Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Oké helder
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 27 september 2009 @ 15:24:

[...]

Ik geloof best dat ik die indruk soms kan wekken Momenteel wek je bij mij vooral de indruk van iemand die jarenlang als een ketter gerookt heeft, 3 dagen is gestopt, en vervolgens tegen elke roker gaat zitten preken dat roken slecht voor je is. Maar dan ipv roken, fel discussieren.

Als je snapt wat ik bedoel
quote:Viva Angel5 schreef op 27 september 2009 @ 16:38:

HPL die toevoeging komt van mij. Het is niet om af te schrikken, zoals heel duidelijk in de tekst staat is iedereen welkom. Ik heb echter destijds besloten tot 2 aparte topics, nl de "voor" en "tegen". Is gekomen omdat het minnaarstopic compleet verstierd werd door mensen die continu offtopic gingen en bleven schelden en provoceren naar de forummers die meeschreven over een minnaar.

Nieuwsgierigheid bevredigd? Ah, dus er wordt een alternatief geboden? Altijd goed
Hoe bedoel je precies Minny?
quote:Viva Angel5 schreef op 27 september 2009 @ 21:39:

Hoe bedoel je precies Minny?Nou, een voor en een tegen topic, zodat het onderwerp niet ten onder gaat door het debat.
Ja dat klopt Leek mij destijds een goede oplossing, en het werkte inderdaad goed.
Dat zeg ik
Ben je het écht eens met me?
quote:minny schreef op 27 september 2009 @ 21:30:

[...]

Momenteel wek je bij mij vooral de indruk van iemand die jarenlang als een ketter gerookt heeft, 3 dagen is gestopt, en vervolgens tegen elke roker gaat zitten preken dat roken slecht voor je is. Maar dan ipv roken, fel discussieren.

Als je snapt wat ik bedoel Dat kan dat ik die indruk wek. Ik weet ig wel dat jij je vergist
quote:Viva Angel5 schreef op 27 september 2009 @ 22:24:

Ben je het écht eens met me? Whoehahahhaaaaaaaaaa
Ja, die kon ik niet laten liggen
quote:Viva Angel5 schreef op 27 september 2009 @ 22:24:

Ben je het écht eens met me? Neen, jij bent het met mij eens

quote:HoiPippiLangkous schreef op 27 september 2009 @ 22:24:

[...]

Dat kan dat ik die indruk wek. Ik weet ig wel dat jij je vergist Blijkbaar. Daar heb ik trouwens wel een verklaring voor: Het feit dat je tot voor kort nogal fel discussieerde en je er nu tegen ageert heeft aan die indruk bijgedragen.
quote:minny schreef op 27 september 2009 @ 22:12:

[...]

Nou, een voor en een tegen topic, zodat het onderwerp niet ten onder gaat door het debat.Maar hoeveel discussie krijg je als alle voorstanders zich in het ene topic verzamelen en alle tegenstanders in het andere? Iedereen is het dan toch de hele tijd met elkaar eens?
Of is het ene een discussietopic en het andere een lotgenotentopic?
quote:minny schreef op 27 september 2009 @ 22:59:

[...]

Blijkbaar. Daar heb ik trouwens wel een verklaring voor: Het feit dat je tot voor kort nogal fel discussieerde en je er nu tegen ageert heeft aan die indruk bijgedragen.

Lieve schat, denk je echt dat ik gestopt ben met fel discussiëren en vastbijten? Ik ben echt niet veranderd hoor

Wat ik wilde zeggen is dat ik op een gegeven wél genoegen neem met een uitleg ook al ben ik het er mss niet mee eens. Dit in tegenstelling tot Minny.
quote:Zwieber schreef op 28 september 2009 @ 08:24:

[...]

Maar hoeveel discussie krijg je als alle voorstanders zich in het ene topic verzamelen en alle tegenstanders in het andere? Iedereen is het dan toch de hele tijd met elkaar eens?Je hoeft het toch ook niet altijd met elkaar oneens te zijn? Zijn we op het 100+ ook niet
quote:HoiPippiLangkous schreef op 28 september 2009 @ 09:33:

[...]

Je hoeft het toch ook niet altijd met elkaar oneens te zijn? Zijn we op het 100+ ook niet Five heeft het toch over voor en tegenstanders? Die zijn het toch per definitie niet met elkaar eens?
Ja en voor allebei een apart topic
quote:HoiPippiLangkous schreef op 28 september 2009 @ 09:50:

Ja en voor allebei een apart topic Oh ja
quote:Zwieber schreef op 28 september 2009 @ 09:52:

[...]

Oh ja Ghegheghe
Haai allemaal,

Ik zit in de lappenmand en heb vandaag dan ook alleen het hoogstnodige gedaan - ik stop nu wat eerder, maar haal mijn uren de rest v/d week in. Helaas lukt het me nu niet om dit topic goed bij te lezen en te reageren, maar ik doe mijn best dat morgen alsnog te doen.

grtjs,

Naomi
Beterschap Naomi.
Even een vers glaasje jus d'orange voor Naomi, wordt maar gauw weer beter.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Naomi van harte beterschap!!! Ziek goed uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven