***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Succes vanavond Lara, ik hoop dat Puk rustig blijft liggen in zijn mooie nieuwe bedje.

Er zijn al meerdere trials met dit medicijn geweest, maar allemaal patienten die metastasen hadden die niet geopereerd konden worden. Pas in fase 3 mogen medicijnen getest worden bij mensen die momenteel "schoon" zijn (althans dat was wat ik dinsdag van de les begreep).

Het "voordeel" van de vorige trials was, dat goed te zien was of het medicijn werkte, de bestaande tumoren werden namelijk kleiner.
En nu wordt dan bekeken of je er ook mee kunt voorkomen dat het terug komt? Of zie ik dat verkeerd.

Puk heeft nog een tijdje liggen zingen (doet hij altijd), maar is niet uit bed gestapt en ligt heerlijk te slapen!
Wow, super Laar. Ik vind het eerlijk gezegd wel makkelijk dat Finn 's morgens zelf zijn bed uit kan komen. Kan hij (in het weekend) nog even bij ons in bed komen!

Ja inderdaad, het hoofddoel is het verschil te merken in ziektevrije tijd bij medicijn en placebo. Daarna verschil in overlevingstijd tussen medicijn en placebo. Een laatste punt is te kijken of er minder vaak uitzaaiingen in de organen voorkomen. En dan natuurlijk de bepaling van de kwaliteit van leven enzo.

Mocht er voor het eind van de trial (over 3 jaar dus) uitkomen dat een van de beide groepen duidelijk langer ziektevrij is, wordt de trial stopgezet en krijgt de andere groep ook het medicijn / stopt met het medicijn.
Wat lief, puk die ligt te zingen :-)

Goedemorgen!

Waar is Layla eigenlijk? Heb ik een vakantiemelding gemist?

Mijn hoofdpijn is weg, maar het heeft wel het eea aan farmaceutische middeltjes gekost. Vannacht nog migraine voelen opkomen, die op tijd weer onderdrukt, plus een lange nacht slaap: ik voel me weer OK.

Buiten is het grijs en herfstig. De bomen worden al echt geel hier en daar. Toch is het nog steeds zo warm buiten! Gister was het hier op terras 20 graden. Robbie nog steeds zonder jas naar buiten!
Nu snap ik het Swiss.

He wat rot van die hoofdpijnen Xaloy. Is er trouwens al meer bekend over hoe dat komt? Je had toch ook een hoge bloeddruk?

Oh, Puk is wakker (ligt weer te zingen ). Hij is niet eens zelf uit bed gestapt, de schat.
Lara wat een heerlijk kereltje heb je toch.

Ik vind Finn de laatste paar dagen ook zo super, hij is echt enorm vrolijk. Nu is hij ook lekker aan het pruttelen.

Xaloy, fijn dat je hoofdpijn weg is. Vandaag wordt weer een schitterende dag. Hier schijnt de zon alweer.

Ik weet ook niet waar Layla is. Hopenlijk komt ze snel weer terug, ben benieuwd hoe het met iedereen is, en met de wond van Yasemin in het bijzonder.
We gaan zo naar de dierentuin. Geen zon hier hoor Swiss, dikke laag wolken!
Leuk naar de dierentuin.

Soms is het fijn om op een berg te wonen, wij zitten net boven de nevel! Schiiterend uitzicht, aan de ene kant wolken, aan de andere kant blauwe hemel.
Aha Swis, nu snap ik het! Ik begreep echt niets van de trial en de medicijnen!

Leuk Xaal! Veel plezier in de dierentuin!

Vanochtend waren Esan en Laar hier en het was gezellig! Steijn en Huug hoor ik nu nog steeds in bed praten over de muffins van Feline ("Feline cake bakken! Lekker!) en Huug raakt sowieso niet uitgepraat over Feline. Tja, de liefde van dat knulletje gaat duidelijk door de maag.

Laar, Steijn vindt Puk zielig! Hij wil snel bellen om wat af te spreken (hij eiste het net) en was verontwaardigd toen ik zei dat ik niet nu Puk ging bellen. Het is toch heel logisch dat we Puk NU gaan bellen, aangezien Puk niet naar huis wilde? Steijn is nu boos op me. (moet hij dan maar zijn. Ik ga niet toegeven aan de grillen van een peuter!)

En nu ben ik moe! Even op adem komen en dan komt A. (brak) thuis.
Wij wonen ook op een berg hoor, de Dottenberg, oud-Zwitsers voor de 'Dodenberg'. Lekker dan.

Dierentuin was leuk, robbie was niet weg te slepen bij de stokaapjes (erdmännchen, eerlijk gezegd geen idee hoe die in het NL heten?) en het luipaard (poessie, zei hij ) paardjes en de vissen. En natuurlijk de speeltuin.

De zon schijnt hier nou trouwens ook. Toch wel. Gelukkig :-)
Heel Zwitserland woont op een berg, trouwens. De een alleen wat hoger dan de ander

Oh wat leuk, een minimeeting! Had ik helemaal gemist!

fotootjes? Ik zal zelf de badderfoto's van Finn en Robbie snel op Hyves zetten.
Dat was heel gezellig! Ook erg leuk om Vincent, Feline en Esan eens te zien.

Wat onzettend lief van Steijn! Ik heb ook moeten beloven dat we heel snel weer terug komen.

Zo, Puk expres wakker gehouden onderweg (kijk! Nog een vliegtuig, en daar een koe/ paard/ schaap...). Hopelijk gaat hij nu alsnog slapen, dan kan ik ook even een dutje doen.

Sterkte met A. Muis. Brakke mannen zijn stom.
Laar, jij ook sterkte met je vriend!

Wat schattig dat jij ook van alles moest beloven! Ik ga even kijken wanneer het hier herfstvakantie is.

Esan, ik moest trouwens zo lachen om Feline! Wat een leuk, gezellig en slim kind is zij! Hoe was je verjaardag?
Laar, ik zag net dat er herfstvakantie van 17 tot 23 oktober is! Ergens in die dagen een afspraak prikken?
Oh Xaloy, zijn die beestjes niet stokstaartjes? (je weet wel: van Timon en Pumba) Stokaapjes ken ik niet, maar ik ben geen expert als het om flora en fauna gaat.

Even een vraag:

Dragen jullie kinders nog rompers of zijn het al onderbroekjes? Steijn en Huug dragen nog rompertjes (Mees ook, maar hij is nog een baby) en ik heb geen idee wanneer ze "normaal" ondergoed gaan dragen. (als ze zindelijk zijn?)
Oh ja, Stokstaartjes. Ze staan er iig op, als ze rechtop staan dan hebben ze so to speak 3 pootjes om op te staan. Schetige beestjes, en héél snel, en dat vond Robbie om te gieren natuurlijk.

Rompers, hier nog. Omdat het veel makkelijker is, nu nog. Dit is wel de laatste maat die ik heb (98), deze winter gaat nog, maar grotere rompers heb ik nooit gevonden. Dus dan zal ik overstappen!
Zo, heb even een grote schoonmaak gedaan. Tjonge jonge wat een smerig huis kan je hebben. Alle badkamers (jaja, we hebben er 2 (kleintjes hoor), Robbie's slaapkamer van top tot teen en die van ons ook. De woonkamer heb ik niet gedaan, was met de rest al veel te lang bezig! Nu nog 2 wasjes draaien en dan kan de week weer beginnen

HA! Vrijdag mag ik op vakantie!
Eeeh Xaal, die badkamer met het bad is echt niet klein!

*Even een dikke, vette, ongegeneerde ego*

A. kwam thuis om vijf uur en ik merkte dat ik dat helemaal niet leuk vond! Ik was accuut uit mijn hum en het werd er niet gezelliger op. Hij doet nu de jongens in bad en ik typ mijn frustraties even weg.

Waarom ben ik zo uit mijn hum nu? Wel, ik denk dat dat komt omdat ik alles altijd alleen doe met de jongens. In het weekend slaap ik standaard uit op zaterdag, zodat A. en de knulletjes aan elkaar kunnen wennen. Nu kwam hij thuis terwijl ik met de standaard middagdingetjes bezig was en hij kwam voor mijn geval in mijn territorium! Dit is toch erg? Ik kon het niet hebben dat hij meteen de vader ging zijn, terwijl ik dat meer mijn taak vond op dat moment.

Jemig, wat kan ik er soms van balen dat hij zo weinig thuis is. Stinkbaan van hem.
Ben ik ook weer.

We waren vanmorgen spontaan met de buren gaan brunchen (heerlijk buiten, goed restaurant, gezellige buren, leuk vriendinnetje van Finn, helemaal ok).

Daarna zijn we meegegaan op hun motorboot op de Zurisee, SUPER! Heerlijke dag gehad.

Nu ben ik aan het koken, aan het wassen en Finn bezig aan het houden, terwijl B even op zijn fiets zit.

Leuk die meet, altijd gezellig even wat kids bij elkaar te hebben. Lief dat iedereen zo leuk op elkaar reageert.

Muis, kan het me wel voorstellen hoor, ik heb ook wel eens van die dingen. Succes ermee.

Laar, is J ook weer thuis?

Hier trouwens zowel rompertjes als ondergoed. Al een heel tijdje eigenlijk. We doen aan hoe het uitkomt. 's Nachts een rompertje (lekker warm), overdag voor een hemd en (of zonder) onderbroek. Ik vind een onderbroek wel stoer, maar soms overbodig, hij heeft immers ook zijn luier nog aan.
Wat gezellig om Laar, muis en kids een keer in real life te zien. Feline was helemaal vol van de kamer van Steijn en Hugo. Net tijdens het douchen had zij het er nog over.

Op de heen weg had ze echt zoiets van jeetje wat moet ik met allemaal jongetjes maar ze vond het reuze gezellig.

Xaloy, sopper de sop. Wat een actieveling zeg zo op de zondag heel je huis poetsen. Ehmmm moet hier ook maar eens gebeuren.

Swiss dat klinkt gezellig zo even spontaan brunchen. Het klinkt alsof het in Zwitserland heel gebruikelijk is om te gaan brunchen???

Muis, volgens mij heb je rompers tot maat 104. Als ze een beetje zindelijk gaan worden is ondergoed zo wie zo makkelijker. Ik vond het bij Feline heel schattig staan een hemd en onderbroek dus daarom geen rompers meer. Vincent heeft ook al een leuke boxer met hemd.

De verjaardag was gezellig. Nog heerlijk in de tuin gezeten met de andere buren.

Laar, wat knap van Puk dat hij niet in slaap is gevallen. Heeft hij thuis nog lekker geslapen?

Zo lekker even bankhangen en boer zoekt vrouw kijken. Het nieuwe is er wel een beetje af maar toch nog de moeite waard om te kijken.
Esan, Hugo is dus helemaal vol van Feline! Hij vond denk ik een leuk spelletje om de bal over het hek te gooien en jullie hadden muffins mee, dus Huug heeft weer een nieuwe liefde gevonden! (al denk ik dat het leeftijdsverschil tussen een bijna negenjarige en een tweejarige een tikje groot is)

Xaloy! Jij poetsvrouw!
Leuk dat Feline het ook leuk vond! Ze is een stuk ouder, maar wat deed ze leuk mee. Ze lette goed op de kleintjes, speelde met hen etc. Een zorgzaam, lief meisje zeg. En slim ook nog (kredietcrisis???!).

Xaloy, ben je wel goed bij je hoofd met je gepoets??

Puk had in de zomer met die hitte een boxertje aan, maar thuis gewoon een romper. Wel zo lekker warm, want geen koude rug als het shirt omhoog gaat. Zindelijk worden met een romper werkt natuurlijk niet echt, maar daar gaan we voorlopig toch niet mee aan de slag.

Swiss; die onderbroek is toch meer dat de luier goed blijft zitten?

Puk heeft vanmiddag nog even zitten klieren; eerst een concertje van een half uur en daarna kroop hij toch zijn bed uit. Ik heb een keer gedreigd met zijn "babybed" en vijf minuten later was het stil.

Bij hockey heeft hij zich voorbeeldig gedragen; hij heeft de hele wedstrijd op het bankje in de dug out gezeten en na de wedstrijd nog even zijn hockeykunsten laten zien. Erg fijn.

J. is inmiddels terug en de brakheid valt mee. We hebben Puk samen in bed gelegd (hij lag liever op de bank, maar zo makkelijk kwam hij er niet vanaf ).
Wij zijn ook weer terug. Druk weekend gehad. We zijn naar drenthe geweest. Op ziekenbezoek bij mijn vader. Hij heeft vorige week zijn been gebroken. De camper van schoonpapa die we mee hadden op vakantie terugbrengen. En dan ook nog een reunie van mijn middelbare school. Dat was echt supergezellig. WE waren ongeveer met 20 klasgenootjes. Heerlijk jeugdsentiment en ook veel leraren gesproken. Daarna de kroeg nog in en dat was ik niet echt meer gewend. Om 3 uur in bed liggen en er om 8 uur weer uit moeten is niet helemaal mijn ding meer. Ik duik dus zo mijn bedje in. Morgen weer voor het eerst aan het werk na mijn vakantie. Zal wel weer ff wennen zijn. Volgende week ga ik echt weer gezellig meeschrijven..
Esan, het is hier vooral niet gebruikelijk om bij mensen thuis te komen. Dus dan spreek je inderdaad buiten af, dus vaak een restaurant. Aangezien avondeten met kleintjes niet echt handig is wordt het vaak brunchen.

Ik vind het met vrienden met kleine kinderen altijd erg gezellig en makkelijk. We hadden voor vandaag niks afgesproken, de mannen wilden uitslapen, dus was om 11.30 eten een goed compromis.

Alleen ben ik dus nergens aan toe gekomen, dus mijn huis is een bende en ik moet nu nog een aantal wassen draaiien.

Gezellig BM, een reunie, herkende je iedereen nog? Heeft iedereen compleet andere levens, of een beetje volgens verwachting?

Lief dat Puk toch wel snel ging liggen na het babybedje dreigement. Hier helpt zoiets soms, maar niet altijd.
hoi meiden, hier ook ff een teken van leven (lief dat jullie aan me denken!). Het gaat hier momenteel ff niet lekker. Yasemin's wonden waren woensdag dicht bij de controle dus dat de spalken mogen overdag af, alleen moet ik er 's avonds een soort zelfklevende pads op plakken die ervoor zorgen dat het littekenweefsel soepel blijft en de roodhuid verdwijnt, en dan moet ze wel haar spalkjes aan om te voorkomen dat ze het eraf gaat pulken. Nu zag ik vanmiddag dat de wond tussen haar vingertjes weer een stukje open is dus ik heb het maar weer ingesmeerd met haar zalfje en met normaal verband verbonden, hopelijk ziet het er morgen beter uit. Ik denk dat het toch nog te gevoelig is voor die zelfklevende pleister, ik heb het idee dat de huid nog niet goed genoeg vastzit ofzo. Verder is ze sinds vrijdag ziek, ik denk dat het met haar tanden te maken heeft, haar 2 boventandjes zijn doorgekomen, dus ze heeft hoge koorts, snotterig en luieruitslag, het gaat nu wel een stuk beter, maar de afgelopen nachten heeft ze dus flink liggen spoken. Verder gaat het op mijn werk echt klote op het moment, iedereen zit op elkaar te letten en afgelopen zaterdagmorgen hadden we een meeting. De spanningen van de afgelopen maanden kwamen er uit en o.a. ik kreeg het zwaar te verduren, mijn 2 directe collega's hadden nogal wat commentaar op mij, sommige dingen zijn terecht, bijv. dat ik vaak te laat kwam (5 minuten ofzo) maar sommige dingen vond ik echt te belachelijk voor woorden en ik vond het sowieso belachelijk dat ze dat niet rechtstreeks tegen me zeggen op het moment dat het gebeurt, maar het maaaaanden opsparen en dan tijdens zo'n vergadering waar het hele bedrijf bij zit gaan zeggen. Ik voel me flink in de zeik genomen en heb het hele weekend zitten janken. Ik zit nu echt in dubio, aan de ene kant heb ik gewoon zin om me ziek te melden, voel me sowieso niet goed door alle stress van de afgelopen maanden en was al van plan om naar de ha te gaan om het erover te hebben, maar aan de andere kant denk ik dat ik gewoon moet gaan en me niet wil laten kennen. Maar mensen, wat zie ik daar tegenop. Over dat te laat komen denk ik dat ik maar gewoon ga vragen of ik voortaan een kwartier later kan beginnen (dan maar wat minder salaris) dan kan ik daar in ieder geval geen gezeik over krijgen en het scheelt mij een hoop gestress 's morgens.

Net was de buuf hier nog ff en die hoorde het zo aan en die adviseerde me al om thuis te blijven, ik kijk wel hoe ik me voel morgen en dan beslis ik wel wat ik doe. Wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Het gaat me er niet om of ze gelijk hebben of niet, maar meer de manier waarop het gegaan is, mensen mogen best kritiek hebben, maar zeg het dan gewoon in mijn gezicht op dàt moment en niet tijdens een vergadering met iedereen erbij, dat vind ik gewoon niet netjes, ik vind het eigenlijk gewoon achterbaks en ik weet niet of ik wel met zulke mensen wil samenwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven