift bliojft het steeds eng denk ik. En je hoeft natuurlijk niet meteen met hebm zover te gaan, je kunt eerst gewoon gezellig afspreken en wie weet hoe alles verder loopt. Naar mijn idee gaat het vanzelf als de juiste klik er is.
quote:Groen_Druifje schreef op 24 september 2009 @ 22:10:

Vinden jongens dat trouwens wel een probleem, een jonger vriendinnetje?Ik heb altijd nog een jonger vriendinnetje gehad, en heb dat nooit een probleem gevonden
Ik weet het even niet, maar voor een 16 jarige vind ik dat je behoorlijk volwassen en nadenkend overkomt. Niet iemand die zich snel in iets zal storten waar je niet helemaal achter staat. Verliefd worden overkomt je! Dat is leuk en spannend maar ook heel eng. Ik sluit me aan bij wieweet, je hoeft niet meteen 'all the way', doe gewoon rustig aan en blijf bij je eigen gevoel. Spreek een keer af en kijk hoe het gaat.
Ik vind je ook behoorlijk volwassen overkomen.

Ach, en zo'n verliefdheid is leuk toch! Lekker van genieten.

Ikzelf zou wel een beetje de kat uit de boom kijken, afwachten tot hij op mij afstapt. Maar ja, dat is wat ik doe, wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook moet doen.

Laat hem wel merken dat je hem leuk vindt. Wat oogcontact enzovoorts. Dan vloeit daar waarschijnlijk vanzelf meer uit!

Ik ben benieuwd hoe het afloopt! Geniet!
Op mijn 17e kreeg ik mijn eerste vaste vriendje (hij was 23), we zijn bijna vier jaar samen geweest. Hij vond het niet erg dat ik jonger was, en ik niet dat hij ouder was. Niet teveel bij nadenken en doen wat goed voelt.
Oh, sorry helemaal vergeten te zeggen! Bedankt voor de reacties!
1 maand later;)
oud topic? Mijn post maar weggehaald.
Is het nu iets geworden met deze jongen? Heb je hem aangesproken? Ben wel benieuwd
quote:kathykatinka schreef op 25 oktober 2009 @ 16:25:

Is het nu iets geworden met deze jongen? Heb je hem aangesproken? Ben wel benieuwd

Ik heb hem al wel aangesproken, of nouja, even mee gepraat XD.

Volgend weekend gaan we met z'n alleen een weekendje weg, vestig daar mijn hoop maar op..:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven