Werk & Studie alle pijlers

Werken vanuit huis, wat voor functie?

29-09-2009 16:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al een hele tijd te denken om eens compleet wat anders te gaan doen op het gebied van werk, maar ik heb geen flauw idee wat.

Nu lijkt het me fijn om (gedeeltelijk) vanuit huis te kunnen werken.

Maar als ik op internet zoek, kom ik alleen maar van die onbetrouwbare websites tegen met thuiswerk en heel snel geld verdienen.....daar trappen we natuurlijk niet in

Welke functies zijn er die je gedeeltelijk vanuit huis kunt doen?

Werken jullie vanuit huis en zo ja, wat doe je dan voor werk?
Administratieve functies, vertaler, boekhouder
gastouder
Ik lees mee. Ik vraag me al een tijdje af waar je kunt solliciteren naar die thuiswerkfuncties. Ik trap ook niet in die advertenties die je daadwerkelijk óveral tegenkomt.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:misschicken schreef op 29 september 2009 @ 16:23:

Administratieve functies, vertaler, boekhouder

Maar hoe kom je dan aan zo'n functie, zijn daar speciale uitzendbureau's voor? Ik zie het namelijk nooit in een advertentie staan.

Of moet je dan zzp-er worden?
Ben ik ook wel benieuwd naar ja..
Ik werk thuis, ik schrijf tijdschriftromans.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik kan heel vaak thuis werken, werk als ICT consultant. Daar staat wel tegenover dat ik ook vaak lang op de weg zit op weg naar klanten. Werk gemiddeld twee dagen van de vijf thuis.
quote:makeupyourmind schreef op 29 september 2009 @ 16:40:

[...]

Maar hoe kom je dan aan zo'n functie, zijn daar speciale uitzendbureau's voor? Ik zie het namelijk nooit in een advertentie staan.

Of moet je dan zzp-er worden?Gewoon solliciteren op een functie die je leuk lijkt en bij je werkervaring past en bespreken dat je graag deels indien mogelijk thuis werkt. Soms staat er weleens in advertenties dat deels thuiswerken ook tot de mogelijkheden behoort. Maar voor P&Oers is dat waarschijnlijk niet de eerste prioriteit om te vermelden.
quote:Jumpsje schreef op 29 september 2009 @ 16:40:

Ben ik ook wel benieuwd naar ja..Hier nog een....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hey Susan, dát lijkt me nou leuk werk! Ik werk al jaren als journalist en tekstschrijver. Kan ik ook tijdschriftromanschrijver worden? Hoe heb jij dat gedaan?
Mijn man werkt trouwens ook gemiddeld 1 dag in de week vanuit huis.

Wij hebben beide een baan waarbij je sowieso regelmatig van kantoor bent, naar klanten of leveranciers.

Collega's met kinderen werken doorgaans trouwens veel minder vanaf huis dan wij. Zij zeggen dat het over het algemeen niet te doen is, werken met een paar kinderen om je heen, ook niet als er nog een volwassene is.
quote:Appelsientje schreef op 29 september 2009 @ 17:04:

Hey Susan, dát lijkt me nou leuk werk! Ik werk al jaren als journalist en tekstschrijver. Kan ik ook tijdschriftromanschrijver worden? Hoe heb jij dat gedaan?Mail me maar even op susanschrijft@hotmail.com, ik ben ook wel nieuwsgierig naar jouw werk en hoe je er terechtgekomen bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik werk ook thuis. Als freelance researcher voor headhunters. Heb dat wel eerst 6 jaar in loondienst gedaan, dus je kunt het niet "zomaar opeens" als freelancer doen.
Zo iets?
quote:zusenzo schreef op 29 september 2009 @ 17:18:

Zo iets?lijkt miij ontzettend slecht betaald , is toch geen serieuze job?
Ik heb niet gekeken naar het salaris.

Maar iets is altijd beter dan niets en van daar uit verder.
Ik werk vanuit mijn 'thuiskantoor' als tekstuitwerker, notulist, typist, kortom doe wat zich maar aandient aan tekstwerk. Daarnaast interview ik mensen in het kader van een voedselonderzoek, deels vanuit huis, deels bezoek ik mensen thuis. En af en toe mystery shop ik.

Je kunt inderdaad niet zomaar beginnen met het meeste werk dat je vanuit huis kunt doen. Je moet ervaring opgedaan hebben of een specifieke opleiding hebben. Voor het voedselonderzoek kan ik bijvoorbeeld alleen werken omdat ik voedingskundige/diëtist ben. Qua tekstwerk heb ik vele jaren ervaring opgedaan in andere banen.

Ik werk momenteel nog via Payrollbedrijven en bij één opdrachtgever in loondienst, misschien dat ik volgend jaar de stap naar het ondernemerschap zet.

Wat volgens mij belangrijk is: formuleer eerst heel helder voor jezelf wat je het allerliefst zou willen doen en hoe. Ga vervolgens pas bezien wat praktisch haalbaar is. Als je helder voor ogen hebt wat je wilt en kunt, ben je veel meer gefocust en zul je meer oog hebben voor wat er op je pad komt.

Toen ik dit eenmaal voor mezelf helder had, had ik binnen driekwart jaar precies het werk dat ik wilde en kon ik zoveel uren maken als ik wilde. Ik heb mijn opdrachtgevers gevonden door te zoeken op internet, adverntenties waar mijn oog 'toevallig' op viel, via nieuwsbrieven in mijn vakgebied enzovoort. Weet je wilt en je zult echt vinden, daar geloof ik heilig in.

xx lisa.
Kijk eens op tnsnipo.nl heb ik gedaan tijdens mijn studie, is absoluut geen verkoop en je mag je eigen tijden indelen.... Verdient echt helemaal niet super slecht, elke week wordt netjes je verdiensten overgemaakt!
Ik werk sinds kort ook thuis. Ik verkoop producten voor een bedrijf en afhankelijk van je inzet kun je er heel veel mee verdienen. Als je gewoon een paar 100 in de maand extra wilt kan dat, maar je kunt ook een serieus loon opbouwen van duizenden euro's per maand. Je moet wel wat met hun producten hebben, maar die gebruik ik al jaren en daar ben ik erg tevreden over, dus wil ik die ook graag aan anderen verkopen.
...
Hallo,

Er wordt inderdaad veel aangeboden betreffende thuiswerk, geld verdienen enz...Wijzelf hebben nu een bijverdienste vanuit thuis en doen dit heel graag. Als je weet wat je juist wilt doen en een beetje zoekt, vindt je wel iets serieus om mee te starten. Wij hebben ook meerdere dingen vergeleken. Succes!
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 12-11-2009 19:14
Reden: reclame niet toegestaan
% gewijzigd
Heb een baan in de sales als rayon-manager en mijn huis is mijn kantoor. Niet altijd even praktisch, maar wel erg relaxed om de meeste dagen 's ochtends met je pantoffels aan en met een kop koffie, thuis je dag te beginnen...

Valkuil is wel dat je 's avonds nog wel eens geneigd ben iets te lang door te werken, of met je bord eten naast je gewoon door te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven