baarmoederverwijdering
maandag 27 juli 2009 om 20:00
Omdat ik al jaren erg veel last heb tijdens menstruatie en dit ook gemiddeld zo'n 2,5 week in de 4 weken ben,wil de gynaecoloog nu mijn baarmoeder verwijderen.
Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.
Iemand hier die me wat meer kan vertellen??
Liefs Coebergh
Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.
Iemand hier die me wat meer kan vertellen??
Liefs Coebergh
woensdag 30 september 2009 om 21:36
Coebergh ik voel mij nu al een klein beetje beter.
Het enige wat ik je wilde vertellen, koop grote boxershorts die zitten het fijnste na de operatie.
Ik had hoge onderbroeken gekocht maar helaas de liiteken van 25 cm komt over de zijkant van de onderbroek en dat doet zeer.
Had eerst mijn man zijn boxers aangedaan en dat scheeld al maar nu maar effe iemand wat boxers laten halen.
Ach ik heb vandaag alweer zelf gekookt, mijn dochter had wel een beetje meegeholpen maar het ging al best wel.
S'middags ga ik echt een paar uur op bed liggen en verder heb ik een heerlijke relaxstoel, laptop erop lekker onderuit dat zit ook heerlijk.
Het is een zware operatie maar als het gedaan is wordt het iedere dag weer wat beter, vandaag is het ook al weer wat beter.
Ik laat mijn eigen heerlijk verwennen door fam en vrienden.
Vanmiddag kwam een vriendin effe worstebroodjes brengen jammie jammie dus hoefde ik weer niet te zorgen voor mijn middageten.
En zo laat ik mijn eigen maar lekker verwennen.
Wil je nog meer weten coebergh dan gil maar meid.
IK zal aan je denken.Iemand vroeg waarom het 3 uur geduurt had de opeatie?
Ik had veel littekenweefsel, mijn oude litteks moesten nog verwijderd worden, vandaar dat het wat langer duurde denk ik.
Maar ach als je onder narcose bent weet je toch niet hoelang het duurt.
IK ga effe weer handig liggen doei doei
Mutske
Het enige wat ik je wilde vertellen, koop grote boxershorts die zitten het fijnste na de operatie.
Ik had hoge onderbroeken gekocht maar helaas de liiteken van 25 cm komt over de zijkant van de onderbroek en dat doet zeer.
Had eerst mijn man zijn boxers aangedaan en dat scheeld al maar nu maar effe iemand wat boxers laten halen.
Ach ik heb vandaag alweer zelf gekookt, mijn dochter had wel een beetje meegeholpen maar het ging al best wel.
S'middags ga ik echt een paar uur op bed liggen en verder heb ik een heerlijke relaxstoel, laptop erop lekker onderuit dat zit ook heerlijk.
Het is een zware operatie maar als het gedaan is wordt het iedere dag weer wat beter, vandaag is het ook al weer wat beter.
Ik laat mijn eigen heerlijk verwennen door fam en vrienden.
Vanmiddag kwam een vriendin effe worstebroodjes brengen jammie jammie dus hoefde ik weer niet te zorgen voor mijn middageten.
En zo laat ik mijn eigen maar lekker verwennen.
Wil je nog meer weten coebergh dan gil maar meid.
IK zal aan je denken.Iemand vroeg waarom het 3 uur geduurt had de opeatie?
Ik had veel littekenweefsel, mijn oude litteks moesten nog verwijderd worden, vandaar dat het wat langer duurde denk ik.
Maar ach als je onder narcose bent weet je toch niet hoelang het duurt.
IK ga effe weer handig liggen doei doei
Mutske
vrijdag 2 oktober 2009 om 14:32
Het is nu zeker, mijn baarmoeder zal ook verwijderd gaan worden.
Er zijn geen andere opties mogelijk, omdat de vleesbomen bij mij zo enorm groot en zo talrijk zijn.
Komende maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog, en word ik onderzocht en gaan we de operatie bespreken. Ik zal waarschijnlijk binnen 2 maanden geopereerd worden.
Ik zie er wel tegenop hoor. Ik ben als klein meisje eens geopereerd en daarna nooit weer, dus een operatie op zichzelf is al nieuw voor mij. En dan ook gelijk zo'n zware. Ook de hersteltijd zie ik tegenop. Ik woon alleen, dus dat maakt het nog iets ingewikkelder. Als ik jullie verhalen lees, zal ik de eerste dagen toch wel verzorging nodig hebben? Ook omdat ik niet mag tillen? Raden jullie aan om de eerste paar dagen bij iemand anders te gaan verblijven?
Er zijn geen andere opties mogelijk, omdat de vleesbomen bij mij zo enorm groot en zo talrijk zijn.
Komende maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog, en word ik onderzocht en gaan we de operatie bespreken. Ik zal waarschijnlijk binnen 2 maanden geopereerd worden.
Ik zie er wel tegenop hoor. Ik ben als klein meisje eens geopereerd en daarna nooit weer, dus een operatie op zichzelf is al nieuw voor mij. En dan ook gelijk zo'n zware. Ook de hersteltijd zie ik tegenop. Ik woon alleen, dus dat maakt het nog iets ingewikkelder. Als ik jullie verhalen lees, zal ik de eerste dagen toch wel verzorging nodig hebben? Ook omdat ik niet mag tillen? Raden jullie aan om de eerste paar dagen bij iemand anders te gaan verblijven?
vrijdag 2 oktober 2009 om 15:13
vandaag de uitslag gehad van de anatoom pathaloog.
De gyn dacht dus dat er maar 1 vleesbom zat.
Nu achteraf bleek dat het maar goed is dat ze het zaakje eruit hebben gehaald, er zaten meerdere vleesbomen, meerdere poliepen en er zat flinke endometriose ergens aan vast.
De gyn zei dat ik blij moest zijn dat alles eruit is.
De gyn dacht dus dat er maar 1 vleesbom zat.
Nu achteraf bleek dat het maar goed is dat ze het zaakje eruit hebben gehaald, er zaten meerdere vleesbomen, meerdere poliepen en er zat flinke endometriose ergens aan vast.
De gyn zei dat ik blij moest zijn dat alles eruit is.
vrijdag 2 oktober 2009 om 16:40
Nou Mutske dat is nogal wat!Heb vandaag nog snel wat boxers gekocht,thnx voor de tip!
Verana,zoals ik lees heb je echt wel verzorging nodig de eerste dagen.Heb je de mogelijkheid om bij iemand te logeren?
Ik kan je verder over het herstel niks vertellen,word dinsdag geopereerd.Maar ik zal je hier vertellen hoe het daarna gaat oke?
Vandaag trouwens weer heel veel pijn!En ik verlies bloederig slijm,soms rood,soms bruin tegen het zwarte aan.Geen idee wat dit is en ik ben zo eigenwijs om niet te bellen met gyn.Iemand hier dat al eens gehad?
Verana,zoals ik lees heb je echt wel verzorging nodig de eerste dagen.Heb je de mogelijkheid om bij iemand te logeren?
Ik kan je verder over het herstel niks vertellen,word dinsdag geopereerd.Maar ik zal je hier vertellen hoe het daarna gaat oke?
Vandaag trouwens weer heel veel pijn!En ik verlies bloederig slijm,soms rood,soms bruin tegen het zwarte aan.Geen idee wat dit is en ik ben zo eigenwijs om niet te bellen met gyn.Iemand hier dat al eens gehad?
vrijdag 2 oktober 2009 om 17:13
Coeberg ik heb dat ook vaak gehad en het is oud bloed dat is blijven zitten en er niet uit heeft gekomen.
Maak je eigen maar niet druk dinsdag ben je overal vanaf.
En denk maar zo het kan niet slachter dan wat je nu hebt.
En de boxers perfect meid die zitten straks het makkelijkste.
Je zult blij zijn als het voor je weer achter de rug is of niet?
Ik ben nu in ieder geval blij dat heel de ellende eruit is en hopenlijk nergens geen last van heb meer.
Veranda de eerste daggen heb je wel effe iemand nodig maar na een paar daggen kun je je eigen wel zelf helpen.
Mijn man is ook weer werken maar eten koken doe ik af en toe als het gaat anders doet mijn man het als hij thuis is.
Poetsen dat komen ze ook doen en mijn strijkwas ook.
Over een paar weken zal ik vast en zeker wel wat zelf doen maar net als stofzuigen en dwijlen mag de eerste 6 weken niet.
Verder zware pannen met water tillen kan ook niet gelukkig helpt mijn dochter mij om ze op het gas te zetten.
Maar alleen zal het niet meevallen vrees ik, je moet altijd even iemand hebben die je ergens mee kan helpen.
Nou weer een hele mail hahaha
Groetjes mutske
Maak je eigen maar niet druk dinsdag ben je overal vanaf.
En denk maar zo het kan niet slachter dan wat je nu hebt.
En de boxers perfect meid die zitten straks het makkelijkste.
Je zult blij zijn als het voor je weer achter de rug is of niet?
Ik ben nu in ieder geval blij dat heel de ellende eruit is en hopenlijk nergens geen last van heb meer.
Veranda de eerste daggen heb je wel effe iemand nodig maar na een paar daggen kun je je eigen wel zelf helpen.
Mijn man is ook weer werken maar eten koken doe ik af en toe als het gaat anders doet mijn man het als hij thuis is.
Poetsen dat komen ze ook doen en mijn strijkwas ook.
Over een paar weken zal ik vast en zeker wel wat zelf doen maar net als stofzuigen en dwijlen mag de eerste 6 weken niet.
Verder zware pannen met water tillen kan ook niet gelukkig helpt mijn dochter mij om ze op het gas te zetten.
Maar alleen zal het niet meevallen vrees ik, je moet altijd even iemand hebben die je ergens mee kan helpen.
Nou weer een hele mail hahaha
Groetjes mutske
vrijdag 2 oktober 2009 om 19:49
@Verana,
Jouw verhaal had dat van mij kunnen zijn. Ook ik woon alleen maar heb gelukkig veel hulp gehad van familie en vriendinnen.
Heb er wel voor gezorgd dat het huisje voor de operatie schoon was, zodat alleen de kleine/dagelijkse dingen maar hoefden te gebeuren. Een hele lieve vriendin heeft 2 weken voor me gekookt. Ze kookte toch voor haar gezin zoals ze zelf zei, en bracht mij elke avond een bordje. Wel lekker hoor om zo verwend te worden.
Jouw verhaal had dat van mij kunnen zijn. Ook ik woon alleen maar heb gelukkig veel hulp gehad van familie en vriendinnen.
Heb er wel voor gezorgd dat het huisje voor de operatie schoon was, zodat alleen de kleine/dagelijkse dingen maar hoefden te gebeuren. Een hele lieve vriendin heeft 2 weken voor me gekookt. Ze kookte toch voor haar gezin zoals ze zelf zei, en bracht mij elke avond een bordje. Wel lekker hoor om zo verwend te worden.
vrijdag 2 oktober 2009 om 22:34
@ Woopie: jij hebt dus niet bij iemand gelogeerd? De eerste dagen heb je toen ook wel gered in je eentje? Deed je toen ook boodschappen, of hoefde dat niet omdat die vriendin voor je kookte?
Ik kan wel bij mijn ouders logeren, maar dit wil ik niet te lang, omdat de band met mijn moeder niet zo goed is. Als we te lang bij elkaar zijn, gaan we ons onzettend irriteren.
Ik wil eigenlijk hoogstens een week bij hen logeren, dus ik hoop dat dit haalbaar is!
Ik vroeg mij af: ik weet dat je niet mag tillen, rekken, strekken en fietsen. Maar hoe zit dit met bukken? En met lopen en staan? Lukt het wel om op den duur zo'n 200 meter heen en weer terug te lopen naar de supermarkt? En nog 100 meter verder naar de bushalte? En reizen met de bus (want ik heb geen auto)?
Ik kan wel bij mijn ouders logeren, maar dit wil ik niet te lang, omdat de band met mijn moeder niet zo goed is. Als we te lang bij elkaar zijn, gaan we ons onzettend irriteren.
Ik wil eigenlijk hoogstens een week bij hen logeren, dus ik hoop dat dit haalbaar is!
Ik vroeg mij af: ik weet dat je niet mag tillen, rekken, strekken en fietsen. Maar hoe zit dit met bukken? En met lopen en staan? Lukt het wel om op den duur zo'n 200 meter heen en weer terug te lopen naar de supermarkt? En nog 100 meter verder naar de bushalte? En reizen met de bus (want ik heb geen auto)?
zaterdag 3 oktober 2009 om 09:31
Verana 1 week zou genoeg moeten zijn, maar met de bus dat denk ik niet met dat gehoebel over de weg met een wond.
Ik heb een buikwond en kan dat echt niet verdragen.
Verder ben ik nu overdag ook alleen en dat gaat goed alleen ben nog wel vlug moe.
Effe wat lopen kan geen kwaad als je maar niet tild.
Bukken doe ik door de knieen en volgens mij mag dat wel.
2 weken na de operatie zei de gyn dat ik al mag proberen te fietsen als het gaat, als je maar naar je lichaam luisterd.
Dus ik denk dat je moet doen wat je lichaam je aangeeft.
En anders even vragen aan de arts als je iets niet zeker weet.
Boodschappen heb iki voor 3 weken in voren gekocht, en verse dingen daar heb ik weer wat mensen voor die dat voor mij meebrengen..
Wanneer s de operatie gepland?
Succes in ieder geval.
Groetjes Mutske
Ik heb een buikwond en kan dat echt niet verdragen.
Verder ben ik nu overdag ook alleen en dat gaat goed alleen ben nog wel vlug moe.
Effe wat lopen kan geen kwaad als je maar niet tild.
Bukken doe ik door de knieen en volgens mij mag dat wel.
2 weken na de operatie zei de gyn dat ik al mag proberen te fietsen als het gaat, als je maar naar je lichaam luisterd.
Dus ik denk dat je moet doen wat je lichaam je aangeeft.
En anders even vragen aan de arts als je iets niet zeker weet.
Boodschappen heb iki voor 3 weken in voren gekocht, en verse dingen daar heb ik weer wat mensen voor die dat voor mij meebrengen..
Wanneer s de operatie gepland?
Succes in ieder geval.
Groetjes Mutske
zaterdag 3 oktober 2009 om 14:23
Huis is zo goed als schoon,maandag nog even dweilen.
Boodschappen zijn gedaan voor een week,rest kan vriend halen.
Vriend dacht trouwens dat als ik zaterdag naar huis mocht,hij dan alsnog naar motorweeknd met vrienden zou kunnen.Ik heb hem dit maar snel uit zn hoofd gepraat...die denkt echt dat ik zaterdag weer alles kan....GRRR beetje iritatie hier dus.
Boodschappen zijn gedaan voor een week,rest kan vriend halen.
Vriend dacht trouwens dat als ik zaterdag naar huis mocht,hij dan alsnog naar motorweeknd met vrienden zou kunnen.Ik heb hem dit maar snel uit zn hoofd gepraat...die denkt echt dat ik zaterdag weer alles kan....GRRR beetje iritatie hier dus.
zaterdag 3 oktober 2009 om 14:36
@Verana: Inderdaad, ik ben niet uit logeren geweest, maar lekker in mijn eigen huisje gebleven. De boodschappen werden voor mij gedaan. Verder heb ik mij de eerste dagen prima gered. Heb de eerste week wel een bed in de woonkamer gehad, zodat wanneer ik dat wilde ik lekker effe kon gaan liggen. Lopen ed. heb ik gedaan op geleide van de pijn. De eerste week een paar metertjes en daarna steeds verder opgebouwd. Mij was ook gezegd dat ik rustig 15 km mocht lopen, dat dat geen kwaad kon (had ik nog niet echt behoefte aan hahaha), maar dat dus verder geen kwaad kon. Heb in de tweede week in een auto gezeten, en ik heb toen geen last gehad van hobbels in de weg ed. Ik denk dat dat per persoon verschillend is, en dat je dat gewoon uit moet proberen. Net zoals Mutske al zegt, gewoon luisteren naar je lichaam.
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:29
Ik lees al die tijd al mee met jullie en doe een hoop tips op van jullie allemaal.Ik sta op de wachtlijst voor een baarmoederverwijdering d.m.v een kijkoperatie.Nadeel is dat ik een dikke buik heb en er dus een kans is dat de kijkoperatie niet gaat lukken en ik dus een "gewone" baarmoederverwijdering krijg.Daarom lees ik graag mee en doe zo tips en ideeen op.Ook ik woon alleen en zie een beetje op tegen die tijd dat ik uit het ziekenhuis kom.Mijn nadeel;ik woon in een flat zonder lift en moet 4,5 trap op.Zou dit kunnen als je net uit het ziekenhuis komt? Ik bereid me voor op een buikwond van een "gewone" baarmoederverwijdering,als het toch via een kijkoperatie kan gaan denk ik zelf dat ik veel minder pijn zal hebben dus ik hou met het ergste rekening en leer daarom veel van jullie ervaringen.
Coeberghmetijs;veel sterkte en succes voor aanstaande dinsdag! Mutske1969 veel sterkte met je herstel!
Coeberghmetijs;veel sterkte en succes voor aanstaande dinsdag! Mutske1969 veel sterkte met je herstel!
zaterdag 3 oktober 2009 om 16:57
Bedankt voor de antwoorden!
Ik moet zeggen, als ik jullie verhalen lees, dat ik vind dat je toch best snel weer dingen kunt doen. Het zal inderdaad per persoon verschillend zijn hoe snel alles gaat.
@ Woopie: ik zou ook het liefste gewoon in mijn huisje zijn na de operatie. Ik zit ook net midden in een verhuizing in de tijd van de operatie / het herstel, of ik zit net in mijn nieuwe huis.
Dit speelt ook mee of ik wel of niet in mijn eigen huis kan zijn. Ik ga in ieder geval mensen regelen die boodschappen voor me willen doen, zodat ik maar kort bij mijn ouders hoef te logeren.
@ Pekaboo:
Ik woon ook in een flat, en moet 3 trappen op. Ik ben ook wel benieuwd of je deze trappen op- en afkomt als je net uit het ziekenhuis komt. Dames? Jullie ervaringen hiermee?
Ik moet zeggen, als ik jullie verhalen lees, dat ik vind dat je toch best snel weer dingen kunt doen. Het zal inderdaad per persoon verschillend zijn hoe snel alles gaat.
@ Woopie: ik zou ook het liefste gewoon in mijn huisje zijn na de operatie. Ik zit ook net midden in een verhuizing in de tijd van de operatie / het herstel, of ik zit net in mijn nieuwe huis.
Dit speelt ook mee of ik wel of niet in mijn eigen huis kan zijn. Ik ga in ieder geval mensen regelen die boodschappen voor me willen doen, zodat ik maar kort bij mijn ouders hoef te logeren.
@ Pekaboo:
Ik woon ook in een flat, en moet 3 trappen op. Ik ben ook wel benieuwd of je deze trappen op- en afkomt als je net uit het ziekenhuis komt. Dames? Jullie ervaringen hiermee?
zaterdag 3 oktober 2009 om 17:16
Ik moest naar de bovenverdieping, naar de slaapkamer. Ging best, alleen langzaam natuurlijk.
Je moet echt luisteren naar je lichaam en langzaam opbouwen.
En ik heb een paar weken lang middagdutjes gedaan en lag lekker op de bank met de laptop.
Ik denk wel dat je een weekje ergens moet zijn, als je alleen woont.
Ik vond douchen alleen eng. Dat was het niet, maar mijn gevoel zei dat
Ik dacht: stel je voor dat ik flauwval of omval.
Nee hoor, dat doe je niet.
En in de tweede week na thuiskomst schuifelde ik alweer door de AH.
Je merkt wel aan je eigen lichaam wat je wel en niet kunt.
Je moet echt luisteren naar je lichaam en langzaam opbouwen.
En ik heb een paar weken lang middagdutjes gedaan en lag lekker op de bank met de laptop.
Ik denk wel dat je een weekje ergens moet zijn, als je alleen woont.
Ik vond douchen alleen eng. Dat was het niet, maar mijn gevoel zei dat
Ik dacht: stel je voor dat ik flauwval of omval.
Nee hoor, dat doe je niet.
En in de tweede week na thuiskomst schuifelde ik alweer door de AH.
Je merkt wel aan je eigen lichaam wat je wel en niet kunt.
zaterdag 3 oktober 2009 om 19:37
Fijn te lezen dat je in de 2e week alweer boodschappen kon doen, Yasmijn!
Ik heb binnen 150 meter 3 supermarkten, dus wat dat betreft moet het voor mij ook vrij snel weer te doen zijn.
Blij ook om te lezen dat traplopen wel gaat. En dat het langzaam gaat, maakt me niet uit, zo snel mogelijk weer naar m'n eigen huis!
Ik heb binnen 150 meter 3 supermarkten, dus wat dat betreft moet het voor mij ook vrij snel weer te doen zijn.
Blij ook om te lezen dat traplopen wel gaat. En dat het langzaam gaat, maakt me niet uit, zo snel mogelijk weer naar m'n eigen huis!
zaterdag 3 oktober 2009 om 19:45
Zijn er hier ook vrouwen die kinderloos waren toen hun baarmoeder verwijderd werd? Hoe stond je hier tegenover? Heb je er erg veel moeite mee gehad?
Ik ben zelf kinderloos, en had (zoals een vriendin zo mooi zei) een latente kinderwens. In die zin, dat ik op het moment geen partner heb, maar als die op tijd zou komen, dat moeder worden dan nog wel een optie voor mij zou zijn.
Gelukkig heb ik nooit een dringende kinderwens gehad, en heb ik nooit het gevoel gehad dat mijn leven niet geslaagd zou zijn als er geen kinderen zouden komen.
Nu mijn lijf aangeeft dat het niet meer kan, merk ik toch dat ik af en toe verdrietig ervan ben, en dat het me meer doet dan ik verwacht had. Het is gewoon zo definitief!
Ik ben zelf kinderloos, en had (zoals een vriendin zo mooi zei) een latente kinderwens. In die zin, dat ik op het moment geen partner heb, maar als die op tijd zou komen, dat moeder worden dan nog wel een optie voor mij zou zijn.
Gelukkig heb ik nooit een dringende kinderwens gehad, en heb ik nooit het gevoel gehad dat mijn leven niet geslaagd zou zijn als er geen kinderen zouden komen.
Nu mijn lijf aangeeft dat het niet meer kan, merk ik toch dat ik af en toe verdrietig ervan ben, en dat het me meer doet dan ik verwacht had. Het is gewoon zo definitief!
zaterdag 3 oktober 2009 om 20:34
@Verana;ik heb ook geen kinderen maar heb ook nooit een kinderwens gehad.Ik merk dat mijn omgeving meer moeite heeft met het feit dat ik nooit kinderen zal kunnen krijgen.Collega's zijn bijvoorbeeld ook bang dat ik me minder "vrouw" zal voelen.Ik durf nu al te beweren dat ik me helemaal geweldig zal voelen na de operatie omdat ik dan nooit meer dat gedoe van ongesteld zijn zal hebben.De gynaecologe twijfelde nog een beetje of mijn baarmoeder wel verwijderd moest worden en vroeg me zelfs;stel dat je je prins op het witte paard over 6 maanden vind,wat dan? Ik zei;leuk toch? maar dat betekend toch niet persé dat je meteen aan kinderen krijgen denkt? Tenminste ik niet,omdat ik nooit een kinderwens heb gehad.Ik sta nu een maand op de wachtlijst en de voorspelling is dat ik over zo'n 2 maanden geholpen kan worden maar ik ga binnenkort al bellen met het ziekenhuis want "dat kreng" moet er wat mij betreft zo snel mogelijk uit!
Ik kan niet wachten! (natuurlijk zie ik er ook wel een beetje tegen op maar het kan alleen maar beter worden)
Ik kan niet wachten! (natuurlijk zie ik er ook wel een beetje tegen op maar het kan alleen maar beter worden)
zaterdag 3 oktober 2009 om 21:07
Als je echt geen kinderwens hebt, wordt het inderdaad iets anders.
Ik vroeg me vandaag ook nog af, of ik me minder vrouw zou voelen als het ding eruit is. Ik denk dat ik me uiteindelijk nog net zo vrouw zal voelen.
Nooit meer ongesteld vind ik trouwens ook fijn! Al lijkt het me in het begin ook wel raar.
Ik vroeg me vandaag ook nog af, of ik me minder vrouw zou voelen als het ding eruit is. Ik denk dat ik me uiteindelijk nog net zo vrouw zal voelen.
Nooit meer ongesteld vind ik trouwens ook fijn! Al lijkt het me in het begin ook wel raar.
zaterdag 3 oktober 2009 om 22:00
Acht jaar geleden ben ik al geopereerd aan mijn vleesbomen. Toen werd ook de vraag gesteld of ik een kinderwens had. Toen (en nu nog steeds) was ik alleen, en dan zijn kinderen voor mij geen optie. Maar ik had toen ook maar zo de prins op het witte paard tegen kunnen komen. Daarom is toen de baarmoeder nog niet verwijderd. Inmiddels ben ik 43 en heb nu geen kinderwens meer. Daarom was de beslissing om de baarmoeder te verwijderen voor mij ook niet moeilijk
En ook ik voel me absuluut niet minder vrouw, voel me wel veeel beter in m'n vel zitten!
En ook ik voel me absuluut niet minder vrouw, voel me wel veeel beter in m'n vel zitten!
zondag 4 oktober 2009 om 11:04
Sinds ik het baarmonster kwijt ben, ben ik 100% opgeknapt.
Ben er een ander mens van geworden. Geen ellendige pijnlijke lange heftige menstruaties meer en zelfs geen PMS.
Had uiteraard geen kinderwens meer, mijne zijn al groot.
En mijn seksleven ging er op vooruit! Geweldig!
En ik heb met veel bombarie alle maandverband en tampons weggegooid.
Mén wat voelde dat goed!
Altijd met weekendjes weg en vakanties was ik ongesteld. Niet zo moeilijk ook, want ik was 2 weken van de maand ongesteld.
Dit is een van de betere dingen die ik heb gedaan in mijn leven!
Ben er een ander mens van geworden. Geen ellendige pijnlijke lange heftige menstruaties meer en zelfs geen PMS.
Had uiteraard geen kinderwens meer, mijne zijn al groot.
En mijn seksleven ging er op vooruit! Geweldig!
En ik heb met veel bombarie alle maandverband en tampons weggegooid.
Mén wat voelde dat goed!
Altijd met weekendjes weg en vakanties was ik ongesteld. Niet zo moeilijk ook, want ik was 2 weken van de maand ongesteld.
Dit is een van de betere dingen die ik heb gedaan in mijn leven!
zondag 4 oktober 2009 om 14:06
Ik kan niet wachten totdat ik met veel bombarie al dat vreselijke maandverband weg kan doen.
@Yasmijn:2 weken per maand ongesteld? Dat is niets vergeleken met mij.Ik ben gemiddeld zo'n 25 dagen per maand ongesteld!!!!! Bijna continue dus! Vandaar dat ik ook niet kan wachten tot "het kreng" eruit is!
@Yasmijn:2 weken per maand ongesteld? Dat is niets vergeleken met mij.Ik ben gemiddeld zo'n 25 dagen per maand ongesteld!!!!! Bijna continue dus! Vandaar dat ik ook niet kan wachten tot "het kreng" eruit is!
zondag 4 oktober 2009 om 16:09
Ik heb nog zoveel tampons en maandverband, ik kan er zo ongeveer een winkel in beginnen. Ik geloof dat ik het maar ga weggeven aan vriendinnen.
Ik ben altijd een week erg ongesteld, en dan daarna een week dat ik af en toe wat bloedverlies heb.
Pekaboo, 25 dagen is inderdaad wel erg extreem!
In vergelijking met andere vrouwen hier ben ik nog niet eens zo extreem wat betreft bloedverlies en pijn. Misschien komt dat omdat bij mij de meeste vleesbomen aan de buitenkant van mijn baarmoeder zitten.
Ik ben altijd een week erg ongesteld, en dan daarna een week dat ik af en toe wat bloedverlies heb.
Pekaboo, 25 dagen is inderdaad wel erg extreem!
In vergelijking met andere vrouwen hier ben ik nog niet eens zo extreem wat betreft bloedverlies en pijn. Misschien komt dat omdat bij mij de meeste vleesbomen aan de buitenkant van mijn baarmoeder zitten.