Met zwangerschapsverlof (uitgerekend eind November)

24-09-2009 17:53 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Meiden,

Sinds een week ben ik met zwnagerschapsverlof! 3 weken eerder dan gepland. Dit omdat er Mexicaanse griep heerst op mijn werk (ik werk in de zorg). Het was best wel een verrassing toen mijn baas me belde om te vertellen dat het beter was dat ik maar thuis bleef, en niet meer zou komen.

Ik ben nu 31 weken zwanger, en voel me erg goed.

22 November ben ik uitgerekend van een zoontje.

M'n kleine mannetje maakt het ook erg goed.

Alles is al in huis, en klaar.

Nu ben ik al een week thuis, aan de ene kant heerlijk,

maar aan de andere kant denk ik ook wel af en toe, Hmmmz wat kan ik vandaag nou eens doen.

Herkenbaar?

Misschien leuk om gezellig te kletsen met elkaar en elkaar de laatste weken er doorheen te slepen, en elkaar op de hoogte te brengen?

Ik ben trouwens 25 jaar en woon in Den Haag.

Groetjessss
WAUW!!! daar teken ik ook voor een zwangerschap waarbij je met 31 dagen al met verlof mag ;)

ik heb geen verlof (ben niet zwanger ook :D) maar succes met die laatste loodjes!
Hey, een lotgenoot!

Ik ben zelf begin december uigerekend en met vervroegd verlof omdat die toeter zo in de weg zit!

Ik ben in verwachting van een meisje.

Heerlijk he?

De hele dag doen waar je zin in hebt!

Liefs Mischa
Nu al verlof Mischa? Jeetje hoeveel weken heb je dan tot je uitgerekende datum?

Ik verveelde me ook dood vooral de laatste weken en de week dat ik overtijd liep. Kon nog zoveel taarten bakken ik was toch aan het wachten. Succes meiden!
Whahaha 31 dagen, moet je mij horen. Ik bedoel natuurlijk 31 weken. Hihihihi.

Ik ga het maar gelijk even veranderen.

Enne bedankt voor je succes Giga.

Lekker hoor Mischa!

Was dat de enige reden dat je toeter in de weg zat? Heb je zo'n flinke buik?

Leuk zeg een meisje! Is het je 1ste?

En hoe kom jij de dagen door?

@ Aruba, gelukkkig ben ik toch niet de enige.

En dit al na een week hahaha. Maar ja, ik probeer ook iedere dag het beste ervan te maken. Heb nu een week het hondje van m'n broer te logee, en heb vandaag veel gewandeld.

Morgen lid worden van de bieb, lezen vind ik ook erg leuk.

En dan is het weer bijna weekend, en dan is mijn mannetje weer lekker vrij.
Ik ga als alles goed gaat over 6 wk met verlof. Moet er eigenlijk nog niet aan denken om nu al thuis te moeten zitten.

Ben een beetje een workaholic, zei vandaag tegen mijn collega's dat ik wel voor het raam ga staan zwaaien als ik me verveel tijdens mijn verlof!
Hoi!

Ik ben inmiddels al 3 weken met verlof, en ben over 3 weken uitgeteld.

Dacht eerst ook dat ik me heel erg zou vervelen, maar dat valt tot nu toe nog reuze mee eigenlijk..

Lijkt me ook gezellig om hier af en toe mee te kletsen en mekaar een beetje erdoor te slepen
Ohw en Jorina: ik ben vandaag ook alweer op mijn werk geweest hoor, even een bakkie koffie drinken met mijn collega's en ff bijkletsen! Niets mis mee toch
quote:justdeb schreef op 24 september 2009 @ 18:31:

Ohw en Jorina: ik ben vandaag ook alweer op mijn werk geweest hoor, even een bakkie koffie drinken met mijn collega's en ff bijkletsen! Niets mis mee toch

Ze zien me aankomen haha!

Nee, even serieus, doe ik denk ik ook wel even een keer. Mijn werk is om de hoek, kan dus zo even heen...
Ik ben ook met verlof! Officieel al langer met ziekteverlof (29 weken ivm premature weeën / harde buiken / vroegtijdige ontsluiting), maar ik heb toch nog tot 34 weken thuisgewerkt. Nu sinds 3 weken echt vrij. Maandag ben ik 37 weken. Ik had nog weinig gedaan (bij mijn eerste was alles met 34 weken al helemaal klaar) en nu nog snel deze week de vluchtkoffers, lijstjes en spulletjes regelen. Natuurlijk heb ik al van alles in huis nog van nummer 1, dus het komt wel goed. Vervelen doe ik me niet, de dagen vliegen voorbij. Het gaat me zelfs iets te snel. Voel me nog lang niet klaar om te bevallen. Hopelijk blijft dit kleintje nog even binnenboord. Met mijn vorige kindje liep ik aardig overtijd (9 dagen), dus op de een of andere manier denk ik dat dit ook gebeurd met dit kindje. Maar ja, geen zwangerschap is hetzelfde.... het is even afwachten.
@Aruba, ja, heb nog 10 weken te gaan!

Dat krijg je als je eigen baas bent.

Heb nu visite maar schrijf morgen wel even, tijd zat he!
Lijkt me heerlijk, een verlof waarbij je de tijd hebt je te vervelen.
Goedemorgen allemaal,

@Lolaatje, ik ben zwanger van ons 1e kindje, vind het wel heel erg spannend allemaal!

Die toeter is huge!

Ik was een paar weken geleden bij de huisarts en die vroeg of ik 36 weken was, waarna ik dus zei; was het maar zo, ben nog maar 28 weken.

Zegt hij weer; tweeling?

Nou ja.

Dus ik weer in de stress bij de vlos, of het mogelijk was dat we een complete baby over het hoofd hadden gezien?

Gelukkig zei ze dat dat niet zo was, het is er maar 1.

Ik lees trouwens dat jullie alles al klaar hebben, ben ik nu zo laat?

Moet nog enkele dingetjes ophangen en heeel veel kopen!

@appeltje, weet je het geslacht?

Of houden jullie dat bewust geheim?
Appeltje: dan zijn wij volgens mij precies even ver, ik ben maandag ook 37 weken!

Mischa: Ik heb geen idee of je laat bent met alles klaar hebben.

Wij hadden t kamertje met 32/33 weken helemaal klaar, en daarna moesten we ook nog wat spulletjes kopen. Dus eigenlijk zijn wij ook nog maar net helemaal klaar.
@justdeb,

Ooh, dat valt nog mee dan.

Ik ben nu 30 weken en 2 dagen.

Volgende week komt de kraamzorg langs, iemand zin om te vertellen hoe zoiets gaat?
@ Jorina; ik heb hetzelfde, ben ook best een workaholic.

Heb t ook erg naar m'n zin op mijn werk en met mijn collega's.

Ik ga zeker ook af en toe een bakkie doen, mijn werk zit ook om de hoek.

@Appeltje; Jee wat een paniek lijk me dat in je 29ste week. En sinds je thuis werkt, ging het toen allemaal beter?

@Fleurtje: Tuurlijk is het heerlijk, maar je echt vervelen, en als er niks meer hoeft te gebeuren in en rond huis, en iedereen aan het werk is, dan kan de dagen wel heul lang duren.

@Iedereen: Wanneer zijn jullie pecies uitgerekend? weten jullie al wat het wordt?

En wat gaan jullie vandaag doen?

Ik ga eerst even het huis opruimen, dan met het hondje naar het bos, en dan boodschapjes doen, en misschien nog even koekeloeren bij de Pranatal. (T is weer PAY-DAY!!)
Toch lijkt het me heerlijk, die lange dagen voor de bevalling. Besef wat je nu hebt en geniet ervan!
Ik ben 2 dec uitgerekend.

Vandaag doe ik niet veel, er zijn een paar mannen bezig met het aanleggen van glasvezelkabels in ons flat.

Moet dus nog even binnen zitten.

Vriend heeft nachtdienst gehad dus die ligt te slapen.

Vanmiddag, als die mannen klaar zijn, moeten we nog even boodschappen doen voor het weekend.

Vervelen doe ik me niet hoor.

@fleurtje, is ook heerlijk hoor!

Ik zei laatst tegen vriend dat dit waarschijnlijk de eerste en laatste keer is dat ik een kind krijg dus dat ik het er nu ook van ga nemen!
Lijkt me ook wel ontspannen. Ik ben nu 37 weken zwanger, pas sinds een week met verlof (sort of, gisteren nog wel naar werk geweest omdat mijn werkkamer opeens opgeheven wordt en ik mijn spullen moest verhuizen) en het huis is nog een chaos.

We hebben net een nieuw raam in de babykamer gezet, ik probeer heel hard om de was weg te werken en het huis eens een grondige beurt te geven, maar er komen steeds andere klusjes voorbij. En NS-problemen natuurlijk, waardoor kerel de auto heeft, zodat ik zo 10 km moet fietsen naar de verloskundige en mijn geplande trip om eens wat kleertjes te scoren (vindt baby vast wel prettig) ook weer de mist in gaat.

Excuus voor het geklaag, trouwens, maar ik heb even een baalmomentje. Ook omdat kerel zijn huissleutel kwijt blijkt te zijn, ik sleutels moet bij laten maken en bij andere buren moet afgeven (de buren die de sleutel hebben zijn op vakantie. Natuurlijk), zodat ik straks toch nog mijn geplande weekendje weg kan hebben en mijn vriendinnen nog kan zien voor kind komt.

Oja, en de klossen passen niet onder het bed, dus ik moet wat anders gaan verzinnen. Ach, screw it, ik beval wel op de slaapbank.

Nogmaals sorry voor het geklaag . Ik pak nu braaf mijn fiets, en ik zal niet meer zeuren!
Hey dames,

Ik ben ook eind november uitgerekend, dus ik wil jullie net als mezelf veel plezier toewensen de komende tijd! Meeschrijven daar wacht ik nog even mee, want ik ben nog niet met verlof
ook ik ben eind november uitgerekend en moet nog 8 dagen werken (ben enorm aan het aftellen).

Mijn eerste punt op mijn to-do-list is slapen. Ben enorm moe de laatste paar dagen, slaap enorm slecht, dus de weekenden zijn daar ook vooral voor bedoeld (in ieder geval komend weekend).

Ben nu vooral op het werk bezig om dingen over te dragen en dat voelt raar, maar kijk enorm uit naar mijn verlof.

Alhoewel de eerste week redelijk vol staat al trouwens, maar het lijkt me heerlijk om na een lange nacht van draaien en wakker liggen gewoon zonder wekker de dag in te gaan of om gewoon nog even te blijven liggen. En smiddags een dutje te kunnen doen!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Wij krijgen weer een jongen.... ik ben een week nadat mijn zoontje 2 jaar wordt uitgerekend. De 19e volgens de kalendermethode, en de 21e volgens de termijnecho.... dus eigenlijk ben ik woensdag pas 37 weken, maar de maandag telt lekkerder

Maar ik heb dus kleertjes zat! Vorige week alles van zolder getrokken en gewassen. Zo leuk om dat kleine spul weer te zien. Handig is het dat ons tweede kindje qua seizoen en maat lekker gelijk oploopt (verwacht ik). Ik heb ook wel nieuwe dingen gekocht hoor! Kamertje hoef ik niets aan te doen, want hij kan ik de nog bijna gloednieuwe kamer van zijn broer. Mijn oudste heeft een nieuwe kamer die hij dit weekend zal betrekken. Ik beval namelijk in de babykamer (op zolder mag niet) en maandag moet het bevalbed op klossen staan, dus dan moet hij toch echt in zijn nieuwe kamer slapen.

Lolaatje, ik had al vanaf 16 weken weer veel harde buiken. Vanaf 23 weken regelmatig 's avonds om de 5 min en dan moest ik met 2 paracetamollen en een kruik plat en na 2 uur ging het dan meestal wel weer. Zo heb ik weken aangemodderd en uiteindelijk bij 29 weken de handdoek in de ring gegooid en me volledig af laten keuren. Toen ik thuiswerkte ging het wel wat beter, maar nog regelmatig last. Dit keer schrok ik er niet meer zo van. Bij mijn zoontje had ik het ook en heb ik zelfs 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met 25,5 week. Ook toen had ik harde buiken om de 5 min, een half verstreken en voor de rest verweekte baarmoedermond met 1 cm ontsluiting in het tuutje en hij bleef uiteindelijk tot 41 weken en 2 dagen zitten. Dit keer was ik er dus wel wat relaxter onder.

Mijn man werkt - net als ik - 4 dagen en is op vrijdag altijd vrij. Nu tijdens mijn verlof hebben zijn we pp vrijdag dus met z'n viertjes thuis en dat is erg gezellig!!

Vandaag hebben we - na het 1 euro ontbijtje ) een matras gehaald bij de Ikea voor het bevalbed en meteen een waterdichte matrashoes erbij. Ondanks de matrasbeschermer is mijn matras vorige keer niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Nu ligt zoontje te pitten en vanmiddag gaan we naar het consultatiebureau.

Zo, ik ga me even wagen aan mijn vluchtkoffer!!
Zo, rustig hier zeg!

Allemaal aan t genieten van het weekend en het mooie weer??

Ik ben maandag 37 weken, ben de 19e uitgeteld, en wij weten niet wat we gaan krijgen! Ben nu wel ontzettend nieuwsgierig trouwens

Alletta: Jeetje, baaldag voor jou zeg! Ohw, en klossen passen ook niet onder ons bed. Was volgens de kraamzorg niet erg, we mochten er ook een extra matras opleggen, dus wij leggen op het moment dat het nodig is, het matras van het logeerbed op ons bed erbij (deze staat al op de slaapkamer, voorzien van de nodige bescherming)

Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik in het ziekenhuis ga bevallen en niet thuis.

Appeltje: Jeej, wat had jij al vroeg last van harde buiken e.d!

Wat lijkt me dat vreselijk angstig als je dat al zo vroeg hebt!

Heel knap van je dat je t nog tot 29 weken hebt volgehouden met werken!

Hier trouwens ook bezig met de vluchtkoffer.. dan is dat maar vast klaar!

Prettig weekend allen!
Pfoe, ik ben ook eind november uitgerekend, maar moet nog 5 weken werken. En ik zal blij zijn als die voorbij zijn, het wordt nu toch allemaal wat zwaarder.

*gaat verder met dagen tot verlof aftellen*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven