Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal, Raccoon. Best logisch dat je kinderen wat nerveus zijn, alles gaat nu even anders dan anders en daar zijn ze natuurlijk gevoelig voor.

Neem je je laptop mee naar het hotel zodat we contact kunnen houden? Harstikke veel sterkte hoor en lief dat je kadootjes voor de kinderen hebt gehaald...

Mikkemak, import van kaviaar is een van de dingen die we doen, maar daarnaast doet mijn Tb nog veul meer hoor. Dit bedrijf is een soort speeltje, gewoon voor de lol erbij.

Caramella, over de Kaviaar... we importeren vanuit Amerika en Canada via West Europa naar TK. Het wordt zowel gekweekt als dat de Steur gewoon wordt gevangen en de eitjes rechtstreeks worden gebruikt.

Ik heb er amper verstand van, hou me momenteel vooral bezig als ik Tb help met mental support en wat administratie als er weer eens papieren ontbreken om de import rond te krijgen.

Het leuke van Kaviaar is overigens dat het mega gezond schijnt te zijn voor de vitale organen, ook na chemotherapie e.d. en voor mensen die moeten aansterken wordt het aanbevolen. Het verhaal doet de ronde dat je er bovendien bij regelmatig gebruik erg jong bij blijft. Misschien moet ik het toch maar eens leren eten. Ik kan je wel onze website geven maar die is in het Turks dus dat schiet niet op.

Ga je trouwens nog lekkere Kaviaarrecepten in je (vis)receptenboekje zetten?
quote:caramella2 schreef op 30 september 2009 @ 17:20:

Hij noemde me droppie... De leuke collega.

Eindelijk, Cara wordt wakker. Flirt nou toch eens met dat lekkere ding joh, doe het dan voor ons! Ik heb wel behoefte aan een lekkere love story ter afwisseling van Ine´s escapades met buurman en architect

Hoe is het weer nu in Nederland? Nog steeds zo zonnig/goed temperatuurtje/terrasjesweer?
Whahaha, Anais... Het miezert hier non-stop.
Anais, je zet me aan tot Foute Daden. Ik heb je wel door. Nee, ik blijf een schijnheiligerd, mij krijg je niet van mijn poef afgeduwd. (Hoe heet zo'n ding, een pedestal? Ben ik net lekker op dreef, komt mijn spraakgebrek de boel verpesten. Grrr.)

Ik vind de smileys ook heeeeeel leuk Kera! Hee, Kera en Cara, we zijn zussen!

Ik ga vanavond naar een bandnight met een (forum!)vriendin die newly single is, dus wie weet heb ik morgen wat spetterende versierverhalen voor je.
Haha Cara, inderdaad! Daar verbaasde mijn vriend zich trouwens zo over, dat wij in NL elkaar niet bij de volledige naam noemen, maar afkortingen hebben, zoals Anne wordt An, of Mathilde wordt Til. En soms zijn de namen niet eens korter, zoals bijvoorbeeld bij Eva, dat wordt Eef.

Hier geven ze elkaar bijnamen zoals gordo of flaco (dikke/dunne en dan is vaak iemand die dik is flaco en iemand die dun is gordo om het makkelijk te maken), mijn vriend werd bijvoorbeeld altijd Costeño genoemd en nooit bij zijn voornaam omdat hij een tijd aan de caribische kust heeft gewoond voordat hij naar Cali kwam.
Jeetje Cara, noem je mijn aanzet nu een FOUTE daad? Ik praat niet meer tegen je, rotgriet.

Ok, herkansing, ik ga het nu anders verwoorden. Zeg, Cara, wist je wel dat mannen in het beginstadium van een relatie altijd ERRUG bereid zijn om de kar te trekken en dat vaak nog waarmaken ook, zonder inspanning van jouw kant?
quote:Biebeltje schreef op 30 september 2009 @ 17:57:

Whahaha, Anais... Het miezert hier non-stop.Getverdegetver, sterkte! "Het is hier ook zulk akelig weer", liegt ze alsof het gedrukt stond.

*ruimt ondertussen haar badlaken op dat zojuist nog op de zonnestoel aan het zwembad lag*
Cara, niet zo miepen. Gewoon doen.

Ik doe het ook, dan sta ik niet meer zo alleen tenminste. Schiet eens op! Ik wil ook genieten van andermans verhalen!!

Kera, hier hebben mensen ook bijnamen. Een deel van de achternaam of een compleet andere naam, zoals Pepi. Het halve dorp heet Pepi of Hansei, terwijl dat vaak he-le-maal niets te maken heeft met hun voornaam.
Vanavond wordt ook niks voor Cara hoor Ine, ze gaat met een NEWLY single, dat zijn vrouwen die de hele avond over hun ex praten en geen andere vent lekker of goed genoeg vinden. Cara antwoordt daar dan op met een monoloog over haar Vent en heeft dan geen oog meer voor de lekkere kerels om haar heen. Kortom: hopeloos!
Over namen, mijn naam wordt hier vreselijk afgekort, kan het helaas niet tegenhouden.

Gevolg is dat ik soms niet reageer wanneer ik aangesproken wordt.

Daar komt nog bij dat schoonvader mij bij "mijn" islamitische naam noemt (deze naam hebben we 1 dag voor het huwelijk gegoogled en heb man laten zweren dat deze naam nooit gebruikt zal worden!)

Neefjes en nichtjes noemen me ook allemaal anders, dat is Pakistaanse gewoonte: kinderen van de oudste broer noemen me weer anders dan kinderen van de jongste zus bijvoorbeeld.

Hoezo identiteitscrisis?
Oh, ik heet gewoon overal Biebeltje. En sommigen (vrienden, sommige collega's) noemen me Bieb. Dus hier valt het wel mee.
Fladder, wat ingewikkeld! Hier korten ze alles af (daar komt mijn nick dus vandaan) en vaak gebruiken ze alleen de achternaam (wat ik verschrikkelijk vind, want 't klinkt heel bot), vooral omdat velen dezelfde naam hebben (je-weet-wel, er zijn maar een bepaald aantal Heiligen!) Dus met 3 Francesca's en 2 Francesco's is 't wat makkelijker om de achternaam (vaak ook afgekort!) te gebruiken!

Raccoon, ik hoop dat alles doorgaat en je snel weer op de rails bent! Leuk idee, een kadootje voor de kids, voor hen zal 't ook niet makkelijk zijn, een zieke mama... Hou je ons op de hoogte?

Jaaa, Cara, leuke verhalen!

Btw, hier is 't 's ochtends een beetje frisser (15-19 gr) en daarna komt de zon weer tevoorschijn, dus een graadje of 25-28, lekker...
quote:Anais01 schreef op 30 september 2009 @ 18:41:

Vanavond wordt ook niks voor Cara hoor Ine, ze gaat met een NEWLY single, dat zijn vrouwen die de hele avond over hun ex praten en geen andere vent lekker of goed genoeg vinden. Cara antwoordt daar dan op met een monoloog over haar Vent en heeft dan geen oog meer voor de lekkere kerels om haar heen. Kortom: hopeloos!

O, hemel. Ja, je hebt gelijk.. Dat gaat een avondje met veel wijn en veel tranen worden :'(. Zonder seks.

Tja, Cara, dan zit er niets anders op en moet je toch in de winter komen apres skien .
Mij noemen ze gewoon bij mijn hele naam, al worden ze er soms wel nerveus van en snappen ze niet dat ik geen bijnaam had in NL. Dat is 'gek'.

Een aantal mensen noemen met Ini, zeg maar. Laatste letter vervangen door een i, wat ik wel weer leuk vindt klinken. Maar dat zijn ook de mensen met wie ik iets meer heb, leuke vaste klanten uit het cafe bijv, of scharrel uit munchen. Het is meer een koosnaam dan een bijnaam.
@ raccoon succes en sterkte. ik hoop dat het vandaag kan, anders moet je morgen weer opnieuw mentaal voorbereiden. :hug

grappig van die namen. ik merk dat ik mensen waar ik wat mee heb idd afkort. mijn naam is dan weer amper af te korten.

vond het wel grappig dat in Hungarije dus iedereen anders heet.. gewoon niet bij te houden. Dan dacht ik, wie is dat nu weer en dan bleek het dezelfde persoon te zijn, alleen met een andere naam.. alsof die hongaarse namen zo makkelijk zijn.. nee hongaarse nicknamen

@ cara awh joh. lekker beetje flirten. maakt het werk in ieder geval een stuk interessanter

ikke lekker weer spaanse droom kijken en strax grenzeloos verliefd
owh anais hahahaha die moet je op FB zetten :p
lekker bijgelezen....morgen reageren. nu geen puf meer, drukke dagen en emo over babietje. Maar.....hij heeft zn oogjes weer open gedaan en wordt nu langzaam van alle narcose, beademing, slangetjes e.d. bevrijd. Als dit toch eens waar mocht zijn ,dat dat kleine mannetje hier mag blijven en op mag groeien tot een gelukkig mens... daar slaap ik vanavond maar eens mee in denk ik. tot morgen meiden en man!
@Anais, volgens mij is het als vent ook niet zo moeilijk om zo'n NEWLY single van een afstand te erkennen. En dat zelfs nog voordat ze de mond opentrekken, jakss.

@Raccoon nogmaals heel veel sterkte gewenst meid, we denken aan je.

@Ine toen ik gisteren al die nummers zag miste ik er een bij jouw.

Meisje lief met je rode rok
Ook jouw heel veeel sterkte gewenst Duna.
Raccoon, het wordt een spannende dag. Ik hoop dat alles verloopt zoals gepland en dat je snel weer naar huis kunt.

Je kunt wel telefoneren met je kinderen, dat stelt ze vast gerust.

Sterkte!

Heb zitten lezen op het emigreren-topic van 2007. Het is leuk om dingen weer terug te lezen, alsof het een dagboek is.

Ik ga nog proberen wat slaap te pakken, trust.
Nou ik ga ook maar eens slapen.

Heb vanavond even mijn drie examens door geworsteld en mag de komende drie jaar weer mijn license als journeyman behouden.

Ik zou zeggen dames neem het lekker van mijn ogen vallen dicht.
Je kan nu goed merken dat het 's ochtends later licht wordt. Het scheelt bijna een half uur met vorige week. Het is wel hardstikke mooi.

Raccoon; succes en sterkte vandaag
Snjókorn falla, á allt og alla
Gefeliciteerd, SFO, dat heb je goed gedaan, 3 examens maar liefst, KANJER! Vertel eens, hoe herken jij als man een "newly single"? Kijkt die zuur - ontevreden - ongelukkig?

Duna, dat is goed nieuws over de baby, hou je ons op de hoogte?

Raccoon, nogmaals sterkte, ik zal aan je denken!

Disco... ik heb zelf ook erg gelachen hier en had het al die tijd niet teruggezien.
Ine, het is gelukt, je hebt gewonnen en bent niet alleen (r)emigratieforummer op dit topic, maar tevens Viva´s forummer van de maand geworden!

Hieronder kopietje van de tekst die ik zojuist las.

En de FvdM-september is....

Wat gaat de tijd toch snel! De maand september is alweer voorbij. En dat betekent: de FvdM-september is bekend!

Vorige week lieten we jullie al weten dat de strijd tussen Quirijn en Ine ging. Maar de stemmen waren erg verspreid over diverse forummers; Digitalis kreeg meerdere stemmen, net als Zwieber, Sabeltandcavia, Poezewoes en Shining.

Maar gedurende de hele maand bleven Quirijn en Ine koplopers. Quirijn was ook een belangrijke mededinger naar de titel Fvdm-augustus, maar toen ging Borodini er met de eer vandoor.

Zo, nu wordt het toch echt tijd voor de onthulling… wie is de Forummer van de Maand september (en gaat er wellicht met de vibo vandoor hehe)?

De FvdM-september is geworden…

Ine!

Gefeliciteerd Ine, we hopen dat je nog lang blijft forummen en zijn benieuwd welke prijs je kiest!

Nog even een greep uit de reacties:

*Omdat ze altijd vrolijk is, heerlijke verhalen vertelt uit Oostenrijk, en het gewoon een topmens is!

*Haar leuke bijdrages, geïnteresseerdheid in andere forummers en hoe dapper ze zich redt daar als alleenstaande moeder in Oostenrijk!

*Omdat ik haar een leuke forummer vind. Lekker rustig op de achtergrond aanwezig, met veel humor. Haar avatar is geweldig trouwens!

*We hebben een hecht clubje in het (r)emigreren topic. Ze is een kei van een mens, en als we even heimwee hebben helpt ze ons er weer bovenop.

Binnenkort verschijnt hier het interview met Ine!

Bedankt voor al jullie stemmen en Ine, nogmaals gefeliciteerd!
INE !!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven