Werk & Studie alle pijlers

Cadeaus collega's

28-09-2009 15:26 41 berichten
Bij ons op de zaak halen we voor iedereen die jarig is geld op en daarvan kopen we dan een cadeautje.

Ik doe altijd mee en geef geld als iemand dat vraagt maar nu ben ik een paar weken geleden zelf jarig geweest en ik heb niets gehad.

Nu wil ik niet kinderachtig doen ofzo maar ik heb weinig zin om steeds geld bij te leggen voor iedereen en dan zelf niets te krijgen.

De persoon die dat geld ophaalt die heb ik wel gezien maar heeft verder niets gezegd.

Moet ik er wat van zeggen?
quote:SonjaS schreef op 28 september 2009 @ 16:17:

[...]

En als er mensen weggaan! Dat zijn de grootste cadeaus.

En ik heb ooit wel iets in een enveloppe gedaan hoor. Voor jou. Of je kind.

Hahaha, nietes!!!! Ik heb van collega's geen kadootje gekregen hoor, ech nie!

Klopt, afscheidscadeau's, die zijn GROOTS!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 28 september 2009 @ 16:21:

[...]

Hahaha, nietes!!!! Ik heb van collega's geen kadootje gekregen hoor, ech nie!

Klopt, afscheidscadeau's, die zijn GROOTS!

Wat erg! Goh.

Dus er is nooit een enveloppe geweest.

Wat stom. Een kind baren vind ik meer cadeautjes waard dan een trouwerij. De meeste huwelijken stranden toch.
Wat raar!!! Ik krijg een beetje deze gedachte: jij komt op je werk, trakteert, iedereen denkt dat er wel iets geregeld is..en dan: kuuuutttt we hebben niets!!! Te beschamend om er op dat moment over te beginnen en nu wordt er "gewoon" niet meer over gepraat.

Doet me trouwens denken aan de tijd dat ik ergens stagiaire was. Ik was jarig en kreeg van de afdeling een cadeaubon van 25 euro van de iciparis. Waarop er een vast teamlid opstond en schaamteloos (maar wel geëmotioneerd) zei: Vorige week was ik jarig, wat is de reden dat ik geen cadeau heb gekregen? Echt heel gênant maar wel dus het bovenstaande verhaal: "iemand" dacht dat diegene al wat uitgezocht had en heeft toen niets meer aangeboden (werk in de zorg, meestal een standaard voorraad cadeaubonnen aanwezig). Iedereen begreep trouwens dat die collega daar een beetje mee zat..
quote:haaasje schreef op 28 september 2009 @ 16:09:

Edit: op mijn laatste werkplek kocht de jarige van vandaag iets voor de volgende jarige.

Zo werd niemand overgeslagen, hoefde je niet steeds om geld te zeuren en je kreeg altijd een origineel kadootje, met zorg uitgezocht door de vorige jarige. Een ideetje??Een leuk idee. Het lijkt me alleen wel een beetje lastig dat je misschien jaren voor voor dezelfde een origineel kadootje moet kopen. En als je pech hebt, dat diegene die precies 3 dagen eerder jarig is geen moeite wil doen voor een leuk cadeau.
quote:borderwalk schreef op 28 september 2009 @ 16:33:

[...]

Een leuk idee. Het lijkt me alleen wel een beetje lastig dat je misschien jaren voor voor dezelfde een origineel kadootje moet kopen. En als je pech hebt, dat diegene die precies 3 dagen eerder jarig is geen moeite wil doen voor een leuk cadeau.Ik heb een keer stage gelopen bij een bedrijf dat in de kantine 2 manden had staan: een mannenmand en een vrouwenmand. De personeelsvereniging zorgde ervoor dat die manden goed gevuld waren met cadeaus. Elke jarige mocht een cadeau uit de mand halen. Nooit gezeur of geld inzamelen, het geld ervoor werd van het salaris ingehouden. Bovendien heeft de jarige zelf de keuze in het cadeau.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:borderwalk schreef op 28 september 2009 @ 16:33:

[...]

Een leuk idee. Het lijkt me alleen wel een beetje lastig dat je misschien jaren voor voor dezelfde een origineel kadootje moet kopen. En als je pech hebt, dat diegene die precies 3 dagen eerder jarig is geen moeite wil doen voor een leuk cadeau.

Ja dat is zo, maar er hoeft maar één personeelswisseling te zijn en ook dat probleem is opgelost!

En bij ons waren ze altijd erg betrokken: én én, wat heb je gekocht voor die en die?? Maar dat het niet overal zou werken snap ik.
Bij mij op het werk zijn ze gelukkig afgestapt van die cadeaupot. Alleen als er iemand weg gaat, trouwt of een kind krijgt, gaat er nog een envelop met kaart rond. Al naar gelang ik veel met die persoon heb gewerkt/werk stop ik er iets in, anders alleen een groet/wens op de kaart.

Trakteren wordt meestal met een aantal mensen samen gedaan, om te voorkomen dat je 2x per week aan de taart/saucijzenbroodjesvlaai zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
himalaya wijzigde dit bericht op 28-09-2009 16:53
Reden: dubbelt
% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 28 september 2009 @ 16:52:

anders alleen een groet/wens op de kaart.

Bij mij op het werk zijn ze heel subtiel in het meebetalen aan een cadeau...

Als je niet meebetaald mag je ook niets op de kaart schrijven.

Is vooral door collega's onderling zo ontstaan.

Verder krijgt iemand ineens een cadeautje als tie jarig is maar het merendeel krijgt niets.
wij hebben een kado-kas. eens in de zoveel tijd pot je daar 25 euro in. alle namen komen op een whiteboard te staan en als je er 25 euro ingedaan hebt, haal je die naam weg. als iedereen gepot heeft komt dat bedrag wat er in kas zit op het kasboekje in de kas te staan.

als er dan een kadootje gekocht word, ongeveer ter waarde van 10 a 15 euro, wordt dat ingeboekt in het kasboekje met bonnetje.

als de kas weer leeg is na verloop van tijd, dan komen de namen weer op het whiteboard...
Maar Rary, dan kun je nog te maken krijgen met een situatie als die van to. Namelijk dat je wel betaald, maar vergeten wordt.

Dat is dan evengoed niet leuk.
quote:Carrera schreef op 28 september 2009 @ 16:42:

[...]

Ik heb een keer stage gelopen bij een bedrijf dat in de kantine 2 manden had staan: een mannenmand en een vrouwenmand. De personeelsvereniging zorgde ervoor dat die manden goed gevuld waren met cadeaus. Elke jarige mocht een cadeau uit de mand halen. Nooit gezeur of geld inzamelen, het geld ervoor werd van het salaris ingehouden. Bovendien heeft de jarige zelf de keuze in het cadeau.Dit vind ik echt niet kunnen. Als je mee wil doen is een keuze en geen verplichting.
hmm dat klopt mamalelie.

bij ons gebeurt dat niet want wij werken met een teamagenda en een aantal dagen voor dat iemand jarig is staat al in de agenda dat er iemand een kadootje moet gaan kopen. wie dat is lost zich altijd vanzelf op...

wat je kan doen is 5 verschillende soorten kadobonnen aanschaffen. bijvoorbeeld vd ikea, dinerbon, xenos, etc. als iemand jarig is kan zij van te voren aangeven welke kadobon zij wel.

ook zorg je dat er altijd leuke kaartjes zijn. dan is het nog maar een kleine moeite om op de dag zelf een kadobon te geven met een kaartje (die heel het team is rondgegaan en waar iedereen iets opgeschreven hebt)
Oh heerlijk, wij doen gelukkig niet aan cadeau's voor verjaardagen. De kamergenoot hangt wat slingers op, pleurt wat confetti in je toetsenbord en de jarige haalt tompoezen oid bij de Hema. Bakkie thee erbij, maximaal een half uurtje slap ouwehoeren en ongemakkelijke stiltes pareren en dan weer over tot de orde van de dag.

Als er een kindje wortd geboren of iets anders heuglijks is het een ander verhaal, maar verjaardagen is geen beginnen aan.
Bedankt voor alle reacties.

Ik wacht nog wel even af en anders verzin ik gewoon een opmerking voor als de volgende jarig is. Maar ik ga niet heel de tijd lopen betalen zonder zelf wat te krijgen.
quote:reizende schreef op 28 september 2009 @ 17:33:

[...]

Dit vind ik echt niet kunnen. Als je mee wil doen is een keuze en geen verplichting.Was ook geen verplichting hoor. Maar niet doneren = niets krijgen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven